Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niukka vuoto alkuraskaudessa

19.08.2010 |

Olen 6+2, niukkaa veristä vuotoa on tullut vajaan viikon ajan. Pikkuhousunsuoja riittää, kun sen kaks kertaa päivässä vaihtaa. Pitäskö ottaa yhteyttä johonkin? Kipuja eikä klönttejä ole tullut. Mulla ei ole ollut puhelinyhteyksiä käytössä nyt noin viikkoon, siksi en ole vielä päässyt soittamaan lääkäriin. Mutta pitäskö siis huolestua?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vkon 8 tietämissä reilun viikon tuhruvuotoa. Kävin varhaisraskauden ultrassa ja lääkäri bongasi istukan olevan etuseinämässä ja näin ollen on voinut vuotaa ollessaan kohdunsuun päällä. Vuoto kuitenkin loppui, kuten lääkärikin veikkaili. Istukka on siis todennäköisesti siirtynyt ylemmäs.

Neuvolaan voisi tietenkin soittaa, mutta minäkin ajattelin ettei siellä oikeastaan voida auttaa jos keskenmenosta on kyse. En huolestuisi turhia, jos vuoto pysyy niukkana (ei klönttejä) ja ei ole kipuja. Tietenkään koskaan ei voi tietää ennen kuin syy tutkitaan ja siihen auttaa varhaisultra.

Miaea 10+2

Vierailija
2/24 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin nyt 6 ja risat viikkoja, ja hieman veristä vuotoa. Ekan kerran tuli toissa iltana seksin jälkeen. Ja nyt sit tänään alkoi uudestaan. Ei toki noin paljoin kun karkki kuvailee mutt kuitenkin. Toivottavasti harmitonta... ärsyttää nyt alkaa stressaamaan turhia vuotoja. Onneks miaea sun viesti nostatti fiilistä, ettei sen vuodon tarvi tarkoittaa mitään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin neuvolaan ja neuvoivat soittelemaan uudestaan, jos vuoto runsaampaa tai kipuja. Kuten edellä mainittiin, eiväthän he oikein muutakaan voi tehdä.

Vierailija
4/24 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotoa rv4, 8, 12 ja 16. Oli rusehtavaa ja sitä tuli suunnilleen joka kerta se viikko. Ultrissa kävin rv 8 (varhaisultra), 12 (np-ultra) ja 16 (ylimääräinen, juurikin vuotelun takia), ja aina kaikki kunnossa. 40+4 syntyi terve tyttö. :)

Lääkäri epäili vuodon johtuvan istukasta, joka oli kohdunsuun päällä, rv 16 osin jo noussut ja sen jälkeen jatkoi nousuaan, kun vuodotkin loppui jarv 22 oli jo pois suulta. Pikkuhousun suojalla täälläkin pärjäsi ja mitään kipuja ei ollut. Mutta tosi ahdistavaa ja aina vuodon huomatessa pelko kyllä tuli.

Toivottavasti vuotelijoilla loppuu pian! bd

Vierailija
5/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään varhaisultrassa ja siellä se oli :). Pieni sykkivä mollukka, kiinni kohdun vasemmassa seinämässä. Vuodot ilmeisesti ei sitten meinanneet yhtään mitään. Olipa hassu tunne, että siellä tosiaan majailee joku! Muuttui vähän konkreettisemmaksi tämä raskaus.. Ja samalla mieli rauhoittui, vaikka etukäteen oikeastaan pelkäsin paitsi sitä, ettei mitään löytyisi, myös sitä, että löytyy. Nyt se on totta!

Itse haluaisin kertoa jo ainakin siskolleni, koska tiedän että hänellä tulee ottamaan aikaa hyväksyä raskauteni ja se, että hänestä tulee täti (ei pidä lapsista). Päätettiin kuitenkin odottaa np-ultraan asti, ennen kuin paljastetaan asia edes lähipiirille.

Vierailija
6/24 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nyt vissiin rv 6 + 1 ja tänään tuli ensimmäisen ihan yllättäen pyyhkiessä vaaleahkoa verta. Säikähdin kamalasti ja ajattelin, että se oli sitten siinä ja on itkutkin itketty. Olen 23v ja ensimmäinen raskaus ja totta kai hätäännyin heti. Soitin 24h päivystävään terveysneuvontaan ja siellä sanottiin, ettei tarvitse huolestua vaikka vuoto jatkuisi vielä huomennakin. Kaikki on ok, kunhan ei liity kipuja ja kovaa verenvuotoa. Nyt kuitenkin pelottaa...on aivan samanlaiset tuntemukset kun menkoissa. Itselläni alkoi juuri eilen pahoinvointi ja se on tänään ollut suhteellisen voimakasta (en ole kuitenkaan oksennellut). Olen myös todella tiheään tahtiin juossut pissalla, vaikken ole juonut paljoa nesteitä. Nyt vain toivon ja rukoilen, että kaikki menisi hyvin eikä verenvuoto yltyisi. Nyt ei ole muutamaan tuntiin tullut verta edes pyyhkiessä.

Vierailija
7/24 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi myös lauantaina 5.9 punainen vuoto sitä tuli noin 2rl ja sitten loppui. Sunnuntai oli vuodoton tänään 6.9 alkoi taas verinen vuoto noin klo 17.00 ja nyt viltelee kohdunsuuta. Ei hyvältä näytä. Viikkoja olisi nyt 6+0 ultraan pääsen vasta torstaina 9.9.2010 ajan odottaminen tuntuu ikuisuudelta.

Mitä aerikselle kuuluu tänään?

Vierailija
8/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös vuodellut tyyliin joka toinen päivä. Viikot taitaa olla 7 + jotain. Neljä km takana, joten kovin valoisasti en vieläkään osaa ajatellan. Kolme keskenmenoraskauksista olleet vuodottomia, eli alkio vaan on lakannut elämästä ja sitten lääkkeillä tai kaavinnassa tyhjennetty. Viimeisin raskaus tiputteli, mutta silläkään ei ollut osuutta keskenmenoon, oli joku polyyppi kohdunsuulla.

Myös ainoa vauvailoon johtanut raskaus vuoteli pariin otteeseen.

Vierailija
9/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin,pidän peukkuja sinulle.

Kävin tänään ultrassa ja sielä asusteli pieni pippuri ja sydämensyke näkyin. viikkoja 6+2. vuodolle ei löytynyt syytä.

jaksuja

Vierailija
10/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Anteeksi kun kesti vastata, olen miehen kanssa täällä vanhempien kotona kotivahtina heidän ollessa Italiassa :)

Elikäs, siitä vuodosta lisää. Sunnuntaina ei tullut mitään vuotoa, mutta maanantaina yllätti kun kävin vessassa ja pyyhkäisin ja vuoto olikin hieman runsaampaa mutta kuitenkin väriltään semoista oranssinpunaista. Se lamaannutti heti ja menin todella apaattiseksi. Soitin terveysneuvontaan ja sieltä kehottivat menemään päivystykseen. Siellä sitten pääsin aika nopeasti tutkittavaksi ja lääkäri teki gynekologisen tutkimuksen ja soitti sitten Naistenklinikalle ja kyseli, miten pitäisi toimia. Lääkäri sanoi, että luultavasti vuoto on normaalia, mutta naistenklinikalta pyydettiin sitten lähettämään sinne tutkittavaksi.

Naistenklinikalla saikin sitten odotella jonkun aikaa ja ensin juttelin hoitajan kanssa ja sitten pääsin tutkittavaksi. Minulta otettiin virtsanäyte ja jotain muitakin kokeita. Olin niin pihalla ja apaattinen (kuumettakin oli ehtinyt jo tulla) etten tajunnut oikein mitään. Minulle tehtiin alapään kautta ultra ja siellä gyne sitten heti sanoi, että näkyy jonkun verran niukkaa vanhaa verta, ilmeisesti limakalvoista tullutta. Pienen pieni alkiokin näkyi ruudulla ja oli kuulemma oikein hyvä syke alkiolla :)

Kyllähän se lohdutti ja piristi heti, mutta se hieman pelotti, kun alkio ei ihan vastannut viikkomäärää. Kiekon mukaan olisin ollut raskaana 6 + 5 (ei kyllä välttämättä pidä paikkaansa, sillä omien laskujeni mukaan se olisi ollut 6 + 3) mutta alkio oli vasta 6 + 0. Paljonkohan nuo ultrat voivat heitellä mittauksessa? Tuo on hieman vaivannut koko viikon. Onko sekin totta, että kun syke havaitaan, myös keskenmenoriski pienenee ainakin jonkun verran?

Nyt minulla tuli ke, to ja pe jonkun verran ruskeaa vuotoa pyyhkiessä. Toivottavasti myös sekin olisi sitä vanhaa verta...vahvasti ainakin tuoksuu raudalta. Nyt minulla on alkanut kahdeksas viikko ja oireina on kuvotus mutta myös jatkuva näläntunne sekä alaselkäkipuja.

Googletan monesti päivässä kaikista oireista, mutta ei niistä oikein saa vastauksia. Joidenkin ruskea vuoto ja alaselkäkivut meinaavat keskenmenoa ja joidenkin mielestä se on normaalia. Kamalaa tämä odottaminen ja epätietoisuus.

Yritetään silti jaksaa ja tuetaan toisiamme :)

Mites te muut? Mitään uutta? Miten meni ötökän ultra?

Vierailija
11/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun tunkeilen tuolta "kissankulman naisista" mutta ihan pakko on AERIS sinulle kommentoida. On erittäin vaikeata noin pienillä viikoilla mitata alkion kokoa, joten on erittäin normaalia että heittää muutamalla päivällä:) Uskon että np-ultrassa sulla kuitenkin LA säilyy samana kuin nyt itsesi mielestä olet, eli 6+3. Silloin sikiö on jo sen kokoinen että saadaan tarkempi mitta. Itselläni kaksi kokemusta alkuraskauden vuodosta, juurikin 6+ viikoilla ja molemmista alkio on "muka" ollut vasta 6+0, mutta silti sitten np ultrassa tullut takaisinpäin. Ja kyllä, km riski pienenee huomattavasti kun syke saadaan näkyville:) Koita rauhoittaa itsesi ja elät päivän kerrallaan, kaikki on sinulla nyt niin hyvin kuin olla voi! ja älä pelästy, sitä vanhaa verta voi tulla vielä pitkään, tai sitten käydä niin että vuoto loppuu, ja jossain vaiheessa myöhemmillä viikoilla nekin tulee pois, jota ei pidä pelästyä! Voi hyvin:)

mami (sh)

Vierailija
12/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mamiof4!

Kiitoksia vain sinulle kovasti vastauksesta :) Helpotti heti mieltäni. Tiedän toki myös, että jos on tullakseen kesken, niin en asialle mitään voi...sitä vain toki aika pelkää pahinta ja toivoo parasta. Olen vain itse niin herkkä ja empaattinen, että keskenmeno murtaisi minut täysin. Olisi toki ihanaa alkaa osata nauttia raskaudesta, mutta aina pelottaa kun käyn vessassa. Varmasti tämä ensimmäinen raskaus (varsinkin alkuvaiheessa) on juuri tämmöinen, missä eniten pelkää kun kaikki on niin uutta. En ole vielä edes vanhemmilleni kertonut...odottelen sitä maagista 12 vkon rajaa, jolloin ainakin keskenmenoriski pienenisi huomattavasti :) Olisi kyllä niin ihanaa saada tämä pienoinen huhti-toukokuussa :)

Jännittää kun jouduin työhaastattelussa paljastamaan, että olen raskaana. Ilmeisesti palkkaisivat minut silti, mutta haluavat että soitan ensi perjantaina ensimmäisen neuvolakäyntini jälkeen ja varmistan. Halunevat varmaan varmistua, etten joutuisi saikulle tms. Saas nähdä vain miten jaksaa, kun olen ollut niin väsynyt, nälkäinen ja koko ajan vähän pihalla :p Työ olisi Lastenklinikalla osastonsihteerinä, eli papereita pitäisi pyöritellä. Noh, aika näyttää :)

Voimia sinullekin ja kiitos vielä rohkaisusta :)

Vierailija
13/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkyi myös syke kun kävin yksityisellä ultrassa. Viikkoja oli 6+2 silloin. silloin olin vuotanut punaista verta 4 päivää. Syke löytyi pippurilta ja lääkäri kyllä meinasi että kaikki olisi ok,eikä vuodolle löydetty syytä. Veri on muuttunut torstaina ruskeaksi vereksi ja tänään lauantaina ei ole enää vuotanut,ainakaan tähän mennessä. NP ultraan pääsen lokakuulla ja ole luottavaisin mielin.

Vointeja ja kiitos Mamiof4 joka jaksaa meitä tsempata.

Ötökkä 6+5 pippuri (ehkä myös timjami)

Vierailija
14/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Hienoa, että kaikki oli kunnossa :) Varmaan sitä vanhaa verta limakalvoista sinullakin sitten? Mulla vissiin kanssa lokakuussa np-ultra. Meillä vissiin laskettu aikakin hyvin samoihin aikoihin ^^

Vitsit, kun loppuisi alaselkäkivut...onko sulla semmoisia ötökkä? Mulla oli tämmöistä jo ennen raskautta ettei sikäli uusi juttu (varsinkin ennen menkkoja). Mutta kuten jo viime lauantaina miehelleni sanoin (kun pelkäsin pahinta pienen vuodon takia), kestän mitä vain mielelläni jos se vain takaisi sen, että lapsi on turvassa ja saa syntyä ajallaan :)

Vierailija
15/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sinun laskettu aikasi on?

Minulla on laskettu aika 2.5.2011 ultran mukaan,mutta varmaan syntyy huhtikuulla jos syntyy yhtä aikaisin kun esikoinen 36+jotain.

Joo alaselkää jomottaa,mutta ilmeisesti huonojen kenkien vuoksi. Huomasin nyt kun oli kauan kaupungilla ja oli yhden kengät jalassa että visiin tulee siitä kipeäksi. Eli kaivetaan vaan ne tennnarit esiin,niin kuin esikoisenkin aikaan :)

Minulla on takana tosiaan yksi riskiraskaus että kaikki mikä menee tässä paremmin on iloinen asia.

Onko tämä sinun ensimmäinen?

Nyt vaan iloisia ajatuksia meille kaikille :)

Ötökkä

Vierailija
16/24 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a...mulla kun vähän heittelee tuo laskettu aika :) Kun ensimmäisen kerran soitin neuvolaan, tätönen laski siellä että 26.4.2011 mutta kierron mukaan mulla olisi ehkäpä siinä 29.4 tai 1.5.2011 laskettu aika :) Saa nähdä...sehän voi heitellä tuosta pari viikkoa molempiin suuntiin.

Mulla ei pitäisi kengistä jomotus johtua, kun nyt olen muutenkin lenkkareissa kuljeskellut :) Toivottavasti ei mitään vakavaa. Noistakin jotkut pelottelee heti keskenmenoilla.

Hmm, olen vielä niin tietämätön asioista (hyvä kun osaan edes raskausviikkoja laskeskella) että pakko kysyä, että mikä on riskiraskaus ja miten semmoisen tunnistaa?

On tosiaan ensimmäinen lapsi ja hyvin toivottu sellainen - tärppäsi tokalla kerralla :) Menisipä aika nopeammin!

Ihanaa lauantai-iltaa :)

Vierailija
17/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olkaa hyvä:) kivahan se on jos osaa jossain auttaa:)

Aeris, mitä vähemmän googlaat oireitasi niin sitä parempi;) Google on vähän kuin lääkärikirja, heti on kaikki maailman sairaudet... Useimmiten alkuraskauden alaselkäsärky johtuu hormonien aiheuttamasta hermosärystä. Ja menee siis ohi kunhan keho "ymmärtää" että raskaus on toivittu olotila:) Älä huoli!

Riskiraskaus: päihteitten käyttäjien raskaudet, voimakas yli-tai alipaino, kovin nuori tai kovin vanha odottaja, psyykkiset sairaudet, lääkkeet, monisikiöraskaudet, raskausajan diabetes... erilaiset sairaudet. Nämä kaikki kysytään neuvolassa ja poissuljetaan riskit. Myöhemmin tietysti eklampsia saattaa kehittyä riskiksi... sellaisia vaivoja. Eklampsia kehittyy jos on kehittyäkseen vasta myöhemmin.

mami

Vierailija
18/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli riskiraskaus monikkoraskauden vuoksi josta toinen meni kesken ja tästä syytä olin vuodelevossa 22 viikkoa. Supparit alkoivat rv 12.

Niin ja lääkäri diagnosoi.

ötökkä

Vierailija
19/24 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AERIS:

Mulla alkoi tuhrutella 06/2010 vkolla 7+.

Kävin ultrassa, jossa alkio vastasi rv 5+6 ja syke nähtiin. Kuitenkin 2 pvää myöhemmin holahti reilusti hyytymiä, ja lopuksi "vaalea höttö/kasa" jonka jälkeen alkoi hyytymiä tulla todella paljon.

Samana iltana todettiin että kaikki raskausmateriaali oli poistunut kohdusta :(

Mutta, jos ei reilua vuotoa ja hyytymiä ole, asiat todennäköisesti ovat ihan mallillaan. Mullakin tajusin sitten kun tuli noita hyytymiä yms että se raskaus oli siinä. Huonoa tuuria :/

Toivottavasti siellä kaikki harmitonta vuotoa

Vierailija
20/24 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Olen todella pahoillani menetyksestäsi :(