Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voisi olla pielessä, kun kuukautiskiertoni on todella pitkä?

Vierailija
31.08.2010 |

Kierto on 32-35 pvää ja yritän tulla raskaaksi. Yritystä takana jo pari vuotta ja välissä yksi keskenmeno. Olen puhunut asiasta lääkärille, mutta tämä ei kommentoinut kierron pituutta millään lailla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se pidentää kiertoja ja ovuloin normaalia harvemmin. Ei se kuitenkaan ole mikään tuomio, sillä itse tuli viimein raskaaksi reilun 1,5v yrittämisen jälkeen ja se raskaus jopa päättyi onnellisesti. Edelsi siis keskenmeno. Nyt odotan toista lasta. Luomuna alkoivat.

Googleta PCO ja käy vaikka yksityisellä ultrassa kierron keskivälillä jos varaa on. Saatat tarvita lääkkeellistä apua raskautumiseen. Toivotaan onnellisia tuloksia!

Vierailija
2/8 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli estrogeenitaso hiukan alhaalla, mutta normaalin rajoissa. Ei muta syytä. promoluteilla kierto saatiin 35--50 pv välille. Tulin raskaaksi hiukan yli vuosi kuurin loppumisen jälkeen, ikä 38 v. vuoto-ongelmia on ollut aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi kiertosi mitään valtavan pitkiä ole. Mutta voi olla ovulaatiossa ongelmia, jos pitkittyy. Kannattaa käydä lääkärissä.

Vierailija
4/8 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino pidentää usein kiertoa ja heikentää ovuloimista. Silloin laihdutus voi auttaa.

Vierailija
5/8 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on alle 35 päivää. Ei siis mitään huolta.

Vierailija
6/8 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan on täysin normaali kierto. Nuo muutaman päivän heitot ovat täysin normaalia.

Vierailija
7/8 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki mulla on lääkityksenkin kanssa pitempi väli kuin sinulla. Hoitamaton hypo aiheuttaa lapsettomuutta.

Vierailija
8/8 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta normaaleissa olosuhteissa 30-36 pvä ja muuttaessa toiselle puolella maapalloa, kuukautiskierto oli 30-60 pvä.

En tiedä, onko taustalla jokin erityinen syy. Olen muuten ihan terve ja hyvinvoiva, raskaaksikin tulin 4 kk yrittämisen jälkeen.

Kuukatiset alkoivat uudelleen lapsen ollessa 1 v 7 kk (imetin vielä tuolloin).

Mutta tosiaan, meidän suvussa on lähes kaikilla naisilla kilpirauhasen vajaatoimintaa. Olisikohan minullakin. En vain ole nähnyt toistaiseksi tarvetta tutkimuksille, sillä olen terve ja kaikin puolin hyvinvoiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi