Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähähiilihydraattisella. Miltä päivän syömiset kuulostaa?

Vierailija
18.08.2010 |

Aamu: kahvia, ruisleipä, Gefilus-juotava jugurtti

Lounas: tonnikala-raejuusto-tomaatti-kurkku -salaatti, vissyä

Välipala: 1 prk rahkaa, 1 prk ananasta

Illallinen: 1 paistettu kananmuna, 4 kirsikkatomaattia, raejuustoa, vissyä

Illalla: ehkä vielä vähän jugurttia

Näin menee useimmat päivät.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: kahvia- o.3g hh ruisleipä- 40,7g hh Gefilus-juotava jugurtti- 12,9g hh Lounas: tonnikala-raejuusto-tomaatti-kurkku -salaatti- 8g hh vissyä Välipala: 1 prk rahkaa 6g hh 1 prk ananasta (100g omassa liemessään)- 11,2g hh Illallinen: 1 paistettu kananmuna- 0,3g hh 4 kirsikkatomaattia 3,5g hh raejuustoa- 2,5g hh vissyä Illalla: ehkä vielä vähän jugurttia Näin menee useimmat päivät. Siis karkeasti laskettuna (katoin hiilihydraattipitoisuuden 100g ja sitä vielä lisää, jos tuotteessa on lisättyä sokeria tms.) syöt päivän aikana 85g hiilihydraattia. Siis ainakin 45g liikaa. Hyvänä ylärajana pitäisin tuota 50g/päivä ja itse pyrkisin syömään 20-30g/pvä päästäkseni ketoosiin. Tuon lisäksi syöt aivan liian vähän rasvaa. Enemmän öljyä, voita, kovia juustoja, kunnon rasvaista lihaa ja kalaa... Nähdäkseni ruokavaliosi ei ole vähähiilihydraattinen, vaan vähäkalorinen. Moni on laihtunut silläkin. :) PS Vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ole sama kuin proteiinipitoinen ruokavalio. Proteiinia tulee tietysti syötyä tällä ruokavaliolla paljon, mutta raejuusto ja maitorahka ei ole niitä pääasiallisia proteiinin lähteitä vähähiilihydraattisessa ruokavaliossa. Kananmunat ja tonnikala on hyviä.

Aamu: kahvi, ruisleipä, Gefilus-juotava jugurtti, pakkauksessa lukee hiilihydraattia 100g 3,4 g eikä 12,9 g. En tosin tiedä mitä tuo hh tarkoittaa.

Lounas: tonnikalasalaatti paprikalla ja oliiviöljyllä, feta-pinaatti-munakas, maito

Kahvia

Illalla: tonnikala-kurkku-tomaatti ( 2 siivua)-raejuusto-salaatti, vissyä

Nyt olisi nälkä, mutta en tiedä mitä söisin??

Vierailija
2/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rasvaa lisätä, pitää kylläisempänä. vaihtaisin jugurtin turkkilaiseen maustamattomaan tms. Aika vähäistä tuo syöminen myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän päällä on margariinia ja munan paistoin Oivariinissa.

ap

Vierailija
4/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasviksia, liikaa hiilareita. Ei tuo ole oikeastaan vähähiilarista vaan joku virallisterveellisen versio?

Vierailija
5/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä joku kitudieetti pikemminkin

Vierailija
6/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten onkin jo ruoka-aika.

Tarkoitus olisi toki saada ne pari kesän aikana tulluttua kiloa pois ja mielellään pari enemmänkin.

Esim. töissä en voisi kuvitellakaan syöväni kunnon lounasta tai olen ihan koomassa pari tuntia.

ap

Vierailija
7/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasviksia, liikaa hiilareita. Ei tuo ole oikeastaan vähähiilarista vaan joku virallisterveellisen versio?

Broileri on toinen vaihtoehto tuossa salaatissa.

Kasviksia pitäisi kyllä syödä monipuolisemmin, myönnän.

ap

Vierailija
8/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko siinä on sokeria? Entä onko sekin vähärasvaista?

Vierailija
9/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu hedelmät karppaukseen.

Vierailija
10/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi syödä 3 kertaa päivässä, eli kaksi kertaa vähemmän kuin nyt. Itse jouduin tänäänkin syömään puoliväkisin iltapalan, kun ei ollut nälkä syötyäni aamiaisen klo 6.00 ja lounaan klo 13. Eli pitää syödä RUNSAASTI rasvaa, hiilarit hyvin vähille, eikä prodellakaan tarvitse mässäillä.

Olen ollut vähähiilarisella jo 6 vuotta, joten tiedän nämä hommat. ;)

Vierailija
11/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä margariinia tai oivariinia. Esim oliiviöljyä salaattikastikkeeksi.

Vierailija
12/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiilareita ja liian vähän rasvaa ja protskua.

Jos syöt töissä kunnon karppilounaan et todellakaan koomaile. Ne hiilarit siinä lounaassa väsyttää.

Lisää reilusti oliiviöljyä ruokavalioon, jukurtit pois tai ainakin vaihda ne rasvaiseen ja vähähiilariseen turkkilaiseen. Hedelmät pois ja kasviksia lisää. Ja proteiineja lisää.

Vierailija
13/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi syödä 3 kertaa päivässä, eli kaksi kertaa vähemmän kuin nyt. Itse jouduin tänäänkin syömään puoliväkisin iltapalan, kun ei ollut nälkä syötyäni aamiaisen klo 6.00 ja lounaan klo 13. Eli pitää syödä RUNSAASTI rasvaa, hiilarit hyvin vähille, eikä prodellakaan tarvitse mässäillä. Olen ollut vähähiilarisella jo 6 vuotta, joten tiedän nämä hommat. ;)

perhehtynyt aiheeseen. En tosiaan aio hiilareitä täysin jättää pois, joten tuo aamun leipä kuuluu varmasti jatkossakin listoille. Itse asiassa työpäivinä ei tuota välipalaa ole, nyt olen lomalla, joten söin sen.

En tajunnutkaan, että jugurtissa on hiilareita. Iltajugurtti on uutta Ihana-jugurttia. Millähän jugurtin voisi korvata?

ap

Vierailija
14/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoksella kotimaisia marjoja (herukat, puolukka, mustikka, ei niinkään mansikkaa yms.) ja kermavaahto + turkkilainen jugurtti -seoksella. Kermaa tuohon 10% juguun siksi, että saat kylliksi rasvaa.

Vierailija
15/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee myös kasviksista (kuten myös kuituja joten jos siksi syöt leipää voit heivata sen), joita pitäisi syödä vähintään 500g päivässä.

Vierailija
16/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on, että herkut pysyy pois ja annoskoot pieninä. Rasvaa tulee rahkasta, leivänpäällisistä, raejuustosta, jugurtista, kananmunasta.

Vierailija
17/39 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintosisältöjä jo kaupassa. Ihana-jugurttia ja juotavaa jugurttia=pelkkää sokeria ja/tai makeutusaineita=hiilareita. Terve.

Ruokalista on tosi köyhänoloinen. Tuolla jaksaa muutaman viikon, mutta sitten repsuu, koska ruokaa on liian vähän ja kalorit jäävät vähäisiksi (tosin hienosti korvaat ne sokerilla, heh). Karpata jos meinaat ja pysyviä tuloksia saada aikaan, niin täysremonttiin.

Vierailija
18/39 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ymmärryksen mukaan ap kertoikin otsikossa olevansa "vähähiilihydraattisella" eli ei karppaavansa, saati sitten yrittävänsä ketoosia!!!

Itse en karppaa, mutta oon jättäny turhia hiilareita ihan roimalla kädellä pois ja kerran ilmoititkin, ettet aio niitä kokonaan poistaa, niin nuo täysjyvätuotteet (esim. ruisleipä) on jo tosi hyvä valinta. Muista kuitenkin kattoa leivästäkin paljonko siinä ihan oikeesti on ruista, koska jotkut (esim. ruispaahto) on vehnäleipää, jossa on ihan pikkunen määrä ruisjauhoja.

Lisäks tosiaan lisätyt sokerit pitäis karsia kokonaan pois ja vähärasvasten tuotteiden tilalle normaalirasvasia. Kovia rasvoja ei oo kuitenkaan todistetusti mitään syytä lisätä, kunhan vaan pidät huolen, että saat hyviä rasvoja esim. margariinista ja rypsiöljystä tms. tarpeeks.

Tuoteselosteiden lukeminen ei oo ihan helppoo, mutta opit siihen kyllä ja löydät myös itelles tarpeeks sallittuja herkkujakin, jotta jaksat pysyä muutoksessa ja lopulta jäädä siihen.

Minun mielestä on muitakin hyviä tapoja vähentää hiilareita, kun siirtymällä pelkästään karppaamiseen (jota muutenkin sitäkin on TODELLA montaa eri tapaa!!!), joten älä välitä noista järkyttävän tiukoista kommenteista.

Tsemppiä elämäntapamuutokseen!

p.s. Ruokaa ei TODELLAKAAN ole liikaa! Karppaamisessakin painotetaan USEIN syömistä, jotta nälkä ei ehdi tulemaan! Syö siis erikokoisia aterioita vähintään viisi kertaa päivässä!!

Vierailija
19/39 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaamisessakin painotetaan USEIN syömistä, jotta nälkä ei ehdi tulemaan! Syö siis erikokoisia aterioita vähintään viisi kertaa päivässä!!

Esimerkiksi Heikkilä ja Atkins suosittelevat 3 ruokailukertaa päivässä, samoin paleossa syödään korkeintaan sen kolme kertaa.

Vierailija
20/39 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni monivuotisena karppaajana harmittaa se, että moni "karppaa" vähän sinnepäin, napsii leipää ja sokeria ja karsii rasvoja - ja lopulta toteaa, että ei se toimi, huuhaata koko karppaus. Itse mielummin lähtisin liikkeelle tiukemmasta linjasta, jotta henkilö huomaisi paremmin vähähiilarisen positiiviset vaikutukset oloonsa, ja voisi sen jälkeen etsiä itselleen sopivan hiilarien ylärajan.

Konkarikin hairaantuu välillä syömäänhiilareita liikaa, jolloin nälättää ja muutenkin kaikki takkuaa, ja on vaikeaa päästä takaisin balanssiin - miten se siis voisi onnistua ihmiseltä, joka ei vielä tunne omia rajojaan?

Tämä vain pohdintana tähän väliin. Hienoahan se on, kun ihminen pyrkii korjaamaan ruokavaliotaan, ja sitä pitäisi kannustaa, mutta ei vähähiilarisenkaan ruokavalion määritelmä veny ihan kaikkea kattamaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä