Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies "ylimuistaa" merkkipäivinä

Vierailija
21.08.2010 |

On tässäkin ongelma. Meillä mies siis laittaa liian suuria summia lahjoihini, vaikka ei olisi varaa. Yleensä hän ostaa koruja, vaikka olen sanonut etten ole koruihminen, mies kai kuvittelee että sanon näin koska en hauaisi tuhlata. Olemme normaali työssäkäyvä perhe ja rahaa ei jää liikaa ylimääräiseen. Joku tonnin koru esim syntymäpäivän johdosta tarkoittaa sitten sitä että lopulta siirrän miehen tilille rahaa että hän saa ostettua bensaa autoon kun palkkapäivästä on kulunut aikaa. Nyt toivoin jotain esim jotain lahjakorttia että voisin ostaa itselleni/lapsille vaatteita. Miehestä tämä olisi ollut tyhmää kun olen raskaana ja harvat vaatteet siis sopivat päälle. Lasten vaatteiden ostaminen taas ei ole kuulemma minun lahjani. Miten ihmeessä saisin miehen uskomaan etten todella halua noita koruja. En halua että hän tuhlaa vähät rahamme sellaiseen mikä ei edes ole minulle tärkeää, muuta kuin sen kannalta että tiedän miehen vaan halunneen panostaa lahjaani. Sitten mies ihmettelee ettenkö taaskaan tykännyt hänen lahjastaan =(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen pitäisi olla selvä viesti?

Vierailija
2/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kysyy miksi en käytä ja olen sanonut tuhat kertaa tuon saman, koska en ole koruihminen. En arvosta korujen aitoutta tai kalleutta, en kertakaikkiaan välitä koruista. Silti sama taas toistui ja mies taas kysyi että enkö tykännyt korusta. Vastasin taas kerran etten tykkää että käyttää niin paljon rahaa koruihini, kun en ole koruihminen ja että en pidä kalliita koruja kuin juhlissa. Ei taida tuohon umpiluuhun upota normaali puhe. En haluaisi pahoittaa miehen mieltäkään, en tietenkään voi myydä saamiani lahjoja rakastamaltani mieheltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakas, meillä ei ole varaa ostaa minulle arvokkaita koruja syntymäpäivälahjaksi. Koko kuukauden budjetti menee pieleen ja ruokarahat on tiukilla, jos taas ostat mulle jonkun korun. Enkä edes pidä koruista."

Vierailija
4/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa aika vähä-älyselle juntille.. Ihan tosi, jos kerta olet sanonut sille, niin kuinka se ei tajua??? Ja eikö se ymmärrä yhtään teidän perheen raha-asioiden päälle?? Mä oikeesti varmaan möisin ne korut, jos ei alkais sana menemään perille.

Vierailija
5/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen erehtynyt sanomaan ennen juhlia että minulla ei ole tämän puvun kanssa sopivaa korua. Sen mies ilmeisesti tulkitsee vihjeeksi ettei koruja ole riittävästi.Sen sijaan kun sanon selvästi ennen juhlapäivää että ilahtuisin kovasti vaikka 50 euron lahjakortista vaateliikkeeseen, tai että joku yhteinen hotelliyö olisi ihana yllätys, pienestä matkasta puhumattakaan. Niitä en ole koskaan saanut. Joka ikinen kerta saan koruja. Ja joka kerta mies ihmettelee miksi en pidä niitä (paitsi korvakoruja ja vihkisormusta) ja joka kerta vastaan rehellisesti. Aina myös olen sanonut ettei meillä ole varaa noihin koruihin. Silti sama toistuu. En voi sanoa etten tykkäisi koruista, en ole mikään korujen vastustajakaan. Mutta en tykkää siitä että niihin menee kohtuuttomia summia rahaa ja käyttäisin rahan itse ihan muihin asioihin.

Vierailija
6/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saan niitä hääpäivinä, syntymäpäivinä ja kaikkein kalleimmat olen saanut "synnytyslahjaksi". Kuka väittää että naiset ilahtuisivat aina koruista?

Vierailija
7/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä joudut itse maksamaan omat lahjasi.... kun mieheltä on rahat loppu lahjasi vuoksi,niin joudut antamaan rahaa. selitäppä tämä sille miehelle,että SINULLA ei ole varaa lahjoihisi.

Vierailija
8/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ikinä en kyllä saanut sitä mitä olisin halunnut. Juuri esim. lahjakortin vaateliikkeeseen. Silloin kyllä harmitti, että laittaa vähät rahamme turhaan, jolle ei ole käyttöä. Toki arvostin ajatusta, että muistaa. MUTTA nyt jälki, uuden miehen kanssa, en ole edes syntymäpäiväkorttia kertaakaan saanut, ei joululahjaa, ei kukkaa, ei mitään. Pari kertaa on tuonut suklaalevyn kaupasta "minulle". Kun tietää, että siitä tykkään. En suoranaisesti tästäkään ole mieltäni pahoittanut, mutta toisaalta se "ylimuistaminenkin" olisi joskus ihan kiva... vaikka sellaisella mitä ei edes tule kovin usein käytettyä.

Vierailija
9/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies osaa lukea ja tulkita mua oikein ja tuo sellaisia lahjoja, joista tykkään.

Meillä asioista keskustellaan ja asiat myös menevät jakeluun..

Vierailija
10/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies antaa..

Vierailija
11/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei maksa tonnia.

Vierailija
12/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tiedän että mies oikeasti yrittää vain tehdä vaikutuksen. Tuo on kyllä valitettavasti totta että osan korusta saan maksaa bensana ja ruokarahana takaisin. Meilläkin kyllä muuten puhutaan (kuten olen tässä ketjussa toistellut, en odota ajatuksenlukua) ja asiat menevät perille mutta tämä lahja-asia vaan jostakin syystä toistuu. Mies on jostain saanut päähänsä että lahjaksi ostetaan koru+ruusuja ja siitä pidetään kiinni hampaat irvessä. Ja eihän tämä maailman suurin ongelma ole, olispa noillakin rahoilla saanut kaikille lapsille vaikka uudet talvivaatteet ostettua...

Vierailija
13/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan myös ne. Mies laittaa omat vanhempansa ostamaan nämä "vaatimattomammat" toiveet ja antaa sitten itse lisäksi tämän kalliimman. Nytkin sain miehen vanhemmilta vaaterahaa, joten siinä mielessä saan tahtoni läpi. Mutta en saa mieheltä mitä toivon.

Vierailija
14/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Jos sen jälkeenkään ei ota vinkistä vaaria, niin sitten sinulla on paljon koruja -vaikka et ole koruihminen. Korujen myyminen on minustakin hyvä idea.

Vierailija
15/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle hyvissä ajoin ennen syntymäpäivääsi, että "tänä vuonna EN halua koruja lahjaksi vaan mielummin...." Tuo korut ja ruusut on niin leffoissa ja tv-sarjoissa syötetty idea; mitä kalliimpi koru sitä enemmän vaimo ilahtuu ja sitä enemmän se kertoo rakkaudesta. Asiahan ei siis todellakaan ole näin, mutta ehkä miehesi kokee sen juuri noin. Mitä muuten anoppisi on saanut omalta mieheltään lahjaski? Olisiko tämä korukuvio voinut jäädä sieltä päälle?

Vierailija
16/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies tulee kotiin niin ehkä teen niin.

Vierailija
17/17 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita ruusuja kantaa ahkeasti, niitä näkee melko usein olohuoneen pöydällä. Eipä anoppinikaan vaikuta koruihmiseltä, täytynee kysäistä =) Ja iso ongelma tässä on se, että tiedän että mies vilpittömästi haluaa vaan osoittaa rakkauttaan, ei hän kiusallaan laita rahoja koruihin. Ei vaan ymmärrä että ihan todella, olisin kiitollinen paljon arvottomammista lahjoista tai meille järjestetystä kahdenkeskisestä ajasta. Esim appivanhemmat vahtimaan lapsia ja kahdenkeskinen illallinen tms.