Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tavoitteesta tehdä Suomesta täysin savuton maa?

Vierailija
18.08.2010 |

siis että tupakointi loppuisi Suomesta kokonaan?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tupakoi, mutta sallisin tupakoitsijoille vapauden vahingoittaa itseään ja ihmisoikeudet.

Vierailija
62/75 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tupakoi, mutta sallisin tupakoitsijoille vapauden vahingoittaa itseään ja ihmisoikeudet.

Molemmissa vainoissa (noidat ja juutalaiset) ihmisiä tapettiin, tässä tapauksessa ei, joten miten niitä voi verrata keskenään.

Ja toki tupakoijat saavat myrkyttää itsensä, mutta ihmisoikeuksiin ei taida kuulua muiden myrkyttäminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka sen sijaan on. Tässä se merkittävä ero, miksi ensiksi mainitun kieltämisessä ei järkeä, mutta jälkimmäisessä hyvinkin.

alkoholia kohtuullisesti? Eivat. Juominen on humalahakuista. Ja juodaan niin kauan kuin pullossa on tippakin jaljella.

Vierailija
64/75 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kohtuukäytön ollessa n. 1 annos päivässä) elävät pidempään kuin absolutistit, ihan tutkimusten mukaan siis?

ei ole mitään järkeä, kuten ei tupakassakaan. Voih, kuinka paljon on näitä "järkevällä" käytöllä aloittaneita aholisteja.

kayttaa alkoholia kohtuullisesti? Eivat yleensa.

Viimeinen tippa juodaan.

Vierailija
65/75 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tupakanpoltto kuuluu ihmisten oikeuksiin.

Mutta kyllä tupakkalakia voisi vielä tiukentaa, ei siinä mitään.

Vierailija
66/75 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni alkoholi pahempi tupakkaa joten miksei alkoholi lainsäädäntöä tiukenneta?

mutta yksikin tupakka vaikka vain kerran viikossa on vaarallista (siitä ei ole yhtään terveyshyötyä).

Vierailija
67/75 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tupakointi suomessa loppuu, tulee puuttuva verotulo kaikkien (myös savuttomien) maksettavaksi, nykyinen uusi makeisvero on vasta alkusoittoa sille. Tupakkavero ei nimittäin ole ihan pieni raha...

kuluu reilusti enemmän rahaa, mitä tupakkavero tuottaa.

Eli veroaste laskee. Sori.

Vierailija
68/75 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisiako tämä vain koskisi? Joutuvatko maahan satunnaisesti tulevat liikematkailijat ja tavalliset turistit tumppaamaan röökit rajalla? Vahditaanko ulkomaalaisia, ettei suomalaiset pääse polttamaan näiden seurassa? Käräyttääkö naapuri sinut jos ulkomaalainen ystäväsi tuo sinulle savukkeita? Tuleeko maastamme toinen Ceausescun ajan Romania?

Miten tämä tulee oikein skulaamaan?

Singaporessa purukumi on kielletty, siitä saa sakkoa. Hyvin toimii sielläkin.

Vierailija
69/75 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kohtuukäytön ollessa n. 1 annos päivässä) elävät pidempään kuin absolutistit, ihan tutkimusten mukaan siis?

ei ole mitään järkeä, kuten ei tupakassakaan.

Voih, kuinka paljon on näitä "järkevällä" käytöllä aloittaneita aholisteja.

Itse tiedän muutaman, muut ovat sitten absolutisteja ta juovat ainakin joskus liikaa. Humalahakuista juomista.

Oikeasti oletteko noin naiiveja, vai ettekö ole nähneet alkoholismia edes pienen matkan päästä? Kyllä niistä moni on ollut "kohtuu"käyttäjiä.

Alkoholi on Suomen turma, se on totuus.

Vierailija
70/75 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tupakan viljely tapahtuu lähinnä kehitysmaissa eikä ole sosiaalisesti eikä ekologisesti kovin hyvä asia: isot plantaasit jotka käyttävät paljon myrkkyjä ja maissa joissa on nälänhätää kannattaisi ennemmin viljellä ruokaa kuin kasvia joka haihtuu savuna ilmaan. Passiivinen tupakointi tietysti on myös yksi asia, jos ihmisten keskellä tupakoi niin väistämättä muut joutuvat osallisiksi. Mutta jos ihmisten keskellä juo alkoholia, niin se ei välttämättä (eikä läheskään aina) tarkoita sitä että siitä olisi muille haittaa. Jos tupakkatuotteita pitää saada, niin nuuska olisi se vähiten muita haittaava vaihtoehto, kun se poistaisi passivisen tupakoinnin haitat kokonaan.

Mita tapahtuisi maan taloudelle jos tupakanviljely loppuisi? Oletko varma etta niissa maissa on nalanhataa? Mika ruokakasvi olisi kannattavampi tai menestyisi paremmin siina maaperassa? Anna nyt vinkkeja kun nakojaan olet jarjella tata ajatellut. NOT.

Vierailija
71/75 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono idea koko juttu, ei saa lakkauttaa. tupakalla on myös hyvät puolensa.

Vierailija
72/75 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummastipa vaan huumeita täällä on ja käytetään.. ja kuinka paljon huumeet ja alkoholi tappaakaan ihmisiä.. ihan oikeesti huumeet ja alkoholi on se suurempi murhe kuin tupakka.

Vierailija
73/75 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi on ihan järjetöntä touhua. Ja lisäks tupakka on ainoa Suomessa sallittu ns. 'nautintoaine', niin sekin sitten kielletään. Mä oon 100& varma, että huumeet alkavat yleistyä ton uuden tupakkalain takia, koska tottakai ihmiset nyt haluavat että olisi edes jotain ainetta, josta saa jonkinlaista nautintoa. Ja huumeen vaikutuksen alaisena ihminen tekee tyhmiä asioita, mutta jos joku on tupakan vaikutuksen alaisena, niin ei tapahdu yhtään mitään. Joten antakaa sen tupakan olla siellä kaupan hyllyillä niinkuin aina ennenkin.

Vierailija
74/75 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Suomi tyhmentymässä vaan entisestään koska kiristää niin tupakoinnista, mutta sit esim alkoholin kanssa ei olla valmiita tekemään mitään... Kuullaan aina että "poltak sä?!" Mutta sit taas alkoholin kanssa ei olla valmiita tekemään mitään, ajatellaan vaan että "omalla elämällän ne ryyppää", mut sit tupakan polttavia odotellaan sormella ja kaikkee moralisoidaan. Mun kokemus rikkaan elämäni varrella en kyllä koe että tupakoivista olisi juurikaan haittaa...

Sen sijaan koen että alkoholi on se PAHIN ja sen vois kieltää! Yks esimerkki voisi olla tähän että... "Meen tässä yhdelle oluelle, no tuli tässä juotua muutama... en muista paljon join" menet kotiin, (jos siis selviät sinne asti) kotona vaimo kysyy "missä olet ollut?", alat kännisenä huutamaan vaimollesi ja lopulta alkoholin vaikutuksena pahoinpitelyt vaimosi!

Esimerkki tupakasta: Menet ostamaan yhden tupakka-askin, poltat päivän aikana koko askin, tulet tupakalta sisälle "olitko sä tupakalla" vaimo kysyy... Vastaat "joo, entä sitten?" Johon vaimosi vastaa "sun kannattaisi lopettaa, toi ei oo terveellistä" olet vaan hiljaa ja menet jonkin ajan päästä taas tupakil.

Mitä nyt siis oon tästä koko jutusta mieltä, niin Suomi on siis pian kieltämässä aika loppujenlopuksi aika harmittoman asian. En kyllä ole kuullut että ihmiset olisivat tehneet rikoksia tupakan vaikutuksen alaisena...

Mielestäni siis Suomi haluaa taas kieltää kaiken kieltämisen vuoksi koska eivät muuta ajan kuluttamiseksi keksi :)

Oon siis sitä mieltä että tosissaan "kuningas alkoholilta" voitaisiin vihdoinkin riisua kruunu pois ja valtaistuin peffan alta viedä!

PLIIS! Miettikää Suomalaiset toisen kerran mitä hyväksytte! Olen nimittäin sitäkin mieltä että kun laki ei lopettanut nuuskaa, niin ei se myöskään pysty siihen tupakan kanssa! :)

Vierailija
75/75 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan aikaa kun valtio hyötyy taloudellisesti tupakoinnista enemmän kuin siitä on taloudellisia haittoja, täyskielto tuskin tullee tapahtumaan. Sikäli mikäli olisi pieninkin mahdollisuus siihen, että valtiontaloudelle olisi hyötyä savuttomuudesta, tupakointi kiellettäisi hyvinkin lyhyellä varoitusajalla.

Tupakoin, mutta olen nyt pikku hiljaa lopettelemassa. Terveys ei vielä tämän hetkisen tiedon valossa ole mennyt, eikä rahakaan ole este, mutta kyseinen tapa ei ole enää niin yleisesti hyväksytty kuin se oli vuosia sitten. En tupakoi parvekkeella, en asunnossa, en busseissa yms. mutta vaikka rajoitan tämän paheeni niille alueille missä se vielä lain mukaan on täysin sallittua, saan rumia mulkaisuja ohikulkijoilta.

Ymmärrän, että laajemmassa mittakaavassa tämä ratkaisuni on omani, ja hyväksi minulle, mutta silti se vähän kaivelee. Myös tupakoinnin aloittaminen oli oma päätökseni, eikä sitä silloinkaan mikään laki tai pykälä kieltänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi