Amatööri psykologi linjalla: kerro ongelmasi
Kommentit (27)
Olen väärällä alalla, mutta en tiedä mikä mun oma ala olisi. Asuntovelka painaa päälle, että kovin moneen kokeiluun ei varaa olisi.
tee mitää väärin. Onkin just jotenkin niin ärsyttävän täydellinen täydellisine perheineen. Miten pääsen tästä yli?
joita olis tärkeää hoitaa. Mihinkään en sitten osaa tarttua kunnolla. Olen perfektionisti. Rasittaa. Aika ei riitä kaikkeen ja yritän silti olla niin mahdottoman aikaansaava ja hyvä. En oikein osaa relata.
Teetän miehelläni kaiken. Lasten hoidosta kodinhoitoon, työhön ja asuntolainan maksuun. Itse en vain jaksa. Ja kuitenkin tulee kamala morkkis siitä että mies joutuu tekemään niin paljon. Miten sitä ottaa itseä niskasta kiinni jos kokoajan on veto niin pois että olo on kuin olisi valvonut 2-3 päivää putkeen.
Missä vika? Olenko torjunut ongelmat jonkun taustalla olevan trauman takia?
Mieheni petti minua siskoni kanssa neljä vuotta sitten enkä ole vieläkään päässyt asian yli.
Joka kerta epäilen että mies pettää taas, kun lähtee poikien kanssa baariin.
Ollaan 2 lastakin tässä välissä saatu.
siis ei varsinaisesti kiusata mutta provosoidaan räikeästi. Haluan työrauhan!!
Olen väärällä alalla, mutta en tiedä mikä mun oma ala olisi. Asuntovelka painaa päälle, että kovin moneen kokeiluun ei varaa olisi.
Tai joku uusi harrastus? Ehkä liikunnallinen sellainen. Liikunta auttaa myös henkisessä virkistäytymisessä ja voisit laatia itsellesi kirjallisen suunnitelman miten aiot pikkuhiljaa esim. vuoden sisällä muuttaa elämääsi tai omaa asennettasi asioihin jos et pysty muuttamaan hirveästi omaa elämääsi.
mitä tekis mun isolle perseelle, ja et mun mieheni pettää, ja et mun kakarat niskuroi, ja et mul on paljon rahaa, ja et voi vi..u sun aloitustas.
tee mitää väärin. Onkin just jotenkin niin ärsyttävän täydellinen täydellisine perheineen. Miten pääsen tästä yli?
Sinun pitää lopettaa itsesi vertailu muihin ja keskittyä oman elämäsi kehittämiseen. Katso itseäsi joka päivä peiliin vähän aikaa. Toista päivittäin niin kauan kunnes sieltä peilistä joku päivä katsoo hyvä itsetuntoinen ja omasta elämästään vastuussa oleva nainen.
Yrittänyt vaikka mitä keinoja saadakseni syömisen kohtuuteen.
joita olis tärkeää hoitaa. Mihinkään en sitten osaa tarttua kunnolla. Olen perfektionisti. Rasittaa. Aika ei riitä kaikkeen ja yritän silti olla niin mahdottoman aikaansaava ja hyvä. En oikein osaa relata.
Kaikkiin asioihin ei tarvitse olla jatkuvasti vaikuttamassa. Joskus on parempi ettei hoida yhtä asiaa liian hyvin jotta saa loputkin asiat hoidettua. Hyväksy inhimillisyytesi ja lakkaa keskittymästä liikaa yhteen asiaan.
että et ole psykologi, vaan ns keittiöpsykologi. Voit toki myös antaa neuvoja, mutta tuskin ne kovin paljon tämän palstan tasosta poikkeavat.
silti asutaan yhdessä koska ei usko mun pärjäävänyksin lasten kanssa.
Teetän miehelläni kaiken. Lasten hoidosta kodinhoitoon, työhön ja asuntolainan maksuun. Itse en vain jaksa. Ja kuitenkin tulee kamala morkkis siitä että mies joutuu tekemään niin paljon. Miten sitä ottaa itseä niskasta kiinni jos kokoajan on veto niin pois että olo on kuin olisi valvonut 2-3 päivää putkeen.
Pyri ulkoilemaan päivittäin lasten kanssa ja juo vaikka pannullinen kahvia jotta piristyisit. Pyri pitämään tavarat päivittäin järjestyksessä ja omilla paikoillaan. Etsi jatkuvasti pikkuhiljaa tiukempia rutiineja ja suunnittele päivittäisiä aikatauluja esim. vihkoon.
Missä vika? Olenko torjunut ongelmat jonkun taustalla olevan trauman takia?
Ja nyt on tylsää. Hanki joku vaativa harrastus esim. opiskele kiinankieltä tai venäjää.
Mieheni petti minua siskoni kanssa neljä vuotta sitten enkä ole vieläkään päässyt asian yli. Joka kerta epäilen että mies pettää taas, kun lähtee poikien kanssa baariin. Ollaan 2 lastakin tässä välissä saatu.
vain hetkellistä breikkiä.
kateuden, mutta kun se kohdistuu vain tuohon ihmiseen, ei muihin, vaikka kuinka menestyneisiin ja kauniisiin ihmsiin.
Olen miettinyt, voiko se liittyä jotenkin minun ja mieheni välisiin ongelmiin. Aina kun meillä menee huonosti, inhoan mieheni perhettä erityisen paljon. Jotenkin ajattelen, että esim. se, ettei mies tee kotitöitä on häntä passanneen äidin ja siskon vikaa.
että oon ollut syömishäiriöinen ihan pienestä lapsesta asti: Muistan, kuinka noin 5-vuotiaana ahdoin karkkia suun täyteen, aikuiset kauhistelivat. Kävin varastamassa ruokaa kaapeista. Vasta teini-iässä älysin alkaa rajoittaa lihomista oksentelulla.
Pystyisinpä kohtuuteen.