Syönkö paljon vai vähän? En itse oikeasti tiedä. Olen laiha.
Syömise tänään: aamulla teetä hunajalla ja 2 näkkäriä reilulla koskenlaskijakerroksella.
Sitten pitkin päivää painottuen iltaan: ruuaksi 7 (pienehköä) perunaa, vajaa puoli lautasta salaattia (salaattia, oliiveja, säilykemaissia ja kurkkua) ja 5 viipaletta sinappisilliä.
Perään 1/3 jäätelöpaketista, kourallinen viinirypäleitä. 2 kaurapaahtoleipää reilulla koskenlaskijakerroksella. 2 kupillista suklaa-vehnämuroja. Pala jäätelöä, yhteensä puoli litraa siis jäätelöä päivän aikana. Viinirypäleitä n. 300g. Hunajaa 2 rkl. Viimeiseksi vielä 2 paahtoleipää koskenlaskijalla.
Painan 50kg ja olen 170 pitkä. Saan painon pidettyä juuri tuossa 50 tai 51 kg tällä syömisellä. Useamman kerran viikossa syön karkkia myös.. Omasta mielestä syön paljon..
Kommentit (14)
Minä painaisin tuolla määrällä 80 kiloa.
että syön paljon, mutta esim. äitini väittää etten syö tarpeeksi. Mut kun mä en kauheasti muuta tee edes kun syön. Ja koskenlaskijaa ei ole aina, n. kerran kk, vedän sen sit 2 päivässä. Yleensä leivällä on tuorejuusto, mikä on 2krt kevyempää. Mutta toisaalta jos jää joku välipala välistä korvaan sen varmasti karkkipussilla.
No, mä olin parikymppisenä ihan "samanlainen", söin kuin hevonen, ja silti olin alipainoinen. :) Nyt kolmikymppisenä, kolmen lapsen äitinä alkaa paino olla normaali.. Painoindeksiäni en tarkkaan tiedä, mut luulen et joku 21 ehkä..?
Toisaalta toivon hieman lisäpainoa, mutta sitten taas "pelkään" lihovani liikaa. Vaikeeta.. Miten lihoa terveellisesti? :)
(Olinkohan mä nro 6)
Hieman päälle 2000 kaloria, eli melko vähän liikkuvan naisen peruskulutus.
Söit koko päivän aikana yhden lämpimän ruuan, viinirypäleitä, 6 leipää, muroja ja jäätelöä. Ei se ihan hirveästi ole. Syy siihen, miksi pysyt hoikkana lienee juuri se, että tuo tuntuu sinusta paljolta syömiseltä.
miettisit enemmän laatua etkä määrää. Rytmitä ruokailut 2-4:n tunnin välein ja kaksi lämmintä ruokaa (ellei toinen oo esim kanasalaatti tms.) ja yks herkkuhetki päivässä (jos sellainen on pakko olla).
Onko sulla lihaksia?
mä lihoisin tunnistamattomaksi jos söisin jokapäivä noin paljon!
mä olen 162 ja 72 eli ylipainoa on. mutta syön varamasti joka päivä puolet tuosta.
mun normaali päivä:
aamu: leipä, floraa, juustoa. tai sitten jugurtti ja mysliä. joskus vain hedelmä ja vettä.joskus kausittain syön aamuisin puuroa.
10-12 enne töihin lähtöä syön ehkä salaattia tai heldelmiä.
töissä: joku pieni lämminruoka, joko kotoa edellisen päivän ruokaa tai sitten haen kaupasta jotain suolaista ja esim. banaanin ja jugurtin.
välipalaksi syön yleensä viinirypäleitä yms. ja jugurttia.
joskus kahvitauolla joku pulla, n.kerran viikossa.
illalla kotona: ruokaa jos on valmiina. tai pari leipää. yleensä paistan itselle kanaa tai kalkkunaa ja siihen lämpimiäkasviksia.
toki mullakin on herkkupäiviä jolloin haetaan pizzaa tai muuta hyvää mutta ehkä kerran viikossa tai harvemmin.kesän aikanaon tullut syötyä jäätelöä n.3-4kertaaviikossa mutta sekin taitaa nyt syksyn päälle jäädä.
laskin kalorilaskimella että eilen söin 950 kaloria.mutta nyt yritän ottaa vähän kevyemmin muutaman viikon eli pidän kalorit alle 1000.
ei ole lihaksia paljon, ratsastan kerran viikossa (en raskaasti) ja muuten hyötyliikuntaa tulee jonkin verran päivän aikana. Erikseen en siis liiku.
Jännä, joillekin tuo on vähän tai normaalisti ja joillekin paljon.
Ei ole ihme että on laiha, ja noilla sapuskoilla ei kyllä lihaksiakaan saa :)
ravintoaineiden saanti on tolla ruokavaliolla kyllä aika heikkoa. Otatko lisänä monivitamiinia?
ravintoaineiden saanti on tolla ruokavaliolla kyllä aika heikkoa. Otatko lisänä monivitamiinia?
kyllä reilusti syömiseltä mutta merkkaapa vaikka kaikki www.kalorilaskuri.fi palveluun niin se laskee päivän kalorit. Sitä voi käyttää ilmaiseksi, toki 2vkoa käyttöaikaa maksaa muistaakseni 2e kännykällä maksettuna.