Pidätkö välillä kihla- ja vihkisormuksen tilalla muita sormuksia?
Minulla ovat joskus olleet sormet sen verran turvoksissa, että kihla ja vihkari eivät ole tuskitta mahtuneet sormeeni, ja olen käyttänyt yhtä väljempää. leveää sormusta tilalla etten vallan sinkulta näyttäsi.
Nyt alan kypsyä keltakultaisiin sormuksiini, koska käytän muuten paljon hopeakoruja, ja olen ajatellut ruveta pitämään virallisessa sormussormessa välillä hopeasormuksia.
Vaihteletteko muut tällä lailla sormuksia? Mikään ei tietysti minua estä, omapa on sormeni, mutta kuulostelisin silti muiden ajatuksia.
Kommentit (14)
Ainoastaan just, jos leivon tai sitten, jos tulossa ihottumaa (mulla atooppinen, herkkä iho), niin silloin pakko ottaa, että saa hoidettua sen kohdan. Muuten en ota niitä pois, enkä vaihtele tilalle muita sormuksia. Toisia sormuksia käytän sitten muissa sormissa, kuin vasemmassa nimettömässä. Eri asia sitten, jos mieheni joskus ostaisi vaikka hääpäivälahjaksi sormuksen, niin sen voisin laittaa näiden vihki- ja kihlasormusten väliin..... ;)
Minua on tosiaan tämä ruvennut tökkimään (vaikka sehän on nykyään muotiakin että yhdistelee esim. kelta- ja valkokultaa). Sisäinen perfektionistini on alkanut vaatia, että kaikki korut ovat samaa metallia.
ap
Kihlasormus on keltakultaa, joka nykyään tuntuu jotenkin juntilta pitää...ostin tilalle valkokultaisen timanttisormuksen...kiiltelevät nätimmin yhdessä vihkisormuksen kanssa. jahka saan kerättyä rahaa ostan vielä isommat timantit:))
En pidä joka päivä sormuksia, joskus voi mennä monta viikkoakin ilman.Tiedän ilman sormuksiakin olevani naimisissa.
Kihla- ja vihkisormus ei mahdu sormeen :(
Käytän muita rakkaan aviomieheni ostamia sormuksia.
Aamuisin sormet turvoksissa ja jos kihla-ja vihkisormukset ei mahdu laitan tilalle toisen sormuksen jonka mieheni on ostanut minulle kun odotin esikoista.
Mulla ei kotona ollessa ole sormuksia ollenkaan sormessa.
Siinä on koloja, jotka keräävät likaa, joten olen jo kauan sitten vaihtanut sen yksinkertaisempaan sormukseen, jonka ostin itse vuosia ennen kuin tapasin mieheni. Se sopii kihlasormukseni kanssa oikeastaan paremmin kuin virallinen vihkisormus.
Aamuisin sormet turvoksissa ja jos kihla-ja vihkisormukset ei mahdu laitan tilalle toisen sormuksen jonka mieheni on ostanut minulle kun odotin esikoista. Mulla ei kotona ollessa ole sormuksia ollenkaan sormessa.
Kiitos vastaajille.
ap
Munkin mielestä avioliitto on pyhä ilman niitä nimenomaisia sormuksiakin (jos vaikka sormet turvoksissa). Mun vihkisormus on jotenkin paremmin edukseen yksin ilman kihlaa, joten aika usein pidän kihlaa toisen käden nimettömässä. Joskus jos sormet on tosi turvonnut, en pidä sormuksia ollenkaan, mutta vihkisormuksestani tykkään niin paljon, että se on kyllä lähes aina sormessa. Ja miehestäni ja avioliitostani vasta paljon tykkäänkin, ei olisi sormuksia lainkaan! :)
tilalle uuden sormuksen (rautaa materiaaliltaan) ja käytän vain sitä nykyisin.Sormus kuin sormus!
miehen kihlasormus jäi jossain vaiheessa pieneksi, itseasiassa 10 vuotta sitten, tasan :) Ja koska samana vuonna tuli täyteen 10 vuotta yhdessäoloa, hankittiin molemmille vähän nätimmät sormukset. Vanhat oli olemattomalla budjetilla hankitut ei oikein minkään näköiset.
Eli jos pidän sormusta, niin se on tuo 10 vuotta sitten hankittu. Aika harvoin kuitenkaan pidän, lähinnä johonkin juhlatilaisuuksiin laitan. Sama koske emiestä, hällä tosin sormus kulkee avainrenkaassa aina mukana. Alkuperäisten olinpaikkaa en edes tiedä tällä hetkellä.
Mutta jos makuni olisi muuttunut sitten häiden niin voisin ihan hyvin kyllä ruveta käyttämään jotain muutakin sormusta nimettömässä. Tosin sitten käyttäisin aina sitä toista sormusta, en siis vaihtelisi koko ajan.
Omat vanhempani kyllästyivät omiin keltakultaisiin sormuksiinsa ja ostivat tilalle mieleisemmät hopeiset joita sitten käyttivät ikään kuin vihkisormuksina joka päivä.
mutta suunnitelmissa on, että kunhan 20v. tulee täyteen (2:n kuluttua) hankitaan kummallekin uudet sormukset!
lukuunottamatta taikinan vaivaamista. Se on meille kummallekin niin ehdoton sitoutumisen merkki... jotenkin pyhä niin, että ei ole vaihtoehtoa olla ilman.