Kuinka vaikeaa on saada vuokrayksiötä Espoosta/Helsingistä?
Onko näytöissä kamala ruuhka, millaisia hakioita priorisoidaan?
Kommentit (11)
Melko pienipalkkaisessa työssä olen, mutta kyllä sillä nyt vuokran maksaa.
ap
Miltä alueelta etsit ja minkä verran olet valmis maksamaan?
jotain 650e olen valmis maksamaan. Työpaikkani on Helsingin keskustassa, joten siedettävän matkan päästä pitäisi löytyä.
ap
Jos taas katsoo vähän kauempaa keskustasta (esim. Haaga, Ruskeasuo, Ruoholahti), niin ei ole niin hirveää tunkua.
Tuolla hinnalla pitäisi jotain löytyäkin, vaikka eihän siinä mitään järjen hiventäkään ole, että yksiöstä pitää maksaa yli 600 euroa kuussa. Se ei kuitenkaan ole meidän vikamme :)
junaradan varteen, esim tikkurilasta 10min helsingin keskustaan..
vaan asunnon kivalta alueelta. Olen katsellut nyt alustavasti netistä Ruoholahtea, Lauttasaarta ja tapiolaa. Näytöissä en ole vielä käynyt.
ap
Riippuu minusta suoraan vuokrasta. Katsottiin vuokrakolmioa viime vuonna ja meitä oli varmaan 30 ihmistä katsomassa sitä asuntoa, mutta vuokra olikin luokkaa 850-900, jos oikein muistan.
Sitten taas kun mentiin katsomaan vuokra 3-4 h keittiöä, niin kun vuokra oli 1300 luokkaa, niin saatiinkin ihan yksin katsoa sitä asuntoa.
Jos olet valmis maksamaan yksiöstä tuon 650 e, niin varmaan saat asunnon. Jos taas etsit 500 e hintaista, niin joudut verissä päin taistelemaan useiden muiden kanssa.
Meidät hyllytettiin automaattisesti kaikista kohteista, joissa oli valita vuokralaisista, koska meillä on lapsia. Tuloista, tupakoinnista tai lemmikkieläimistä se ei ainakaan ollut kiinni.
Miten tuo "taistelu" sitten tapahtuu, pitääkö minun heti mennä välittäjälle ilmaisemaan kiinnostukseni asunnosta ja hieromaan kauppoja? Tarvitsisin asunnon kiireesti (avioero) ja Oikotien perusteella haluamillani alueilla pitää tosiaan tuo 600-700e pulittaa yksiöstä (n.30m2).
ap
jos on tosi paljon rahaa.