Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset pitäkää koiranne kiinni, metsässäkin!

Vierailija
18.08.2010 |

Lenkkeilen usein metsässä pururadalla ja monesti vastaan on tullut irtonainen koira ulkoiluttajansa kanssa. Pelkään koiria ja melkein jähmetyn kauhusta, kun kuulenkin, että mutkan takana haukkuu koira, koskaan ei tiedä onko se irti vai kiinni. En todellakaan tykkää kun vieras koira tulee irtonaisena kohti, vaikkei se olisi vihainen.

Ja joskus kieltämättä hirvittää, kun vastaan tulee lenkillä hentoinen naisihminen ison koiran kanssa, että mahtaisiko hän saada tarvittaessa pideltyä koiraansa jos päättäisi lähteä toisen koiran perään? Tai jonkun ihmisen...

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumekoirat eivät kysele, onko sinulla allergia vai ei :)

Vierailija
62/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on niin dorka, että antaa lasten pitää koiraa irrallaan? Vain täysin aidatulla pihalla voi antaa lasten vastuulle koiran. Omistaja huolehtii siitä, ettei koira ole vapaana väärässä paikassa! Yksinkertaista! Minulle on lenkillä ihan sama, onko uhkaava koira vahingossa vapaana vai tarkoituksella lenkillä. jos se tulee kohti, minä sumutan!

Jos joku koira tulee haistelemaan sinua, on suhteetonta, ja ilkeää vahingoittaa tätä. Eikö tilannetta voi hoitaa toisin? Eikö sinun kannattaisi puhua näistä fobioistasi ammattilaisille?

ja parempi sumuttaa sitä silmille ennen kuin se puree. Koiranomistajaa kun ei välttämättä saa vaurioittensa maksajaksi. Parempi yksi sokea irtokoira kuin purtu lapsi.

Ei taida tälläkään olla kaikki tiskit tiskattuina. Kierteletkö sumuttelemassa irtokoiria ympäriinsä? Onneksi emme asu esimerkiksi Espanjassa, siellä sinulla tyhjenisi lakkapullo aika nopeasti ;) Suihkutteletko muitakin eläimiä? Esimerkiksi irtokissoja? Voivathan nekin käydä lasten päälle ja ottaa silmän tassuihinsa.

minkä minä sille voin, jos jonkun kissa tai koira on irrallaan ja osuu paikalle. En minä uskalla estää koiraa syömästä myrkytettyä lihaa meidän kuistilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on niin dorka, että antaa lasten pitää koiraa irrallaan? Vain täysin aidatulla pihalla voi antaa lasten vastuulle koiran. Omistaja huolehtii siitä, ettei koira ole vapaana väärässä paikassa! Yksinkertaista! Minulle on lenkillä ihan sama, onko uhkaava koira vahingossa vapaana vai tarkoituksella lenkillä. jos se tulee kohti, minä sumutan!

Jos joku koira tulee haistelemaan sinua, on suhteetonta, ja ilkeää vahingoittaa tätä. Eikö tilannetta voi hoitaa toisin? Eikö sinun kannattaisi puhua näistä fobioistasi ammattilaisille?

ja parempi sumuttaa sitä silmille ennen kuin se puree. Koiranomistajaa kun ei välttämättä saa vaurioittensa maksajaksi. Parempi yksi sokea irtokoira kuin purtu lapsi.

Ei taida tälläkään olla kaikki tiskit tiskattuina. Kierteletkö sumuttelemassa irtokoiria ympäriinsä? Onneksi emme asu esimerkiksi Espanjassa, siellä sinulla tyhjenisi lakkapullo aika nopeasti ;) Suihkutteletko muitakin eläimiä? Esimerkiksi irtokissoja? Voivathan nekin käydä lasten päälle ja ottaa silmän tassuihinsa.

niitä ei tarvitse suojella eikä arvostaa. Jos omistaja ei välitä, miksi minä välittäisin.

Vierailija
64/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiuslakkapullo kädessä. Siitä se suihkaisee koiran silmille, ja aiheuttaa aika ikävää tuhoa.

Mieti, jos joku koira on karannut vaikka pihasta ja kälysi tuhoaa tämän silmät. Sanotaan, että tämä koira on tullut vain ja ainoastaan haukkumaan tai leikkimään vierelle, kälysi suihkuttaa vainoharhaisena koiran sokeaksi. Hiton kiva koiran omistajalapsille, sanotaan vaikka 6 ja 8-vuotiaille. Jippii.

ei se ole kälyn vika, että koira sokeutuu. Ei hän siitä ole vastuussa. Omistajalapset oppivat, mitä tarkoittaa metsästyslaki.

Jos näkisi jonkun syyttä tekevän noin, voin vannoa, ettei tämä käly tai mikä onkaan, juokse hetkeen. Hakkaisin aivan paskaksi eläinrääkkääjän.

En enää silloin välittäisi korvauksista tai mistään.

Mut arvaa mitä? Se kälyn mies sen jälkeen kävisi vähän kokeilemassa uutta pesismailaansa sun lapsiisi. Sun kaikki tiedot kun tulisi siinä oikeuskäsittelyssä hyvin kaikkien tietoon.

Ja toisin kuin sinä, pitäisi huolen, ettei jäisi kiinni.

Vierailija
65/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koiranomistajana itsekin tunnistan uhkaavan koiran, nuuskiminen ei ole uhkaamista. Mutta minun reittäni puraisi aika pahasti (vaati useampia tikkejä) omistajaltaan irrallaan ollut saksanpaimenkoira. Ainoa mitä tein, olin juoksin koiran omistajan ohi -- koira sinkosi metsästä kimppuuni ja irroitti kyllä kun omistaja karjui. Koira lopetettiin, mutta pelko jäi. Valitettavasti. En ole koskaan sumuttanut yhtään koiraa, olen juossut ohi ja pelännyt. Mutta pippurisumute taskussa antaa mukavan tunteen ja jos koira toiste tulee kimppuuni, minä sumeilematta sumutan. Potkaisen kaulaan ja sumutan -- olen jopa opetellut kouluttajan avulla koirahyökkäykseltä puolustautumista. Mutta yleisesti ottaen en pelkää koiria, vain irtaimia lenkillä ollessani. Rakastan omaani. Mutta siitä huolimatta sumutan uhkaavaa koiraa. se saa silloin maksaa omistajansa typeryydestä, valitettavasti. Edellisellä kerralla omistajan typeryydestä maksoin minä ja se on minusta TODELLA VÄÄRIN.

Missäköhän vaiheessa sä kaivat sen sumuttees esiin vai ihan se kädessäkö lenkkeilet koko matkan? Tuskin sä kerkeet mitään tehdä kun koira on jo sun kimpussa!

Vierailija
66/183 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kytkettynä tai välittömästi kytkettävänä. Koira saa siis laillisesti juosta taajama-alueen ulkopuolella vapaana, jos se on oikein koulutettu. Välittömästi kytkettävänä tulkitaan niin, että koira tulee kutsusta välittömästi luokse.

Laki on tämä, eikä siitä tarvitse urputtaa. Kyllä Suomen kokoisessa maassa mahtuu monta koiraa metsässä lenkkeilemään, hullua, että tällaisesta asiasta voidaan näin älytön keskustelu saada aikaan.

Vierailija
67/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo jauhelihatyyppi on Psykomamma. Tuntuu tuo "minkä minä sille voin" -mantra niin tutulta.

Vierailija
68/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä aina näkee vapaana juoksemassa! Miksi ihmeessä koiran omistajat eivät ymmärrä tätä asiaa? Metsistä en tiedä mutta lenkkipoluille ei vapaana olevalla koiralla ole mitään asiaa...ja mun lapseni pelkää jo sen verran koiria kiitos idioottien koiranomistajien että jos vielä kerrankin yksi rottis juoksee meitä kohti ja yrittää hypätä syliin niin potkaisen...

Vierailija
69/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ainakaan täällä saa edes koiraa ulkoiluttaa pururadoilla. Pidän kyllä vapaana metsässä koiraa, mutta vain sielä missä ei pahemmin muita kulje ja on korkeintaa kapeita polkuja.

Vierailija
70/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee raukat hulluiksi, kun mukana on sellainen "yliääniä" tuottava laite, jolla esim. hiiriä karkotetaan. Koirat todella kärsivät siitä äänestä, se sattuu! Harmi, että sillä ei saa vanhoja koiria kipeiksi. Myynnissä paristoilla toimivana jossain nettikaupoissa. Laite taskuun ja lenkille, koirat ei tule kovin lähelle.

Vierailija
71/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain vahvistaa käsitystäni itsekeskeisistä koiranomistajista...

Te ette välitä kanssaliikkujistanne, miksi me välittäisimme koiristanne??

Vierailija
72/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiuslakkapullo kädessä. Siitä se suihkaisee koiran silmille, ja aiheuttaa aika ikävää tuhoa.

Mieti, jos joku koira on karannut vaikka pihasta ja kälysi tuhoaa tämän silmät. Sanotaan, että tämä koira on tullut vain ja ainoastaan haukkumaan tai leikkimään vierelle, kälysi suihkuttaa vainoharhaisena koiran sokeaksi. Hiton kiva koiran omistajalapsille, sanotaan vaikka 6 ja 8-vuotiaille. Jippii.

ei se ole kälyn vika, että koira sokeutuu. Ei hän siitä ole vastuussa. Omistajalapset oppivat, mitä tarkoittaa metsästyslaki.

Jos näkisi jonkun syyttä tekevän noin, voin vannoa, ettei tämä käly tai mikä onkaan, juokse hetkeen. Hakkaisin aivan paskaksi eläinrääkkääjän.

En enää silloin välittäisi korvauksista tai mistään.

Mut arvaa mitä? Se kälyn mies sen jälkeen kävisi vähän kokeilemassa uutta pesismailaansa sun lapsiisi. Sun kaikki tiedot kun tulisi siinä oikeuskäsittelyssä hyvin kaikkien tietoon.

Ja toisin kuin sinä, pitäisi huolen, ettei jäisi kiinni.

Ostaako kälysi mies aina uusia pesäpallomailoja? Taitaa olla skitsoa koko porukka :)

Mikäs siinä jos haluaa vouhkailla ja juosta purkki kädessä :) Nauran seuraavan kerran kun näen jonkun juoksevat hiuslakka kädessä.

"Aikuiset" ihmiset, miettikää nyt ennenkuin kirjoitatte tälläistä lasten pahoinpitelyjuttua.

Vierailija
73/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti, että tänne kirjoittelevat oikeat koiranomistajat. Lähinnä vähämieliset provoilijathan ovat näitä juttuja kirjoitelleet.

Eläkää sovussa, hyvät ihmiset.

Vierailija
74/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän siellä maanomistajan luvalla, eli siis omalla luvallani koiria irti. Mikään ei ole oikeasti mukavampaa kuin se, että joku jurpo tulee siellä valittamaan, että koira kiinni. Siinäpähän valittaa :D :D Sori vahingoniloni...Mua ei todellakaan kiinnosta koirapelkonne.

Vierailija
75/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei tarvitse suojella eikä arvostaa. Jos omistaja ei välitä, miksi minä välittäisin.

Oletteko te muut nähneet? Kulkukissoja olen kyllä.

Eivät kulkukoirat täällä pystyisi elämäänkään kylmän talven takia.

Kuivaa hyvä ihminen kainalosi, kun näin vauhkoat.

Kyllä koirat pidetään kiinni, olen samaa mieltä. Mutta uskon, että joskus voi sattua vahinko ja koira karkaa, tällöinkään koiraa ei saa lopettaa tai vahingoittaa, paitsi itsepuolustustarkoituksessa.

Opetatko muuten lapsillesi tälläisiä laittomuuksia, kuten koirien ja kissojen rääkkäämisiä?

Vierailija
76/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noitakin, mutta myös "fiksuja" kommentteja on tähän tullut.

Mutta mitähän käsitystä tällainen kommentti vahvistaa: "Se kälyn mies sen jälkeen kävisi vähän kokeilemassa uutta pesismailaansa sun lapsiisi. Sun kaikki tiedot kun tulisi siinä oikeuskäsittelyssä hyvin kaikkien tietoon.

Ja toisin kuin sinä, pitäisi huolen, ettei jäisi kiinni."

Tuon viestin kirjoittajalla ei kyllä ole kaikki "muumit laaksossa". Jos joku uhkaa eläinrääkkääjän pahoinpitelyllä, niin tämä uhkaa lasten hakkaamisella pesismailalla. Huh huh. Toi on oikeesti jo idän mafiameininkiä, LAPSET jätetään AINA aikuisten riitojen ulkopuolelle jopa pahimmissa rikolliskuvioissa!

Vierailija
77/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä uhoamista ja suoranaista vainoharhaisuutta. Kasvakaa aikuisiksi!

Vierailija
78/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin harmittaa kun yhtäkkiä irti oleva saksanpaimenkoira hyökkää hampaat irvessä westieni kimppuun. EIkä koira edes totellut omistajaa...kiva siinä oli katsoa vierestä kun omaa koiraa viedään. Onneksi jäi henkiin. Selvisi muutamalla haavalla...prkl

Vierailija
79/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuten ikinä nähnyt suomessa kulkukoiria

Vierailija - 18.08.10 09:43 (ID 10987339)

Ehkä yleissivistys ei olisi sinullekaan pahasta.

Vierailija
80/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ketju. Hengittäkää syvään, hyvät ihmiset, jopa te avohoitotapaukset.

Kpäitä tulee aina olemaan koiranomistajissa ja myös toisella puolen.

Tälläiset vihanlietsontaketjut voivat vaan ärsyttää jotain muutenkin hulluja koiranomistajia tai muuten hyvin koiriaan pitäviä ihmisiä. Sitä saa, mitä tilaa. Vihalla ja vihaamisella saa kyllä sitä takaisin.

Uskon, että järkevä keskustelu olisi parempi väylä kuin tämä tajuton kipinöinti.

Toivon itse, että koiranomistajat olisivat vastuullisia ja ajattelisivat muitakin. Samoin toinen puoli ei yleistäisi kaikki koiria omistavia, saati vihaisi kuitenkin aika yksinkertaisia eläimiä. Ainakaan kovin näkyvästi, sillä asenteet ja ennakkoluulot tarttuvat hyvin helposti jälkipolviimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi