Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyöytyä on kuravaatteista?

Vierailija
15.08.2010 |

Ymmärrän päiväkoti-iässä niiden kätevyyden, mutta onko kuravaatteista oikeasti enää hyötyä jossain 8-9-vuoden iässä? Kun tutun näin eilen sovittavan ja ostavan sen ikäiselle "perinteisen" setin henkselihousuineen ja kurarukkasineen. Eikö tuon ikäisellä ole kätevämpi tavallinen vettäpitävä ulkoilupuku ja hanskat, kun nekään ei kovin kalliita ole? Hankalaahan se on erikseen pukea noita ja kai lapsikin jo pitää niitä vähän lapsellisina. En kysele pahalla, kunhan mietin vaan...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne menee syksyllä mökille ja lapsi haluaa olla sateellakin veneellä kalassa tai muuten vaan ulkona. Sadeasu on silloin oiva.

Mullakin on, vaikka olen aikuinen. Pitää tuulenja veden, mutta syksyn viileillä keleillä ei ole liian kuuma.

Vierailija
2/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulkee kuitenkin esim pyörällä kouluun, lisäksi harrastaa partiota; eli ulkona ollaan oli sää mikä vaan. Mitään kosteussuojattuja en pidä varsinkaan partiokäytössä mitenkään kätevinä. Niitä kosteussuojattuja ku nei retkiolosuhteissa kuivata millän :D jos sadeasu on märkä jo valmiiksi, ei kauheasti haittaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä ne kurikset on kätevämmät kuin vettäpitävä ulkoilupuku. Esim. mökillä saattaa olla hyvinkin tarpeellinen tuollainen kura-asu lämpimälläkin ilmalla kun piha ja kasvimaa on sateen jälkeen mössöä.

Vierailija
4/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne menee syksyllä mökille ja lapsi haluaa olla sateellakin veneellä kalassa tai muuten vaan ulkona. Sadeasu on silloin oiva.

Mullakin on, vaikka olen aikuinen. Pitää tuulenja veden, mutta syksyn viileillä keleillä ei ole liian kuuma.

Onks sullakin henkselihousut ja rukkaset? :)

Vierailija
5/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta henkselilliset on. Koska olen vain 152 cm ja 48 kg en saa sopivan kokoisia aikuisten osastolta. Ja niissä pysyy selkä varmasti kuivana esim. sateisessa metsässä sieniä kerätessä.

Vierailija
6/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatecin housut. Ihan sairaan hyvät =) Kyllä kelpasi olla kontillaan lumiukkoja tehdessä kevään märässä lumessa!

Vierailija
7/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahousut voi huljauttaa jokaisen käyttäkerran jälkeen puhtaaksi, eikä vesitiiviys kulu siitä ollenkaan. Vedenpitävät ulkoilupuvut eivät montaa pesua kestä täysin vedenpitävinä ellei käytä kalliita kyllästysaineita pesujen yhteydessä. Tietysti jos "huonon kelin" ulkoilu tarkoittaa vain puolta tuntia tihkusateessa niin siihen nyt riittää mikä vaan tiivis kangas, esim se pesujen kuluttama vedenpitävä ulkoilupuku.

Itselläni on monet goretex-puvut ja silti kuraisissa jutuissa tai kunnon sateessa esim. retkiolosuhteissa käytän oikeaa sadepukua. Kurarukkasistakin olen monet kerrat haaveillut, niitä vaan ei tehdä aikuisten kokoa. Gore-tex-rukkaset on mielestäni älyttömän kalliit ja koska käsillä puuhatessa hankautuvat nopeasti vuotaviksi, en suuria summia niihin halua käyttää. Kahdet villalapaset päällekäin on yllättävän toimiva ratkaisu, mutta lapasten tulee olla oikeaa villa ja mieluummin mahdollimman rasvaista villaa.

Vierailija
8/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta henkselilliset on. Koska olen vain 152 cm ja 48 kg en saa sopivan kokoisia aikuisten osastolta. Ja niissä pysyy selkä varmasti kuivana esim. sateisessa metsässä sieniä kerätessä.

Öö, siis sulla on oikeasti lasten kurahousut vai? Onko niissä myös ne saapaslenkit? :)

Mitä senttikokoa nuo on?

Vierailija
9/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä valmistajalla on 152 koon kurahousuja henkseleillä?

Vierailija
10/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa ulkoilmaharrastuksessa kullanarvoiset ovat nämä kurikset. Meillä on rekikoiria, joiden kanssa etelässä touhutessa hommassa on enemmän vettä ja kuraa kuin lunta ja jäätä :D

Jos aikuisille olisi kurarukkasia niin ostaisin. Olisivat pirun kätevät loskassa pyöriessä, ei olis aina tumput ja sormet märät ja jäässä.

Myöskin niitä jalan alle meneviä renksuja arvostaisin, pysyis sisähousujen lahkeet kuivana kovassa menossa :)

Vierailija
11/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, siis sulla on oikeasti lasten kurahousut vai? Onko niissä myös ne saapaslenkit? :)

Mitä senttikokoa nuo on?

Vierailija
12/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä valmistajalla on 152 koon kurahousuja henkseleillä?

Hei, Rukalla suurin 134 cm, Aartolahdella 130 cm. Ei noin isoja ole olemassakaan!

Vierailija
13/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän tilannetta en tiedä, mutta varmasti jostakin on saatavilla ammattikalastajien käyttämiä. Ne on tänä päivänä edelleen henkselimallisia.

Vierailija
14/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän tilannetta en tiedä, mutta varmasti jostakin on saatavilla ammattikalastajien käyttämiä. Ne on tänä päivänä edelleen henkselimallisia.

Niin mutta tuo 152-senttinen kirjoittaja kertoi, että aikuisten puolelta ei löytynyt sopivia.

Vierailija
15/18 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta tuo 152-senttinen kirjoittaja kertoi, että aikuisten puolelta ei löytynyt sopivia.

henkselimalliset senttikoon kurikset. Merkin kurkkasin just ja on Play. Hyvin ovat kestäneet "aukuista menoa". Aikuisten kuriksissa on mulle aivan liian pitkät puntit. Samoin aukuisten goretex talvikamppeissa. Niitä kun ei oikein voi lyhentää.

tv. se 152 cm kääpiö.

Vierailija
16/18 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/18 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ja tulin hyvälle tuulelle. Toullaiset kuravaatteet minäkin haluan. Täytyypä tilata itselleni niin voi ulkoilla syksyn sateissa ja kevään loskakeleillä.

Vierailija
18/18 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyvät tuon May rain otsakkeen alta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi