Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko luottaa ultraajan sanaan

Vierailija
19.08.2010 |

Uskallankohan luottaa ultraajan arvioon sukupuolesta?

Kävimme rv 21 rakemmeultrassa (3D ja 4D) lapsi oli hankalassa asennossa polvet suussa ja kasvot kaularankaani päin.

Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että poika on tulossa, poika jo ennestään ja ihan samat raskausoireet. Sykekin ollut koko ajan sikiöllä 149-150 kun mitattu, niin nytkin.

Ei kuulemma ultraaja mukaan voi nähdä munasarjoja ja arveli tytöksi kun kikkeli ei näy, mutta olen kuullut muualta, että voi tuossa vaiheessa vielä olla, ettei kivekset ole laskeutuneet ja tulee väärä arvio. Lapsi oli myös aika iso tytöksi mielestäni eikä poikammekaan ole mikään painava ja roteva, ei ollut syntyessään eikä ole nytkään.

Olisin mielelläni ottamassa vastaan kumman vain eli toinenkin poika olisi kiva ja taas tyttö kun sitä ei vielä ole, mutta tiedän etten jaksa viime vaiheessa enää mitään tyttöjuttuja hankkia ja seuraavatkin kuukaudet menee enemmän vauvan ja esikoisen hoidossa, että haluaisin nyt varautua vauvan sukupuolen mukaan alkuvalmisteluihin ja nimen miettimiseen. Tutuilta ja sukulaisilta en saa vanhoja tyttöjen varusteita eli ne on hankittava kaupasta ja tiedän olevani aika huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen.

Haluaisin myös myydä esikoisen vaatteet pois, kun tilaa niin vähän, mutta jo son poika tulokaskin niin en jaksaisi taas uudelleen niitä hankkia ja mitä sitten jos olisin hankkinut tyttövaatteita. Osa vaatteista on unisex, mutta kun ihan sukupuolen mukaisiakin haluaisin hankkia jo nyt.

Tiedän, että nyt joku sanoo, että ole tyytyväinen, että olet raskaana ja vauva vaikuttaa olevan terve, mutta en voi sille mitään, että epävarmuus mietityttää. Kuinkahan paljon tuo rakenneultra maksaa yksityisellä Kelan korvauksen jälkeen, jos menisin uudelleen rv 24, jolloin kuulemma kivekset ovat laskeutuneet niin jos silloin tietäisi varmasti kumpaa odottaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan raskaushöyryissään. Sit kun lapsi on maailmassa, se kulkee julistamassa miten meidän nico-petteri tai jessica on se kaikkein paras.

Taidat olla maho vai jäitkö ilman panoa viime yönä.

Vierailija
22/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohta se on vaatimassa sectiota että saa itse päättää minä päivänä vauva syntyy että osaa varmasti varautua. Pitäähän se nyt tasan tarkkaan tietää milloin tämä maailmanihme tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3D tai 4D tasoa. Noista 3 ja 4D tutkimuksia tehdään yleensä vain erityistapauksissa jos raskaudessa epäillään jotain tai sitten omalla kustannuksella yksityisillä terveysasemilla.

Vkolla 24 ainakin 4D ultrassa näkyi sukupuoli hyvinkin selvästi, eli sinne vaan. 4D:ssä näkyy myös sydämen virtaukset yms paljon paremmin kuin tavallisessa ultrassa

Vierailija
24/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleanpunaista. Ei se vauva siitä välitä. Lahjaksi saatte kuitenkin sitä tyttötavaraa jos tyttö sattuisi syntymään. Ei niillä etukäteen mitään tee.

Emme saa lahjaksi mitään eli itse täytyy kaikki hankkia. Meille vauvan saanti on niin suuri asia, että haluamme nauttia siitä kaikin tavoin ja panostaa siihen ihan alusta asti kuten ekankin kohdalla.

Vierailija
25/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsiakin on kolme. En vain jaksa näiden av-mammojen hössötystä JO ennen lapsen syntymää.

Vierailija
26/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan kovin aggressiivinen, ettet vain olis itse ap?

Vierailija
27/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit ap vielä ihan hyvissä ajoin valmistatumaan vauvan tuloon. Jos haluat, niin käy varmistamassa asia yksityisellä ultrassa hieman myöhemmi.

Vierailija
28/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva syntyy parin kuukauden päästä ja voitteko kuvitella, mitään muuta kuin äitiyspakkaus ei ole hommattu. Rattaat ja sänkykin on vielä kaupassa.

