^ Ensikot vk 20 ^
Moikka!
Päätin aloittaa uuden ketjun vähän etukäteen, kun ei tuo edellinen näytä toimivan...
ON: torstaina täti vihdoin päätti jäädä kylään, ja kyllähän se helpotti. Nyt vähän odottelee, että voisi vieras jo lähteä, on se enemmän tai vähemmän kyläillyt 1,5 viikon ajan. Mutta on tässä jotain hyvääkin: mahdollinen LA siirtyi helmikuun puolen välin paikkeille, joka on hyvin lähellä myös omaa synttäriä. Voisiko sen parempaa lahjaa saada! =) Nyt tässä kierrossa on kaikki apukeinot käytössä; greippimehu (vaikka eilen unohdin juoda, apua!), ovistikut ja positiivinen mieli :)
Täytyy tästä lähteä kaasoilemaan polttareihin, ihanan päivän meille tarjosivat!
Hauskaa viikonloppua kaikille, ja toivotaan että sivut tästä vähän paranevat...
t. Marjapensas kp 3/24-28
Kommentit (88)
Kiitos baulie kovasti tiedoista=)
Onnellinen84: Meilläkin mies on aikansa asiaa sulateltuaan asennoitunut tähän vauva-projektiin ihan yhtä innolla kuin minäkin!
Eilenkin pohti että saikohan pupuilun jälkeen alkunsa tyttö vai poika, ja minä kun siihen tokaisin, että tärppipäivät oli ja meni jo tässä kuussa, niin oli hieman hämmentynyt.
Tuolla ukolla ei ilmeisesti ole haisuakaan oviksista yms. mutta en ole ottanut siltikään asiakseni sitä valistaa=)
Innokkaana tilasin eräästä nettikaupasta muutaman r-testin suoraan kotiin, niin ei tarvitse sitten joskus lähteä tuohon pikkuruiseen lähiapteekkiin tiedottamaan koko kansalle että nyt täällä lasta odotellaan. Tai sitten vaihtoehtoisesti ajaa 40km lähimpään kaupunkiin;)
Onneksi on perjantai. Pitää vähän vuodattaa, kun eilen oli niin kamala päivä, ettei mitään rajaa. Alun perinkin jotenkin vähän fiilikset maassa, töissä ihan kamala päivä, riideltiin Miehen kanssa (ihan typeristä asioista taas vaihteeksi), ja vielä se kaverin raskautumisuutinen siihen päälle oli viimeinen korsi siihen kekoon. Oli vaan jotenkin tosi allapäin, ja itkua nieleskelin koko illan, kunnes pääsin kotiin joskus yhdeksän aikaan, ja sitten kun ovistesti näytti negaa, niin enää ei mikään siihen auttanut... No, tänään onneksi jo vähän paremmilla mieleillä, ja vähän jo odottelee, että pääsee kotiin kellistämään Miehen, jostain kumman syystä kun eilen ei tehnyt mieli ;) Enpä muista näin voimakkaita tunnereaktioita melkein ei mistään taas pitkään aikaan, ei oikein se positiivinen ajattelukaan kärsinyt.
Eli ovikseen päin menossa, vielä ei näyttäisi siis h-hetki olleen käsillä.
Baulie: eipä oikein läheisempää polttarisankaria voinut olla, kyseessä oli mun ainoa sisko, joten jos olisi ollut herkällä tuulella, niin olisi voinut olla tippa linssissä koko päivän, mutta onneksi meni sinne ilon puolelle ;)
Piinailijoille kylmiä hermoja ja ovista odotteleville tärppejä!
marjapensas kp 9/24-28
Kiitos teille kaikille tuesta ja myötäelämisestä, tää piinailu on toisinaan yllättävän rankkaa. Vielä muutama päivä pitäisi jaksaa ja kestää :)
marjanpensas: *halaus* mulla oli eilen hyvin samanlainen fiilis, ja nuo tuntemuksesi ovat monelle meistä nii-iin tuttuja. Musta on pillereiden lopettamisen jälkeen tullut huomattavasti sentimentaalisempi kuin ennen. Pidin aikaisemminkin läheisyydestä, haleista, silittelytä, loukkaannuin helposti jne, mutta nyt minulle on entistä tärkeämpää näyttää tunteeni ja rakkauteni siipalle, itken myös huomattavasti helpommin. Jotenkin tuntuu myös siltä, että rakastan häntä päivä päivältä enemmän -jotenkin kummasti se vaan syventyy aina vain entisestään <3
omaa napaa vielä lisää: mennään viikonloppuna taas miehen kanssa mökille, käyn sovittamassa jo valitsemaani ja ostamaani kaason pukua muutosten tekoa varten. Kyllä tää tästä, toivottavasti. Muita päivän havaintoja: herätessä oksetti taas, tosin mitään ei tullut ylös. Väsyttää, kuten koko tämän viikon hyvin nukutuista öistä huolimatta. Alavatsaa vihlaisi pikkuisen. Kn on hassussa kohdassa, ei oikein ylhäällä eikä alhaallakaan, sellainen suht kovat patukka. Viimeksi se oli plussakierrossa hyvin samanlainen. Tosin välillä se tuntuu elävän niin omaa elämäänsä, että 100% siihen ei voi luottaa.
Mukavaa, aurikoista ja hedelmällistä viikonloppua kaikille!
Christina kp27/28-33
Onnellinen84: Varmaan se olisikin hyvä pitää lomaa vauvaprojektista mutta saa nähdä miten onnistuu olla laskematta niitä kiertopäiviä& No sen näkee sitten kunhan saisi ensin tämän kierron loppuun.
Mareia: Meillä mies kyllä tietää jotain oviksesta mutta silti hän tuntuu ajattelevan että ei se niin rakettitiedettä ole että ajoitus täytyy osua nappiin. Tulee sitten kun tulee, joopa joo&
Mie kans ostat r-testit netistä ku en viitsi lähiapteekista ostaa; lähtee juorut liikkeelle ja sitten sitä naureskelua, vitsejä ym. kuuntelemaan& niin ja joko joko kysymyksiä.
marjapensas: Rutistukset sinne ja jaksuja!
Mie olen kans pillereiden lopettamisen jälkeen ollut jotenkin extratunteellinen. Yleensä elokuvat eivät itketä mutta nykyisin sitä tapahtuu. Jopa lempisarjani siskoni on noita viimejakso sai silmäni kostumaan :o
Christina84: Hauskaa ja rentouttavaa mökkiviikonloppua!
ON: Fertility friend laski kiertoni pituudeksi tällä kertaa 28pv eli menkkojen pitäisi alkaa 29.5. Saa nähdä miten käy& Edelleen se näyttää että olisi muka hyvät mahdollisuudet tässä kierrossa mitä kyllä epäilen& Kn olen koittanut etsiä mutta ei vielä ole löytynyt :/ tai sit on mutta en ole tajunnut sitä&
16.6 Olisi tiedossa peruskoulun luokkakokous& En tiedä viitsinkö lähteä sinne tentattavaksi& kaikilla muilla varmaan on jo perheet, ovat naimisissa ja vakituiset työt; itsellä ei lapsia eikä työtä :´( Osalla porukasta tiedän näin olevan mutta kaikkia en tietenkään& Ja sitten pitäisi vielä ne vanhat koulukiusaajanikin kohdata :´( Koko porukasta 75% saisi painua sinne minne aurinko ei paista& Mutta toisaalta ne loput 25% olisivat vaivan ja kärsimyksen arvoisia& Sitten on vielä se mutta että täältä missä nykyisin asun niin on n.250km eli abaut 3h ajomatka& Matka ei sinänsä haittaa koska pääsen samalla käymään kotipaikassa ja perhettä katsomaan! Reissuhan luonnollisesti meni ryyppäyspuolelle joten pitäisi sitten yöpyä äidin luona ja hänen luultavasti toimia kuskina& (mikäli eivät ole aikuistuneet niin minuahan ei huolita samaan kyytiin)&
Olisi se niin ihanaa jos nyt olisi tärpännyt ja saisi siitä sitten kaikille kertoa :D
Tänään tulee taas suomen peli. Yleensä en ole pessimistinen mutta faktat kertovat että taitaa suomipojat saada venäjältä selkään oikein isän kädestä; tai venäjän kädestä :p
Danja, kp 19/27-30, dpo 5?, yk9
Pitkästä aikaa kävin kurkkimassa tälläkin puolella ja mitä mun silmäni huomasivatkaan..
Suuren suuret onnittelut pariisittarelle, vanhalle kuumeilukamulle plussasta :) Nautinnollista ja mukavaa odotusaikaa
Paljon plussatuulia teille muille enskoille
-Sara-Maria ja poitsu pian 3 kk-
Täällä ollaan jo taas paremmilla fiiliksillä :) Kiitos kaikille, jotka ovat jakaneet fiilikset! Tuossa aiemmin päivällä tikutin haamun ovistestiin, ja vaikka ei se vielä merkkaa mitään, niin jotenkin se omaa fiilistä helpotti, kun näki, että ei ne tikut ihan susia ole ja että jotain tapahtuu omassakin kropassa. Tänään on vähän alavatsaa kolotellut, että eiköhän se ovis ole sieltä tulossa. Peittojakin on tullut ihan ahkearasti heiluteltua, joten kaikki oikeat ainekset ainakin on kasassa ;)
Täällä etelässä rupesi just satamaan, onneksi ei tarvitse lähteä tänään enää minnekään. Huomenna pitäis mennä yksille 1-v synttäreille, joten voimia kerätessä menee tämä ilta :) Taitais varmaan olla aika ruveta laittamaan ruokaa, meni taas vähän myöhäiseksi....
Danja, petin eilen lupaukseni olla katsomatta kisoja, kun tässä oli vähän tuttuja kylässä, ja he halusivat pelin laittaa taustalle. Aika hyvin ennustettu pelin lopputulos, tai kenties se oli syväanalyysi pelejä enemmän seuranneelta ;)
Plussatuulia kaikille ja piinailijoille tsemppiä!
marjapensas kp10/24-28
Kiitos kaikille kovasti lohdutuksista! Kyllä tää tästä... On kyllä ollut aika kummalliset menkat. Ensinnäkin jonkin verran runsaammat kuin tänä vuonna aikaisemmin (mulla on yleensä tosi niukat), alkoivat tosiaan etuajassa, kivutkin ovat siedettäviä ja jakaantuneet tasaisesti kolmelle päivälle, yleensä mulla on vaan ekana päivänä helvetilliset kivut. Toivottavasti tää olis hyvä merkki:)
Mua kiinnostaisi tietää, onko kaikki hormonihäiriöt, pco ym. suljettu pois sillä, että mulla on aika säännölliset kierrot ja ovuloin myös joka kierrossa (testien ja oireiden perusteella). Vai miten? Irish sanoikin jo jotain karvoista; mulla nimittäin kyllä kasvaa nännien ympärillä paksuja mustia karvoja, samoin ylähuulessa ja navan alapuolella. Olen myös pienirintainen (AA70-75), mulle käy yhä 10 vuotta sitten ostetut ekat rintsikat:) Joskus stressasin näistä asioista enemmänkin, sittemmin olen oppinut hyväksymään ne. Vasta tän vauva-projektin aikana olen alkanut miettiä, voisiko nämä liittyä johonkin hormonaaliseen ongelmaan. Mulla ei ole siskoja joihin verrata ja lähimmillä naissukulaisilla ei ole kumpaakaan "ongelmaa". Toisaalta olen myös aika laiha ja tummempi, joten sekin voi olla syynä.
Kyllä tietysti endometrioosi yksinäänkin voi viivästyttää raskautta, ja eihän sitä tiedä, mitä kaikkia vikoja toiselta osapuolelta löytyisikään... Tai sitten kyse voi olla vaan huonosta tuurista. Jostain luin, että terveelläkin pariskunnalla on vain 20-25% todennäköisyys raskauteen joka kierrossa. Luulisi kyllä, että jos seuraa tarkemmin ovista niin luku olisi suurempi, en tiedä.
Höh, pitääkin taas mennä ennen kuin ehdin muille kommentoimaan... Pitää koettaa ehtiä ens kerralla.
syre kp 4/28, yk 4 jo lähti käyntiin
Sivut tökkii ja pahasti, joten kauhiasti en ole perillä kuulumisistanne...o-puolellekaan en ole oikein saanut aikaseksi kirjoitella...
Mutta Baulie; taisit kysyä ekasta neuvolasta: Tuntihan siellä hurahti juttelemassa ruokavaliosta, sairauksista, tulevasta synnytyssairaalasta (NKL, pitkän pohdinnan jälkeen) ja ennen kaikkea pikkuihmeestämme:) Sitten oli vielä labrassa käynti. Nyt odotellaan np-ultra-aikaa...HUI! Tulee täälläpäin rv 10-13...ja seuraava neuvola sitten kuukauden päästä, ja saa ottaa isukinkin mukaan. Mutta onnittelut ovisplussasta, pidän täällä peukut ja varpaat pystyssä, että kirmaisit kanssamme o-puolelle jo ihan pian:)
Sitten vielä Sara-Marialle vilkutukset ja kiitokset onnitteluista:)
Irish; intoa puutarhapuuhiin:) *kade* :)
Danjalle extrajaksut, jos päätät luokkakokoukseenne lähteä, kurjia koulumuistoja Siulla taustalla! Luult. tulet kyllä huomaamaan (jos menet), että suurimmalla osalla kiusaajista menee paljon huonommin kuin Siulla loppupeleissä. virtuaalihalaus!
nyt painun taasen taustalle:)
PLUSSAPUHURIA lähetellen,
Pariisitar&Toukka
rv 8+3
mulla on todettu monirakkulaiset munasarjat (pco) elokuussa -07. Tästä huolimatta mulla on säännöllinen kierto (26-28) ja uskon, että ovuloin säännöllisesti. Silloin kun olen ovulaatiota tikuttanut, olen saanut plussan (vaikka testipaketissa lukeekin, että tulos ei ole varma, jos on polykystiset munasarjat...). Muutenkin tuntemuksista päätellen olen aika varma, että ovuloin kuukausittain. Eli, pointti on se, että säännöllinen kierto ei takaa sitä, että kaikki on ok (niin tylyltä kuin kuulostaakin...).
En nyt halua sua säikytellä, toivon todella että sulla on kaikki masussa ok ;) Mutta tää diagnoosi tuli mulle NIIN yllätyksenä, pco:ta pelkäsin, mutta en todellakaan uskonut mulla olevan. Mutta onneksi mulla on vaan pco-tyyppiset munasarjat, eikä varsinaisesti sitä pco-syndroomaa, joka onkin sitten vaikeampi juttu.
Ulkoisia merkkejä mulla toisaalta on, akneen taipuvainen iho ja (omasta mielestä liikaa) karvaisuutta. Ei kylläkään hirsutismia (ei kasvoissa, masussa tai rinnoissa tms.), mutta tummia karvoja säärissä & käsivarsissa, kasvaa nopsaan & tiheästi. Mulla on kaksoissisko ja hänellä on melkeinpä puolet vähemmän karvoja ;) Sen perusteella uskon, että mun "karvaisuus" johtuu pco:sta. Mutta ylipainoa mulla ei ole, normaalimitoissa pysyn suht' helposti. Gynen mukaan mulla olis paremmat mahikset tulla raskaaksi (verrattuna pco:laisiin yleisesti), koska ylipainoa ei ole.
Irish taisi myös mietiskellä pco-juttuja. Vaikka diagnoosi tuntui alkuun tuomiolta, niin nykyisellään en asiaa juurikaan mieti, kun se ei elämää mitenkään haittaa esim. pitkien kiertojen muodossa. En sitten tiedä, että johtuuko tämä meidän pitkä odotus tästä pco:sta, jostain muusta "mun syystä" vai miehestä... Koska pco ei välttämättä vaikuta raskaaksi tuloon mitenkään.
-Tämmöisiä mietiskeli baulie-
(dpo 3)
Viikonlopun saldoa: rentoutumista, ihana kaason puku ja.... *PLUSSA*. Tosin varsinkin sen viimekertaisen pettymyksen ja km:n jälkeen toivon edelleen parasta ja pelkään pahinta -plussasta taitaa olla, ainakin mulle, piiiitkä matka odotuspuolelle. Välillä pelkään niin paljon, että itkettää. Ensi viikko jännittää hirveästi, toivottavasti täti pysyisi poissa. Edelleen väsyttää ja oksettaa, päänsäryt ovat hieman hellittäneet. Toivottavasti se pikkuinen alku olisi varustettu hyvillä tarrasukilla :)
Christina kp29/28-33
Täällä ruoan laiton välissä (taas) piipahtamassa, mutta oikein paljon onnea!!!! Ihania uutisia!!!
Marjapensas
Christina84 ONNEA!!!
pcosta: Mulla ei ainakaan vielä ole moista todettu, mutta tosiaan karvoitushan onkin yks oire.. Mulla on baulie vähän samansuuntaista karvaisuutta kun sulla. Apinanainen =) leikkisästi.. Ja olen samassa uskossa ettei sen tartte välttämättä sotkea kiertoa. Syrekös sitä mietti. Sehän saattaa ilmetä ihan normitarkastuksessa, tosin ultralla katsottuna (mun käsittääkseni) ja ei välttämättä oireile. Voin olla ihan väärässä, mut jotenkin vaan semmonen on mun käsitys pcosta. Kertokaa te jotka tiedätte enemmän. Ja netistähän löytää paljon tietoa.
Kumminkin, uskon että pco-löydös olisi mulla tehty viimeksi ultrassa jos olis olemassa.. Jännittää ihan hulluna ne kokeiden tulokset. Pitää vielä muutama päivä odotella. Olen ihan hyvillä mielin, koska limat oli viimeviikolla todella hyvät =) Eihän se tietty välttämättä mitään tarkoita, mutta kumminkin. Yritän vielä jaksaa olla posiitiivisella mielellä.
Tänään ollut todella tylsää! Meillä satoi lunta ja ei miehen kanssa lähdetty ulkohommiin. Sisällä olen ollut ja hätäpäissäni siivosin kylppärin ja vessan. Katosta lattiaan kuurattu. Tulipahan tehtyä, mutta ulkona odottaa edelleen se jumalaton projekti joka ei taida taida tälle kesälle ehtiä valmiiks.
Haukotus: Irish
Ihania Uutisia, ONNEA Christina84:) Kivaa saada myös seuraa o-puolelle:)
Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan lähetellen,
pariisitar
rv8+4
Toivotaan parasta että pääset pian siirtymään o-puolelle!!
Baulielle kiitos selvennyksestä. Todettiinko sulla pco ultrassa vai miten? Mulla 01/08 ei näkynyt mitään, nyt 05/08 "jotain kohdun oikean puolen tienoilla" (joo ei ilmaissut kovin selvästi). Ilmeisesti munasarjoissa ei kuitenkaan mitään näkyvää. Vaikka ehkäpä tuo todettavuus ultrassa voi vaihdella kierron eri vaiheissa??
Mulla oireet tosiaan täsmää: karvaisuus, akne, ihon tummat läikät ja kohoavat luomet, pitkät pms-oireet (googletin näitä...). Lihavuus ei, diabetes on myös testattu pois pari vuotta sitten. Ruoansulatuksen ongelmia kyllä on. Hyvä tietää kuitenkin, että kierron säännöllisyys ei takaa mitään. Tai siis musta on parempi, mitä aikaisemmin löytyy, jos jotain vikaa on!
Soitin viime viikolla hädissäni omalääkärille ja sain puhelinajan reilun viikon päästä. Pitää kysellä kaikista niistä testeistä, jota otettiin (jotain perus tulehdusarvoja jne) ja samalla kysyn kaikesta muustakin. Vaikka kuukauden päästä onkin aika naistentautien polille. Musta niin kuulee, että oon itse googletellut itselleni kaikkia mahdollisia diagnooseja :D Tietääkö muuten kukaan pääkaupunkiseutulainen, miksi terveyskeskuslääkäri kirjoitti mulle lähetteen Kättärille ja toisen paikan gyne ois laittanut Naistenklinikalle? Onkohan sillä mitään väliä... Joo kyllä, harrastan lääkärissä käyntiä:)
Irish, toivotaan että niissä kokeista tulee jotain selvyyttä asiaan! Kerro sitten, miten kävi.
syre kp 5/28
ihanaa, ONNEA!!! <3 Et siis ollut höpsähtämässä ;) Siis oireisiin viitaten, ihan oikeita tuntemuksia olivat, hih. Ymmärrän, että pelko nostaa päätään... Paljon voimia ajatustesi kanssa kaiken pyörityksen keskellä. Ja samalla toivottelen pikkuiselle paljon tykötarpeita mukaan <3
Mulla todettiin pco ultraten, ei mahan päältä vaan sisäisesti. Ei käsittääkseni edes näkyisi "perusultrassa", vaan vaatii juuri tuon sisäisen katsauksen. Sillon mulla oli juuri menkat alkaneet, muistaakseni kp 2, eli verta vuosin tutkimuksessa. En usko, että kierron vaihe vaikuttaa mitään siihen, mitä gyne ultrassa näkee... Käsittääkseni ne rakkulat siellä on ja pysyy, kierron vaiheesta huolimatta.
Voimia tulevalle alkavalle viikolle kaikille Enskoille :)
-baulie-
Karvista lainaten: I hate Mondays... Olipa taas aamulla sellainen olo, että en kyllä lähde töihin... Mutta pakkohan se on mennä, ja kaipa tästä taas kohta vireeseen pääsee.
Ihania uutisia pinoon eilen, vielä kerran Christinalle onnittelut. Toivottaavasti pian saadaan uusia plussauutisia!
ON: Ovista edelleen odotellessa, tästä tuleekin pidempi kierto (omaan verrattuna siis). En kyllä yhtään panisi pahakseni, jos kierto ei näin paljoa heittelisi, mutta eipä se kyllä silloin nuoruudessakaan maailman säännöllisin ollut...
Mulla on kyllä jomottanut munasarjojen paikkeilla siihen malliin, että jotain siellä on tapahtumassa. Tikut on näyttäneet edelleen haamuja, ja lämmötkin on alhaalla, joten h-hetkeä odotellessa... Lauantai-iltana säikähdin, kun tuli ihan kirkasta verta paperiin. Mulla yleensä oviksen aikaan limat on vähän punertavia/rusehtavia, mutta ihan tällaista ei kuitenkaan. Vähän rauhoitun siitä, kun muistin että joskus on kierron puolivälissä tullut verta ihan niin, että vaati tamponin, ja silloin kävin gynellä, joka totesi että kaikki on kunnossa. Ja netistä luin vaan ne artikkelit, missä sanottiin, että joillain välivuotoa tulee, ja se on normaalia. Ne kauhutarinat jätin lukematta, en kaivannut mitään lisästressiä tähän enää... ;)
marjapensas kp 12
marjapensas: Onnea oviksen bongaamiseen! Myös täällä on satanut; itse asiassa äitienpästä lähtien on tullut vettä/räntää/lunta/rakeita, kokonaista selkeätä päivää ei ole ollut :(
Joo olen tosiaan jokaisen suomen pelin katsonut ja samalla siinä sivussa vastustajien pelityyliä. Aivan oikeat joukkueet olivat finaalissa; kumpikaan ei ollut aikasemmin hävinnyt yhtään ottelua. Tiukka matsi oli ja hyvin ratkesi vasta jatkoerässä naapurimaamme Venäjän hyväksi vaikka myös Kanada pelasi hyvin (ainakin ensimmäiset kaksi erää).
syre, baulie, irish79: PCO:ta miekin pelkään vaikkei mulla muita oireita olekaan kuin vähän ylipainoa mutta sekin on kausittaista& Tässä alkaa näkemään (olemattomia) piruja :/
pariisitar: Kiitos jaksuista =) En ole vielä päättänyt että lähdenkö& Torstaina on työkkärissä käynti niin sekin vaikuttaa melko paljon että pääsenkö ylipäänsä& Voi myös olla että siinä vaiheessa saattaisi olla liian myöhäistä ilmoittautua& tai en tiedä& sen näkee sitten&
Jaksuja sinulle ja toukalle!
Christina84: Todella paljon onnea plussasta! Toivotaan että kaikki menee hyvin!
ON: Kävin sitten tänään puntarilla ja viiden päivän pudotus oli SÄÄLITTÄVÄT 100g. Miks tää ei voi onnistua???????????
Sain myös itseäni niskasta kiinni ja varasin ajan gynelle (yksityiselle ). Käynti olis ensiviikon tiistaina& Tää kirto on tosin ollut vähän erikoinen joten mulla ei ole mitään hajuu millon menkkojen pitäis alkaa mutta jos tästä tulee normaali 28pv niin joudun perumaan tuon ajan :( Mutta mikäpä tässä kierrossa olisi mennyt normaalisti& Lämpökäyrä edelleen näyttää että ei ovista; myös fertility friend näyttää nyt että hedelmöittyminen ei mahdollista kun kävin vähän käyrää päivittämässä :(
Eihän tuo pelkkä lämmönmittaus ole mikään varma tapa seurata kun jo pelkkä stressi ja huoneenlämpö voi vaikuttaa mittaustuloksiin& Vähän kyllä nyt jänskää :p
Danja, kp 22/27-30, yk9
teille kaikille myötäelämisestä, tsemppaamisesta ja onnitteluista! Olette niin ihania ja kultaisia. Vähän kyllä jännittää, miten tässä käy. Viime kierrosta opin, että plussasta kun on vielä niin kovin piiiiiiiitkä matka odotuspuolelle. Toivotaan, että tällä kertaa olisi matkassa tarrasukat, vauvaliimaa ja onnea :)
*Danja*: Tuo painon jumittamine on normaalia dieetillä. Onnistut varmasti, paino vain jumittaa hetken humpsahtaakseen kertaheitolla enemmän alas. Tuo jumittaminen/hidas putoaminen/painonvaihtelu ovat todella ärsyttäviä, mutta toisaalta niissä on myös jotain hyvää. Nimittäin kun paino tippuu hitaasti, ovat myös muutokset pysyvämpiä. Silloin elimistö polttaa sitä itseään eli rasvaa. Lisäksi dieettiä on helpompi kestää/jaksaa ja paino on myös helpompi pitää niissä uusissa alhaisemmissa lukemissa kun tulokset on saavutettu järkevällä ruokavaliolla ja liikunnalla eikä millään kaalisoppa-nälkädieetillä tai paastoamalla. Tsemppiä!
Heipsis,
pari kk sitten tällä palstalla vilahdin mutta sitten (muka) jätettiin vauvanyrittäminen tuonnemmas.Pah, siitä asti ollaan satunnaisesti harrastettu seksiä ilman ehkäisyä mutta ajankohdat ei oo olleet ihan kohdillaan (just menkkojen jälkeen tai just ennen niitä). Nytpä sit mun miehelle synttärilahjaksi annoin oviksen aikaan mahdollisuuden yrittää vauvaa ja hän tarttui tilaisuuteen :D Ajankohta ei oo nyt mikään ehkä järkevin ja suotuisin meidän elämässä (järkevää olis vielä ootella muutama kuukausi ainakin että alettais yrittää) mutta ei sitä aina niin järjellä näitä asioita tehdä.. Voi vitsi mä oon nyt onnellinen ja innoissaan oottelen et täs kuluis ne pari tuskallista viikkoo et näkis miten tämän projektin käy. En kyl oota ihan hirveästi tältä koska jotenki tuntuu et mä en kovin helpolla vaan tuu raskaaks, mutta silti en malta olla hymyilemättä ajatukselle että jos sittenki onnistais. Olis kyl kummanki puolelta kovin toivottua. Mietittiin nimiäkin tuos viikonloppuna automatkalla :D Ei meidän lähipiirllekään tulis tämä kovin yllärinä todennäkösesti jos niillä on yhtään ollu antennit pystössä. Sitä paitsi olis aika kiva ylläri että mä saisin omaksi synttäriksi plussan kun mies sai tuon mahdollisuuden yrittää :) No, katsotaan miten käy.
Danja80: voi olla ihan hyväkin pitää välillä lomaa tuosta vauva stressaamisesta. Itse otin sen periaatteen nyt käyttöön, että pupuillaan niin paljon kun keritään ja jaksetaan, mutta mitään päiviä en laske enkä muutenkaan mittaile. Mukavasti on mennyt, mutta varmaan sitten piinaviikolla en osaa olla stressaamatta....
syre: jaksuja! Toivottavasti saat pian selvitettyä, jos jotain ongelmia raskautumisen suhteen on. Toivottavasti ei!
marjapensas ja baulie: samassa vaiheessa suurinpiirtein mennään:) En kyllä ole tarkkaan kiertopäiviä edes laskenut, mutta limaa jo vähän tullut ja tissejä aristellut. Liekö sitten ovis tulossa vai menossa. Mutta kunhan pupuillaan;) Pupuilufiiliksiä toivotellen!;)
Christina84: lupaa kyllä niin hyvää noi sun oireet! Vaikka nyt ei olisikaan tärpännyt, niin ei kannata heti lompsia psykiatrille: vaikuttais siltä, että aika monella muullakin on selviä oireita, mutta silti ei sitä paljon toivottua plussaa vaan tule testiin.. Mutta toivotaan, että pikkusittiäiset on löytänyt oikeaan paikkaan. Plus, plus!:) Ja koita keksiä jotain renttouttavaa tekemistä, että saisit ajatukset muualle.
Irish: no höhlä, eikös mies nyt pikaisesti olis ehtinyt...Eiköhän vielä hyvin ehdi!:)
ON: omaan napaan ei ihmeempiä kuulu. Pupuiltu on tavallista enemmän, eikä ole mieskään enää stressannut. Viimeinen kommentti mieheltä oli eilen, että tää vauvan tekeminen onkin aika kivaa:D Greippimehuun oon tykästynyt ja mielelläni sitä juon kun ajattelen että siitä vois olla apua.
Häiden kanssa on pitänyt kiirettä, kun kutsut pitäisi saada lähtemään. Menenkin tästä nyt jatkamaan kutsujen väsäämistä. Ja odotan miestä töistä, että päästään taas pupuilemaan;)
Plussatuulia kaikille!