Kun olet / olit 30v, millainen koulutustaso sinulla on / oli?
Kuinka tavallista on se, ettei 30-vuotiaana ole vielä valmistunut?
Kommentit (47)
Myös ammatti löytyi, tilanne sama edelleen.
Ollut silloin jo seitsemän vuotta.
Kyllä minunkin tuttavapiiristä löytyy kolmekymppisiä pelkän lukion käyneitä. Moni heistä on sukunsa firmoissa tai yrittäjiä itse.
KM ja TM ja lisäksi tekemässä KT-tutkintoa.
Elämäntilanteita on erilaisia, turha siitä on jankata.
MUTTA se mikä mulla pisti kurjasti silmään, oli tuo yleistys, että tehokkaasti opiskelemalla muka vaan suorittaisi elämää eikä ehtisi tehdä mitään kivaa. Ei se noinkaan ole! Itse tapasin mieheni vasta 27-vuotiaana, joten mulla jäi siihen asti tosi hyvin aikaa opiskelujen ja töiden lisäksi harrastaa, olla ulkomailla, bilettää jne. Olin itse asiassa ihan superaktiivinen muussakin elämässä, vaikka opiskelinkin kahdessa tiedekunnassa maisterin tutkintoa. Jossakin vaiheessa olin jopa aktiivisin bilettäjä opiskelijaporukoissa.
kolme eritasoista tutkintoa (ylioppilastutkinnon jälkeen): opistotasoinen, AMK ja yliopisto/maisteritasoinen.
Tunnen kyllä yliopistossa lorvineita, jotka ovat valmistuneet reippaasti yli kolmekymppisinä.
Ei totisesti ole järjen hiventä siskollasi. Huomaa että on pitkäaikaissairas. Ja sinä ihailet häntä?
Tuo vie siskosi loppuun, mutta eihän sitä suomalainen sisua ihannoiva ihminen tajua.
Sisulla seinään päin vaikka henki menisi, terveydestä viis :D
Ei ihme että muualla euroopassa ei ymmärretä sisukkuutta, eihän siinä ole mitään logiikkaa.