Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^ Ensikot vk 20 ^

10.05.2008 |

Moikka!

Päätin aloittaa uuden ketjun vähän etukäteen, kun ei tuo edellinen näytä toimivan...

ON: torstaina täti vihdoin päätti jäädä kylään, ja kyllähän se helpotti. Nyt vähän odottelee, että voisi vieras jo lähteä, on se enemmän tai vähemmän kyläillyt 1,5 viikon ajan. Mutta on tässä jotain hyvääkin: mahdollinen LA siirtyi helmikuun puolen välin paikkeille, joka on hyvin lähellä myös omaa synttäriä. Voisiko sen parempaa lahjaa saada! =) Nyt tässä kierrossa on kaikki apukeinot käytössä; greippimehu (vaikka eilen unohdin juoda, apua!), ovistikut ja positiivinen mieli :)

Täytyy tästä lähteä kaasoilemaan polttareihin, ihanan päivän meille tarjosivat!

Hauskaa viikonloppua kaikille, ja toivotaan että sivut tästä vähän paranevat...

t. Marjapensas kp 3/24-28

Kommentit (88)

21/88 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on nyt menossa kp 17/27-30 eikä 16 kuten aluksi kirjoitin.

Vierailija
22/88 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt jo etukäteen toivoa, että tän viestin lähetys kanssa sitten onnistuu... Vauvan Lapsettomuus-puolelle en ole päässyt ollenkaan pariin päivään, mutta voihan olla että se on nyt jo kunnossa... Toivottavasti vauvalaiset eivät ole täältä karanneet esim. kaksplussan puolelle... Käy pian samanlainen kato kuin Sampo Pankilla ;)Irish79: Voi että, kun oli ikävä kokemus labrassa :( Toivottavasti sulle ei tuommoisia enää eteen tule! Sun verikokeiden tuloksien saamisessa menee ilmeisesti pari viikkoa? Ikävän pitkä aika odotella... Voimiae Ja tuo on kyllä totta, että tuloksissa toivoisi olevan jotain poikkeavaa, että syy siihen selviäisi, miksi raskaus antaa odotuttaa itseään... Jos kaikki onkin kokeiden mukaan kunnossa, niin tilanne onkin aivan eri, kun kaiken pitäisi silloin olla ns. kunnossa. Toivon kovasti, että jotain poikkeavaa sun tuloksista löytyy, niin saisitte asian eteenpäin!Multa otettiin viime elokuussa S-Progesteroni ja sen mukaan ovuloin ainakin siinä kierrossa --> suuri pettymys mulle silloin (koska syytä tähän plussaamattomuuteen ei löytynyt). No, siinä meni sulatellessa pidemmänkin aikaa, silloin toivoin kovasti Klomifeeni-lääkitystä (jota en siis saanut). Mutta nyt olen ns. hyväksynyt asian, vika on siis jossain muualla (muissa hormooneissa/munatorvet tukossa/miehessä/selittämättömiä...) tai sitten jostain syystä meillä on vaan ollut huonoa tuuria, eikä missään olekaan ns. vikaa.pariisitar: Ihanaa, kun pistäydyite Ja vielä ihanempaa, että kaikki on teillä hyvin :x En edes osaa kuvitella sitä tunnetta, kun näkee pienen sydämen sykkivän, oijoi...e On varmasti ollut mahtava & tunteellinen hetki.Tänään taisi siis teillä olla se eka neuvola? :) Jos muuten olette kertoneet tuleville isovanhemmille & muille läheisille?Danja80: Tuntemuksistasi huolimatta toivottavasti kuitenkin olisit ovuloinut! Tai jos ovis olisikin vasta tulossa, eihän sitä koskaan tiedä... Jostain muistan kuulleeni, että joskus/joillakin naisilla se lh-huippu kestää tosi lyhyen aikaa, joten sitä ei välttämättä testeihin saa näkymään. Hitsit, kun en muista tästä asiasta enempää, täytyy yrittää kaivella googlesta...*Poistun nyt hetkiseksi ja jatkan hieman myöhemmin...*-baulie-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikealukuinen siis tuo mun viesti...Irish: Tuli vielä mieleen, kun mietit noita kiertopäiviäsi. S-Progesteronin kannalta ei mun mielestäni tarkalla näytteenottopäivällä ole väliä, itse kävin silloin viime elokuussa kp 21. Ne arvot on määritelty jotenkin alkukierron/ovulaatioajankohdan/loppukierron suhteen, joten ns. viitearvot siis tietyille kiertopäiville löytyy. Voisin etsiä sen taulukon jotain...

Vierailija
24/88 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Follikkelivaiheessa seerumin progesteronipitoisuudet ovat yleensä alle 5 nmol/l.Ovulaation tapahduttua pitoisuus ylittää 12 nmol/l ja on luteaalivaiheen puolivälissä 20-100 nmol/l. Keskimääräinen progesteronipitoisuus luteaalivaiheen puolivälissä on tasoa 35 nmol/l (reagenssivalmistajan viiteotos, n=20). Menopaussin jälkeen progesteronipitoisuus on alle 3 nmol/l.(Mulla oli kp 21 otettu S-Prog. -arvo 50, eli kaikki kunnossa. Toki sulta Irish otettiin muitakin kokeita, joten niiden näytteenottoajoista en tiedä sen tarkemmin.)

25/88 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

baulie: Niin ovistahan en ole mitenkään testannut vaan seurailen tilannetta pelkällä lämpökäyrällä. Olen pari viikkoa käyttänyt kyseistä palvelua ja syöttänyt sinne tietoja. Tämän kierron tiedoissa statuksen kohdalla lukee että hedelmöittyminen mahdollista. Kuinka siinä nyt niin lukee kun ovulaatiota ei ole tapahtunut? Painonpudotustilanne junnaa paikallaan :( Tänää punnitus oli +-0 vaikka pudotettavaa olisi :( Tässä nyt viiden päivän ajan se on heilunut n.0,5kg takas ja taas pois. 2l-2,5l vettä päivässä on sitten ilmeisesti liikaa.... Täytyy kokeilla 1,5l/pv että miten käy... Danja, kp 17/27-30

Vierailija
26/88 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut harmainta aavistustakaan siitä mitä ne loppujen lopuksi halus testata.. No, toi progesteroni on yks ja testosteroneita (tuliko oikein)mittaavat kai ainakin. Eli mieshormooneja? Mu yhdellä ystävällä on todettu korkeat testotseroniarvot ja se kai syynä hänen lapsettomuuteen. En ole ihan varma, mutta näin käsitin. Klamydia otettiin siks kun on niin yleinen ja yleisin syy lapsettomuuteen. Sanoin kyllä et jos semmosen löydätte niin meidän sopimus miehen kanssa ei ole pitänyt =) sovittiin ettei tauteja kotiin kanneta. No, en usko että sitä on. Muistaakseni se testattiin jo raskausaikana viime syksynä ja oletan että olisivat maininneet jo se olisi ollut. Mulla on ollut tänään ihan omituisia kramppeja alavatsalla. Kävin tankkaamassa autoani ja melkein putosin polvilleni kun yhtäkkiä kramppas ja kaupassa toinen samanlainen... Outoa. Kotiin tultuani oli pitäny mennä vähän pihahommmiin miehen kaveriks, mutta se ei huolinu. Käski mennä kippuraan ja lepäämään=) Ihana! No, mut nyt meen sit "lepäämään" (lue: imuroimaan karvakasoja nurkista)Irish

Vierailija
27/88 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti nyt vielä tulla tänne ruikuttamaan... Tänään on ollut sellaiset menkkajomotukset, että ihan hyvin saattais huomenna alkaa :( Masentavaa. Ei ainoastaan siksi että yritys jatkuu vaan se olisi myös selvä merkki siitä, että mulla on endometrioosi, jonka oireet (kivut, vuodot) vaan pahenevat kuukausi kuukaudelta. Eihän se estä raskautumista, mutta voi vaikeuttaa sitä. Tuntuu pelottavalta, kun se gyne ultrassa sanoi näkevänsä kiinnikkeitä - yleensä niitä ei ultrassa näy. Tietysti toivon, että siellä olisi näkynyt pieni pilkku, joka yhdeksän kuukauden kuluttua poistuisi luonnollista reittiä :D *Irish* multa on myös testattu klamydia lähes joka kerta, kun olen käynyt lääkärillä, eli tänä vuonnakin useamman kerran eri paikoissa :I Toivottavasti tutkimuksissa selviäisi jotain, jota on helppo hoitaa! **Hohhoijaa, ehkä testaan huomenaamulla kuitenkin, jos tulee nega niin voi sitten alkaa valmistautua henkisesti, vaikka koville se ottaa kuitenkin. Hyviä öitä kaikille! syre

Vierailija
28/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!Pitkästä aikaa taas... Lukemassa olen toki usein käynyt, mutta itsellä nyt ei ole paljon mtn kuulumisia ollut jaettavaksi... Hengessä ollaan mukana kuiteskin!Uudet hevostulokkaat ja äitienpäivänä syntynyt ensimmäinen pikkuinen varsa ovat teettäneet hieman hommia tässä viime aikona.Niin ja kun työpaikan koneella en kehtaa täällä käydä... Hassua. Jos olisin pillereiden syntiä jatkanut (nyt siis ensim. kk. ilman) niin menkat olisivat alkaneet eilen. En kuitenkaan vielä edes epäile, että olisi muka jo heti kerrasta tärpännyt, sillä ne ensimäiset mensuthan voi venyä.... ja venyä... Missä vaiheessa minun kannattaisi se r-testi tehdä ja minkä merkkinen? En halua turhaan tikkuja tuhlailla, mutta en toisaalta testaamista halua pitkittääkään... Onko jotain oiken super-extra herkkää testiä? Ajattelin itse, että odottelisin ensiviikon puoliväliin.Tuleeko kaikille niitä kiinnitysvuotoja?Ja kuinkas nuo numerot (kiertopvät) minun osalta menisikään, kun siis kierron pituutta en vielä tiedä (ja tuskin tämä ensimmäinen nyt kuitenkaan se normaali onkaan... Niin ja edellisen kerran täti tuli vierailulle tästä pvästä laskien 30pvä sitten? Ehkäpä kp30/? (arvaus)

Vierailija
29/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täti saapui eilen hieman ennen puolta yötä. Jos lasken eilisen kp 1:ksi, niin kierrolle tuli pituutta vain 27 päivää ja luteaalivaihe lyheni 12 vrk:een. Tiputtelu alkoi jo dpo 10 illalla. Endometrioosi pitää kai nyt sitten koettaa hyväksyä, vaikkei lopullista diagnoosia saakaan kuin vasta leikkauksessa. Kunhan se lääkärin ultrassa näkemä oliskin sitten sitä, eikä jotain vielä pahempaa. Ja toivottavasti tärppäisi ennen sitä leikkausta. Hyvä puoli on, että kivut ovat olleet nyt hyvinkin siedettävät, ei siis ambulanssireissua tällä kertaa :D Itkettää ja ahdistaa, tuntuu ettei mun ruumis ikinä voi ottaa vastaan raskautta. Vaikka eihän tässä vasta ala kuin yk 4. Surkeissa tunnelmissa syre

Vierailija
30/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädistä, aina se on yhtä ikävä vieras. Ja etenkin nyt kun siihen liittyy vielä pelko endometrioosista ja sen aiheuttamasta lisätuskasta. Se on rankkaa, ja jotenkin sitä vain pitäisi nollata tilanne ja yrittää aloittaa uudelleen. Itseä vähän mietityttää tässä se, kun koko ajan odottaa jotain: tädin loppumista, ovista, kierron loppua, että ei sekään voi ihan hyvästä olla. Pitäisi vain jättää asiat tapahtumaan omalla painollaan, mutta kun se on niin vaikeaa. Ja asiaa ei auta se, että tunnen itseni vanhaksi, vaikka en kai todellisuudessa synnyttäjien keski-ikään verrattuna sitä ole (olen 28). Mutta tässä kierrossa yritän olla näitä ajattelematta, vaan uskon ja toivon, että tässä kierrossa tärppää. Jos ja kun täti sitten tulee kylään, niin tipun todella korkealta. Mutta mietitään sitä sitten.Jaksamista!marjapensas 8/24-28

Vierailija
31/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää typerä sivusto hukkasi äskeisen viestini, mutta Syre, todella isot pahoittelut tädistä, ja jaksamista.marjapensas

Vierailija
32/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on raskaana. Kuulin just äsken. Heille toinen lapsi, mutta kun meillä ei ole vielä sitä ensimmäistäkään. Sekavat tunteet. Iloinen toisten puolesta ja itkettää omasta, vaikka ei tässä vielä mitään hätää edes ole, vasta niin vähän aikaa yritetty.Täytyy yrittää jatkaa töitä ja olla miettimättä näitä vauvajuttuja.marjapensas

Vierailija
33/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin töistä kotiin ja yhtäkkiä tuntui että jotain lorahtelee housuun. Hyi! No, hirveetä kyytiä kotiin ja ekana vessaan ihmettelemään, et joko se täti tuli näin ajoissa. Joillekin tosin ihan normaaliaikaan, mut mulla kierto on kuitenkin omituisen pitkä ollut ja ultrassa ei ollut viime viikolle merkkejä menkoista. Yllätykseksi huomasin vaan jumalattoman paksut limat! Ei ole koskaan ollut huomattavaa limaisuutta mulla. Nyt vaan odotellaan ukkoa kotiin ja hommiin =) Ihan koko ajan tuntuu jotain tulevan. Mä jätin tässä kierrossa kaikki kepulikonstit pois. Greippimehua olen tosin juonut muutaman lasillisen, mut en joka päivä. Toivotaan, että olis nyt oikea ovulaatio ja tärppäis. Olis miehelle mukava synttärilahja plussata syntymäpäivänä...Irish odottelee ukkoaan kotiin ;)

Vierailija
34/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut ja rutistukset tädin kiusaamille sekä kaikille muillekin niitä tarvitseville.marjanpensas: Tiedän tunteen. Tuollaiset tilanteet tuo niin konkreettisesti pintaan hyvin ristiriitaisia tunteita. Pakko myöntää, että välillä omassa mielessä on käynyt aika alhaisia ajatuksia. Eniten kummastuttaa lapsellisten valitus, miten rankkaa ja kamalaa on, miten on sidottu 24/7 kotiin neljän seinän sisään eikä voi muka tehdä mitään. Niinno, musta kun lapsen kanssa voi mennä ja tehdä melkein mitä tahansa, tietenkin sitä kuuluisaan _järkeä_ käyttäen. Ainakin itse haluaisin olla aktiivinen, koluta kaikenmaailman vauvamuskarit ja -uinnit, matkustaa jnejne -jos meille siis joku päivä suodaan se ihana, toivottu, odotettu ja rakastettu nyytti. Omat fiilikset on olleet koko päivän aika apeat. Pelottaa ja huolestuttaa valtavasti, miten tässä käy sekä muutenkin poissa tolaltani, juuri ja juuri pystyin olemaan töissä. Pelottaa, jos tästä tulee nega, uusi km, tuulimuna, kohdunuolkoinen jnejnejne. Ja sitten ne oireet; hassua jos olen onnistunut kehittämään itselleni pelkästään psykosomaattisesti tämän päiväkausia jatkuvan väsymyksen, päänsäryn, alavatsan vihlaisut, oksettavan olon ja jopa konkreettisesti voinut pahoin. Eiköhän tää tästä, toivottavasti.Christina kp26/28-33

Vierailija
35/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään täytyy vielä jatkaa, kun eilinen vierailu jäi hieman lyhkäseksi ;) Täytyy nyt toivoa, että vauva-keskustelut saataisiin nopsaan toimimaan moitteettomasti, tää yhteen pötköön kirjoittaminen pikkasen harmittaa... **********

zeria puolisoineen pääsee ihanan rentouttavalle rakkauslomalle, ihanaa <3 Ei varmaan tarvitse kehottaa nauttimaan maasta & puolisosta, hih ;) Ja se on mahdottoman mukava kuulla, että pitempäänkin yhdessä ollut pariskunta oikeasti nauttii toisistaan & yhteisestä ajasta muutenkin täysin siemauksin <3 Sen oikean löytäminen on kyllä jotain ihanaa & ainutlaatuista, hienoa että yhteiset vuodet vain syventävät tuntemuksianne... Musta on niin hellyyttävää nähdä varsinkin ikääntyneitä pariskuntia, jotka kävelevät käsi kädessä... Pussailuja kuitenkaan en ole tainnut koskaan nähdä, ne jätetään ilmeisesti kotiin... :) Te nyt edustatte "hieman" nuorempaa ikäluokkaa, mutta ajatus on kuitenkin sama! ********** Lyhyet & niukat menkat kertoo mun kuulemani mukaan ohuesta limakalvosta, ainakin silloin jos on tottunut toisenlaiseen vuotoon. Kiva kuitenkin, että sait asiantuntevalta taholta apua mietteisiisi. ********** Oli tosiaan jännä lätkäpeli viime yönä (pahoittelut tilanviemisestä niille Enskattarille, joita ei lätkä kiinnosta!), Suomi vastaan USA jo toiseen kertaan. Sunnuntaina siis pelataan kullasta, toivottavasti Suomi on vielä mukana! Toivottavasti pääsette seuraamaan lätkää siellä Italiassa, vaikka laji ei taidakaan kovin suuressa suosiossa siellä olla. **********

Christina84: Siellä taidetaan tosiaan piinailla, vaikka mieluummin kai ko. asian haluaisi unohtaa ja päivien kuluvan nopsaan ilman, että sitä ajattelisi! Voi vitsit, paljon voimia :) Olosi kuulostaa kyllä siltä, että jotain toivottavaa olisi siellä masussa tapahtunut...! **********

syre: Pahoittelut alkaneista menkoista :( Sun tilanne on kyllä ikävä, toivotaan nyt kovasti että endoa se ei olisi! Vaikka toisaalta se olisikin helpotus (?), koska syyt kipuihisi selviäisivät. **********

marjapensas: Kiva, että teidän polttaripäivä oli menestys :) Kuinka läheisiä olette tämän tulevan morsiamen kanssa? Ja tsemppailuja sulle myös tulevalle otolliselle ajankohdalle ;) **********

Onnellinen84: Kyllä, greippimehua juodaan kp 1 - ovulaatio. Itsellä ei ole ko. asiasta käyttökokemuksia, mutta olen lukenut g.mehun suotuisista vaikutuksista raskautumiselle moneen kertaan. Onkohan siitä mitään "oikeaa" faktaa, tai siis onko asiaa ihan tutkittukin? **********

Danja80: FertilityFriendiä en ole koskaan käyttänyt, voisitko esim. linkittää oman käyräsi tänne? Hassua, jos se tosiaan ilmoittaa, että hedelmöittyminen olisi mahdollista, jos se ei sitten olekaan... Voimia loppukiertoon! **********

Vierailija
36/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irish79: Testosteroni-arvojen mittaaminen taitaa olla myös ihan normi-juttu, kun aletaan asiaa verikokein tutkia. Mullakin on lähete odottamassa verikokeisiin, mutta en muista, että oliko siinä myös tuo testosteroni. Onko sulla liikakarvoitusta?

Löysin PCO-yhteisöstä tämmöisen tekstipätkän: "Naisen munasarjat tuottavat naishormonien lisäksi pieniä määriä myös mieshormonia, testosteronia. Samoin sitä tulee hieman lisämunuaisista. Joskus munasarjat tai lisämunuaiset alkavat tuottaa mieshormonia liikaa, jolloin karvankasvu lisääntyy. Syynä voi olla myös se, että karvatupet ovat herkistyneet mieshormonille, jolloin normaali hormonin määrä lisää karvoitusta. Mieshormoni säätelee etenkin ylä- ja alahuulen, poskien, leuan, rintojen, lapaluiden välin, alavatsan ja reisien karvoitusta."

Niin ja toivotaan, että limat oli hedelmälliset ;)

Mareia: Kiertopäivät siis lasketaan edellisistä menkoista, eli eka vuotopäivä on kp 1. Joten tänään taitaa tosiaan olla tuo kp 30. Pillereiden lopettamisen jälkeen menkkojen alkaminen on melko yksilöllinen juttu, aika saattaa vaihdella tosi paljon! Itsellä taisi eka kierto silloin aikoinaan olla luokkaa 28-30 pv ja säännöllistyi kyllä nopeasti (ei koskaan ole ollut päivän tarkka, 1-2 pv:n heittoja).

Varmaan noin viikko kannattaa mahdollisia puuttuvia menkkoja odotella ja sitten testailla... Jos kärsivällisyys riittää ;) En osaa nimetä mitään herkkää testiä, tunnen r-testit muutenkin tosi huonosti... Mulla on kokemusta ainoastaan Apteekin Omasta, sillä ilmeisesti voi testailla sinä päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa (?). Ja kiinnittymisvuoto on kuulemani mukaan aika harvinaista, ihan lääkäreiden & asiantuntijoidenkin mielestä, mutta toki mahdollista.

Toivotaan, että tämä on teille SE kierto :)

Ja loppuun ON: Testasin mielenkiinnosta kaapin perukoilta sen ainokaisen o-testin (digitaalinen) eilen aamulla klo 10.30 (kp 12) ja sain positiivisen tuloksen, jee :) Eli ovulaatio olisi mahdollisesti tämän aamun - huomisen aamun välimaastossa...? En tiedä sitten oliko se mahdollisesti jo, vai onko tässä vielä aikaa... Oon ihan mielenkiinnosta hieman tarkkaillut itseäni, mutta en mitään selviä oireita ole havainnut. Kosteus on hieman lisääntynyt, mutta en nyt sitten ole varma, että onko limat vielä hedelmälliset vai jo päinvastoin. Alamahassa ehkä pientä juilintaa, mutta ei todellakaan mitään selvää kipuilua.

Mutta, en ala asiaa tämän enempää vatvoa & miettiä. Onnistuu, jos onnistuu :)

Hyvää loppuviikkoa Enskoille <3

-baulie-

kp 13

Vierailija
37/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en saanut ukkoa kellistettyä vielä. Se oli luvannut mennä hommiin vielä heti töiden jälkeen ja kävi vaan vaihtamassa vaatteensa. Toivotaan että illalla vielä ehtii =)

Ja baulie kyselit karvoituksesta. Mulla on ollu lapsesta asti aika vahvasti ihokarvoja, mut ei ilmeisesti liiallista, koska kukaan lääkäri ei ole siihen kommentoinut. Äiti on sitä kysellyt jo sillon kun olin pieni. Ja nyt tietty "isona" jo itsekkin ottanut asian puheeksi. Viimeksi terkka sanoi, ettei huolta koska ihokarvat mulla on jaloissa ja käsissä. Eikä kasva naamaan, rintaan tms. Ikävää se on koska saa koko ajan olla höyläämässä tms. kinttujaan.

Taidanpa tästä lähteä ulkoilemaan.

Irish

38/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syre: pahoittelut tätin vierailusta. Kyllä mieli taas paranee kun menkat loppuvat.

Christina84: Se on kyllä kumma miten sitä itselle kehittelee oireita. Mullakin edelliskierrossa oli vaikka mitä; väsymystä, tunteiden heittelyä ja etovaa oloa. Niin ne kuitenkin paljastui valeoireiksi tai sitten jotain flunssaa tms. Toivotaan kuitenkin että sinun oireet ovat niitä itseään!

baulie: tässä linkki lämpökäyrääni: http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2008-05-18

Toisaalta eilen kyllä näytti siltä että ovislimoja olisi ollut& outoa siinä tosin oli se että aamupäivällä oli niin kuivaa ja sitten iltapäivästä limaista, illalla oli taas kuivaa& Otappa tuosta nyt sitten selkoa&?!

Niin ja tärppejä teille!

ON: Anyway, toivon vain että tämä kierto olisi mahdollisimman pian ohi! Seuraavassa kierrossa en sitten edes lämpöjä mittaile. Yritän myös olla laskematta kiertopäiviä&

Olen kyllä myös miettinyt että varais ajan gynelle että kurkkais vähän miltä näyttää& Mitäs ne muuten oikeastaan voivat gynellä tarkistaa? Tarvitaanko lääkäriltä ensin lausunto vai voiko vain suoraan varata gynelle ajan&?

Haluaisin myös kilpirauhasen toiminnan testata. Vähän pientä syytä olis epäillä vajaatoimintaa; epäilyn perusteina kuukautishäiriöitä eli JOKAINEN kuukausi rusehtavaa tuhruttelua useita päiviä ennen menkkoja sekä menkkojen jälkeenkin. Lisäksi vielä tuo painojuttu eli paino ei laske kirveelläkään vaan iskee useiden kuukausien jumittaminen sen jälkeen kun nesteitä oon saanut pois (terveydenhoitaja on katsonut ruokapäiväkirjaani ja hänen mielestään laihtumista pitäisi tapahtua). Sitten on tietysti se ettei ole tärppi käynyt. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa mm. lapsettomuutta.

Pikkasen meinaa väsyttää kun katoin eilen suomi-usa jääkiekkoa. Oli kyllä hieno matsi ensimmäiset kaksi erää mutta sitten suomi rupes jarrutteleen ja niin siinä sitten kävi että usa tuli kahden maalin tappioasemasta tasoihin 35 sekunnissa :o. Onneks suomi voitti jatkoajalla!!! Venäjää vastaan ei kyllä moinen peli vetele että aletaan kesken pelin sunnuntailuisteleen.

Painonpudotus sujuu edelleen nihkeästi. Tänään sain kuitenkin pitkästä aikaa miinuslukeman; 300g. Paino tullut viimeksi alaspäin 8.5 eli viikko sitten. Viikon saldo siis -300g mikä on kyllä minun kokoiselleni erittäin vähän. Numeraalisesti ajateltuna mulla pitäis olla 20kg pudotettavaa mutta jo 10kg pudotus tekisi minusta sopusuhtaisen ja urheilullisen näköisen (mulla kun oikeasti sattuu olemaan myös lihaksia eikä pelkästään pläksiä :p ).

Seuraavan kerran käynkin puntarilla vasta ensiviikolla. Mikäli uteliaisuus ei valtaa minua, hih ;p

Danja, kp 18/27-30, yk9

39/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaas uudestaan.

Lyhenteistä sitten:

- : dry

E: eggwhite (mikäli ne limat nyt oli tuota sitten...)

S: sticky

x : tarkoittaa pupuilua

Kierron alussa olevat L M M tarkoittavat menkkoja.

Statuksen vihreä neliö oletettua ovista (ohjelma vertaa edelliseen kiertoon).

Statuksen punainen neliö oletettua menkkojen alkamispäivää.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=7d4f8773-228d-11dd-a1dd-…!

40/88 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliskierrossa en vielä osannut merkitä kaikkiä tietoja joten kuvasta puuttuu esimerkiksi pupuilut. Mutta eipä niillä olekaan väliä koska ajoitus ei aivan nappiin mennyt. Pupuilua oli kp13. Sekä tietysti aikaisemmin ja jonkin verran myöhemmin.

OPK rivi tarkoittaa ovistestin tuloksia.

Lupaan etten enää tämän jälkeen vaivaa teitä näillä kuvilla :p
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=59b5cd20-228e-11dd-a1dd-…!