Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko ok että alakoulun opella on facebook-kavereina alakoulun oppilaitaan?

Vierailija
21.08.2010 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehnyt omasta fb profiilistaan tavallaan salaisen, koska ei halua, että oppilaat pyytää sitten kaveriksi.

Luulen, että kyseinen opettaja ei ole itse pyytänyt todellakaan kaveriksi vaan lapset ovat pyytäneet häntä.

Tavallaan tuo on minusta ihan ok. Monesti muistan kuinka ope sanoi, että saa ottaa sitten yhteyttä jos on jotain asiaa, mutta eihän sitä koskaan tullut otettua. Oli suuri kynnys soittaa.

Fb:n kautta luulisi olevan helpompi.

Vierailija
2/9 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos käyttäytyminen on kaikin puolin asiallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta opettaja ei voi olla tuossa tapauksessa lasten kaveri. Isompienkin kanssa on vähän niin ja näin. Minä en ottaisi oppilaitani kavereikseni yhteyttä voi pitää muutenkin.

Vierailija
4/9 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opehan on voinut rajata profiiliaan siten, ettei kaikkia juttuja näy oppilaille.

Vierailija
5/9 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoululaiset ovat pääosin alle 13-vuotiaita eli he eivät kuulu Facebookiin joten opettajan ei tarvitse tällaista asiaa miettiä. Jos joku lapsi pyytää kaveriksi voi opettaja jättää kaverin hyväksymättä.

Vierailija
6/9 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai opettaja voi hyväksyä oppilaansa kavereiksi. Jokainen valitsee oman tyylinsä Fbookin käyttöön. Joillekin se on paikka, jossa kerrotaan intiimit asiat ja ryyppyreissut. Toisille taas enemmänkin paikka, jossa ollaan verkostossa siten, että kaiken tiedon saisi laittaa vaikka lehteen. Opettaja voi halutessaan myös rajat näiden oppilaidensa näkyvyyttä. Onhan se hienoa, jos opettaja jaksaa ottaa oppilaansa kavereiksi ja sitä kauttakin seurata heidän elämäänsä!

Vierailija
7/9 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin kun 8v pojan isä kysyi, onko mun 9v siellä. Hänen poikansa kun kuulemma pitää yhteyttä kavereihinsa sen kautta. Kaikki kaverit siellä kanssa samanikäisiä. Helppohan ikätiedot on väärentää.

Vierailija
8/9 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai opettaja voi hyväksyä oppilaansa kavereiksi. Jokainen valitsee oman tyylinsä Fbookin käyttöön. Onhan se hienoa, jos opettaja jaksaa ottaa oppilaansa kavereiksi ja sitä kauttakin seurata heidän elämäänsä!

Nyt puhuttiin alakoululaisista ja heillä ei ole mitään asiaa Facebookiin ikänsä puolesta.

Vierailija
9/9 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin kun 8v pojan isä kysyi, onko mun 9v siellä. Hänen poikansa kun kuulemma pitää yhteyttä kavereihinsa sen kautta. Kaikki kaverit siellä kanssa samanikäisiä. Helppohan ikätiedot on väärentää.

Sallivatko vanhemmat kaikkien muidenkin sääntöjen luovan noudattamisen. Minusta opettajan pitää esimerkillään opettaa, että ännöt on tehty noudatettaviksi ja jättää kaverit hyväksymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän