Hoitopäivän pituudesta?
Kertokaas te kokeneemmat että onko ok pituinen päivä 3v. Viedään päiväkotiin klo 9 (aamupala syödään kotona) ja haetaan klo 14 päiväunien jälkeen. Eli hoitopäivän pituudeksi tulee 5h. Päivään mahtuu ulkoilu, lounas ja päiväunet. Tuskin poika ehtii paljoa äitiä ikävöidä mutta silti tekee pahaa jättää itkuinen pieni hoitoon, vaikka itku kuulemma loppuu kun äiti on lähtenyt..
Kommentit (2)
Suorastaan normaalia lyhyempi. Itku tosiaan luultavasti lapsella loppuu lähes heti kun äiti on lähtenyt. Ethän itse vaikeuta erotilannetta jäämällä paikalle liian pitkäksi aikaa ja lähtemällä vastenhakoisen näköisesti? Lapsi huomaa oman vastenhakoisuutesi ja pelästyy jo ihan sen vuoksi. Paras lähtötapa on hali, pusu ja reipas "heihei äiti lähtee nyt ja tulee hakemaan sitten päiväunten jälkeen" ja sitten oikeasti menoksi.
Meillä viedään lapsi (2,5v) päiväkotiin klo 8:10 ja haetaan 14:40 ja olen yleensä ensimmäinen joka hakee. Suurin osa lapsista näyttää olevan jo paikalla kun tulemme aamulla. Minusta tuo on ollut ihan ok siinä mielessä että lapsi saa osallistua aamupiiriin (8:30-9:00) jossa päivä startataan oikein virallisesti. Lapset usein jo siinä vaiheessa muodostavat leikkiparit hoitajien mukaan.
Voisin myös hakea klo 14 kuten sinä ap mutta olen ajatellut että lapsen on kivempi syödä välipala ja leikkiä vielä hetki muiden lasten kanssa. Jos päivä on hyvin lyhyt niin siinä eivät oikein kaverisuhteet ehdi syntyä varsinkin jos 2 tuntia menee uneen/lepoon.
Meillä on lapsella kokoaikahoitosopimus (yli 7h) vaikka hoitoaika jääkin yleensä paljon sen alle. En ole halunnut ottaa stressiä siitä jos joskus ei miehen kanssa työajat natsaakaan niin että toinen vie ja toinen tuo.
Ehtii olla toiminnassa ja ulkona mukana.