Ihmiset pitäkää koiranne kiinni, metsässäkin!
Lenkkeilen usein metsässä pururadalla ja monesti vastaan on tullut irtonainen koira ulkoiluttajansa kanssa. Pelkään koiria ja melkein jähmetyn kauhusta, kun kuulenkin, että mutkan takana haukkuu koira, koskaan ei tiedä onko se irti vai kiinni. En todellakaan tykkää kun vieras koira tulee irtonaisena kohti, vaikkei se olisi vihainen.
Ja joskus kieltämättä hirvittää, kun vastaan tulee lenkillä hentoinen naisihminen ison koiran kanssa, että mahtaisiko hän saada tarvittaessa pideltyä koiraansa jos päättäisi lähteä toisen koiran perään? Tai jonkun ihmisen...
Kommentit (183)
meillä on kaksi isoa metsästyskoiraa. Ei tulisi mieleenkään lenkittää niitä irtonaisina. Silloin kun niitä pidetään irti, ne ovat metsästysseuran vuokraamilla mailla tekemässä sitä "työtään" eli etsimässä hirviä ja haukkumassa niille. Kaulassa niillä on gps-paikantimet, joiden avulla tarkkaillaan, koska koira lopettaa työskentelyn tai siirtyy sellaiseen maastoon missä se ei saisi olla ->haetaan pois.
Mutta ihan ykkösjuttu on se, että koiran pitää osata tulla kutsuttaessa pois, edes vähintäänkin silloin, kun se ei työskentele. Nämä maastot ovat toki sellaisia, ettei niissä lenkkeilijöitä näy (kuulun itse tähän lenkkeilyporukkaan).
ja vaikka itse olen koiraihminen, niin TODELLAKIN, pidetään ne koirat kytkettyinä ihmisten ilmoilla!
Juoksen pitkiäkin lenkkejä metsäteillä täällä maalla, ja täytyy sanoa että pari kertaa on ollut tilanne, että jostain talon pihasta on lähtenyt koira "seuraksi". Mitäs teet kun itsellä on lenkki kesken ja omistajaa ei näy mailla ei halmeilla. Pari kertaa olen koiraa pannasta talutellut kotipihaan mutta usein sitä pantaakaan ei ole tai sitten koira on vaikuttanut sen luontoiselta ettei ole tehnyt mieli ottaa kiinni..
TOINEN ärsyttävä piirre irtokoirissa: kun itse käyn rattaissa istuvan lapsen kanssa ja oman kytketyn koiran kanssa lenkillä, joudun aina lähtemään tiettyn suuntaan kotoani. Toisessa suunnassa asustelee saksanpaimenkoira jota pidetään koko ajan irti. Ja kyseessä muuten perhepäivähoitajan koira, mitä ihmettelen. Ja tämä koira selvästikin on vihainen koiralleni, joka meillä on mukana. Viimeksi kun taas uskaltauduin tähän suuntaan, pelotti todella mitä teen kun koira taas juoksi tielle ja käyttäytyi todella oudosti. Minulla oli siis lapsikin mukana, olisi voinut tulla pahaa vahinkoa jos nämä kaksi koiraa olisivat ottaneet yhteen. Tosin oma koirani ei onneksi provosoitunut ja tiedän pystyväni pitämään sen aisoissa, mutta minkäs teet kun toinen koira on irti??
Mielestäni tämä ketju on äärimmäisen typerä. Ei mielestäni pidä vihata yhtä eläinlajia, tai ainakaan jos on kaikki tallella pääkopassa.
Me ihmiset niitä kusipäitä, olemme, kuten täällä kirjoittaneista huomaa.
Mielestäni tämä ketju on äärimmäisen typerä. Ei mielestäni pidä vihata yhtä eläinlajia, tai ainakaan jos on kaikki tallella pääkopassa.
kerron että minä vihaan koiria! en vain yksinkertaisesti pidä niistä. Jotkut vihaa hämähäkkejä, hiiriä, rottia. Ei koirien vihaaminen eroa tästä mitenkään. En minä niille mitään pahaa tahdo tms., en vain pidä niistä. Silti olen kyllä ihan täysjärkinen.
kerron että minä vihaan koiria! en vain yksinkertaisesti pidä niistä. Jotkut vihaa hämähäkkejä, hiiriä, rottia. Ei koirien vihaaminen eroa tästä mitenkään. En minä niille mitään pahaa tahdo tms., en vain pidä niistä. Silti olen kyllä ihan täysjärkinen.
Tai kyllähän jokainen määrittelee vihan itse. Joillekin voi inho olla vihaa, joillekin se voi olal sitä selkärankaa viiltävää, äärimmäistä vihaa.
Ei kaikkien tarvitse pitää kaikesta. Ei eläimistä tarvitse esimerkiksi pitää ollenkaan. Eikä mistään muustakaan. Sekin on ihan normaalia.
Itse vain käsitän vihan aika äärimmäisenä tunteena, sellaisena, jota ei saa siirtää esimerkiksi lapsille.
Pitää koirat kiinni ja katsoo että se tekee tarpeensa paikkaan, jossa se ei ole haitaksi kenellekään.
...sellainen kommentti, että mulle on aika moni kaupunkialueella sanonut, että onpa hienoa kun siivoat koirasi jätökset! Ilmeisesti ei sitten kuitenkaan ihan kaikille itsestäänselvyys :) kuten toi taajama-alueella koirien kytkettynä pitäminenkään... Metsä on asia erikseen ja siellä mahdolliseen koirien kohtaamiseen olisikin hyvä varautua etukäteen. Voihan metsässä tulla vaikka kyykäärme, karhu taikka susi vastaan.
kävellessäni kaupungilla, sillä lähelleni voi tulla narkki tai raiskaaja.
täytyy juosta suihkepullo kädessä :)
Eikö kannattaisi sitten vaihtaa lenkkipaikkaa, eikä taistella tuulimyllyjä vastaan(tässä tapauksessa suurta laumaa helvetinkoiria) vastaan.
Tai kyllähän jokainen määrittelee vihan itse. Joillekin voi inho olla vihaa, joillekin se voi olal sitä selkärankaa viiltävää, äärimmäistä vihaa.
Ei kaikkien tarvitse pitää kaikesta. Ei eläimistä tarvitse esimerkiksi pitää ollenkaan. Eikä mistään muustakaan. Sekin on ihan normaalia.
Itse vain käsitän vihan aika äärimmäisenä tunteena, sellaisena, jota ei saa siirtää esimerkiksi lapsille.
Pitää koirat kiinni ja katsoo että se tekee tarpeensa paikkaan, jossa se ei ole haitaksi kenellekään.
...sellainen kommentti, että mulle on aika moni kaupunkialueella sanonut, että onpa hienoa kun siivoat koirasi jätökset! Ilmeisesti ei sitten kuitenkaan ihan kaikille itsestäänselvyys :) kuten toi taajama-alueella koirien kytkettynä pitäminenkään... Metsä on asia erikseen ja siellä mahdolliseen koirien kohtaamiseen olisikin hyvä varautua etukäteen. Voihan metsässä tulla vaikka kyykäärme, karhu taikka susi vastaan.
Meillä päin ei ole koirien irti olemisesta ongelmia, mutta sitäkin enemmän on koirankakkaongelmaa. On todella harvinaista nähdä koiranomistajan keräävän koiransa kakkoja. Joten kun sellaiseen harvinaisuuteen törmään, niin kyllä minä sanon jotain sen suuntaista, että onpas kiva huomata että on myös koiranomistajia, jotka keräävät kakat. Siitä yleensä juttua sitten riittääkin...
täytyy juosta suihkepullo kädessä :) Eikö kannattaisi sitten vaihtaa lenkkipaikkaa, eikä taistella tuulimyllyjä vastaan(tässä tapauksessa suurta laumaa helvetinkoiria) vastaan.
tietää, että se suihkepullo ei ole ollenkaan tarpeeton. Jostain syystä pururata on paras paikka ulkoiluttaa koiraa ilman hihnaa. Ei se ketään pure, on tavallinen sanonta juuri ennen kuin hampaat iskeytyvät jalkaan.
on metsää,koiraa ei tarvitse pitää kiinni mutta jos siinä vieressä menee lenkkipolku silloin koirat kiinni
olisi minkälaista umpimetsää taajamassa, niin koira on pidettävä kiinni. Siis kiinni! Ei siellä polulla mahdu edes kunnolla väistämään.
Jonkun kerran on ajettu räksyttävää koiraa pakoon. Jotkut on juosseet pitkäänkin perässä, ennen kuin ovat kyllästyneet.
Joten se WT-sakki siellä kuntopoluilla, tankatkaa säiliönne tilaisuus saattaa tulla.
Mutta muistakaa, etsintäkoiran omistajana kysyn aina, millaista ihmistä etsitään(poliisin toimesta). Taitaa jäädä tuollaiset p****aperseet löytymättä, jos sattuvat marjametsällä eksymään. Muista toki, että kyseessä voi olla mummosi tms., miksi turhaan uhrata koiran etsintäresursseja tuollaisen idiootiapinan löytymiseen. Ja ei, en pidä koiriani irti lenkkipoluilla, enkä kiellettyinä aikoina irti maastossa. Mutta juuri tuollaiset koiravihaaja-tyypit jäävät väliin tosietsinnöissä. Kyllä poliisi sitten ne raadot joskus huomaa. Ja, jos ei niin jokuhan ne luut joskus löytää. Notta, onnellista odotusta idiooteille.
täytyy juosta suihkepullo kädessä :) Eikö kannattaisi sitten vaihtaa lenkkipaikkaa, eikä taistella tuulimyllyjä vastaan(tässä tapauksessa suurta laumaa helvetinkoiria) vastaan.
tietää, että se suihkepullo ei ole ollenkaan tarpeeton. Jostain syystä pururata on paras paikka ulkoiluttaa koiraa ilman hihnaa. Ei se ketään pure, on tavallinen sanonta juuri ennen kuin hampaat iskeytyvät jalkaan.
ja sen takia ne on aina sun kimpussa. Koirat haistaa pelon!
Jos vain mahdollista, yritä potkaista sitä jos koira tulee päälle.
Mä nimittäin potkasisin sua päähän sen jälkeen! Mä oikein nauttisin kun pääsisiin tollasen eläintenrääkkääjään kimppuun. Katotaan miltä se sun kuonos näyttäis sen jälkeen?
Mä nimittäin potkasisin sua päähän sen jälkeen! Mä oikein nauttisin kun pääsisiin tollasen eläintenrääkkääjään kimppuun. Katotaan miltä se sun kuonos näyttäis sen jälkeen?
oikein nautit siita.
edessä tuntematon ihminen ja tuntematon koira, ja minun on pakko ampua toinen tai muuten minut tapetaan, ampuisin tuntemattoman ihmisen. :)
Yhtä naurettava on tämä keskustelu.
Btw, tuo yllä lukeva on muuten totta, niin tekisin. Ihmiset on niin paljon paskempia tässä maailmassa ja saavat tuhat kertaa enemmän tuhoa aikaan toisilleen ja muillekin eläville olennoille, valitettavasti.
"naisihmisistä" ja "ties mistä hentoisista". Täyttä höpsistä taas ja täysin koiria tuntemattoman ihmisen puhetta, huoh. Jos se lauman johtaja on nais(ihminen), niin sitten se on, se on sillon turha inistä täysin ulkopuolisten mitään. Vitsinä vielä sekin, että koiramaailmassa nartut ovat johtavassa asemassa.
Keskustelu on aina jees, mutta kuten näkyy, se menee aina tässä asiassa täysin asiattomuuksiin sekä täystietämättömien "keskusteluun".
Valitettavan vähän on fiksuja, vaan ajatellaan ettei lait koske heitä, eikä varsinkaan kenenkään koirapelko.
Monet perustelevat irtipitoa sillä, ettei koira ole koskaan purrut ketään, se on todella kiltti ja tottelevainen. Tälläisen ei pitäisi koiraa omistaakaan.