Jättäisitkö pienen vauvan yksin kun..
viet roskat kerrostalon roskakatokseen.
Perustele myös :)
Kommentit (29)
parempi lliukastua vauva sylissä?
Mitäs jos liukastut banaaninkuoreen tai tiputat avaimen jne..
Mikä palaisi yksin? Sammutettu uuni?
samassa talossa myös ollut kioski, jossa olen jäynyt hakemassa maitoa ym ja jättänyt lapsen nukkumaan siksi aikaa.
Varsinkin kun itse tuleva yksinhuoltaja. Niin mitenkäs sitä sitten käyn vessassa, suihkussa,teen ruokaa...jos koko ajan pitää olla näköyhteys vauvan nukkuessa. Kyllä mun kaikki vauvoja saaneet kaverit on jättäneet vauvan nukkuessaan yksin sänkyyn ja hakeneet esim. postin!
Ja "Niin, vielä vaarallisempaa on, että kaatuisin sisällä ja kukaan ei tietäisi sitä tunteihin. Ulkona sentään ulkopuoliset huomaisivat, soittaisivat ambulanssin.Sitä kautta se pinniksessä itkevä vauva saisi nopeammin apua." Näin juuri!
Ja voithan sä saada vaikka sydänkohtauksen tai minkä muun tahansa kohtauksen sisällä etkä ehdi soittamaan apua.
Tässä ketjussa mua alkoi naurattamaan eniten tuo "jos liukastut banaaninkuoreen" On muuten tosielämässä melekosen harvinaista :)
kun vauva on jo nukkumassa. En säännöllisesti, mutta joitakin kertoja, kun olen yksin ollut kotona vauvan kanssa. Aikaa mennyt 5-10 min.
Älkää hei viitisikö. Mihin ihmeeseen sitä tarvitsee tuolla reissulla? Palaatteko muka takaisin 5 metriä ennen roskista, jos vauva alkaa itkeä? Miten te pääsette vessaan tai suihkuun edes?
Itselle ei tulisi mieleenkään ottaa itkuhälytintä mukaan sellaisella ulkoreissulle, jonka teen joka tapauksessa, itki vauva tai ei. Esimerkiksi joku päivä nostin puutarhakalusteet varastoon ja olisin tehnyt sen loppuun, itki vauva pinnasängyssä heränneenä tai ei. Jos menen istuskelemaan ulos tai nyppimään rikkaruohoja, otan hälyttimen mukaan, jos vauva nukkuu sisällä.
Tervettä järkeäkin saa käyttää...
ja olen jättänytkin. Samoin olen nopeasti pissattanut koiran (en siis missään lenkillä käynyt). Nämä silloin, kun lapsi on ollut niin pieni, ettei osaa kiivetä pois pinnasängyssä. Hereillä tai valveilla. Ihan sama kuin vaikka suihkussa kävisin. Ihan yhtä suuri ja epätodennäköinen "onnettomuusriski". Itkuhälytintä en ole koskaan omistanut ja hyvin on pärjätty.
Ihme hysteerikkoja, mitä itkuhälyttimellä tuossa tilanteessa edes tekisi. Jos matkaan menisi kaksi minuuttia ja vauva alkaisi itkeä, niin lähtisittekö kesken matkan takaisin hyssyttämään vauvaa, ettei vaan saa traumoja?
Tuleekohan tämä viesti nyt sata kertaa, kun ei palsta toimi...