Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei ole väleissä äitinsä kanssa, voiko kieltäytyä järjestämästä tämän hautajaisia?

Vierailija
20.08.2010 |

Kun olen ainoa lapsi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi on varmaan pakko järjestää perunkirjoitus, jotta kuolinpesän osakkaana vapaudun niistä veloista. Hautajaisetkin kustantaa sossu, omaa rahaani en niihin käytä euroakaan.

sinun pitää hakea kuolinpesä konkurssiin ja kieltäytyä ottamasta perintöä vastaan, jolloin et ole vastuussa veloistakaan.

Vierailija
22/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto kuolemasta tuli yllättäin ja silloin ajattelin että tämä on viimeinen teko jonka tulen tekemään. Äitini oli alkoholisti ja olin "holhonnut" häntä koko pienen ikäni.

Järjestin kauniit hautajaiset, ja samalla kun äiti laskettiin hautaan, meni sinne myös ikävät muistot ja kokemukset.

Nyt on itsellä hyvä, ja tietyllä tapaa myös helpottunut olo. Turha tuossa tilanteessa enää kantaa kaunaa, parempi olla järkevämpi ja hoitaa asia hienosti pois alta. Onhan hän kuitenkin sinun äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, menetin äitini 4.2.11. joka päivä tuntuu siltä, että se olisi unta tai siis toivoisin että joku herättäisi tästä painajaisesta.kaikki tavarat on paikallansa mutta tyhjyys sen sisällä ja kaipaus kun katsoo niitä kukaan ei enää niitä käytä. tyhjää... syöpä oli jo voitettu, kaikki hyvin sitten yksi päivä muutti koko elämän se oli levinnyt ei olut aikaa, yllätys ja varautua ei voinut. kerrottiin tunti kaksi tai päivä. sitä ennen riemuittiin, lenkkeiltiin ja liikuttiin pari päivää ennen. sitten ei ollut enää äitiä syöpä vei hyväkuntoisen ihmisen ilman sairaalassa virumista. ikävä ihmistä, ei rahaa tai jotain muuta osaa omaisuudesta... se oli äiti ei raha. rahasta viis...

Vierailija
24/27 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai isä on täysi mulkku, jota ei edes äidiksi tai isäksi voi kutsua, niin yleensä se surutyö siitä ihan OIKEIDEN vanhempien ja vanhemmuuden puutteesta on jo aiemmin tehty.

Vanhemmat pystyvät murtamaan lapsensa henkisesti helpommin kuin varmaan mikään muu taho, ja varsinkin vuosia jatkuva epävarmuus, jossa lapsen käyttäytymiseen reagoinnissa ei ole mitään logiikkaa, tekee niin pahaa jälkeä, että kunhan vain 18-vuotiaana pois pääsee, niin voi olla hengenlähtö lähellä pelkästään sen takia. Yleensä nämä pahimmat vanhemmat ovat myös niitä, jotka osaavat kirkkaimmin silmin valehdella kysyttäessä, että hyvinhän meillä menee, mutta eikö olekin kamalaa kun tuo lapsi on tuollainen murrosikäinen...

Yritin siis sanoa, että näihin huonoista vanhemmista käsitteleviin ketjuihin tulee aina näitä viestejä, jossa puhutaan jostain "sehän antoi sinulle elämän" - no, jos elämä on sitä, että joutuu opettelemaan itse aikuisena kaikki ihmissuhteiden perustat uudestaan, kun mitään perusturvaa ei kotoa saanut, niin kaipa sitten.

Minä uskon, että te haluatte huolehtia omista vanhemmistanne parhaanne mukaan. Niin minäkin haluaisin, jos minulle vanhemmat olisi suotu - mutta eipä suotu, vaan sain vain kaksi sekopäätä, joilta ei edes ehkäisy onnistunut.

Vierailija
25/27 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä skeidaa tääl välillä kirjoitetaan faktana.Ei tarvitse järjestää,maksaa eikä osallistua vanhempiensa hautajaisiin millään tavalla.Ei todellakaan ole kukaan velvollinen, niinkuin joku tuolla väitti, järkkään jonkun lapsettoman sukulaisenkin hautajaisia.

Vierailija
26/27 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joi perintönsä, siitä ei riittänyt edes vierailuun ainoiden lastenlastensa luona. Kun tuo alkoholisti kuolee, en todellakaan koe että minun pitöisi kunnioittaa häntä ja nähdä vaivaa pätkääkään.. Hän ei ole koskaan minua hoitanut, ei edes kirjeeseen vastannut, joten sossu hoitakoon hänet multiin.

Vierailija
27/27 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muutama vuosi sitten mun isäni kuoli jonka olin tavannutkin vain kerran vanhempien eron jälkeen, muhun otettiin puhelimitse yhteyttä asiasta.Mä ilmoitin etten ole kiinnostunut hänen kuolemastaan,hautajaisista enkä mahdollisesta perinnöstä.Jonkun vapaamuotoisen paperin kirjoitin soittajan pyynnöstä ja lähetin heille johon laitoin mukaan kopion virkatodistuksesta enkä ole sen jälkeen kuullut asiasta.En nyt muista oliko se soittaja jostain sosiaalitoimesta vai mistä.