Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi kiva euroopan kaupunki johon uskaltaa vähän matkustaneet lähteä? ov

Vierailija
18.08.2010 |

Olen ajatellut että jos varais yllärimatkan minulle ja miehelle. Hommaisin vielä lastenhoitajankin.

Mies osaa hiukan englantia. Itse muutaman sanan. ainakin sellanen jossa pärjää englannilla.

Itse olen käynyt 2 kertaa pakettimatkalla aurinkorannalla ja niistä oli ainakin helppo aloittaa.

Ei välttämättä mikään miljoonakaupunki.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän matkustellutta ap:ta Lontooseen tai Barcaan O :

Köpis tai Tukholma voisivat olla mukavat vaihtoehdot.

Köpis eksoottisempi kuin Sto. Tai ainakin eurooppalaisempi.

Vierailija
22/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on mainio paikka vähemmänkin matkustelleelle. "Turisti"Lontoo eli se ydinkeskusta ei ole älyttömän suuri, nähtävyydet on helposti saavutettavissa metrolla ja kieliongelmia ei ole. Tasaiseen tahtiin kadulla kävelee vastaan joku bobby jolta turisti voi halutessaan kysyä neuvoa, auttavat mielellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittele mitään ranskankielisen alueen kaupunkia, hoitavat asiat mieluiten ranskaksi ja jos joutuvat englantia puhumaan, niin palvelu on töykeää.

Kööpenhamina on hyvä paikka aloittaa ja englannilla selviää hyvin ja toisin kuin joku väitti, niin vähemmän matkailleille nähtävää kyllä riittää. Netistä löytyy hyvin tietoa vaikka täältä, ja ihan suomeksi http://www.visitdenmark.com/siteforside.htm

Vierailija
24/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei nyt ehkä Lontooseen tai Barcelonaan.

Ehdotan tähän lisäksi Osloa tai Riikaa.Praha ja Budapest myös.Amsterdam?Milano?

Vierailija
25/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole hiukan liian iso meikäläiselle:)

Täällä on tullut hyviä ehdotuksia. Kiitos niistä.

Mies on monesti sanonut että häntä ei Tallinna jostais syystä kiinosta.

ap

Älkää nyt hyvät ihmiset lähettäkö vähän matkustellutta ap:ta Lontooseen tai Barcaan O : Köpis tai Tukholma voisivat olla mukavat vaihtoehdot. Köpis eksoottisempi kuin Sto. Tai ainakin eurooppalaisempi.

Vierailija
26/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin kieliongelmia voi tulla.. mutta bodi längvitsillä sit vaan! :)

Vierailija
27/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontooseen.

Kaksi etelänlomaa oli silloin "pohjalla".

vähän matkustellutta ap:ta Lontooseen tai Barcaan O :

Köpis tai Tukholma voisivat olla mukavat vaihtoehdot.

Köpis eksoottisempi kuin Sto. Tai ainakin eurooppalaisempi.

Vierailija
28/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei nyt ehkä Lontooseen tai Barcelonaan. Ehdotan tähän lisäksi Osloa tai Riikaa.Praha ja Budapest myös.Amsterdam?Milano?

Vähän matkustelleena ja parikin kertaa Lontoossa käyneenä on pakko kysyä että miksi ihmeessä ei Lontooseen? Kaikki on niin helppoa ja turvallista ja kielikin ymmärrettävä.

Vierailija
29/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijataanko siellä turisteja? (luin jostakin juttua, tiedä sitten pitääkö paikkaansa)

Vai onko sellasta paikkaa missä ei huijata? :)

ap

Vierailija
30/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijataanko siellä turisteja? (luin jostakin juttua, tiedä sitten pitääkö paikkaansa) Vai onko sellasta paikkaa missä ei huijata? :) ap

Itse kävin toissakesänä eikä huijattu eikä ollut ongelmia. Liikkuminenkin oli metrolla/bussilla/kävellenkin erittäin helppoa ja lentokentältä oli helppo osata keskustaan. Ruoka oli hyvää, kakut vielä parempia ja tuliaisi sai raahata mukaan Suomeen paljon.

Vierailija
31/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään matkustaa saksassa, koska hintataso on suht edullinen ja kaikki toimii hyvin. Ei huijata ja ollan kohteliaita, museot on hienoja ja hyvin rakennettuja, julkinen liikenne toimii hyvin ja ohjeet on selkeät. Saksahan on vanha kulttuurimaa...

Vierailija
32/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyllähän siellä varmaan helppoa turistina on mennä.En oikein osaa katsoa Lontoota turistin silmin kun olen siellä asunut,en lomaillut.Mutta mun kokemukseni on että se on niin suuri/laaja että siitä ei saa kun pintaraapaisun lyhyellä matkalla.Niin paljon jää näkemättä(jos siis Lontoo oikeesti kiinnostaa).Ehkä kuitenkin kannattaisi aloittaa pienemmästä kaupungista lyhyellä lomalla...?

Vierailija
33/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kööpenhaminaa minäkin suosittelisin ei-niin-kokeneelle matkustajalle. Sopivan pieni kaupunki että kaikkialle pääsee kävelemälläkin, ihmiset ovat ystävällisiä ja kielitaitoisia sekä kaupunki ei ole liian suuri. Vaikka on pieni pääkaupunki, niin kyllä siellä nähtävää riittää!

Vierailija
34/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään tapauksessa barcelona. Täynnä taskuvarkaita. valppailtakin häviää tavaraa.

Vierailija
35/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaunis, turvallinen ja siisti kaupunki kaikin puolin.

Englannilla ei tosin joka paikassa pärjää.

Vierailija
36/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlantilaiset ovat varmaankin Euroopan ystävällisimpiä ihmisiä.

Hampuri. Lähellä, hyvät shoppailumahdollisuudet, kivoja museo-ym. kohteita, hyvät musikaalit. Majoittukaa Hotel Ibis Alsteriin (Osoite Am Holzdamm), se on lähellä rautatieasemaa ja kävelyetäisyydellä keskustan nähtävyyksistä. Ei niin kaoottinen kuin Berliini.

Kööpenhaminakin on kiva paikka.

Vierailija
37/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on ihan tampio nii voi siellä huijatuksi tulla, mutta normaalilla maalaisjärjellä varustettua ihmistä tuskin huijataan. Esim. miehiä vokotellaan baareihin ja maksatetaan älyttömiä laskuja, mutta nämä voi välttää kun ei vaan lähe kauniitten tyttöjen perään (tuskin lähtisittekään). Ja keskustassa on paljon kalliimpaa kuin laitakaupungilla, esim. kauppahalli on ihana, mutta samoja tavaroita saa monesti paljon halvemmalla jostain ihan tavan kaupasta tai putiikista kauempaa keskustasta. Suosittelen Budapestiä erittäin lämpimästi!

Vierailija
38/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää suomenkielellä, nähtävää on, Hgin kaupungin museoissa on ilmainen sisäänpääsy ettei siitäkään ole kylddyyriin tutustuminen kiinni, on teatteria, oopperaa, Suomenlinna.

Eikä tarvitse kursailla syömisenkään kanssa.

Hotellissa on lomalla kiva herätä, on sitten missä kaupngissa ja maassa tahansa.

Suosittelen.

Vierailija
39/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prahaa on moni kehunut. Itse olen käynyt Lissabonissa ja se oli ihana, mutta täytyisi mennä ennen syksyä, jos ei halua liian sateisena aikana käydä.

Vierailija
40/48 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijataanko siellä turisteja? (luin jostakin juttua, tiedä sitten pitääkö paikkaansa) Vai onko sellasta paikkaa missä ei huijata? :) ap

Itse kävin toissakesänä eikä huijattu eikä ollut ongelmia. Liikkuminenkin oli metrolla/bussilla/kävellenkin erittäin helppoa ja lentokentältä oli helppo osata keskustaan. Ruoka oli hyvää, kakut vielä parempia ja tuliaisi sai raahata mukaan Suomeen paljon.

Tosin Pariisi varmaan näistä ykkönen.