Kun olet / olit 30v, millainen koulutustaso sinulla on / oli?
Kuinka tavallista on se, ettei 30-vuotiaana ole vielä valmistunut?
Kommentit (47)
opinnot yliopistossa. Olen opiskellut amk:ssa aikaisemmin, mutta jätin opinnot kesken. Yhtään tutkintoa minulla ei siis vielä ole; ylioppilastutkintoa ei tietenkään lasketa.
Itse olin 23-vuotiaana FM ja kaksi päivää ennen 30-vuotissynttäreitäni sai KTM:n paperit ulos.
ettet kahden tutkinnon jälkeen vielä tajua, että ihmisillä on erilaisiaelämäntilanteita, intressejä ja voimia.
Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee, eikä siinä olemitään outoa.
Itse valmistuin 31 v. opeksi. Takana rilluvuodet, matkustelua, huuhaatöitä ja muuta mukavaa. Elin siis elämää, enkä suorittanut sitä :) Nyt olen ajasta megatyytyväinen. Tuli nuorena tehtyä muutakin kuin opiskeltua :)
niin yleensä on kyse pelkästä laiskuudesta ja hörhöilystä ja yrityksestä viettää mukavaa elämää muiden kustannuksella.
ja menin vielä yliopistoon täydentämään tietoja vähän erilaiselta osa-alueelta. Ilman valmistumisaikeita.
Itse olin 23-vuotiaana FM ja kaksi päivää ennen 30-vuotissynttäreitäni sai KTM:n paperit ulos.
ettet kahden tutkinnon jälkeen vielä tajua, että ihmisillä on erilaisiaelämäntilanteita, intressejä ja voimia.
Itse valmistuin 31 v. opeksi. Takana rilluvuodet, matkustelua, huuhaatöitä ja muuta mukavaa. Elin siis elämää, enkä suorittanut sitä :) Nyt olen ajasta megatyytyväinen. Tuli nuorena tehtyä muutakin kuin opiskeltua :)
niin yleensä on kyse pelkästä laiskuudesta ja hörhöilystä ja yrityksestä viettää mukavaa elämää muiden kustannuksella.
Pakko puuttua keskusteluun ja sanoa, että taidat olla melkoinen oman navan tuijottelija. Jos sinä olet saanut kaksi tutkintoa aikaan, niin muut ovat vaan laiskoja ja hörhöjä... Meillä kaikilla on erilainen elämäntilanne. Itse opiskelin FM:ksi kahdeksan vuotta. Alkuun en tiennyt, mihin valmistuisin ja opintoja haalin vähän sieltä ja täältä. Sivuaineetkin olivat mitä sattuivat. Kesäisin ja syksyisin olin töissä. Sitten kun tiesin, mikä minusta tulee, piti ottaa uusia opintoja, rahat alkoivat olla loppu ja töissä piti olla koko ajan opintojen ohella. Valmistuin sitten 27-vuotiaana ja kadun vain sitä, että murehdin koko ajan valmistumisesta enkä tajunnut tarttua kaikkiin tilaisuuksiin (esim. opiskelijavaihtoihin ja työskentelyyn ulkomailla). Kyllä pitkät opinnot rahoitetaan itse ja samat tuet saadaan kuin nopeasti valmistuneillakin.
Työkokemusta 7 v. samalta alalta.
niin yleensä on kyse pelkästä laiskuudesta ja hörhöilystä ja yrityksestä viettää mukavaa elämää muiden kustannuksella.Pakko puuttua keskusteluun ja sanoa, että taidat olla melkoinen oman navan tuijottelija. Jos sinä olet saanut kaksi tutkintoa aikaan, niin muut ovat vaan laiskoja ja hörhöjä... Meillä kaikilla on erilainen elämäntilanne. Itse opiskelin FM:ksi kahdeksan vuotta. Alkuun en tiennyt, mihin valmistuisin ja opintoja haalin vähän sieltä ja täältä. Sivuaineetkin olivat mitä sattuivat. Kesäisin ja syksyisin olin töissä. Sitten kun tiesin, mikä minusta tulee, piti ottaa uusia opintoja, rahat alkoivat olla loppu ja töissä piti olla koko ajan opintojen ohella. Valmistuin sitten 27-vuotiaana ja kadun vain sitä, että murehdin koko ajan valmistumisesta enkä tajunnut tarttua kaikkiin tilaisuuksiin (esim. opiskelijavaihtoihin ja työskentelyyn ulkomailla). Kyllä pitkät opinnot rahoitetaan itse ja samat tuet saadaan kuin nopeasti valmistuneillakin.
Luepa itsekin tarkkaan, mitä kirjoitit. :=)
Maisteriksi valmistuin muutamia kuukausia esikoisen syntymän jälkeen.
Töitä olen tehnyt koko opiskelujeni ajan, myös hörhöillyt, pitänyt hauskaa, reissannut ja verkostoitunut. Nyt olen 30-vuotias.
Elämä on mukavaa kustannuksellanne tai ilman. Yrittäkää estää minua. Voitte olla varmoja että pistän hanttiin. Niin laiska en sentään ole :D
ylioppilaspohjalla mennään. Lopetin AMK-opinnot vuonna 1996. Ei jaksanut opiskelu kiinnostaa silloin.
Enkä ole saanut mitään opiskeltua tuon jälkeen. Työelämässä olen ollut kuitenkin 12 vuotta, pari vuotta kiersin maailmaa, lähinnä huumeiden ja alkoholin vaikutuksen alaisena. Ei voi enää mitään :)
kolme lasta, yo-merkonomi, amk-tutkinto, aloitin yrittäjyyttä.
30 vuotiaana minulla ei ollut koulutusta eikä ammattia.
Nyt 6 vuotta myöhemmin minulla ei edelleenkään ole ammattia saati koulutusta, enkä hanki.
Koulutus ei kannata eikä liiemmin työnteko.
Peruskoulun lisäksi olen käynyt n. 2kk työharjoittelua, joka oli tuskaa.
päivät pitkät?
Nyt 6 vuotta myöhemmin minulla ei edelleenkään ole ammattia saati koulutusta, enkä hanki.
päivät pitkät?
Käyn lenkillä ja uimahallissa. Keskiviikkoisin ja lauantaisin poikkean kirjastossa.
päivät pitkät?
Käyn lenkillä ja uimahallissa. Keskiviikkoisin ja lauantaisin poikkean kirjastossa.
Ihan loistava :) Kaltaisiasi tarvitaan näiden puuskuttaja-gimmojen vastapainoksi!
25-vuotiaana sain ensimmäisen lapsemme. Neljän vuoden sisään tuli vielä kaksi lisää.
Nyt olen siis 30-vuotias kolmen alle viisivuotiaan lapsen (superlaiska, kuten edellä mainittiin) äiti.
Kuukauden päästä starttailen opintoja uudelleen. Aion valmistua ennen kuin tänä kolmas (nyt 6kk) aloittaa 3-vuotiaana päiväkodissa.
Tämä on minun tapani. Olen onnellinen siitä, että sain myös nauttia pienistä lapsistani ilman kiireistä suorittamista.
Olen tosin tehnyt alani töitä hiukan näiden vuosien varrella. Työpaikka kun odottaa valmistumisen jälkeen.
Jokainen tavallaan! Turha urputtaa muiden valinnoista. Onnellisuus ja tasapaino oman itsensä kanssa on kaiken a ja o. Toinen tulee tyytyväiseksi tekemällä, toinen olemalla.
mulla on takana 3v työelämässä VTM:n papereilla.
mun pikkusisko on nyt 34, eikä se ole vielä valmistunut. Sen sijaan hän on kyllä elättänyt itseään ihan hyväpalkkaisissa töissä jo viitisentoista vuotta. Ei siis mitenkään siipeile muiden kustannuksella. VOisi kyllä senkin tehdä, koska on myös pitkäaikaissairas. Mut ei halua heittäytyä sairaaksi kuitenkaan, vaan puskee rajojensa yli koko ajan.
päivät pitkät?
Minun vuoroni tulee huomenna. Olen tosin jo ammatin hankkinut ja kouluni käynyt.