KETKÄ HOITANEET ITSE LAINHUUDON kiinteistökaupassa??!!
... vaikka olette tarvinneet lainaa kiinteistöön. Ja mikä pankki oli kyseessä?
Siis pankkimme kivenkovaan väittää että heidän kuuluu tehdä se. (Kuuluisi muka silloinkin vaikka lainaa ei tarvittaisi.)
Ymmärrän sen vielä siinä tapauksessa, että kiinnityksiä ei olisi tarpeeksi ja niitä pitäisi hakea etukäteen lisää, jolloin pankki hoitaisi hakemisen.
MUTTA tässä tapauksessa kiinnityksiä jo on - kiinteistöllä on 400t eur valmiita kiinnityksiä (jotka myyjän tuotava viimeiseen kaupantekotilaisuuteen vapaina).
Lainasumma meillä tulee olemaan n. 250-max. 300 t eur. Eli kiinnityksiä on reilusti ylikin.
Tällöin pitäisi mielestäni riittää että pankki saa panttikirjat, ja voisin hoitaa lainhuudon itse.
Lainhuuto on pankin mukaan "tosi aikaa vievä ja monimutkainen juttu" - ja PAH!.
Tutkin asiaa: netistä löytyy valmis lomake joka HYVIN helppo ja yksinkertainen täyttää - siihen liitteeksi kauppakirja + kopio + varainsiirtoverokuitti, ja postiin maanmittauslaitokselle. Siinä se.
Maksaa itse tehtynä 65 eur - Nordea pankki veloittaa tästä n. 550 eur !!!!!!!!!!
En todella hyväksy tuota kulua - vaihtaisin pankkia mutta tässä vaiheessa se ei niin yksinkertaista (vanhat lainat siellä hyvillä ehdoilla jne., uusista pankeista emme varmasti saisi lainoja näin hyvin, jos ollenkaan kun olen nyt kotihoidontuella; Nordeassa painaa toki pitkä asiakassuhteemme ja historiamme.)
Onko kellään koekemuksia siis, että olisi voinut itse tuon lainhuudon hoitaa ja MIKÄ PANKKI?
Kommentit (23)
tehtiin ainakin itse, aikaa tästä on tosin yli 10v. Nordean asiakkaita ollaan.
jos jollakulla olisi vielä jotain näkökohtaa / kokemusta... (etenkin NOrdeasta - onko saanut hoitaa itse vaikka nostaa lainaa, mikä konttori)..
asia ei sitten vielä selvinnyt kun ei pankki vastaa soittopyyntöihin saman pv:n aikana...
ap
Ihmetyttää heidän toiminto, meille nimenomaa sanoi meidän henkilökohtainen avustaja, että hankikaa lainhuuto ja kiinnityksiä itse, niin säästätte siinä rahaa!!!!!!
Ja tämä oli myyrmäen konttorissa.
Lainhuuto-hakemus oli jo täytetty välittäjän ansiosta, ihan ilmaiseksi!!!
Nordeaan voi avainasiakas soittaa ja päästä nettitunnuksilla pikakaistaa ohi jonojen. Soittaminen tulee tehdä omien nettitunnusten kanssa ja numeroon 0200 3000. Avainasiakkaaksi olen päässyt kun lainani ylittivät 30 000€. Sitä kautta olen saanut asiani hoidettua paljon nopeammin kuin soittamalla perheen omalle neuvojalle... HU