Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä mä rajaisin nurmikon ja kulkuväylät eroon maalaistalon pihassa?

Vierailija
18.08.2010 |

Nyt ne on jatkuvasti epäsiistit kun nurmikko karkaa soralle, kukaan ei jaksa tuota määräää kantata jatkuvasti.

Toisaalta taas betoniset ym reunakivet ovat jotenkin liian erottuvat tähän miljööseen ja sitä paitsi niitä pitäisi olla PALJON.

Onko kellään mitään vinkkiä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka turveharkot?

Vierailija
2/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihania, taitaa olla vähän liian massivisia tarkoitukseen, mutta sellaisista vois tehä vaikka penkin kulkuväylän reunalle.

muutenkin jotain kiveä ajattelin, liian pieni kivi aiheuttaa ongelmia, mutta sopivan kokoista jos löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla miehen kanssa asiasta ollut sanaharkkaa vai miksi ärähtelet?

Mä taas en ymmärrä ollenkaan tätä hokemaa että täähän on maalaistalon pihapiiri, ei tarvi olla niin huoliteltu.

Enemmän se on omistajista kiinni, toisilla on piha kuin sikolätti mutta se on heidän asiansa. Mä

ap

Vierailija
4/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee myös ihmeitä. pistäppä pyöreitä luonnonkiviä ja tiivistä kivituhkan avulla, saat mahtavan näköistä.

Vierailija
5/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi maalaistalon pihan pitäisi olla siistimpi tai epäsiistimpi kuin jonkun muun piha. piha on aina omistajansa näköinen ja jos omistaja on kiinnostunut pihan laitosta niin siitä tulee hieno, jos omistaja on sitä mieltä että piha.alue on työkoneiden säilytyspaikka ym. kuravellialue niin sitten se on sitä. Jokainen elää tavallaan.

Minun unelmataloni on maalaistalo, jossa vanhoja perinneperennoja kauniissa ryhmissä ja hyvin hoidettu kaunis piha. työkoneiden paikka on mjuualla kuin pihalla, omasta mielestäni siis.

Vierailija
6/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se rajaus on tehty ilman mitään, kamalia jotkut puolikkaat sähköpylväät tai luonnonkivet. Meillä on laatoitettu kulku hiekkapihalta taloon sisälle, syystä että vähemmän siivoamista, muualla hiekkaa ja sitten pari kertaa kesässä rajataan kulkuväylien reunat, tänä kesänä ei tosin ole tarvinnut kuin kerran.

Niin ja mielestäni ne työkoneet ei kuulu talon eteen vaan ovat omalla pihalla.

Vierailija
7/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Vierailija
8/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi maalaistalon pihan pitäisi olla siistimpi tai epäsiistimpi kuin jonkun muun piha. piha on aina omistajansa näköinen ja jos omistaja on kiinnostunut pihan laitosta niin siitä tulee hieno, jos omistaja on sitä mieltä että piha.alue on työkoneiden säilytyspaikka ym. kuravellialue niin sitten se on sitä. Jokainen elää tavallaan. Minun unelmataloni on maalaistalo, jossa vanhoja perinneperennoja kauniissa ryhmissä ja hyvin hoidettu kaunis piha. työkoneiden paikka on mjuualla kuin pihalla, omasta mielestäni siis.

Vierailija
9/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka turveharkot?

Olen niitä joskus johonkin kokeillut. Ei toimi meillä

Vierailija
10/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan muotoisia ja värisiä kiviä etsit rannalta ja metsästä tms. ja laitat pari aina paikalleen kun sopivat löydät. Etsit erikokoisia ja värisiä ja pikkuhiljaa se alkaa muotoutua.

Vierailija
11/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoisia oisko ne kyllästettyjä mutta puunvärisiä vanhan näköisiä poikkileikkaukseltaan: suorakaiteen mallisia puu parruja. oisko 2-3m pitkiä.

mielestäni ihan kivan näköisiä.

Vierailija
12/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15cm. päältä katsottuna....

eikä nää ole pyöreitä vaan tasaiset reunat.

Vierailija
13/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistomaista. Se nurmikon reuna saakin aaltoilla ja olla vähän epätasainen.

Vierailija
14/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä ollenkaan tätä hokemaa että täähän on maalaistalon pihapiiri, ei tarvi olla niin huoliteltu.

Enemmän se on omistajista kiinni, toisilla on piha kuin sikolätti mutta se on heidän asiansa. Mä tykkään että piha on siisti ja huoliteltu, istutuksia ja perennapenkkejä muttei isoja laatoitettuja alueita ja betonisia reunuksia.

Toi parruidea oli ihan kiva mutta sillä ei ehkä pysty toteuttamaan kaaria?

ap

Vierailija
15/15 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"reunoja" kohenneltu vanhoilla sähköpylväillä, joita sitten puolitettu jne. Olen tykännyt, ei erotu liiaksi, mutta on vähän huolitellumman näköinen, nurmikon leikkuu helpompaa, kun ei tarvitse varoa kiviä ja kukkia.