Puuttuisitko tähän koulutyttöjen keskinäiseen nahisteluun?
Eli tilanne on tämä: Oma tyttöni, aina ollut liiankin kiltti ja vaikea puolustaa itseään on ystävystynyt erään hyvin vahvaluonteisen tytön kanssa. Tämä toinen tyttö määräilee häntä tosi paljon ja suuttuu jos oma tyttöni ei tottele. Tyttöni sitten herkkänä ja kilttinä ottaa itseensä ja suree tilannetta. Välillä tottelee ja välillä ei ja kärsii sitten kaverin vihat. Nyt uutena tuo toinen tyttö on alkanut pihistää minun tytöltäni esim. tarroja. Ilmoittaa vaan että "mä otan nää". Oma tyttöni ei saa sanottua tarpeeksi napakasti vastaan ja tarrat on sitten sillä toisella tytöllä ja niiden perään itketään kotona.
Olen yrittänyt saada tyttöäni reipastumaan ja pitämään puoliaan: Olen patistanut hakemaan tavaroitaan kotiin: joskus tulee tavaroiden kanssa ja joskus ilman koska ei viitsinytkään pyytää ettei kaverin kanssa tulisi taas riitaa.
Pitäisikö tuon toisen tytön äitiä infota tästä vai annanko tyttöjen yrittää vielä selvitä keskenään ja kannustan ja tsemppaan omaani pitämään entistä paremmin puoliaan? Kyse noin 10v tytöistä.
Tässä näyttävät molemmat tytöt tarvitsevan vielä aikuisen ohjaamista. Itse ilman muuta soittaisin tämän toisen tytön äidille ja ystävällisesti kertoisin lapsen käytöksestä. Itse ainakin haluaisin tietää, jos lapseni varastaisi tai painostaisi muita. Samoin sanoisin vieraalle tytölle kuinka on kaunista käyttäytyä. Omalleni vastaavassa tilanteessa (joka meillä meni vähitellen tuosta vielä paljon mahdottomammaksi) jouduin sanomaan, että et voi olla kuin eri luvalla erään tytön kanssa. Meillä ei lapsia ainakaan kiltteyttään ja lojaalisuuttaan ymmärtänyt, että toinen valehtelee, manipuloi jne ja että ei hänen tarvitse sietää sitä. Lapsillehan yleensä opetetaan telkkarissa, saduissa jne että ole kaikkien kaveri ja kiltti ja ystävällinen jne. Puolensa pitämistä ei opeteta.