Ikuisuusgallup: Paljonko raskauskiloja? Mikä lähtö BMI? Kuinka nopeasti palauduit?
Mulla nyt rv 20 ja kiloja tähän mennessä 4. Lähtö BMI oli 22.
Haluan vain tiedustella uteliaisuuttani. Lisäksi voisitte mainita jos raskaudessa ollut esim. raskausdiabetes ja kuinka iso vauva sitten oli kun syntyi. Tai jos oli muita ongelmia, esim. paljon turvotusta tai raskausmyrkytys.
Kommentit (49)
Ekasta painoa tuli n.15kg
Tokasta 16kg
Kolmannesta 17kg
Kahdesta ekasta palauduin normaalipainoon alta kahden kuukauden, tokasta lähti vielä ylimäärästäkin monta kiloa. Nyt kolmannesta jäi kolme ylimääräistä kiloa, joten se ei ainakaan mua haittaa.
Ekasta painoa tuli n.15kg Tokasta 16kg Kolmannesta 17kg Kahdesta ekasta palauduin normaalipainoon alta kahden kuukauden, tokasta lähti vielä ylimäärästäkin monta kiloa. Nyt kolmannesta jäi kolme ylimääräistä kiloa, joten se ei ainakaan mua haittaa.
Kakkosta odottaessa sain lievän raskausmyrkytyksen, turvotusta ei ollut paljoakaan. Meni 5 viisi päivää lasketun ajan yli ja poika painoi syntyessää 4175g. Ykkönen syntyi viikko ennen la:ta ja painoi kolmisen kiloa. Tämä kolmas meni kymmenen päivää yli ja tyttö painoi tasan neljä kiloa.
Kiloja tuli jokaisella kerralla noin 30 kg ja palauduin aina imetyksellä takaisin bmi 19,5:een.
Ikää nyt 36 v ja viimeisestä raskaudesta aikaa vuosi.
Minulla oli järkyttävä nälkä koko ajan ja söin varmaan kolmen ihmisen edestä raskausaikoinani. pahoinvointiin auttoi vain täpötäysi vatsa, näläntunne sai heti aikaan kauheaa yökötystä. oli pakko syödä plakjon ja jatkuvasti.
Toisaalta laihduin aika nopeasti ja helposti imettäessäni eli ehkäpä kehoni tiesi, mitä tarvitsi onnistuneeseen imetykseen: runsaasti vararavintoa.
Esikoisen imetysaikana laihduin hirvittävää vauhtia ja maitokin loppui kuin seinään vauvan ollessa 4 kk. Mitään ei enää tisseistä tullut, vaikka vauva kuinka imi. Kahden seuraavan kohdalla söinkin sitten enemmän imetysaikana (hirveää karkin ja jäätelön mättämistä : )) ja maitoakin riitti 10 kk imetykseen. Laihduttuani bmi 19,5:een maidontuotantokin väheni heti huomattavasti. Olisikohan ollut jokin kilpirauhashäiriö kyseessä?
Siis istukasta, lapsivedestä ja sikiöstä syntyneet kilot vai raskaudenaikaisesta ylensyönnistä kertyneet kilot vai mitä?
Itselläni tuli painoa lisää 8 kiloa. Samassa painossa viikko synnytyksen jälkeen.
Eli mitat alkujaan 162cm/68,5kg.
* Eka raskaus: painoa tuli n. 12kg
Viimeinen punnitus näytti 80kg, laitokselta lähtiessä oli vielä 8kg jäljellä. Hiljalleen tippuivat imetyksen, herkkulakon ja maltillisen liikunnan voimin. Lähtöpainossa olin 6kk synnytyksestä, siitä ei enää pudonnut kun lopetin herkkulakon :D.
* Toka raskaus: painoa tuli 13kg
Vika punnitus siis 81kg. Ensin putosi tooooosi hitaasti, kunnolla alkoi lähteä vasta 3-4kk kohdalla, vaikka imetin kuin pieni eläin... Tasan 6kk synnytyksestä olin nytkin lähtöpainossa, tosin kesäherkuttelun myötä tuli 3kg samantien takaisin, ja niiden kanssa nyt vielä tappelen. Eli nyt 9kk synnytyksestä ja painoa 71,5kg (+2kg lähtöpainoon).
bmi 20, tuli huikeat 37 kiloa toisesta raskaudesta. ekasta tuli 28 kaikki lähti nopeesti pois ja kymmenen kiloa ylimäärästä. Toisesta sairaalaan jäi 13 kiloa ja nyt vuoden aikana tippunut 17, eli 7 jäljellä ja ei lähe sitten millään. Kummassakaan raskaudessa en voinut puolenvälin jälkeen liikkua kunnolla supistusten takia.
Mistä tahansa syystä tulleita. Joillakin voi esim. olla hurjat turvotukset raskauden aikana ja nekin lisäävät "raskauskiloja". Sinulla siis oli raskauskiloja 8, ymmärräthän.
Siis istukasta, lapsivedestä ja sikiöstä syntyneet kilot vai raskaudenaikaisesta ylensyönnistä kertyneet kilot vai mitä? Itselläni tuli painoa lisää 8 kiloa. Samassa painossa viikko synnytyksen jälkeen.
ekassa raskaudessa tuli vajaa 30kg mutta en muista paljon lähti synnärille, en palannut lähtöpainoon edelleenkään vaikka siitä jo 9v.
Nyt tokassa raskaudessa tuli 20kg ja kaikki on nyt vuodessa lähtenyt ja enemmänkin. Tässä tokassa synnärille jäi melkeenpä kaikki kilot...
Kopioi ilmeisesti vaan saman viestin joka ketjuun. : )
No, kullakin on tietyt alueet, joilla pääsee pätemään. Hienoa, että kyseinen kirjoittaja on löytänyt omansa.
Siis istukasta, lapsivedestä ja sikiöstä syntyneet kilot vai raskaudenaikaisesta ylensyönnistä kertyneet kilot vai mitä? Itselläni tuli painoa lisää 8 kiloa. Samassa painossa viikko synnytyksen jälkeen.
Ekasta kertyi enempi, tokasta kertyi n.14-15kg. 3kk ja olin normipainossa, nyt vauva 5kk ja tilanne on -1kg. Mulla ei siis ole ollu ongelmia ettei kilot olis lähteny, ja normaalisti olen syönyt, mutten olekkaan mikään mässäilijä. 2kk synnytyksestä oli jälellä muistaakseni 2kg.
Kiloja tuli 8kg, lähtö BMI oli 18,9.
ja varmaa noin kuukaus-kaks meni ku olin takas normissa.. (sairaalasta päästyäni oli jääny 3raskauskiloa)
mutta sen jälkeen kun imetys loppu ni putos vielä muutama kilo...
Lähtö BMI 20,
raskauskiloja 18,
nykyinen BMI 18
palautuminen lähtöpainoon n. 4kk
täysimetän edelleen (lapsi 10kk)
ekasta kuitenkin painoa tuli 25 kg, lähtöpainoa en muista, mutta lopussa paino oli jotain yli 90 kg. Vauva reilu 4900g, ei raskausdiabetestä tai muitakaan ongelmia. Kilot lähti imettämällä 6 kk:ssa.
toisesta kiloja vähän päälle 20, lähtöpainoa en muista mutta lopussa paino oli alle 90kg. Vauvan paino 4460g, ei raskausdiabetestä eikä muitakaan ongelmia. kilot lähti rivakasti tässäkin.
kolmannesta painoa 18kg, lähtö- tai loppupainoa en muista. Vauva syntyi rv 36+3 ja painoa 3850g. Ei mitään loppuajan ongelmia myöskään, ei sokereitakaan.
neljännestä painoa taas se n. 20kg. Lähtöpainoa en muista mutta lopussa oltiin 90 kilossa taas. Vauva 4715g. Ei raskausdiabetestä, ainoa vaiva lopussa issias-tyyppiset kivut. Kilot ei sitten lähteneetkään, reilu 5 kg jäi.. sitä se ikä teettää.
Nyt menossa 5. raskaus, rv 20. Alussa BMI 28, tähän mennessä paino ei ole noussut yhtään :) sokerirasitukseen mennään taas, kuten ennenkin. Sitä odotellessa. Liitoskivut vaivaa, ja edellisestä raskaudesta tuttu issiaskipu on palannut.
mut paino ollu aina 50kg, pituus 170. Kolme lasta olen synnyttänyt ja keskimäärin painoa on tullu 18kg :(
Kauhee mässäys päällä raskausaikana.
Puolen vuoden sisään olen päässyt lähtöpainoon, mut vatsanahaka roikkuu.
Eli todellakin kadun raskausajan mässäilyä, noista nahoista ei pääse eroon ikinä.
Lähtö BMI 20,3. Paino alas samaan ennen raskautta kahden vuoden kuluttua (tuli alas itsestään, en tehnyt asian eteen mitään, olen laiska...).Vauva syntyessään 2 viikkoa yliaikaisena 3980g. Turvotusta oli ihan kohtuullisesti jaloissa. Muuten ihan normi raskaus.
20 kiloa tuli, vauva tällä hetkellä 6kk ja tiputettavia kiloja jäljellä 4. 3,2kg oli pojan syntymäpaino.
1. raskaus: lähtöBMI 20, kiloja tuli 19,5kg jotka lähtivät noin 6kk kuluessa pois.
2. raskaus: lähtöBMI 20 (sama paino kuin ennen ensimmäistä raskautta), kiloja tuli 18,5kg joista vielä 1,5kg jäljellä nyt 7kk synnytyksestä.
1. raskaus:
Painoa tuli 35kg, sokeriarvot rajalla.
Söin terveellisesti, ei herkkuja, mutta painoa tuli silti kokoajan ja PALJON.
Vauva syntyi täysiaikaisena paino 3400g.
Laitokselle jäi yli 12 kg, puolivuotta synnytyksestä 5kg oli jäljellä ja sekin lähti ennenkuin lapsi täytti vuoden.
2. raskaus:
Painoa tuli 34kg, sokerit normaalit.
Ekasta painonoususta kauhistuneena, söin todella tarkasti koko raskaus ajan. Painoa tulikin alkuraskaudesta hitaammin, mutta lopussa turvotusta ihan kamalasti. Painoa tuli yli 2kg/viikko.
Nyt 9kk synnytyksestä ja 3kg jäljellä. Ja edelleen hitaasti mutta varmasti alaspäin menossa.
eli nyt BMI 22,1
2. lapsi painoi syntyessään 2viikkoa yliaikaisena 4kg
ensimmäistä en imettänyt kuin 2kk, ei vaan onnistunut.
Tokaa täysimetin 6kk
eka syntyi sektiolla ja toka alateitse.
Nyt tokasta putosi paino paljon nopeammin kuin ekasta.
Kiloja tuli n.11. Heti synnytyksen jälkeen lähti nelisen kiloa, loput lähti parissa viikossa. Mulla ei ollut lainkaan turvotuksia missään vaiheessa raskautta. Olin kyllä tosi tyytyväinen että raskauskiloja ei jäänyt kun painoa oli alunperinkin liikaa.