Mulla ei vaan yksinkertaisesti ole aikaa hommata, eikä nyt vielä olen täysillä töissä ole edes aikaakaan. Ehkä sitten kun jään äitiysvapaalle tai ehkä mies laittaa ja silittää kun minä olen synnyttämässä. Katsotaan!

Vierailija
29/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vauva silti ole tervetullut, vaikka ei hullun lailla hössötä ennen synnytystä. Et ole maailman ensimmäinen, joka saa vauvan.

Sulla on ap vielä monta kuukautta aikaa valmistella!

Vierailija
30/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloiden/yksityisten pitäisi ehdottomasti lopettaa tuo sukupuolen tiirailu/kertominen ultrassa ja keskittyä siihen mihin ne ultraamiset on tarkoitettu!!

Hyvin ne vaate- ym hankinnat ehtii tehdä sitten kun vauva syntynyt.

Itse en missään nimessä ole halunut tietää lasteni(7kpl) sukupuolta ennen syntymää ja ihmettelen kovin heitä, jotka niin haluaa.

Vierailija
31/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva voi olla kohdussa kasvot kaularankaasi päin?

Vierailija
32/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pojalle pinkit potkuhousut ja tytölle siniset. So what?

Vierailija
33/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mun molemmat lapset on syntyneet tasan samoilla viikoilla eli 36+2.

Esikoispoika painoi vajaa 2,5 kg, tytär oli lähes 3 kiloinen.

Samoin noi sydämen sykkeet meni "väärinpäin".

Vierailija
34/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä sitä,että miksi pitää tietää sukupuoli. Neutraaleja vaatteita myydään ihan riittävästi ja niillä kyllä pääsee alkuun useamman viikon,että ei tarvitse heti synnytyksen jälkeen lähteä kaupoille.

terveisin 3 pojan äiti eikä yhdestäkään tiennyt kumpi tulee

Vierailija
35/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni, poika syntyi n. 1 kk etuajassa.

Mieheni oli käynyt ostamassa pojalle "kotiintulovaatteen", siis synnytyksen jälkeen.

Se oli sellainen pitkähihainen potkari, vaaleankeltainen ja vaaleanpunainen. Kauluksessa ja hihoissa pinkit "hörhelöt". Mua vähän nauratti, kun se oli mun mielestäni ihan täysin tytön vaate. Ääneen en vaan mitään sanonut tytön vaatteesta, totesin vaan miehelle, että "Oletpas kauniin puvun löytänyt".

Vierailija
36/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultraajan arvioon. Meille luvattiin samoilla viikoilla tyttöä, poika syntyi. Kaverille luvattiin myös tyttöä (ja ultra oli vielä myöhempään) poika syntyi hänellekin. Molemmilla meillä oli kokeneet ultraajat jotka olivat varmoja sukupuolesta, ja molempien lasten syke oli poikasyke.

Voithan sä myöhemmin mennä vaikka synnytystapa-arvioon ultraan ja tarkistaa siellä samalla sukupuolen, saat kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Vierailija
37/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo mitään haittaa,kaikenlaisia virityksiä niillä vauvoilla on päällä. Mä olen ollut kaukaa viisas ja ostanut ne vaatteet (valkoiset) jo ennen synnytystä.

Vierailija
38/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin käymään ylimääräisissä kontrolleissa vähäisen lapsiveden ja jatkuvien supistusten vuoksi. Viikkoja tuolloin 28.

Kävimme Hesassa Bruno Cacciotorella (ehkä joillekin tuttu?) ja hän tsekkasi ennenaikaisen synnytyksen riskin, samalla kysyi, että haluatteko tietää sukupuolen.

Totesimme mieheni kanssa, että meille on kerrottu, että tulee toinenkin poika. Lekuri siinä kyseli vaan uudestaan, että haluatteko tietää sukupuolen, johon me vaan ihmetellen, että joo tietty, kun oikein tivataan. Sitten Bruno totesi, että pitkäsäärinen hoikka tyttö teille on tulossa.

Se tuntui jotenkin omituiselta, kun oltiin jo monta viikkoa odotettu toista poikaa. Mulle tuli ihan erilainen olo, kun rupesinkin yhtäkkiä odottamaan tyttöä.

Vierailija
39/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei kuitenkaan ole täysin varmaa ennenkuin itse näkee ei edes se 4 d ultra.Älä ap tuhraa siihen rahoja mieluummin säästät nekin rahat niihin vaaleanpunaisiin vermeisiin eikö?

Vierailija
40/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äiti kävi pyynnöstäni hakemassa ekoina päivinä

lisää vaatteita. Tosin meillä oli kaikki liian suuria kun poika olikin niin pieni kirppu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi