Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuli yöllä humalassa hillumaan, paikalla lapsia.

Vierailija
21.08.2010 |

Meillä oli lapsemme serkku yökylässä. Olin ottanut hänet meille kysymättä mieheltä, hänestä on kovasti seuraa taaperollemme. Mies siis oli iltariennoissa. Kerroin kyllä hänelle päivällä puhelimeesa että "pinja" tuli meille yökylään. Ei sanonut siihen mitään, siis erikoista. Miehen piti alunperinkin lähteä vain pelaamaan, ostin 4 kaljaa kaupasta. Tiesin kyllä että humalassa tulee kotiin, vaikka sanoin että et sitten juo paljoa. Toisin kävi, tiesin sen, aina käy niin. Mies tuli kotiin humalassa, alkoi minulle paasaamaan että tänne pyydellään ilman hänen lupiaan, mitä sille likalle annan edes aamupalaksi?(oli miehen vuoro nousta aamulla jotta itse saan nukkua, humalasta huolimatta) ja siitä jankkasi että kun häneltä ei kysytty niin nyt hänen pitää hoitaa, agressiiviseen sävyyn jutteli. Pyysin hiljentämään ääntä, ettei lapset herää, huusi kahta kovempaa. Asunto ei ole iso ja tietysti tuo lapsemme serkkutyttö heräsi (vielä miehen puolelta tämä tyttö), oli kuitenkin hiljaa huoneessa. Mies alkoi käydä uhkaavaksi, tuli viereeni istumaan,alkoi haukkua ja ilkkua, käskin lopettamaanitku kurkussa ja itkinkin, minua pelotti ja sanoin sen myös. Mies ivallisesti matki itkuani ja matki puheitani ja sanoi että lopeta jo tuo esittäminen, ei sinua pelota. Laitoin nauhurin päälle nauhoittamaan miehen juttuja. (mp3 soitin, olen miettinyt ennenkin ja nyt sen tein) Mies tuli pää kiinni pinun päähäni ja kopsautti omallaan minun päätä, ei kovin kovaa mutta sattuihan se vähän. Lisäksi repi sängystä lakanat jotka olin juuri laittanut, koska halusi patjan olohuoneeseen. Pakotti minut laittamaan uuden lakanan patjalleen. En ensin suostunut,sanoin etten ole palvelijasi, mies todella agressiivisesti pakotti, otti niskasta kiinni ja repi vaatteista, pelkäsin joten laitoin lakanan. Mies käski minun painua helvettiin, halusin vielä katsoa telkkaria kun ei nukuttanut. Mies nosteli jo olohuoneen rahia että heittää sen kohta jonnekkin, anelin lopettamaan itkien ja mies lopetti. Ilkkui ja haukkui vielä pitkään, lopulta kuulemma kuvotin häntä ja halusi että häivyn hänen silmistään, raahasi minut makuuhuoneeseen nukkumaan, jossa nukkui myös tämä serkku tyttö. Mies tuli sinnekkin vielä huutamaan ja tökkimään sormellaan minua päähän ja huutamaan että aamulla 9 olen häipynyt ja lapset jäävät tänne. tai jos en häivy niin hän potkii minut pihalle. Vakuuttelin että lähden ja serkkutyttöä rauhoittelin etten oikeasti lähde, sanoin vain että mies rauhoittuu. Tyttö oli jo peloissaan, koitin selitää humalaa. Mies huuteli vielä pitkään ja potki ovea, haukkui ja samaa hoki..Aamulla on taas ihan "normaali",raivoamisia on aikaisemminkin tullut, muttei näin väkivältaisia. Nyt ei ole edes pyytänyt anteeksi ja tuntuu että jatkaa halveksintaansa..mikä paska! Minulla ei ole mitään paikka minne mennä.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että mies etsii itselleen ensikuun aikana asunnon, me lapsen kanssa voimme jäädä nykyiseen kotiin.

Olemme nyt erossa ja erilleen muutto on tarpeen. Mies ymmärtää miksi halusin eron ja hyväksyy päätökseni, pyyteli anteeksi ja että on pahoillaan. Miettii nyt tekojaan ja mitä asiall voisi tehdä. Ehdotuksia?

Annan miehelle yhden ainoan mahdollisuuden, mutta se edellyttää juomisen vähentämistä ja jos juo niin ei minun seurassa.Muutoa pois kotoa ja asioiden selvittämistä, luottamusta ja kunnioitusta. Jos nämä eivät toteudu niin täts it.

Ap

Vierailija
2/74 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktat on nämä:

1. Sinä elät parisuhteessa, jossa on henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja väkivallan uhkaa.

2. Lapsesi kasvavat kodissa, jossa on henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja sen uhkaa.

3. Sellainen kasvuympäristö on lapsille hyvin haitallinen. Lapsetoppivat väkivallan malleja, jotka hyvin usein toistuvat sitten heidän aikuiselämän ihmissuhteissaan. Stressi aiheuttaa lapsille myös henkistä pahoinvointia ja oireilua.

4. Väkivalta, henkinen ja fyysinen, on kierre. Se pahenee, jollei TEKIJÄ tunnusta ongelmaa, ota sitä kaikesta vastuuta ja työskentele todella aktiivisesti parantuakseen.

5. Miehesi ei ongelmaa tunnusta.

6. Väkivaltaisesta suhteesta irrottautuminen on paljon vaikeampaa, kuin ihmiset tajuavat. Tilanne on yleensä syntynyt pikkuhiljaa, niin että uhrin taju siitä mikä on oikein, kohtuullista, normaalia on vnoutunut, samoin tunne omasta "vastuusta".

7. Voit olla maailman ärsyttävin ihminen, ja silti kenelläkään ei ole oikeutta kajota sinuun mitenkään (paitsi pysäyttääkseen sinutvahingoittamasta muita, mistä tässä ei ole kyse).

Tämä on lähtökohta. Kaikki päätökset voit tehdä nyt vain sinä itse. Tilanne on kurja ja saat kaikki sympatiani. Tilanne on kamala myös lapsillesi, ja silti minulta riittää ymmärrystä sille, ettet heitä suojellaksesikaan ehkä osaa heti repäistä itseäsi irti - näin se yleensä menee. Uhri on yleensä aivan jumissa tässä kuviossa, ei tajua miten vinoutunut se on, ei halua "luovuttaa", pelkää myös vaihtoehtoja.

Hanki ulkopuolista apua. Aloita vaikka tästä:

http://www.apua.info/Kategoriat.aspx?classID=94e1cc64-c699-4d3c-9838-73…

Tsemppiä ja iso halaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei tarvitse sitä miettiä..ja on myöntänyt ongelmansa. Kaikki tapahtuu aina humalassa joten ehkä juomisen loppuminen on ratkaisu?

Vierailija
4/74 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että mies etsii itselleen ensikuun aikana asunnon, me lapsen kanssa voimme jäädä nykyiseen kotiin. Olemme nyt erossa ja erilleen muutto on tarpeen. Mies ymmärtää miksi halusin eron ja hyväksyy päätökseni, pyyteli anteeksi ja että on pahoillaan. Miettii nyt tekojaan ja mitä asiall voisi tehdä. Ehdotuksia? Annan miehelle yhden ainoan mahdollisuuden, mutta se edellyttää juomisen vähentämistä ja jos juo niin ei minun seurassa.Muutoa pois kotoa ja asioiden selvittämistä, luottamusta ja kunnioitusta. Jos nämä eivät toteudu niin täts it. Ap

Minun mieheni käyttäytyi kuten sinun miehesi. Hän joi parina viikonloppuna kuukaudessa, ei lyönyt, mutta saattoi olla humalassa todella uhkaava ja pelottava ja mm. esti liikkumistani, jankutti ja hoki ja pilkkasi eikä ymmärtänyt silloin puhetta, jos oli tarpeeksi juonut. Kerran sitten meni niin pitkälle, että lasten kuullen uhosi voivansa vaikka leikata kurkkuni auki, kun pyysin häntä lopettamaan ottamisen. Se riitti ihan kerralla, minä en suostu elämään sellaista elämää. Kolme vuotta sitten annoin miehelleni kaksi vaihtoehtoa; Ilmoitin etten tarvitse elämääni ensimmäistäkään miestä, pärjään lasten kanssa ihan ilman häntäkin, enkä varsinkaan tarvitse elämääni väkivaltaista juoppoa. Joko lunastan hänet ulos asunnosta ja mökistä, ja hän todennäköisesti menettää myös lasten viikonloppuoikeudet, koska juo ja poika todistaa hänen juomisestaan, tai hän sulkee korkin täysin ja saa pitää perheensä. Hän voi valita avioeron, lasten menetyksen, elarien tai täysraittiuden ja perheen välillä. Valinta on ihan hänen, ja se pitää tehdä justiinsa nyt. Enkä yhtään ryyppykertaa enää anna anteeksi.

Hän sulki korkin kokonaan.

Vierailija
5/74 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei tarvitse sitä miettiä..ja on myöntänyt ongelmansa. Kaikki tapahtuu aina humalassa joten ehkä juomisen loppuminen on ratkaisu?

Hyvä että tilanteeseen siis on tulossa jonkinlainen muutos.

Se, että mies myöntää ongelmansa, on tosi iso juttu. Siis jos myöntää ilman mitään "mutkun sä"-tyyppisiä mutinoita. Kuten sanottu, sinä saat olla vaikka millainen riivinrauta, ja mikään ei oikeuta miestä käyttäytymään uhkaavasti tai kajoamaan sinuun.

Jos väkivalta liittyy juomiseen, juomisen lopettaminen tetysti auttaa. Ainoa ongelma on, että juomisen lopettanut saattaa aina alkaa juomaan uudestaan. En edelleenkään ehdi kammata koko ketjua, mutta onko mies hankkimassa apua juomisen lopettamiseen?

Suosittelisin, että mies soittaa esim lyömättömälle linjalle

http://www.lyomatonlinja.fi/Sivusto/Tervetuloa.html

ja lähtee sitten siitä eteenpäin.

Pariterapiaa en muuten suosittelisi väkivaltaiseen suhteeseen! Pariterapiassa lähdetään liikkeelle siitä että ongelmat ovatyhteisiä - ja aivan varmasti teillä on yhteisiä ongelmia, melkein kaikilla pareilla on - mutta väkivaltaisuus on VÄKIVALTAISEN HENKILÖN ongelma, piste. Miehesi tulee ottaa siitä vastuu ja muuttaa se. Vasta sitten, kun väkivalta on poissa kuvioista - kun siihen ei turvauduta oli tilanne mikä hyvänsä - voi paneutua muuhun vuorovaikutukseen.

Edelleen tsemppiä toivotellen!

Vierailija
6/74 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkoi juomaan entistä enemmän, jätti asuntonsa vuokrat maksamatta ja ajautui rappioalkoholistiksi.

Sitä ennen ehdotin hänelle vaikka mitä terapiaa ja hoitoa, mutta ei suostunut mihinkään.

En usko, että ap. rakastat miestäsi. Olet ehkä riippuvainen hänestä, mutta ei tuollaista miestä voi aidosti rakastaa. Mäkin luulin niin tekeväni, mutta myöhemmin tajusin, että rakastin illuusiota, siis rakastin sitä, millainen halusin miehen olevan.

Miehellä sukuperintönä persoonallisuuhäiriö. Kuolee varmaan pian viinaan, koska ei edelleenkään hae apua, mutta ei ole minun ongelmani. Lapset eivät enää välitä hänestä myöskään.

Toivottavasti sinun miehesi hakee apua heti! Mutta älä peru päätöstäsi, muuten mies ei varmasti muutu se on ihan totta. Ainut on, jos varaat heti terapia-ajan väkivaltapoliklinikalta ja miehesi lähtee mukaan käsittelemään asioita.

Itse asiassa miehesi pitäisi tehdä tuo itse.

Vierailija
7/74 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkös asunutkin Tampereella?

Tästä voisi olla teille molemmille:

http://naapuri.yhdistysavain.fi/tyomuodot/perhevakivaltayksikko/perheva…

Vierailija
8/74 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo.

Vierailija
9/74 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään mahdollista, että mies hilluisi juovuspäissään kotona. Ei sitten millään ja EI AINAKAAN Suomessa - ehkä jossain Afrikassa, mutta ei täällä meillä, hyvinvointi-Suomessa. Eihän täällä ylipäätänsä kukaan edes juo liikaa - tai ei ainakaan perheenisä.

Vierailija
10/74 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti nyt soitat heti jonnekin ja lähdet, tuohan on ihan raivohullu. Tuo tyttöhän viimeistään kertoo kotonaan ja kohta on toivottavasti sossut teillä.

Vierailija
11/74 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ketään, kenelle voit soittaa: vanhemmat, kavereita, vaikka naapuri ensi hätään. Ihmiset yleensä haluavat auttaa toista hädässä.

Vierailija
12/74 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhtään rahaakaan omalla tililläni. Emme ole naimisissa. Sukuni asuu muualla eikä sellaisia yhstäviä ole joiden luoksi voisin mennä lasten kanssa. Miten muutto ja muu onnistuu....huoh

Vierailija
13/74 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvakodissa auttavat noissa käytännön järjestelyissä. Oikeasti et voi jäädä tuonne, ajattele edes lasta!! Tuo ei ole normaalia käytöstä ja mies on saatava hoitoon ja kauaksi lapsesta.

Vierailija
14/74 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde hyvä ihminen lähde!!! vaikka sitten sukulaisille tai minne vaan.

Vierailija
15/74 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ressukoita sikiää?

Nyt on aika sinunkin ottaa vastuu omasta elämästäsi. Onko sinulla työ? Anna kun arvaan, ei tietenkään.

Eli ota yhteys ensimmäisenä kuntasi (katso kotisivuilta) sosiaalipäivystys tai kriisipäivystys tms, johon näin lauantaina pääsee. He ohjaavat sinut eteenpäin.

Vierailija
16/74 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvakotiin ja sossulle raha-asioiden kanssa. sen vuoksi ne on keksittykin kun tulee oikea hätä!

Vierailija
17/74 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten iso kassi esiin ja pakkaat siihen tärkeimmät tavaranne

Vierailija
18/74 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunteluta vaikka se nauha jos eivät usko.

tai sitten poliisilaitokselle tai etsit poliisi partion ja pyydät auttamaan.

ei mies tuosta parane. todennäköisesti vain pahenee. joskus vielä käy pahasti..

lapsesi saa kauheat pelkotilat tuollaisesta isästä

Vierailija
19/74 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita vaikka vanhemmilles tai muille että on hätä ja tarvit rahaa että pääset karkuun.

suomi ei niin iso maa ole ettei päivän aikana toiseen päähän kerekeä

HETI

Vierailija
20/74 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitas porukalla etsiä sulle paikkoja mihin mennä ja mihin soittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän