Sanokaa nyt ettei tää ole syöpää? :(
Kirjoitin jo aiemmin tänne kun lapsi aukoo suutaan väsyneenä - ihan kuin nielaisi haukoituksensa tai jotain. Tekee sitä aina väsyneenä, ei muuten. Näyttää siltä niinkuin kurkusta olisi tulossa jotain tai siellä olisi jotain ja nielaisi sen takaisin. Saattaa myös maiskuttaa. Joku ehotti epilepsiaa mutta lapsi saattaa kesken lauseen tuollai aukaista suunsa ja jatkaa sitten lausetta. Ei ole kipeä eikä mitenkään häntä tuo häiritse. Kun kysyn onko pipi, sanoo ettei ole.
Ollaan käyty lääkärillä ja lääkäri oli sitä mieltä että on vaan tapa. Katsoi kurkkuun ja sanoi että nielurisat näyttää normaaleilta. Korvat on putkitettu. Mainitsin syövän pelostani ja lääkäri sanoi että ei vaikuta kyllä ollenkaan siltä ja tuo on hyyyyyyvin harvinaista että pienille lapsille tulisi tuollaisia syöpiä.
Silti en pääse pelostani irti; kalvaa ja kalvaa. Ahdistaa. :( Sairastan yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä joka aiheuttaa kuoleman pelkoa, ei siis ainakaan auta asiaa.
Kommentit (28)
löydettiin kurkusta syöpäkasvain juuri noiden mainitsemiesi oireiden perusteella. kuolikin sitten aika pian,koska oli lähettänyt etäpesäkkeitä. olin silloin vielä itsekkin pieni,7v,mutta muistan ne kamalat hoidot.
toivottavasti sinun lapsellasi ei ole.
Ja on aivan mahdollista että lapsi stressaantuu sinun käytöksestäsi(jos kovinkin ahdstunut jne olet) ja siksi oireita ylipäätään tulee.
kannattaa nyt yrittää rauhoittua ja ajatella ihan järjen kanssa hetken ajan. Lapsellasi on siis erikoinen tapa aukoa suuta väsyneenä, toisilla lapsilla on tapana hieroa korvaa, toisilla taas heiluttaa jalkoja jne. Olette käyneet lääkärissä asian takia, vaikka tuossa vielä sinällään ei ole mitään syytä huolestua, kun ei mitään muita oireita ole. Lääkäri on sinun huoltasi helpottaakseen tarkistanut lapsen ja todennut että lapsi on terve ja kyse on pelkästä harmittomasta tavasta, mikä menee itsekseen ohi.
Joten nyt sinulla ei ole enää mitään syytä huolehtia. Voisit päättää että jos tulee joitakin muita oireita, niin sitten vasta saat huolestua, mutta nyt kun kaikki on hyvin, niin älä pilaa elämääsi(ja lapsesi elämää) huolehtimalla sairaalloisesti silloin kun siihen ei ole mitään syytä.
Yleinen ahdistuneisuushäiriö siirtyy helposti äidiltä lapselle, kun äiti opettaa tiedostamattaan lapsenkin olemana huolissaan ja pelkäämään kaikkea.
Kiitos vastauksista; yritän ajatella järjellä mutta hankalaa se on. Oma pää kai tässä kipeä on, ei mikään muu. :/
Onko kipeä? Kuumeilee? Laihtuu? Väsynyt? Ei jaksa mitään? Outoja kipuja? Äänen käheyttä? Jos ei, unohda nuo pelkosi.
Ei ole kipeä. Syö ja juo normaalisti eikä ole mitenkään laihtunut. Ei ole kyllä viime aikoina mitattukaan. Touhuaa ja menee koko ajan, nukkuu yhdet päikkärit vaikka yrittää niitäkin jättää välistä. Sairasteli eka vuotensa melko paljon kun oli korvakierre mutta loppui kun laitettiin putket.
Ihanko tosissaan kysyt voisiko tuo olla syöpää? Siis tuolla oireella? Ja lääkärikin sanonut ettei niin silti lietsot itsellesi hysteriaa!? Miksi?
Kyllä, ihan oikeasti pelkään. Tuon ikäinen ei osaa vielä sanoa onko kurkussa palan tunnetta tmv. ja tuo nieleskely, suun aukominen ( ihan kuin yökkäyttäisi tmv. ) herättää ajatuksen että jos siellä on jotain ylimääräistä. Ja jotenkin pelottaa vaikka lääkärilläkin käytiin kun eihän se näe kuin nieluun kun vilkaisee.
Mutta ymmärrän tuon sun ajatushäiriön. Luultavasti ennen ne pelot kohdistu suhun itseesi ja nyt ku on lapsi pelkäät että hän on sairas..??
Itse olen "sairastanut" syövän useassa paikassa kuten kurkussa ja polvessa, HIV:n, adhd:n, aivokasvaimen, cp-taudin yms...kunnes löysin hyvän terapeutin. Terveyskeskus on menettänyt hyvän asiakkaan...:) Tsemppiä elämääsi!
että onhan sinulla ap lääkitys ongelmaasi? Entä käytkö/oletko käynyt terapiassa? Symppaan sinua, itselläni myöskin paljon uhkakuvia mielessä, ei niitä niin vaan järkeillä pois. Itsekin tajuaa, että ovat "Järjettömiä", mutta silti päässä sama levy junnaa.
Uskon että lapsesi on kunnossa.
Mun miehelläkin on tuo järkyttävän ruma tapa. Se sanoo, että kun rykäsee kunnolla, kurkusta tulee sitten sellaisia valkoisia/keltaisen limaisia palasia. Sillä on ollut se vaiva pennusta asti. Mikä lie limakalvon ylitoiminta, vaaraton mutta ruma.
minulla on sama "tapa". Itselläni se johtuu siitä, että vatsassa on liikaa ilmaa ja se tulee ikäänkuin puolittaisina röyhtäisyinä ylös, ei sellaisina kunnollisina äänekkäinä kuten yleensä. Itselläni on väljä vatsaportti, mikä aiheuttaa ilman nousun sekä kurkun limaisuutta, mikä joillain liittyy tähän samaan vaivaan.
VAuvoilla ja pienillä lapsilla vatsanportti ei ole välttämättä vielä kovin vahva (se on lihas) ja se voimistuu iän ja kehityksen myötä. Voi olla, että lapsellasi on kyse tästä tai jostain muusta yhtä harmittomasta asiasta, mikä liittyy vauvan vatsaan ja ruoansulatukseen.
kutittamaan kurkkua. Sitä piti aukoa ja sillee kielen takana jänskästi koittaa kutittaa. Maiskuttaa tai en mä osaa kuvailla. Sitä tuli usein ja 25 vuotta sen jälkeen olen edelleen elossa. Tyttöni 8 v. tekee joskus samaa ja kertoo, että kurkkua kutittaa. En tiedä onko allergiaa, sukuvika vai mitä, mut ei ainakaan syöpää.
Samaa mietin kuin 15, että olethan ap jonkin hoidon piirissä? Onhan se lapsenkin etu, että sinut saadaan kuntoon, muussa tapauksessa ahdistuksesi saattaa jossain muodossa siirtyä lapseen.
narkolepsiaa. Mutta tuohon oireeseen: lapsi reagoi ärsytykseen. Minusta kannattaa tarkkailla ja tutkituttaa. Meillä lapsi ei valittanut, mutta aristeli itseään tietystä kohtaa ja kun tutkittiin syöpä löytyi.
Lapsilla voi olla myös erikoisia tapoja jotka jää iän myötä pois.
Mun miehelläkin on tuo järkyttävän ruma tapa. Se sanoo, että kun rykäsee kunnolla, kurkusta tulee sitten sellaisia valkoisia/keltaisen limaisia palasia. Sillä on ollut se vaiva pennusta asti. Mikä lie limakalvon ylitoiminta, vaaraton mutta ruma.
pihalle proppuja.
Kiitos vastauksista.
Sinä, kenen lapsella löytyi syöpä, mikä kohta lapsella oli kipeä? Ja millä tavalla oireili? Onko parantunut?
Niin ja on lääkitys mutta ei taida olla mulle sopiva kun tuntuu ettei vaikuta. :(
Lapsen hengitys muuten haisee toisinaan melko pahalle vaikka pestään hampaat säännöllisesti; voisiko tuolla olla mitään merkitystä?
Tyhmältä tavalta kyllä.