Miksi käytät päiväkodista sanaa tarha?
Ärsyttävä sana, tarhasta tulee mieleen minkkitarhat ei lasten hoitopaikat.
Tarhaus on ympärivuorokautista ja jatkuvaa ja siellä ollaan aina - tällainen mielikuva minulla.
Tarhaus liittyy eläimiin ei ihmisiin.
ARGH olen puhunut !!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentit (27)
Paikan nimi on päiväkoti. Ei tarha.
VArmaan peräisin siltä ajalta, jolloin tunnustettiin se, että tarha on lasten "säilytyspaikka" päivisin, ei kodin vertainen paikka. Toki varmaan sitä pedagogistakin puolta on kehitetty niiltä ajoilta.
VArmaan peräisin siltä ajalta, jolloin tunnustettiin se, että tarha on lasten "säilytyspaikka" päivisin, ei kodin vertainen paikka.
Lastentarha, Kinderkarten, viittaa puutarhaan jossa lapset kasvat, kuten joku jo aiemmin mainitsi. Ei mihinkään eläinten tarhaukseen.
Kuvaavampi se tarha on. Ei se ole mikään KOTI.
Lähellä on pieni päiväkoti jossa on pieni karu piha ja se on aidattu harmaalla teräsaidalla. Eipä siitä tule mieleen oikein kuin tarha.
Itse olin lapsena päiväkodissa jossa oli iso piha-alue jota ei ollut mitenkääna aidattu. Siinä oli mäkeä ja tasaista jne. Se on kyllä hienoimpia päiväkoteja mitä olen koskaan nähnyt enkä tarkoita rahallisesti vaan siinä pystyi laskemaan mäkeä, hiihtämään ja leikkimään kunnolla.
ammattinimikkeeltäni. Tosin tämä kunta on ensimmäinen, jossa näin on. Ja meillä on myös osasto-nimi käytössä. Emme siis puhu luokista, mitä tuolla joku aiemmin arveli. Mutta tarha-nimitys tulee tosiaan tuosta aiemmin mainitusta saksankielisestä kindergartenista, joka on taas päivähoitojärjestelmän ns. esi-isä.