Appi pettyi taas kun emme menneet käymään
Olemme käyneet viimeksi 2v sitten. Välimatka on 850km ja aika rankka ajettava. Tänä kesänä oli sitten vielä mieheni tapaturman jälkeiset hoidot 3xviikossa, joten niidenkään vuoksi ei päästy.
No ehkä ensi kesänä....
Kommentit (23)
sujuisiko tapaamiset helpommin...? Miehelläkin on vanhemmat, älkää naiset unohtako heitä!!
sujuisiko tapaamiset helpommin...? Miehelläkin on vanhemmat, älkää naiset unohtako heitä!!
Hänellä ravaa kotona sairaanhoitaja, kodinhoitaja jne.
Ja oma isäni asuu palveluasunnossa, jossa myös ravaa "palvelusväkeä". Hänet olemme myös nähneet 2v sitten (välimatka 600km), jolloin vielä asui omassa talossaan. Ja hän ei ole kaivannut meitä, emmekä me häntä :-)
vuodenaikana?
Varmasti pettyy, ja toisaalta aikamoista sen ikäisen matkustelu, joka ei selviydy enää omista kotiaskareistaankaan.
Aika surullista luettavaa tällainen. Mikä siinä on, että pitää odottaa aina kesään, ja jos tulee joku este niin eipäs sitten mennäkään. Ja toisaalta, tulee liian kalliiksi mennä julkisilla..? Ehkä ensi kesänä appi on jo haudan levossa jolloin eivät lapsenlapset pääse enää tapaamaan koko ukkoa.
On ilmeisen sairas jo. Kuinka iso syyllisyys jää jos ehtii kuolla ennenkuin käytte?
Eli ei teidän tarvitse maksaa kuin 1 lapsi vanhempien lisäksi.
Miksette hypänneet junaan?
Meitä on 5h perhe (lapset kouluikäisiä)joten julkiset käy liian kalliiksi. Eikä sekään olisi käynyt miehen hoitojen vuoksi.
Jos kesä ei käy miehen hoitojen vuoksi, niin miksette matkusta esim. syksyllä jonain viikonloppuna.
No olisko liikaa vaadittu käydä jonain muuna .
Yleensä kesällä on lomaa, jolloin voi matkustaa pidemmälle. Talvella ilmat on, mitä on ja silloin ei matkustella.
Jos kesä ei käy miehen hoitojen vuoksi, niin miksette matkusta esim. syksyllä jonain viikonloppuna.
Mekään kun emme ole enää mitään nuoria, joten tuollainen matka rasittaa.
Mutta että seuraavaa kertaa pitäisi sitten vuoden odotella, kun teidän perhe nyt ei vain matkusta muilloin...hohhoijaa.
Talvella ilmat on, mitä on ja silloin ei matkustella.
Nyt ihan oikeasti teillä on kunnon asenneongelma. Ette vaan halua tavata sukulaisianne, eivätkä he teitä. Provo?
Nämä vanhemmat on teidän kasvattanu ja sitten te viis veisaatte heistä..=/
Sääliksi käy kyllä.
Varmasti appesi pettyi; minä ainakin pettyisin vastaavassa tilanteessa. Kun näytät tuollaista esimerkkiä omille lapsillesi, niin voit olla varma, etteivät hekään viitsi nähdä aikuisina vaivaa tavatakseen vanhempiaan.
Ajatteleppa asiaa omalta kannaltasi. Jos lapsesi ei olisi vieraillut luonasi kahteen vuoteen, olisiko sinulla ikävä häntä tai tuntisitko itsesi rakastetuksi.
Itse yritän viestittää lapsilleni isovanhempien tärkeyttä pitämällä aktiivisesti yhteyttä sekä omiin vanhempiini että appivanhempiini. Aina se ei ole helppoa, halpaa tai mukavaa, mutta silt toimin niin. Näin yritän omalla esimerkilläni näyttää mallia lapsilleni.
Ymmärrän kyllä miehesi hoidot tänä kesänä, mutta kyllä muuloinkin voi matkustaa. Miksi sinä et mennyt apen luo lastesi kanssa ja jättänyt miestäsi kotiin. Taisi vain puuttua tahtoa!
liian kallis junamatka, liian pitkä matka...
Raha ja pitkä matka, joka ei ole tavattavan ihmisen väärti. Ei ole tarpeeksi hyvä kauppa, kun saa tavata vanhan kurppasen miehen ja menettää "rahaa".
Tuosta voi jo olla montaa mieltä millainen ihminen ap ja heidän perheensä on.
niin hoituu nuo perinnönjakoasiat jouhevammin
Olen itse 4 lapsen äiti ja minulla on 7 lapsenlasta.
Mieheni kuoli 3 vuotta sitten, olen elänyt siitä lähtien yksin. Tosin vanhin poikani käy kerran viikossa ja soittaa 3x viikossa kuulumisia. He myös käyvät kylässä jokaisena suurpyhänä kuten jouluna. Myös hiihtolomilla. Asuvat n.600km päässä.
Minulla on lista johon pistän ruksin vierailijoista.
Tällähetkellä omaisuuteni on menossa vanhimmalle pojalleni ja tämän perheelle.
Nuorinta lapstani en ole nähnyt 4 vuoteen, eikä hän kuulu edes kirkkoon. Loput kaksi soittelevat jouluisin ja lähettävät lähinnä kortin. 3 lastenlasta en ole saanut tavata, kun eivät edes viettäneet ristiäisiä...
On tämä häpeä ja suuri suru.
2 vuoteen!?!
Surullista, häpeällistä ja kertakaikkiaan uskomatonta. Hautajaisiin varmaan kykenette kun pappa kuolee ja perinnöt kelpaa? Siellä sitten itketään kun RAKAS perheenjäsen on menehtynyt.
Talvella ei matkustella ???
Pitkä matka rasittaa ???
No voi hyvänen aika sentään.
Meitä on 5h perhe (lapset kouluikäisiä)joten julkiset käy liian kalliiksi. Eikä sekään olisi käynyt miehen hoitojen vuoksi.