Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammatrtitaidottomat opettajat, ei osaa edes lukujärjestystä laatia.

Vierailija
20.08.2010 |

poika 4llä luokalla ja edelleen lukujärjestys on vain ab tai a tai b. Ainoastaan liikunta, englanti a tai b ja käsityö on mainittu.

Eli lapsi raahaa kaikkia kirjoja joka päivä edestakaisin , kun opettaja saa päättää mitä opettaa milloin huvittaa. Siihen painavat liikuntakamat päälle vielä parina päivänä.

Otanko kouluhallitukseen yhteyttä jos reksi tai kyseinen opettaja ei kykene kertomaan aineita lukujärjestyksessä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme syksyllä lukujärjestyksen, jossa on merkittynä tekninen/tekstiili, liikunta, musiikki, englanti ja uskonto/et silloin jos luokassa on et-oppilaita. Muutoin laadimme lukujärjestyksen itse.

Virallisesta opetussuunnitelmasta (kuntakohtainen, joka perustuu opetushallituksen laatimiin peruskoulun opetussuunnitelman perusteisiin) määräytyy kunkin luokka-asteen oppituntimäärä sekä tähän vaikuttaa myös kuntakohtainen tuntikehys, eli raha. Eli emme tietysti voi itse opettajina päättää tuntimääriä kokonaisuudessaan tai että montako tuntia on mitäkin oppiainetta, ne määräytyvät opetussuunnitelmasta. Sen sijaan kollegan kanssa tuumamme että moneltako päivät alkavat ja päättyvät ja kumpikin sitten itse sijoittelee oikean määrän kutakin ainetta viikon varrelle omaan lukkariinsa (koulukuljetukset pitää huomioida myös). Tai on sijoittamatta oppiaineet, jos käyttää rastitunteja. Rastitunteja käyttävän open on huolehdittava että oppilaiden työskentelyajassa tapahtuvat juuri ne ajalliset painotukset jotka opetussuunnitelmasta määräytyvät eri oppiaineiden kohdalla, sekä juuri annettujen asiasisältöjen käsittely ja että oppimista tapahtuu kuten odotetaan.

Yläkoulussa lukujärjestyksen laatii rehtori tai rehtorin osoittama henkilö tai työryhmä (esim. apulaisrehtori ja rehtori yhdessä). Hekin noudattavat laatimisessä opetussuunnitelman antamia reunaehtoja.

Vierailija
42/45 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulpetit tai nimetyt lokerikot omassa kotiluokassa. Niissä pidetään ne kirjat ja vihkot.

Kässän jutut on kässän luokan kaapissa (mikäli on niin iso lapsi ettäkäy erikseen käsityössä).

Kun menevat jakotunneille tai vaikka englannin tunnille, ottavat kirjat omasta luokasta mukaan.

Isommilla (yläkoululaisilla) saattaa olla käytävillä kaapit tai he pitävät kotona ja ottavat tarvittavat mukaan. Mutta yläkoululaisilla ei ole mitään rastilukujärjestystä.

t: ope

Koulussa pidetään ne kirjat, joista ei ole läksyä. Läksyt tehdään heti samana päivänä, ja seuraavana päivänä viedään kirjat takaisin kouluun.

matematiikan, englannnin, äidinkielen, ruotsin vai käsityöluokassa?

Jossain nurkassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry vaan ap. lukujärjestystä EIVÄT laadi opettajat

ota AP selvää asioista enne kuin haukut väärää puuta

- Parempaa ja hyvää koulunalkua silti!

t. opena 30 vuotta

Ja ammattitaidottumuutta tai ei myös minä laitan vain rastit tuntien paikalle. Ainoastaan muiden opettajien tunnit (musiikki) ja tilaa vaativat tunnit (liikunta/käsityö) sekä uskonnot ovat valmiina lukujärjestyksessä, muiden tuntien paikat saan ihan itse valita ja päättää ja kuten sanottu käytän rasteja. Itsellä on tietty lukujärjestys pohja jota noudatan, mutta vaihtelen kyllä tuntein paikkoja viikottain.

Terv. luokanope 3lk

Vierailija
44/45 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vitussa lapsesi raahaa kaikki kirjat kotiin aina??

Jo meillä ekalla lapsi osasi ottaa vain ne kirjat kotiin mistä tuli läksyä ja muut pidettiin koulussa.

Nyt ap katso peiliin ja mieti kenessä vika!

Vierailija
45/45 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota AP selvää asioista enne kuin haukut väärää puuta

- Parempaa ja hyvää koulunalkua silti!

t. opena 30 vuotta

meidän koulussa jokainen ope saa päättää ne tunnit joita itse opettaa,muut tunnit on etukäteen päätetty ja niitä ei saa siirrellä.