Ikuisuusgallup: Paljonko raskauskiloja? Mikä lähtö BMI? Kuinka nopeasti palauduit?
Mulla nyt rv 20 ja kiloja tähän mennessä 4. Lähtö BMI oli 22.
Haluan vain tiedustella uteliaisuuttani. Lisäksi voisitte mainita jos raskaudessa ollut esim. raskausdiabetes ja kuinka iso vauva sitten oli kun syntyi. Tai jos oli muita ongelmia, esim. paljon turvotusta tai raskausmyrkytys.
Kommentit (49)
alkupaino ennen raskautta 56 (olen 165 cm), kiloja tuli yhteensä 13, loppuvaiheessa tuli vähän turvotusta, sormus ei mahtunut. Synnytyksen jälkeen meni sairaalassa omat tavalliset (joskin kaappini väljintä mallia olevat) farkut päälle, 2 viikossa lähti 11 kg. En tiedä paljonko jäi sairaalaan, lapsi oli 3,5 kg. Maitoa tuli kuin pienestä kylästä. Vikat 2 kg lähti ilman laihdutusta kun lapsi oli 9 kk.
Raskaus ylipäänsä meni aika lailla ongelmitta. Ainoat oireet mahan kasvun lisäksi olivat alkuvaiheessa ja lopussa väsymys ja koko raskauden kestänyt rintojen aristus.
Kaikissa raskauksissa paino noussut 11 kiloa.
BMI ennen ensimmäistä raskautta 21,2.
BMI nyt 18,3.
Alimmillaan BMI ollut 17,2 (ensimmäisen ja toisen lapsen välillä).
Paino on pudonnut raskautta edeltäviin lukemiin imetysajan kuluessa.
lähtö-BMI n. 23. Vauva 3260 g lähes kaksi viikkoa yliaikaisena.
Nyt synnytyksestä 5 kk ja 2-3 kg on jäljellä. 15 kg lähti jälkitarkastukseen mennessä. En ole tarkkaillut syömisiäni. Liikun 1-1 1/2 tuntia vaunujen kanssa päivittäin. Aloitin juuri kuntosalin/jumpan.
Rinnat on selvästi kookkaammat (imetän vielä jnv), lantionympärys 1 cm ja vyötärön 2 cm enemmän kuin ennen raskautta.
En ole lainkaan huolissani, vartalo palautuu itsestään. Sitä paitsi vauvan saaminen on niin mahtava asia, että vartalon lievillä muutoksilla ei ole mitään merkitystä!
Nauttikaa muutkin äidit hienosta kehostanne!
painoa tuli +13kg, viikko synnytyksestä kaikki lähteneet :) vielä on pudotettavaa 20kg, vauva painoi 4,2kg, normaaliraskaus
Lähtö BMI oli 29. 2kk meni. Vauva 4,3kg
mutta kiloja raskauden aikana taisi tulla noin 13kg. Lähtö BMI oli noin 24.5. En muista tarkkaan enkä edes lähellekään missä ajassa olin lähtöpainossa, parissa kuukaudessa varmaankin, vuoden päästä kuitenkin BMI oli noin 20 ja siihen on jäänyt.
sen verran että vauva oli syntyessään 3,2kg
kiloja tuli 0,6kg
jäivät laitokselle :D
Kiloja tuli 6 - 8. Verenpaine oli tosi korkea raskausaikoina, mutta ei tullut raskausmyrkytystä, vauvat 3,6 - 4,2 kg. Palauduin kyllä oikeastaan heti synnytysten tai sektioitten jälkeen.
oli varmaan luokkaa 20 tai reilu. Kiloja tuli 6.5 koko aikana.
Kakkosesta bmi pikkuisen enemmän ja kiloja suhteellisen saman verran.
Nyt bmi 32 ja viikkoja 35 tullut 3.5kg.
En vain ole koskaan karisuttanut edellisiä kiloja ja reippaasti lihonut aina välillä.
Nyt pitää vain tämän jälkeen tehdä elämäntapa remontti. Mulla vaan menee aina iltaherkutteluksi =(
Lähtö BMI 18. Liikkua en voinut viikon 14 jälkeen kuin matelemalla, sillä kärsin siitä eteenpäin jatkuvasta supistelusta ja lisäksi kohtu painoi jotain hermoa niin pahasti, että jokainen askel oli yhtä tuskaa. RV 30+ alkoi turvotus ja viikko ennen laskettua aikaa sain raskausmyrkytyksen. Ruoansulatuskaan ei toiminut oikeastaan missään vaiheessa ja vessassa sain käytyä puolentoista viikon välein. Sf-mitta huiteli jossain käyrien ulkopuolella ja maha oli valtava, mutta vauva silti 51cm ja vähän päälle 3kg. Kaksi päivää synnytyksestä kiloja oli tippunut 13 ja siitä ne pikkuhiljaa katosi itsekseen, vaikkei imetys sujunukaan suunnitelmieni mukaan ja jäi parin kuukauden mittaiseksi. Lapsi on nyt vuoden ja olen lähtöpainossa, hieman jopa alle, mutta vartalo on aivan erimallinen kuin ennen raskautta.
BMI oli 29. Kilot lähti 2 viikossa ja toinen 2 viikkoa niin lähti "omia" 10kg.
Lievät raskausmyrkytys oireet, synnytys käynnistettiin viikoilla 41+4 ja vauva painoi 3,8kg.
BMI oli ennen raskautta 27. Kilot hävisivät kahdessa viikossa, ja 2 kk:n kuluttua vauvan syntymästä painoin 6 kg vähemmän, kuin ennen raskautta.
Mulla tuli loppuraskaudessa hurjasti turvotusta (paino nousi kilon tai yli viikossa). Vauva painoi lähes neljä kiloa ja istukkakin kilon.
muistaakseni 3 viikkoa synnytyksestä olin entisissä mitoissani. Vastasyntyneen pojan mitat olivat 49 cm ja 3170 g. Ei ollut diabetesta tai muitakaan ongelmia raskaudessa.
Kummatkin jo syntyneet painoivat 3.5kg. Ekassa oli diabetes, ei muita ongelmia. Tokassa ja nyt kolmannessa ei mitään ja ihan jännittää mitä tulokas painaa, tuntuu meinaan pienemmältä kuin aikaisemmat
edellisestä synnytyksestä oli aikaa reilu 9kk. Kiloja tuli 8 ja nyt kun vauva on 4kk, niin kiloja lähtenyt yhteensä 10kg. Eli kaksi vielä tuosta lähtöpainosta. Tavoitteena vielä tästä pudottaa 10kg.
Raskaudessa supistelun vuoksi jouduin olemaan paljon vuodelevossa viikolta 22 lähtien. Vauva syntyi täysiaikaisena ja painoi 3750g. Mulle jäi kuusi raskauskiloa, joita en ehtinyt karistaa puolessatoista vuodessa. Nyt taas raskaana.
Eka raskaudessa BMI 22, kiloja 17, jäi 7 4 vuoden jälkeen uudelleen raskaaksi, BMI 25, kiloja 16, 2 kk synnytyksestä en todellakaan ole palautunut yhtään mihinkään vaan 6 kg jäljellä. Täysimetys päällä ja mitään ei auta.
lähtö BMI 21, tuli 13kg, lapsi painoi 3770 (rv 41+0), ei raskausdiabesta ja turvotusta vähän, ehkä kilo tuosta lihomisesta oli sitä, tuli tosi lopussa.
Palauduin 3kk:ssa, vähän piti syömisiä katsoa eli ei karkkia joka päivä :)
Ap:llä nyt rv 22 ja kiloja se sama 4, mutta paino vaihtelee välillä runsaasti, joten ihan tarkkaa lukemaa en osaa sanoa.
ap