Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei ole väleissä äitinsä kanssa, voiko kieltäytyä järjestämästä tämän hautajaisia?

Vierailija
20.08.2010 |

Kun olen ainoa lapsi.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla haita hautaan paasee ilman sinuakin.

Vierailija
2/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sen tehdä, mutta mutta kunnioita nyt edes vähän vanhempiasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perunkirjoitukset pitää järjestää lain mukaan jokatapauksessa.

Meillä on rikkonainen suku; äitini isän hoiti hautaan diakonialaitos, jossa hän asui siis viimeiset vuotensa, perunkirjoitus järjestettiin niin että tätini (eri isä kuin äidillä) hoiti tuon valtakirjalla. Äidin setä kuoli vailla rintaperillisiä jokin aika sitten. Jolloin hänen veljiensä lapset olivat velvollisia järjesätmään hautaukseen ja perunkirjoitukseen liittyvät seikat. Kokonaan et siis voi asiasta irtisanoutua ainoana perillisenä.

Minä en juurikaan ole äitini kanssa tekemisissä, mutta kyllä hautaan sattaminen jää minun kontolleni mitä todennäköisimmin. Olen myös ainoa lapsi, hänellä on vielä avopuoliso olemassa.

Vierailija
4/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ja omaisuuden pidän itse.

Vierailija
5/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitään hautajaisia ei tarvitse järjestää. Voit hankkia halvan arkun, siunaustilaisuus ei maksa, se järjestetään automaattisesti kaikille kirkkoon kuuluville mutta ei siellä omaisten tarvitse olla läsnä. Polttohautaus käsittääkseni maksaa mutta sekä se että arkun hinta otetaan vainajan omaisuudesta ja jos sellaista ei ole, voi kai yrittää sossusta.

Mutta jos et vain mene mihinkään tilaisuuksiin tai ota yhteyttä kehenkään, tuskin sinua tullaan kotoa hakemaan.

Vierailija
6/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini hautajaiset, kieltäydyn kunniasta kohteliaasti. Enkä aio perunkirjoituksiakaan järjestää, akalta jää vain velkaa. Kieltäydyn itse perinnöstä, koska sitä ei edes ole.

Vierailija
7/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pidän itse. Mutta tuhkat sirottelen lihapullien seassa koirapuistoon.

Vierailija
8/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vanhempien kunnioitus?

jos oletetaan että perheessä ei ole ollut mitään aivan järkyttävän pahaa kasvatusmenetelmää.

äitinne on teidät synnyttänyt, kasvattanut, hoitanut.

äiti joka on lapsensa kasvattanut, hoitanut rakastanut, ansaitsee jotain kunnioitusta.

tässä taas näkee miten äitejä suomessa kunnioitetaan.

miettikää tuo asia omalle kohdallenne.

jos omat lapsenne ei halua hoitaa teidän hautausta yms kun aika koittaa..

Vierailija
9/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oletetaan että perheessä ei ole ollut mitään aivan järkyttävän pahaa kasvatusmenetelmää.

äiti joka on lapsensa kasvattanut, hoitanut rakastanut, ansaitsee jotain kunnioitusta.

Yleensä jotakin on pielessä kun lapsi ei enää halua olla vanhempansa kanssa tekemisissä ollenkaan. Jos vanhempi rakastaa lastaan ja osoittaa sen, lapsi kyllä vastaa rakkauteen myös aikuisena.

Mun äitini esim. on narsisti ja mun on todella vaikea olla sen kanssa yhteydessä. Äitinikin aina valittaa, etten kunnioita vanhempiani mutta en mä voi, mä en kestä olla enää niiden lähellä. Sairastun itse jos olen.

Vierailija
10/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain sen perusteella että sattuu olemaan jonkun vanhempi.

Vierailija
11/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse taitaa olla äidisät joka ei ole hoitanut näitä "velvollisuuksiaan". Hän ei ansaitse minusta kunnioitusta

Vierailija
12/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse taitaa olla äidisät joka ei ole hoitanut näitä "velvollisuuksiaan". Hän ei ansaitse minusta kunnioitusta

Vierailija
13/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi omia vanhempiani. Isäni on onneksi jo haudassa, olisi saanut joutua sinne jo 20 vuotta aiemmin. Äitini tuleva kuolema kiinnostaa minua yhtä vähän kuin tuntemattoman miljonäärin ruumis venekaupassa.

Ja aion viettää vanhuuteni päivät kännissä, eli minua ei kiinnosta haluavatko lapseni nähdä minua vaiko eivät.

14/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä sinullekin tarjoutuu näin mahdollisuus osallistua äitisi viimeiseen matkaan.

Vierailija
15/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi on varmaan pakko järjestää perunkirjoitus, jotta kuolinpesän osakkaana vapaudun niistä veloista.

Hautajaisetkin kustantaa sossu, omaa rahaani en niihin käytä euroakaan.

Vierailija
16/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseton isotätini haudattiin mm. yksin

Vierailija
17/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jotakin on pielessä kun lapsi ei enää halua olla vanhempansa kanssa tekemisissä ollenkaan. Jos vanhempi rakastaa lastaan ja osoittaa sen, lapsi kyllä vastaa rakkauteen myös aikuisena.

Mun äitini esim. on narsisti ja mun on todella vaikea olla sen kanssa yhteydessä. Äitinikin aina valittaa, etten kunnioita vanhempiani mutta en mä voi, mä en kestä olla enää niiden lähellä. Sairastun itse jos olen.

Se on just noin, että ei vaan kestä sitä ihmistä. Mulla alkaa ahdistus, paniikki ja masennus aina jos olen äitini kanssa tekemisissä, vähänkin aikaa. Hän ei jätä mua rauhaan. Aina soittelemassa, kirjottelemassa. Puuttuu kaikkeen: ulkonäkööni, sisustukseeni jne. Ei ole mitään osa-aluetta mihin hän ei yrittäisi sekaantua. Hän kokee omistavansa minut! Se tukahduttaa ja ainoa keino on pitää etäiset välit jotta jaksaisin. Sen lisäksi vielä kritisoi, pilkkaa, manipuloi, vääristelee muiden kertomisia minulle ja toisinpäin, kadehtii. Viimeksi kun kerroin jostain missä olen onnistunut hänen naamansa oikein venähti. Ei yhtään peitellyt harmiaan ja masennustaan siitä että minä olin tyytyväinen. Miettikää miten sairasta. Lapsuudestani asti hän on hymähdellyt ilolleni ja kylvänyt katkeria kommentteja ja maalannut synkkää maailmankuvaa ja tulevaisuutta.

Yksinkertaisesti tämä ihminen tappaa elämänilon! Henkinen väkivalta on todella tuhoavaa pienelle lapselle kun kukaan ei epäile ätiä. Äitejä AINA puolustellaan joka paikassa. Kun kerroin monelle ihmiselle hänestä niin aina he kiemurtelivat vaivaantuneina ja puolustivat äitiäni. MINUN pitäisi muka ymmärtää. Tai - äidit nyt vaan ovat sellaisia.

Vierailija
18/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eronneet. Kuoleva on rutiköyhä ja alkoholisoitunut eikä lähempiä välejä ole. HOitaako kunta hautauskulut?

Vierailija
19/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisten järjestäminen voi olla ihan terapeuttista. Eipä jää mitään jossittelua, vaan homma on sitten kuopattu ja kuoppa kiinni.

Vierailija
20/27 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalitoimi hoitaa, ketään ei ole loppupeleissä tänne maan päälle jäänyt