Missä olet keskimääräistä parempi kuin muut?
Tietysti kunnon av-mamma on joka asiassa parempi kuin muut, mutta unohdetaan nyt ne palstakulissit...
Luettele max. 3 asiaa.
Ap aloittaa:
- Vaatetan lapseni siisteillä merkkivaatteilla naurettavan halvalla.
- Osaan ajaa autoa keskimääräistä paremmin.
- Teen pyykkäyksestä suorastaan taidetta (varmasti ei käy yhdellekään vaatteelle huonosti pesussa).
Kommentit (73)
Minä en ole keskimääräistä parempi missään.
Tai hetkinen: pomon mukaan olen (kehityskeskustessa sanottua) "ryhmän paras verkostoitumisessa". Tosin tarkoittaa osaltani sitä, että olen ulospäinsuuntautunut höpöttäjä :)
Muita asioita ei tule nyt mieleen, masentavaa ;-)
siis surkea lukemaan annettuja ohjeita ilmeisesti :o)
- lautapelit, minä tai minun joukkueeni voittaa aina
- matemaattisesti ja kielellisesti olen keskimääräistä lahjakkaampi, samoin kaikessa oppimiseen ja opintoihin liittyvässä, mitä olen kokeillut
- puhun kahta vierasta kieltä erittäin hyvin, toista natiivin tasoisesti
- työssäni olen selvästi keskimääräistä tehokkaampi
- osaan hankkia tietoa ja seuloa siitä olennaisen keskimääräistä paremmin, lisäksi minulla on aina "antennit pystyssä", jonka vuoksi löydän työni/oman elämäni kannalta parhaat tilaisuudet
- olen keskimääräistä parempi keskustelemaan lasteni kanssa siten, että molempia kuunnellaan ja molemmat perustelevat mielipiteensä
Kuten en minäkään, pitäytyä annetuissa rajoissa = max 3 kohtaa :o)
- lautapelit, minä tai minun joukkueeni voittaa aina
- matemaattisesti ja kielellisesti olen keskimääräistä lahjakkaampi, samoin kaikessa oppimiseen ja opintoihin liittyvässä, mitä olen kokeillut
- puhun kahta vierasta kieltä erittäin hyvin, toista natiivin tasoisesti
- työssäni olen selvästi keskimääräistä tehokkaampi
- osaan hankkia tietoa ja seuloa siitä olennaisen keskimääräistä paremmin, lisäksi minulla on aina "antennit pystyssä", jonka vuoksi löydän työni/oman elämäni kannalta parhaat tilaisuudet
- olen keskimääräistä parempi keskustelemaan lasteni kanssa siten, että molempia kuunnellaan ja molemmat perustelevat mielipiteensä
Voi kun minulla olisi tuollaisia kavereita tai työkavereita. vaan ehkä onkin mutta ei sitä aina arjessa huomaa. Yksi ystäväni on sosiaalisesti kyllä hyvin lahjakas.
Tai hetkinen: pomon mukaan olen (kehityskeskustessa sanottua) "ryhmän paras verkostoitumisessa". Tosin tarkoittaa osaltani sitä, että olen ulospäinsuuntautunut höpöttäjä :)
valtaisat tunneälynsä ja empatiakykynsä? :D
-Englanninkielentaitoni on niin lähellä täydellistä kuin olla voi.
-Olen hoikempi kuin kukaan muu tuntemani kolmen lapsen äiti
-Olen todella vieraanvarainen ja antelias ihminen. Rakastan yövieraita ja lahjoitan kaikki vanhat ja tosi hyväkuntoiset vaatteet (lasten ja omani) kavereilleni ilmaiseksi.
vaistoamaan asioita. Olen siis "ennustanut" usen tuttavani avioeron, alkoholiongelman, vauvan syntymän yms. ennenkuin olen niistä oikeasti kuullut. Tiedän myös jos joillakin on säpinää keskenään, vaikkei muut sitä huomaisi.
Olen keskimääräistä parempi myös käsitöissä, kaiken maailman ompelut, neulomiset ja virkkuut onnistuvat.
Kolmas olisi ehkä hyvät hermot :) Minulla on 2 hyvin vilkasta lasta, näitä ei kukaan vieras hikoilematta jaksa katsoa. Minulla ei mene hermot vaikka luutuan 30 vahingossa kaatunutta juomalasillista päivittäin. En myöskään stressaa lasten kiukutteluista yms. Esim. äitini lepää viikon sen jälkeen kun käymme pari yötä mummolassa :D
Missä olet keskimääräistä parempi kuin muut?
Näemmä äidinkielessä ja ehkä jopa matikassakin.
Luetun ymmärtäminen siis todistetusti keskimääräistä huonompi :-)
t. lautapelimestari
Kuten en minäkään, pitäytyä annetuissa rajoissa = max 3 kohtaa :o)
- lautapelit, minä tai minun joukkueeni voittaa aina - matemaattisesti ja kielellisesti olen keskimääräistä lahjakkaampi, samoin kaikessa oppimiseen ja opintoihin liittyvässä, mitä olen kokeillut - puhun kahta vierasta kieltä erittäin hyvin, toista natiivin tasoisesti - työssäni olen selvästi keskimääräistä tehokkaampi - osaan hankkia tietoa ja seuloa siitä olennaisen keskimääräistä paremmin, lisäksi minulla on aina "antennit pystyssä", jonka vuoksi löydän työni/oman elämäni kannalta parhaat tilaisuudet - olen keskimääräistä parempi keskustelemaan lasteni kanssa siten, että molempia kuunnellaan ja molemmat perustelevat mielipiteensä
Minäkin haluaisin tietää miten mitataan paremmuus autolla-ajotaidoissa?
Usein on niitä kyselyjä ihmisten ajotaidosta ja ainahan reilusti yli puolet (olikohan miehistä 80 %) on sitä mieltä että on parempi kuski kuin muut. Sen vaan tietää että on hyvä kuski.
Olen ajanut satojatuhansia kilomtrejä.
2 kertaa on autoni saanut osumaa.
Ensin olin paikallani ja toinen auto peruutti päälle. Pakoon en päässyt, koska olin "motissa".
Sitten olin n. 30km päässä autostani kun kaverini ruttasi lainaamansa auton.
Ja sitäpaitsi... Täytyy osata, jos meinaa pärjätä ammatissani ;-)
Lapseni ovat hyvin kehuttuja käytöksestään, mutta saavat silti olla lapsia.
mutta en missään todella hyvä.
Esim.
- Lukion päättötodistuksen keskiarvo oli 9,8 (kaikki lukuaineet 10) ja gradun arvosana Eximia. Perustuu täysin sille, että olen kiinnostunut lukuisista eri asioista, luen paljon ja kirjoitan paljon, ja yritän ymmärtää jopa asioita, joissa en ole hyvä ja näen niihin vaivaa (esim. matikka, josta kirjoitin sen ainoa M:n). Kuitenkaan en ole koskaan ollut paras, en edes kouluni tai luokkani paras. Mutta keskimääräistä parempi toki.
- Olen hyvin empaattinen. Työssäni monet ihmiset tulevat kertomaan ongelmansa, niin kollegat kuin asiakkaatkin, ja ratkon niitä parhaani mukaan ja annan tukea. Tunneälykkyyttä ei voi mitata, mutta palautteen mukaan uskon, että sitä minulla on ehkä enemmän kuin monilla muilla.
- Osaan tehdä monta asiaa yhtä aikaa. Esim. monesti katson televisiota, teen työtehtäviä ja puhun puhelimessa. Kaikissa etenen ja hoidan hommat hyvin. Mutta tämä taito on tietysti lähes kaikilla naisilla. Miehillä ei, joten rohkenen väittää siis olevani keskimääräistä parempi tässä. Tämä taito perustuu nopeuteen. Kun osaat nopeasti vilkaista työtehtävää, ratkoa sen ja vilkaiset vielä nopeammin tv:tä, olet kärryillä näissä kahdessa. Sinä aikana toivottavasti puhelinkumppanisi on päässyt jutun loppuun ja voit alkaa kommentoida sitä. Silloinkin on helppo katsoa telkkua, kun katsominen ja kuuntelu/puhuminen ovat kaksi eri asiaa. :)
keskiverto av-mammaa parempi juomaan viinaa.
helposti menee 2 pulloa viiniä ja muutama siideri yhden bile illan aikana.
toki olen ihan sikapäissään, mutta ei ole krapulaa seuraavana aamuna :)
ja ei, en ole juoppo. voi mennä viikkoja etten edes sauna kaljaa ota.
mulla on vaan hyvä viinapää.
on myös hyvä kutomaan sukkia ja tekemään kantapään.
voi katsoa samalla tv:tä ja kutoa.
aika hyvä monessa asiassa:
-loistava ajosilmä
-loistava äiti ja vaimo
-loistava ystävä
Exän mukaan myös loistava sängyssä
jäätävä stressinsietokyky
osaan ajaa autoa keskimääräistä paremmin
ihmissuhdetaidot ovat hyvät
Olen kaikessa keskimääräistä huonompi.
monessa asiassa surkeampi kuin muut (esim tässä ketjussa mainituissa taidoissa)
Sanotaan nyt hyvä:
* piirtäminen, taiteet, sisustus ym
* Sukan kantapää :o)
* Kirpputorilöydöt. osaan erottaa aarteet roskasta
* Asioiden tekemisjärjestysorganisointi. Esimerkiksi uskoisin osaavani järjestää kenen tahansa keittiönkaapit käytännölliseen tilaan: mihin mikäkin mahtuu, mitä käytetään useiten yms, niin että tila tulisi mahdollisimman hyödyllisesti käyttöön
* Nopea ongelmanratkaisu. En "osaa" pähkäillä juuri mitään. Mitä pitää tehdä, tehty jo.