Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näi tänään jotain mikä lähentelee sadismia =(

Vierailija
14.08.2010 |

Perhe tuli kaupan irtokarkkihyllylle missä valikoimaa about 150 lajia ja vanhemmat sanoivat lapsille (n. 5 ja 7 vuotiaat), että "kumpikin saa valita viisi namia omaan pussiin". Luulin ensin, että saivat valita viittä eri namia, mutta todellakin kyse oli viidestä kappaleesta makeisia.

Miksi ihmeessä lapsi pitää tuoda siihen hyllyn eteen ja tarjota tälle kuitenkin vain teaseri siitä mitä on tarjolla?

Kyllä tuli pahamieli lasten takia kun näki miten kovasti olisi heidän tehnyt mieli enemmänkin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin vain yksi lapsi, ei liikaa mitään, saa valita, pysyy kohtuudessa ja oppii valitsemaan.

Vanhemmat antavat rajat, ei naapurin tädit kaupassa.

Vierailija
2/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen lihottaminen läskiksi on tuhat kertaa suurempaa sadismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä nameja tarvi syömällä syödä.

Mäkin olisin voinut sanoa lapselleni vaikka että otat vaan kahta laatua.

Vierailija
4/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vasta aikuisena tajusin että jotkus syövät karkkia pussitolkulla. Olin aiemmin syönyt karkin tai kaksi kerrallaan. Siis jos joku tarjosi karkkia, niin yleensähän sitä otetaan se yksi tai kaksi.

Vaikka meillä olisi valtava määrä karkkia niin minä tai poikamme emme missään tapauksessa söisi yli viittä karkkia päivässä. Pieni herkku on kiva, mutta monta makeista saa äklön olon + tuntuu kuin hampaat sulaisivat suuhun.

Mieheni ja tyttäremme ovat taas toista maata. He söisivät karkkia vaikka kuinka paljon. Suru karkin loppumista on ihan yhtä kova oli niitä karkkeja sitten 5 tai 50.

Sinänsä minusta on naurettavaa ostaa 5 karkkia pussiin. Meillä ostetaan karkkipussi ja sitä syödään sitten niin kauan kunnes isä sen joskus tyhjentää.

Vierailija
5/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh.isälle sit vain yks kalja ja äitille yks siideri. 5 karkkia lapselle,eihän ne maksa ku pari centtii..kyl on dorkaa

Vierailija
6/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulivat karkkihyllylle kun omani valitsivat juuri viikonloppunamejaan. Äiti sanoi "Meillä on sit kiire, valitse nopeesti jotain ja sitten mennään". Kun lapsi ei 10 sekunnissa valinnut äiti sanoi "nyt lasken kolmeen ja jos et ole valinnut, jäät ilman". Äiti laski nopeasti kolmeen yksi-kaksi-kolme. Sen jälkeen lähtivät itkevän ja karkitta jääneen poikansa kanssa kassalle. Omilla lapsillani oli vielä valinta kesken kun tulivat ja edelleen kun lähtivät.

Vierailija
7/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että näkee tuollaistakin välillä, eikä aina näitä kilon säkkiä kassalle kiikuttavia mukuloita.

Lapset tottuu siihen mihin ne totuttaa.

Vierailija
8/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan normaalia av-mammojen keskuudessa.

No itsepähän sitten tulette huomaamaan kuinka se lapsi syö teiltä salaa karkkia koulussa, kavereiden kanssa jne. Vai ettekö te anna niille kakaroillenne rahaakaan?

Kohtuus kaikessa on paljon parempi opetus lapselle kuin se, että mitään ei koskaan saa ja jos saakin niin saa niin vähän, että varmasti tekee lisää mieli!

Vierailija
9/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen lihottaminen läskiksi on tuhat kertaa suurempaa sadismia.

samaa mieltä.

Pienestä se lähtee se sokerin mussuttaminen -tai sitten ei lähde.

Vierailija
10/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan normaalia av-mammojen keskuudessa. No itsepähän sitten tulette huomaamaan kuinka se lapsi syö teiltä salaa karkkia koulussa, kavereiden kanssa jne. Vai ettekö te anna niille kakaroillenne rahaakaan? Kohtuus kaikessa on paljon parempi opetus lapselle kuin se, että mitään ei koskaan saa ja jos saakin niin saa niin vähän, että varmasti tekee lisää mieli!

myös ravitsemusguru Patrik Borg.

Niinpä meidän lapset saa ottaa karkkia niin paljon kuin haluavat, milloin haluavat. Kummasti karkkipussit säilyvät viikkoja kaapissa.

Ja painonhallintaseminaarissa olin siis työni puolesta KKI-kampanjan aikaan.

Vierailija
11/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen vanhemmat olivat kuin omani. Suklaarasiasta sain sen yhden palasen - ja vanhemmat popsivat loput. Karamellirasiasta sain jonkun "urotyön" jälkeen saman yhden pastillin...

Sanomattakin selvää, että aikuistuani aloin syödä karamelleja ihan tautisesti, hampaat olivat äkkiä risat ja vieläkin saan ahmimiskohtauksia.

Lapsemme saivat syödä karamelleja melko vapaasti. Ei niitä heille ihmeemmin tuputettu, mutta saivatpa syödä välillä kuvotukseen asti.

Tuloksena on, että lapset eivät useinkaan edes "viitsi" syödä saamiaan karamelleja vaan tyytyvät ihan tavalliseen ruokaan.

Minustakin siis nuo viisi karamellia luvanneet vanhemmat ovat älykääpiöitä ja ilkeitä vallankäyttäjjiä vallankäytön vuoksi eikä niinkään kasvatuksellisista syistä toimi kuten toimivat.

Sääli heidän lapsiaan.

Vierailija
12/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

myös ravitsemusguru Patrik Borg. Niinpä meidän lapset saa ottaa karkkia niin paljon kuin haluavat, milloin haluavat. .

[/quote]

Vierailija
13/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

myös ravitsemusguru Patrik Borg. Niinpä meidän lapset saa ottaa karkkia niin paljon kuin haluavat, milloin haluavat. .

[/quote]

Vierailija
14/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei 4-vuotias ole syönyt oikeaa karkkia kuin 3 kertaa elämässään.

Eilen sai synttäreiltä xylitolpurkkapaketin (5 kpl) onginnassa, ja kaikki muut lapset tunki ne kaikkki suuhun yhtä aikaa. Omani sai laittaa yhden suuhun ja seuraavan stänään lounaan jälkeen.

Lapsi oppii haluamaan paljon, jos hänelle annetaan paljon. ja vastaavasti oppii olemaan iloinen pienestäkin, jos ei koskaan saa paljon/liikaa.

Ja miksi karkkia pitäisi saada paljon?

Vierailija
15/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarjonnut karkin tai jopa kaksi esim. lasten serkuille. Omillenikin olen useinkin antanut yhden suklaapalan.

Kauhea sadisti. Kumma kyllä lapset ovat olleet tyytyväisiä namuihinsa.

Taitaa sadismi kulkea oikein perheessämme sillä lapsemme ovat vieneet päiväkotiin kavereilleen karkkia syntymäpäivinä. Yleensä yhden per nenä.

Vierailija
16/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarjonnut karkin tai jopa kaksi esim. lasten serkuille. Omillenikin olen useinkin antanut yhden suklaapalan.

Kauhea sadisti. Kumma kyllä lapset ovat olleet tyytyväisiä namuihinsa.

Taitaa sadismi kulkea oikein perheessämme sillä lapsemme ovat vieneet päiväkotiin kavereilleen karkkia syntymäpäivinä. Yleensä yhden per nenä.

Mutta sitten kun sun lapses on nuori aikuinen ja pääsee itse vastaamaan ostoksistaan ja syömisistään, voi käydä hullusti. Mopo lähtee käsistä kun vihdoin saa tehdä niin kuin tahtoo. Minulle kävi niin ja näkyy täällä olevan monta muutakin saman kokenutta.

Vierailija
17/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmille lapsille yli 2-3:n karkin valitseminen voi tuntua ylivoimaiselta tehtävältä. 5-7-vuotiaalle 5 karkkia oli oikein hyvä määrä.

Vierailija
18/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmille lapsille yli 2-3:n karkin valitseminen voi tuntua ylivoimaiselta tehtävältä. 5-7-vuotiaalle 5 karkkia oli oikein hyvä määrä.

Vierailija
19/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin vain yksi lapsi, ei liikaa mitään, saa valita, pysyy kohtuudessa ja oppii valitsemaan.

Vanhemmat antavat rajat, ei naapurin tädit kaupassa.

Mun lapsetkin saa valita mut karkkeja saa ottaa noin 50g/lapsi

Vierailija
20/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läksäispussukan täynnä karkkia.

Kaveri alkoi samantien eteisessä tunkea karkkeja suuhun niin paljon kuin vain sai mahtumaan ja mun lapsi kysyi ensin saako ottaa karkin.

Kumpaa luulet muiden äitien ihastelleen enemmän?

Mun lapseni saa syödä karkkia vaikka joka päivä, mutta joka kerta on kysyttävä lupa ja joskus pyyntöön vastataan myös ei ( esim jos on ruoka juuri valmistumassa tai ollaan lähdössä pitkälle autoreissulle matkapahoinvoiva lapsi mukanamme). Tämä on meidän perheen sääntö. Mä en myöskään näe mitään järkeä siinä että mun lapseni ostaisi satoja grammoja karkkia (= sokeria+väriaineita ) kaupasta. Muutama karkki kerrallaan riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi