Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ei ota lapsia yökylään :(

Vierailija
23.08.2010 |

Kun kysyn syytä, hän sanoo, että se on yksityisasia eikä kuulu minulle. Minusta aika outoa, että juuri kun lapset tulossa kunnon vierailuikään (isompi 3v) niin sitten ei enää käykään.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kulta, ei anoppisi tarvitse vahtia lapsiasi sekuntiakaan ellei halua, saati sitten ottaa yökylään. Hanki lapsenvahtisi muualta!

Ja toisekseen, ei kolmivuotias ole vielä missään yökyläilyiässä. Jos pakottavaa tarvetta yön tai parin hoitoon, niin hoitaja kotiin! Kolmivuotiasta EI VOI jättää viikoksi ilman vanhempiaan!

Vierailija
22/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siinä yökylässä on niin mahtavaa? Miksi ei arvosteta sitä että saa lapset ihan päiväsaikaan muutamaksi tunniksi mummolaan? Voihan sitä päiväsaikaankin viettää laatuaikaa miehen kanssa, vai ettekö te pysty panemaan ja syömään hyvin muuten kuin yöllä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi alle 3-vuotiasta itsellesi viikoksi hoitoon?

Vierailija
24/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en antaisi lapsiani anopille yökylään, vaikka minulle maksettaisiin siitä...

Vierailija
25/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat saaneet joskus olla ,kun ovat matkoilla. Mutta ravintola reissujen hoitajas en rupea.

Vierailija
26/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären tytär on ollut yökylässä nyt kun on 3v. täyttänyt. Yöt menee aika huonosti. Hän kaipaa kotiin, valvoskelee ja itkeskelee öisin.

Minä en ole edes vanha, mutta jos olisin niin varmaan olisin ekan yöreissun jälkeen laittanut stopin ja pysytellyt päiväkyläilyssä.

Kivahan se on että käydään, mutta huokaisen kun tyttö lähtee omaan kotiinsa...

Oma anoppini ei ole ottanut lapsenlapiaan koskaan yökylään. Hän sanoo suoraan että ei jaksa ja lapset on aika työläitä. Niinhän ne onkin, vaikka ovat jo isoja.

Vierailija
27/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on hänen päätettävissään ottaako yökylään vai ei. Meillä anoppi ei edes käy kylässä, ei siis ole tekemisissä lasten lastensa kanssa muuta kuin syntymäpäivillä, ja silloinkin ihmettelee, kun lapset vierastaa häntä. Pitävät häntä aivan vieraana ihmisenä. Ja kylään on pyydetty, useastikin.

Vierailija
28/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun hän on vanha ja raihnainen. Sano että käyt joskus pari tuntia häntä kyllä katsomassa, enempää et jaksa.

Vierailija
29/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei harrasteta mitään aikuisten matkoja, vaan reissataan koko perhe yhdessä. Joskus on toki kiva käydä miehen kanssa kahdestaan syömässä tai leffassa (pari kertaa vuodessa). Silloin äitini tai sitten ihan palkattu hoitaja tulee meille kotiin ja laittaa lapset nukkumaan. Aamulla kun heräävät, ovat äiti ja isi kotona tavalliseen tapaan.

En oikein ymmärrä, miksi pienten lasten vanhempien pitäisi molempien samalla kertaa olla poissa lasten luota useita päiviä kerrallaan. Toisen vanhemman työmatkat ja lyhyet yön tai kahden kavereiden kanssa tehtävät reissut kerran, pari vuodessa ovat toki ihan ok. Lasten turvallisuus ei järky, kun toinen vanhemmista on kotona ja arki rullaa tavalliseen tapaan.

Vierailija
30/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun hän on vanha ja raihnainen. Sano että käyt joskus pari tuntia häntä kyllä katsomassa, enempää et jaksa.

Minusta tämä on ihan ok. Kuka nyt ottaisi vaipoissa olevaa vanhusta yökylään? En minä ainakaan, en edes äitiäni.ok

Vierailija
31/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika happamalta anoppisi vaikuttaa. Eihän hänellä todella ole velvollisuutta lapsianne hoitaa, mutta eipä tekisi mieli lapsia tuollaisen mummin hoteisiin tuon lausahduksen jälkeen jättääkään. "Yksityisasia, eikä se kuulu sulle" on minusta aika tylysti tokaistu miniälle, joka kysyy lastenhoitoapua lapsen isovanhemmalta.

Mulle tuli mieleen sellainenkin vaihtoehto, että jospa anoppi ei ole itse saanut omien lastensa ollessa pieniä minkäänlaista hoitoapua tai päässyt miehensä kanssa kaksin reissaamaan ja tahtoo nyt sitten laittaa "vahingon kiertämään". Aika yleistä on tällainen: "eihän mullakaan ole ollut mahdollisuutta, miksi sulla pitäisi olla?" -ajattelutyyli....

Vierailija
32/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ole koskaan isovanhemmat ottaneet lapsia yökylään. Esikoinen meillä nyt 17v. Mielestäni yökyläily ei ole isovanhemmuden mittari, vaan s emuu toiminta, kiinnostus ja yhteydenpito. Meillä tosi nei toteudu nekään. ei isovanhempien tehtävä ole yökyläilyttää, joten ihan olen anoppisi puolella tässä.

Vierailija
33/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan öiseen aikaan. Huh huh

Vierailija
34/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ajattele ne on omat lapset hoitaneet ei ne enää välttämättä halua lapsia hoitaa.

Vierailija
35/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän anoppi ole omat lapsensa jo hoitanut.

Vierailija
36/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on sitten se kummalla tässä päässä viiraa... Pisti kanssa silmään se että isompi peräti 3 vee. Ihan kuule jo ikäkin ottaa vastaan siinä että pystyykö ottamaan pieniä kyläilijöitä yöstä toiseen. Sinun ei tietenkään tarvitse sitä ymmärtää, kun sinä olet kerta maailman napa. Minä minä minä ajattelua parhaimmillaan... Et sinäkään varmasti tee tai täytä kaikkia anopin kriteereitä.

Vierailija
37/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saat ihmetellä, miksi kukaan ei käy sua vanhainkodissa katsomassa kun et viitsi nauttia edes lastenlastesi seurasta.

Lapsenlapset on mummoille etu. Itkekää sitten yksin kun kukaan ei teistä välitä. Omaan napaan vain tuijotatte.

Tyttären tytär on ollut yökylässä nyt kun on 3v. täyttänyt. Yöt menee aika huonosti. Hän kaipaa kotiin, valvoskelee ja itkeskelee öisin.

Minä en ole edes vanha, mutta jos olisin niin varmaan olisin ekan yöreissun jälkeen laittanut stopin ja pysytellyt päiväkyläilyssä.

Kivahan se on että käydään, mutta huokaisen kun tyttö lähtee omaan kotiinsa...

Oma anoppini ei ole ottanut lapsenlapiaan koskaan yökylään. Hän sanoo suoraan että ei jaksa ja lapset on aika työläitä. Niinhän ne onkin, vaikka ovat jo isoja.

Vierailija
38/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi ei ole ottanut yökylään, paitsi kerran kun olin toista synnyttämässä. Mutta minulle hän on uskaltanut ihan syynkin sanoa - ei uskalla. Koska hänellä on jalkakipuja eikä ehdi esikoisen perässä juoksemaan. Päiväseltään hän on hetken jaksanut esikoisen perään katsoa.

Ja vaikka anoppi ei olisi syytä sanonut, olisin hyväksynyt sen, ettei halua yökylään lasta. Itse haluan, että nämä kyläilyjutut menevät niin, että jokaiselle osapuolelle ne sopivat. Jos jostain syystä ei sovikaan, se on hyväksyttävä.

Onhan vielä olemassa mahdollisuus palkata lapsille hoitaja. Jollei se anopille kerran sovi.

Vierailija
39/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saat ihmetellä, miksi kukaan ei käy sua vanhainkodissa katsomassa kun et viitsi nauttia edes lastenlastesi seurasta.

Lapsenlapset on mummoille etu. Itkekää sitten yksin kun kukaan ei teistä välitä. Omaan napaan vain tuijotatte.

Mielestäsi lasten ei siis kuulu huolehtia ikääntyneistä vanhemmistaa, jotka ovat heistä huolehtineet parhaimmillaan pari vuosikymmentä, mutta isovanhempien on kyllä otettava lapsenlapset yökylään silloin, kun vanhemmat haluavat vähän kahdenkeskistä lomaa? Ja jos eivät ota, uhkaillaan yksinäisellä vanhuudella?

Vierailija
40/49 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on omansa hoitanut. Sain poikani 35v. ja 38v. ja en todellakaan aio hoitaa lapsenlapsia.

En vaan jaksa ja tiedän sen jo nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi