^ Ensikot vk 20 ^
Moikka!
Päätin aloittaa uuden ketjun vähän etukäteen, kun ei tuo edellinen näytä toimivan...
ON: torstaina täti vihdoin päätti jäädä kylään, ja kyllähän se helpotti. Nyt vähän odottelee, että voisi vieras jo lähteä, on se enemmän tai vähemmän kyläillyt 1,5 viikon ajan. Mutta on tässä jotain hyvääkin: mahdollinen LA siirtyi helmikuun puolen välin paikkeille, joka on hyvin lähellä myös omaa synttäriä. Voisiko sen parempaa lahjaa saada! =) Nyt tässä kierrossa on kaikki apukeinot käytössä; greippimehu (vaikka eilen unohdin juoda, apua!), ovistikut ja positiivinen mieli :)
Täytyy tästä lähteä kaasoilemaan polttareihin, ihanan päivän meille tarjosivat!
Hauskaa viikonloppua kaikille, ja toivotaan että sivut tästä vähän paranevat...
t. Marjapensas kp 3/24-28
Kommentit (88)
Irish79: Toivottavasti saat ne clomit! Isot rutistukset ja extrajaksuja sinulle! Onneksi sulla on noin ihana mies!
Koirat muuten vaistoaa milloin emännällä/isännällä on jokin huonosti. Meillä on myös koira ja se osaa kyllä olla aivan ihana joskus <3
Christina84: Haleja ja rutistuksia myös sinulle. Totta kai tänne saa tulla avautumaan ja mieltä purkaa! Myös sinulla on ihana ja hieno mies joka jaksaa tukea!
ON: Kaiken tuon ^ jälkeen tuntuu jotenkin typerältä valittaa omia tihruttelujaan tai paino-ongelmia, anteeksi mikäli se vaivaa/häiritsee...
Menkkoja odottelen alkavaksi milloin hyvänsä; eilisestä asti on menkkamaista kipuilua ollut ja välillä housuissa ollut sellanen tunne että nyt ne menkat alkoi ja kun menen vessaan tarkistamaan niin tuhruttelee edelleen... voisin jopa vannoa että eilen tuli myös lusikallinen vertakin... Saa nähdä mitä tästä tulee...
Tämän asunnon kohtalosta ei ole vielä kuulunut mitään. Toistaiseksi emme ota asiasta stressiä!
Tänään kävin myös työkkärissä ja nyt mulla olis kolme varteenotettavaa vaihtoehtoa; 12kk:n isännöinti-koulutus, n.2v oppisopimus ja kolmas olis yks vakituinen työ johon tulee varmasti olemaan jonkin verran muitakin hakijoita. Pitää vain yrittää tehdä mahdollisimman hyvä ja tarpeeksi hyvin kuvaava työhakemus ja CV!!! Onko teillä muuten mitään tietoa tai kokemuksia tuosta isännöintihommasta tai oppisopimuksesta?
Soitin tänään terveyskeskukseen ja kerroin haluavani ajan sellaselle henkilölle joka vastaa painonpudotusasioista. Ottivat tiedot ylös ja aikovat soittaa mulle sitten sen ajan; saa nähdä kuinka kauan pitää odotella...
Se gynellä käynti myös hieman kummittelee mielessä. Mulla on vähän pelko etten ovuloi kun niitä oireita ei ole ollut :( Ovistesteihin en ole kertaakaan saanut testiviivaa kontrolliviivaa vahvemmaksi; yhtä vahvoja uskoisin kuitenkin viivojen olleen... Eikös ovulaatio tapahdu munasolun irtoamisen yhteydessä? *miettii ja punastuu*. Mieleen on tullut että jos mulla onkin jotain munasolun irtoamishäiriötä...? tai kiinnittymishäiriötä? Mielessä on tällä hetkellä paljon kummituksia ja mörköjä :(
Onko gyne sanonut teille koskaan että pudota painoa niin raskaudut? Yhtenä pelkona mulla on se että gyne ei ota minua tosissaan ennen ku saan painoa pudotettua... Onhan sitä pudonnut mutta ei vielä riittävästi. Taidan sitten ottaa mukaan muutaman sivun ruokapäiväkirjaa niin näkee etten possustele :p
Viimeyönä näin lievää painajaista: Olin pikkusiskoni luona ja hän teki raskaustestiä... Testiajan jälkeen hyökkäsin tulosta katsomaan ja se oli positiivinen; saman tien aloin hysteerisenä itkeä ja täristä ja juoksin makuuhuoneeseen sängylle itkemään. Koira hyppäsi nuolemaan kyyneleitä ja sitten heräsin. Sydän jyskytti rinnassa vielä pitkän aikaa; se oli niin todentuntuinen uni. Pikkusiskoni on minua 5,5v nuorempi ja hänelle on kerran tehty abortti (lääkkeillä); abortti oli kyllä silloin siinä tilanteessa oikea ratkaisu mutta minua se näköjään vielä kummittelee...
Olipas mulla paljon kirjoteltavaa, toivottavasti tää viesti ei katoa bittiavaruuteen!
Danja, kp 25/27-30
*Danja*: Ei todellakaan häiritse, päinvastoin hyvä saada edes jotain muuta ajateltavaa. Musta on todella hienoa, että teet jotain asian eteen. Kaikkien näiden tahdittomien mulkkulääkärien jälkeen on todella kummallista, miksi nämä "ammattilaiset" eivät ota potilaitaan tosissaan ja vakavasti. Kyseessä ovat kuitenkin niin isot ja kipeät asiat, että kukaan tuskin juoksee lämpimikseen lääkärissä sen vuoksi. Oletko Danja ajatellut käydä jollain muulla lääkärillä? Jos sinä teet parhaasi painotavoitteen saavuttamiseksi, niin niin saisi tehdä lääkärikin raskauden mahdollistamiseksi.
Lähdetään taas miehen kanssa Keski-Suomeen mökkeilemään. Saa edes hitusen etäisyyttä tähän, vaikka km on edelleen mielessä joka hetki. Oikeastaan koko asian alkaa vasta nyt tajuta. Enää ei edes itketä, olo on vain aika lohduton. Välillä on hyvin vaikea uskoa, että tällä kaikella voisi olla jokin tarkoitus. Tällä hetkellä mulla on aika kovat odotukset maanantain lääkärikäynnille, toivottavasti saan edes jotain apua.
Aurinkoista ja mukavaa viikonloppua kaikille!
Christina kp3/28-33
Christina: Voisi ajatella että olen tyypillinen jojoilija tämän painon kanssa mutta toisaalta en ole. Mulla vain joka kerta tulee niin totaalinen seinä vastaan että muutaman kuukauden päästä lopetan koko homman ja hupsis pudotetut kilot (ne vähäiset) tulevat takaisin parin extrakilon kanssa :( Voisin joka vinkua apua "olet mitä syöt" ohjelmalta mutta ne kaikki kamerat :o joten paras unohtaa se!
Silloin kun aloitimme avokin kanssa tämän "vauvaprojektin" niin kävin terveyskeskuslääkärillä juttelemassa asioista ja olisi halunnut ns. alkututkimukseen jossa oltaisiin varmistettu että kaikki on kunnossa ja voitaisiin yritys aloittaa ilman stressitekijöitä että jokin olisi vinossa. Lääkäri paljastui mulkkulääkäriksi joka käski ottaa vaatteet pois ja hypätä puntarille ja totesi sitten että ensin pitäisi pudottaa +15kg pois. Hulluko se on?! Okei okei, painoindeksin mukaan olen merkittävästi ylipainoinen mutta siltikään multa ei saa maksimissaan kuin 10kg pois koska olen oikeasti lihaksikas, isoluinen ja raamikas -> pelasin kasvuiässä paljon fyysisiä lajeja. Jos saisin pudotettua jopa sen 10kg mikä on kyllä ehdoton maksimi niin painoindeksi olisi siltikin lähes 27 eli lievä lihavuus ja aivan varmasti olisin fyysisesti elämäni parhaassa kunnossa. Minun puolesta tollaset lääkärit painukoon sinne minne aurinko ei paista!
No mulla jäi sitten se alkutarkistus käymättä kun ei rahatilanne antanut periksi mennä suoraan yksityiselle. Tällä kertaa olen kuiten viisaampi ja tiistaina olisi siis yksityiselle gynelle aika; riippuu tosin alkaako ne menkat vai ei...
Oikein rentouttavaa mökkilomaa teille! Ja koittakaa nauttia luonnosta ja toisistanne, vaikka se ehkä olisikin vaikeaa!
Danja, kp 26/27-30
BTW; jännää aikaa pitäisi olla kun kierto on näin lopussa vaan eipä jänskää yhtään. Tällä kertaa en pienessä mielessäni edes kuvittele olevani raskaana; syy: ovulaatio kateissa -> ei lämmönnousua eikä ovisoireita. Sitten vielä tämä punaruskea tihruttelu jota tosin tulee miten sattuu; useita tunteja saattaa olla kuivaa kuin saharassa ja sitten taas tulee tätä ihanaa(!) limaa.
Ajoitukset olisi kyllä napsahtaneet kohdalleen mutta tällä kertaa luonto päätti toisin :/
Gyneaika siirtyi mutta onneksi vain kahdella päivällä eli uusi aika on torstaina iltapäivästä. Menkat eivät kuulemma haittaa.
Jos mulla nyt tulee normaali kierto eli 28pv niin menkkojen pitäisi alkaa maanantaina ja se gyneaika on torstaina niin hyvässä lykyssä ne menkat ovat saattaneet jo loppuakin tai ainakin ovat siinä vaiheessa vähäisemmät.
Eli sinne gynelle meinnään eikä vain meinata!
Kiitokset kaikille osaaottaneille!!!
Sain tällepäivälle gyneltä soittoajan. Outoa muuten, että hän soitti mulle eikä toisinpäin=) Ja sain varattua nyt vastaanottoajan ja siellä lääkäri taas kerran ultraa ja tutkii. Toivotaan että saan sen lääkityksen. Lääkäri käski ottaa kaikki verikokeiden tulokset mukaan. On muuten varmaan helppo saada ne terveyskeskuksesta... Kiva lähteä taas sinne sotimaan. Toivotaan että saan ne ilman suurempaa pimahtamista.
Danja: lykkyä gynelle menoon.
Irihs aloittaa "rentouttavan" viikonlopun ja alkaa suunnittelemaan kesän työvuorot..
Pakko oli tulla miettimään tänne =)
Jos en oli varma ettei rakautuiminen olisi mahdollista tähän kiertoon, voisin kuvitella olevani hyvinkin pieniin päin. Mun tissit on ihan järkyttävän kipeät. Yölläkin herään vaihtamaan asentoa kun ei kärsi ihan joka asennossa näköjään nukkua. Ja vähänkin kireämpi paita saa melkein huutamaan. Mies ei saa hipaista sormellakaan kun koskee ihan tautisesti. Outoa! Mulla kyllä rinnat kipeytyy ennen menkkoja mut ei ikkinä näin paljon ole koskenut. Taitaa olla tulossa siis kipeä täti kylään. Odotettavissa jomotusta ja kiukuttelua=) ukkorukka..
Nyt kiireellä vaatteita etsimään ja baanalle. Aivan älyttömän kaunis ilma, eikä parane hukata sitä sisällä oloon. Nukuin luvattoman pitkään ja päivästä iso osa jo mennyt hukkaan.. Puutarhaan siis.
Irish
Niin, sananmukaisesti "loppuja", koska huomenna se arki taas alkaa... Mulla kesätöiden merkeissä! Huominen & tiistai menee uusien asioiden opettelussa, keskiviikon olen sitten vapaalla. Miehellä perjantaina synttärit, ajattelin siivoilla & leipoa jotain pientä :) Loppuviikon oon valitettavasti töissä (vieläpä pahaan aikaan), joten ei keretä pahemmin yhdessä juhlia, harmi.
Täällä elelen kp 23/dpo 10. Täytyy sanoa, että olisi todellakin kannattanut jättää kiertopäivät laskematta... En tunnu saavan asiaa pois päästäni sitten millään!!! Jospa torstaina olisin jo viisaampi ;) Sinne siis odottelen tätiä tulevaksi. Jotain pieniä "oireita" olen ollut huomaavinani, mutta pistän ne kyllä täysin tämän tutkailun piikkiin.
Terkkuja <3
-baulie-
marjapensas ja kaikki muutkin <3. Anteeksi kun avaudun milloin mistäkin, vatvon, voivotan ja valitan tätä niin paljon täällä.
Sain soviteltua gynen jo maanantaille, joten katsotaan, josko sieltä selviäisi jotain, saisi apua ja/tai edes jonkinlaisen mielenrauhan tähän. Onneksi mulla on niin ihana ja rakastava mies, joka jaksaa tukea ja kuunnella. Jotenkin kummasti nämä km avaa omia silmiä ja saa taas huomaamaan oman pienuutensa ja avuttomuutensa. Kaikki muut stessinaiheet tuntuvat juuri nyt olemattomilta ja naurettavilta (oppilaiden päättöarviointi, gradun jättäminen tarkistettavaksi, viikkosiivous kotona...olen joissain asioissa liiankin pedantti ja kunnianhimoinen) kun asioiden oikea tärkeysjärjestys on taas niin mielessä.
*marjapensas*: toivottavasti nappaa :)
Christina kp 2/28-33