Millainen elämä, jos vuositulot n. 45 0000?
Kommentit (38)
Turhauttava. Mieti, yli 20 v miljoonaan.
Perus suomalainen. Aika lähellä keskiansioita.
Jos noilla tuloilla elättää yksin nelihenkistä perhettä, niin ei sen kummoista ole. Ei nyt ole puutettä välttämättömyyksistä, mutta aika ankeaa se on. Olen itse kokeillut.
(ja nyt joku tulee sanomaan, että on kuule ankeampaa, jos on vain 28 tuhannen tulot. Sen uskon. Tosin joka viidennelle maailman asukkaalle 28 000 vuodessa on satumaisen paljon rahaa.)
Vierailija kirjoitti:
Jos noilla tuloilla elättää yksin nelihenkistä perhettä, niin ei sen kummoista ole. Ei nyt ole puutettä välttämättömyyksistä, mutta aika ankeaa se on. Olen itse kokeillut.
(ja nyt joku tulee sanomaan, että on kuule ankeampaa, jos on vain 28 tuhannen tulot. Sen uskon. Tosin joka viidennelle maailman asukkaalle 28 000 vuodessa on satumaisen paljon rahaa.)
Kyllä lähes puolella miltsillä yhen pienen perheen elättää.
Minun vuositulot on tätä luokkaa. Elämä on tavallista ja turvallista. Me asutaan pk-seudulla lähiössä joka on suht edullinen koska ei haluttu kallista ensiasuntoa. Meillä on kaksi lasta. Ei autoa ilmastosyistä. Sähköpyöriä lukuunottamatta ei kallista tavaraa. Kuten arvata saattaa meillä jää koko ajan rahaa yli, jota sijoitetaan lähinnä rahastoihin. Olen onnellinen siitä että meillä ei ole taloudellisia huolia, mutta pärjäisimme hyvin pienemmilläkin tuloilla. Nyt meidän ei tarvitse ajatella rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun vuositulot on tätä luokkaa. Elämä on tavallista ja turvallista. Me asutaan pk-seudulla lähiössä joka on suht edullinen koska ei haluttu kallista ensiasuntoa. Meillä on kaksi lasta. Ei autoa ilmastosyistä. Sähköpyöriä lukuunottamatta ei kallista tavaraa. Kuten arvata saattaa meillä jää koko ajan rahaa yli, jota sijoitetaan lähinnä rahastoihin. Olen onnellinen siitä että meillä ei ole taloudellisia huolia, mutta pärjäisimme hyvin pienemmilläkin tuloilla. Nyt meidän ei tarvitse ajatella rahaa.
ja siis toki oletin että tarkoitettiin 45 000e, ja mulla puolison tulot samaa luokkaa.
45.000 euroa vuodessa on n.3.500 euroa kuukaudessa eli vähemmän kuin suomalaisen miehen keskiansio.
45 000 tuloilla Suomessa elämä olisi ankeaa. Itsellä vuositulot 80 000 eikä kovin hääppöistä ole täälläkään. Kova verotus ja kaiken kalleus vievät ostovoiman. Sosialistisessa maassa vaan ei voi olla korkea elintaso.
Töissä ollessa vuosituloni noin 32000 eur joten elämän tilanteeni paranisi. Työtapaturman vuoksi nyt määräaikaisella työkyvyttömyyseläke/ kuntoutusraha joka lasketaan noin 27500 eur mukaan. Toivoisin että vielä jonakin päivänä pääsisin palaamaan entiseen työhön. Vakituinen työ ja kuukausipalkka. M50
En osaa edes kuvitella. Meidän perheen vuositulot ovat hiukan yli miljoona euroa. Hyvin pärjätään sillä.
Miksi oletatte että puhutaan 45000 eurosta kun otsikossa lukee ihan selvästi 450000? :D
Vierailija kirjoitti:
45 000 tuloilla Suomessa elämä olisi ankeaa. Itsellä vuositulot 80 000 eikä kovin hääppöistä ole täälläkään. Kova verotus ja kaiken kalleus vievät ostovoiman. Sosialistisessa maassa vaan ei voi olla korkea elintaso.
Olitko siis oikeasti ajatellut että 80.000 euron vuosituloilla voisit elää kuin miljonääri? Siis jollain perusinsinöörin palkalla?
Vierailija kirjoitti:
80ke vuosituloilla ei kyllä juhlita vaikka moni saattaa niin luullakin. Aika iso potti tosta lähtee heti verottajalle
Tulot 45 kymmentä tuhatta? Ja muut numerot: pituus reilu 17 kymmentä senttiä ja miekalla pituutta huikeat 1,4 kymmentä senttiä?
No, on siinä sitten rahaa reilusti enemmän kuin mun joku 3,5 - 4,5 kymmentä tuhatta, mutta muiden numeroiden osalta pidän mieluusti omani.
450000 vuosituloilla voisi Suomessakin hankkia elämän.
Hulppeaa. Omat ansiot alle puolet tuosta.
Varmaan aika rikas