Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka neuvoisi, opiskeluihin hakemisesta..

Vierailija
14.08.2010 |

Voinko minä aikuisena ja työelämässä olevana, hakea yhteishaussa? Siis nuorten kanssa? Aikuisopiskelupaikat ovat näemmä enimmäkseen iltapainoitteisia, ja tarvitsen päiväkoulupaikan.

Uuden työn etsiminen edessä, kun en pysty joustamaan enää työnantajan vaatimusten mukaan, mutta ajattelin että jos ottais opintovapaata ja opiskelisi uuteen ammattiin..? (nykyisellä alalla on tarjota pelkkää vuorotyötä, jota en pysty tekemään pikkukolulaisen yh:na). Onkohan edes mahdollista :S Oon ollut 20v työelämässä, nämä koulukiemurat on minulle aivan hepreaa..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teidän paikkakunnalla esim. työkkärin yhteydessä yms. ole opintoneivontaa ?

Itse opiskelen amk:ssa aikuisten puolella, viikko kuukaudessa päiväkontaktia + harjoittelut, muuten etätehtäviä verkko-opiskeluna.

Vierailija
2/4 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan täytät hakukelpoisuuden, valitettavasyi saat 3 pistettä vähemmän, mutta toisaalta voit saada työkokemuspisteitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole varma alst, mene ammattinvalintapsykologin juttusille. Onnea matkalle!

Vierailija
4/4 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on peruskoulun päättötodistus, voit hakea nuorten ammatilliseen koulutukseen ja jos sulla on yo-tutkinto tai ammatillinen perustutkinto, voit hakea nuorten amk-koulutukseen. Aikuisopetustakin löytyy päiväopiskeluna, mutta riippuu ihan oppilaitoksesta ja paikkakunnasta.

http://www.koulutusnetti.fi/?path=koulutusoppaat

Koulutusoppaat kertovat tarkemmin hakumenettelystä ja pohjakoulutusvaatimuksista.

Nyt syksyllähän on taas haku tammikuussa 2011 alkavaan koulutukseen. Amk-puolelle 13.9.-15.10.2010 ja ammattikouluihin 29.9.–8.10.2010.