Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset pitäkää koiranne kiinni, metsässäkin!

Vierailija
18.08.2010 |

Lenkkeilen usein metsässä pururadalla ja monesti vastaan on tullut irtonainen koira ulkoiluttajansa kanssa. Pelkään koiria ja melkein jähmetyn kauhusta, kun kuulenkin, että mutkan takana haukkuu koira, koskaan ei tiedä onko se irti vai kiinni. En todellakaan tykkää kun vieras koira tulee irtonaisena kohti, vaikkei se olisi vihainen.

Ja joskus kieltämättä hirvittää, kun vastaan tulee lenkillä hentoinen naisihminen ison koiran kanssa, että mahtaisiko hän saada tarvittaessa pideltyä koiraansa jos päättäisi lähteä toisen koiran perään? Tai jonkun ihmisen...

Kommentit (183)

Vierailija
21/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, metsässä saa olla vapaana! Taajamassa saa olla metsää, mutta se metsä on metsää ja jos linnuilla ei ole pesintä niin saa olla vapaana. Meille koiranomistajille ei kuulu sun pelkosi! Joku toinen pelkää hämähäkkiä: pitääkö kaikki hämikset tappaa koska naapurin Martta pelkää niitä?

Kyllä koirillakin on oikeus ulkoilla muuten kun metrin narunpätkässä omistajan nykimänä! Metsässä saa tosiaan pitää vapaana, joten ottakaa asioista selvää ennen kun tulette tänne mouhuamaan...

Vierailija
22/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten saat sen kiinni, jos vaikka minun koirani lähtee koiraasi jahtaamaan? Tai mitä teet, jos maanomistaja epähuomiossa osuu koiraasi ketun sijaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut mitään että voi toisen tontille mennä paskomaan vapaana!

http://www.ymparisto.fi/default.asp?node=706&lan=fi

4

Vierailija
24/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajien on kuitenkin hyvä muistaa, että metsästyslain säätämä koirien kiinnipitoaika on alkanut 1. päivä maaliskuuta ja jatkuu 19. päivä elokuuta saakka. Tuona aikana ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että koira on välittömästi kytkettävissä. Ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa koiraa ei saa kuitenkaan pitää muulloinkaan irti toisen alueella eli koira saa olla vapaana ainoastaan luvallisena aikana ja luvallisessa tarkoituksessa

Vierailija
25/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten saat sen kiinni, jos vaikka minun koirani lähtee koiraasi jahtaamaan? Tai mitä teet, jos maanomistaja epähuomiossa osuu koiraasi ketun sijaan?

Nää metsien omistajat tuntevat meidät, tuskin lahtaavat meitä :)

Vierailija
26/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kamalaa! Tai jos osuisi minuun!

Elämä on.. :)

4

Vierailija
27/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain esim. koirapuistoissa koirat voi olla vapaana.

Vierailija
28/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina vapaana. Puree varsinkin trikoopeppuisia lenkkeilijöitä mielellään.

Vierailija
29/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on pidettävä kytkettyinä taajamissa. Vain esim. koirapuistoissa koirat voi olla vapaana.

mä en asu taajamassa. Eikä meidän lähimetsäkään ole taajamassa.

Vierailija
30/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kamalaa! Tai jos osuisi minuun! Elämä on.. :) 4

tietää elävänsä. Anna niiden vaan mennä vapaana, enemmän haastetta minulle. Omistaja ei edes tiedä, mitä tapahtui :-)

Vierailija
31/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää elävänsä. Anna niiden vaan mennä vapaana, enemmän haastetta minulle. Omistaja ei edes tiedä, mitä tapahtui :-)

Meillä on koira aina haarniskassa, ettei lenkkeilijä mahda sille mitään.

Vierailija
32/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaan rotanmyrkkyä ja niin pääsee eroon turhista kulkijoista. Minkä minä sille voin, että vieras koira tulee kuistille nälkäisenä. Toinen vaihtoehto on lasijauho.

Vierailija
33/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaan rotanmyrkkyä ja niin pääsee eroon turhista kulkijoista. Minkä minä sille voin, että vieras koira tulee kuistille nälkäisenä. Toinen vaihtoehto on lasijauho.

Vierailija
35/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen haarniskakoirani vetää minua perässään rattaissa. Koirani hampaisiin on asennettu myrkkykapseleita.

Vierailija
36/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiuslakkapullo kädessä. Siitä se suihkaisee koiran silmille, ja aiheuttaa aika ikävää tuhoa.

Vierailija
37/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiuslakkapullo kädessä. Siitä se suihkaisee koiran silmille, ja aiheuttaa aika ikävää tuhoa.

Mieti, jos joku koira on karannut vaikka pihasta ja kälysi tuhoaa tämän silmät. Sanotaan, että tämä koira on tullut vain ja ainoastaan haukkumaan tai leikkimään vierelle, kälysi suihkuttaa vainoharhaisena koiran sokeaksi.

Hiton kiva koiran omistajalapsille, sanotaan vaikka 6 ja 8-vuotiaille. Jippii.

Vierailija
38/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, jos joku koira on karannut vaikka pihasta ja kälysi tuhoaa tämän silmät. Sanotaan, että tämä koira on tullut vain ja ainoastaan haukkumaan tai leikkimään vierelle, kälysi suihkuttaa vainoharhaisena koiran sokeaksi. Hiton kiva koiran omistajalapsille, sanotaan vaikka 6 ja 8-vuotiaille. Jippii.

ei se ole kälyn vika, että koira sokeutuu. Ei hän siitä ole vastuussa. Omistajalapset oppivat, mitä tarkoittaa metsästyslaki.

Vierailija
39/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on sattunut esimerkiksi vahinko ja koira päässyt vapaaksi, kannattaisi ensin edes vilkaista jotain koirien merkkikielestä. Ei jokainen juoksevaa haukkuva koira ole vihainen. Aika radikaalia mielestäni alkaa tuhoamaan koiraa vain haukun takia.

Jos koira käy kiinni, sitten alkaa toiminta myös omalta puolelta. Kova huuto on yleensä aika pelästyttävä juttu, paitsi jos koira on kovaluonteinen tai vartiokoulutettu.

Vierailija
40/183 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku päästi koiransa irti? Niin, siten ei saisi tehdä. Omistajansa valvonnassa ja hihnassa oleva koira ei pääse muiden pihoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi