Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** Lokakuunlahjat 2010 Elokuussa**

Kommentit (31)

21/31 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusis: toivottavasti olivat sairaalassa oikeessa, ettei ois vakavaa, ei enää kovinkaa pitkää aikaa, jos 4viikkoo vierähtää viel nii sehän ehtii kasvaa vaikka kuinka, toivottavasti pysyis normaalin rajois, ettei tarvii vesimelonin kokosta vauvaa synnyttää :)

Vierailija
22/31 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli terkut täältä Kainuusta.

Kävin tänään synnytyksen suunnittelussa äitipolilla, viikkoja on kasassa nyt 36+4. Sektioajaksi sovittiin ensi viikon perjantai, 24.9. viikkoja silloin kasassa 38+1.

Mulle siis tehdään sektio, koska kaksi aikaisempaakin on syntynt sektiolla.

Olen ollut nyt nelisen viikkoa kokoseurannassa, koska mulla on tosi vähän lapsivettä, AFI oli viimeksi 6. Vauva kuitenkin näyttää kasvavan ihan hyvin, oli laskeutunut jo tosi alas ja painoarvio oli 2770g. Eli kolmikiloista vauvaa ensi viikolla odotellaan ;-)

Minähän erosin vauvan isästä huhtikuussa, mutta isä on tulossa mukaan synnytykseen. Välimme ovat yhä riitaisat, isä ei halua keskustella tapaamisista tai elatuksesta sovussa, vaan haluaa mennä lastenvalvojan luo riitelemään :-(

Kotona on kaikki valmiina vauvelia varten, tyttövaatteitakin olen uskaltanut ostella ;-)

Tsemppiä kaikille lokakuisille loppuraskauteen ja vointeja niille, joilla on ollut ongelmia.

Kahdenäiskä ja masuasukki 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/31 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma alkaa olla lopuillaan ja tänää olis taas aika palata töihin, vaikka tuntuu kyl et lomaa vois ihan hyvin pidentää siihen mammalomaan saakka, no katotaan miten selviin, ku seisomatyötä.:)

Täällä ollaan jo ainaki muutama viikko oltu raivotarjonnassa, ellei masuasukki oo päättäny pyörähtää masussa :) Painooki on tullu joku 7,5kg, ihan tyytyväinen, kuhan ei hirveesti lisää tuu :D

Harmittaa ku oli muutto nii edellises paikassa olis alkanu synnytys valmennukset just näinä aikoina, mutta mä joudun vaihtaa nyt neuvolaa nii missasin ensimmäisen valmennuksen koska uudessa paikassa ensimmäinen kerta on jo ollu kesäkuussa.:/ no ei mahda mitään, tässä kuussa meen sinne sekaan silti :)

Nippu 28+ 6

Vierailija
24/31 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on Appe ollut raivotarjonnassa jo kesäkuun puolivälistä lähtien. keskiviikkona oltiin taas neuvolassa ja ainakaan vielä ei pää ole kiinnittynyt. eli vielä on aikaa kääntyäkin. ja tilaakin kuulemma on, vaikka musta tuntuu että mun sisuskalut alkavat jo olla potkujen tiellä.

lonkkakivut vaan jatkuvat ja nyt olenkin yrittänyt saada öisin nukuttua kaikenlaisten tyynyviritelmien kanssa. ihan helppoa ei ole ollut...

muuten täällä menee ihan ok. sairaslomalla olen edelleen ja se jatkuu äitiysloman alkuun asti.

vauvanvaatteet on vielä pesemättä mutta olen esikoisen pieniä vaatteita jo käynyt läpi. eli vähitellen...

sairaalakassia en vielä ole pakannut mutta taidan sen ensi viikolla tehdä. onpahan sit edes se tehtynä jos lähtö sit tulee yllättäen.

mä oletan, että meillä on valmennusta vain ensisynnyttäjille.

Ruusis 33+2

25/31 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin et oisin ollu aktiivinen ja koittanu selvii syyskuun loppuun asti töissä ja koulussa, mut eilisen 9h työpäivän jälkee, ei mitään toivoo. Aattelin et tänää oon vikan päivän ja sitten en enää kyl vaa pysty käy liian rankaks, ku on seissy ekat pari tuntii nii paikkoihin alkaa sattuu ja ei muuten tunnu kivalta, nii ehkä suosiolla jään pois työn parista ja keskityn siihen kouluun viel hetken ennen mammalomaa :)

Olisin jo ollu innokas pesee noita pikkusen vaatteita, mutta mies oli erimieltä, pölyttyy muka vaan, no olin sentää niin aktiivinen et lajittelin ne ja käänsin ne väärinpäin, onpahan valmiina sitte, heh. On kyl hyvä ku saa nii paljo kivoja vaatteita käytettynä nii sitte ite voi keskittyy semmosiin kivoihin ja hienoihin päällys vaatteisiin :)

Alkaa pikkuhiljaa vähä jännittää toi synnytys, mut ku muutki on sen vauvan sieltä jotenki ulos saanu nii enköhän mäki siinä onnistu :)

Nippu + 29

Vierailija
26/31 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että meijänkin pinossa on taas vähän elämää ;) Kirjoittelenpa minäkin kuulumisia pitkästä aikaa.

Olin yli 2 viikkoa kipeenä, joku virustulehdus ensin kurkussa ja sitten silmissä ja oli tosi voimaton olo. Mitään en jaksanut tehdä. Onneks selvisin siitä. Nyt taas alkaa voimat palailla.

Meillä esikoinen aloitti koulun ja toinen lapsi eskarin. Mä totuttelen tähän uuteen arkeeni kotiäitinä. Nyt oon saanut isompien lasten vaatekaapit järjestykseen, seuraavaksi täytyis alkaa järjestelee vauvan vaatteita & tavaroita.

Mun pikkunen on ollut raivotarjonnassa ainakin kaks viimeistä neuvolakäyntiä ja on jo laskeutunut ja kai kiinnittynytkin, kun sanoivat, että tuskin enää pääsee kääntymään. Supistellut on joskus kovastikin ja mies on jo moneen kertaan sanonut, että pakkaa jo se sairaalakassi. Taitaa stressata enemmän kuin mä... no toivottavasti pikkunen pysyy mahassa vielä muutaman viikon.

Töissä en oo enää, kun jään suoraan kesälomalta äitiyslomalle.

Hyviä vointeja kaikille!

Kareen rv 32+6

27/31 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää oli eka koulupäivä ja kaikki oli sitämieltä että onpa vielä pieni maha.:( no hyvä vaan, eipähän oo liikaa tiellä, vaikka masu kyl alkaa jo painaa turhan paljon :)

Odotan ja toivon jo kovasti että tää asukas tulis ulos mun masusta, vois aika mennä nimittäin vikkelämmin, pitää vaa puskee töitä nyt nii pitkään ku pystyy että tulee hyvät mammarahnat.:)

Ollaan myös innokkaasti kaverin kaa järjestelemässä kuukauden päästä pidettäviä babyshowereita, kunnon jenkkityyli ! :DD en malta odottaa.

Nippu ja 29+1

Vierailija
28/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaatkoon ken jaksaa :) jos vähän lisää eloa saisi meidän ryhmään näin loppusuoralla!

1. Raskausviikot ja monesko raskaus?

32+0 ja ensimmäinen

2. Painonnousu tähän mennessä? Oletko murehtinut painoasi?

+16kg, BMI 23 normaalisti. Olen murehtinut asiaa, mutta en kuitenkaan tehnyt asialle juurikaan mitään. Mitä nyt koittanut käydä uimassa ja rajoittaa kauheata herkuttelua.

3. Missä vaiheessa hankinnat vauvaa varten?

Aika vaiheessa viela, isoja juttuja hankkimatta kuten vaunut. Muutamme syyskuussa, joten sen takia aijon odottaa sinne asti.

4. Koska aijot pakata sairaalakassin?

Jaa-a. En ainakaan vielä aikoihin :)

5. Jännitätkö synnytystä?

Harvemmin sitä mietin, mutta silloin kun alan asiaa pohtimaan niin kyllä. Toivon että vauva kääntyy ja kaikki menee hyvin! Toivon myös mahdollisimman paljon kivunlievitystä, mutta ilokaasua en halua koska kammoan pahoinvointia :D

6. Miten raskautesi on mennyt tähän asti?

Alku meni lievällä kuvotuksella, keskiaika oikein mainiosti ja nyt viimeinen kolmannes ei niin hyvin. Sairauslomalla selän takia äippäloman alkuun, elimistö ei kestä edes kävelylenkkejä enää. Verenpaine myös vähän koholla, nukun todella huonosti sekä voisin syödä kun hevonen!

7. Miten raskaus on vaikuttanut elämäntapoihisi?

Se aikaisempi vähäinen alkoholin käyttö jäi kokonaan pois, juon enemmän maitoa. Otan aikaa itselleni enemmän ja olen hyvällä omalla tunnolla laiska sohvaperuna jos siltä tuntuu. Aloin käymään vesijuoksemassa.

8. Monennellako kierrolla tärppäsi vai oliko lapsi vaan iloinen yllätys?

Ekalla tärppäsi, mutta kyllä sitä koko se kuukausi oikein yritettiinkin :D

9. Oletko ollut tyytyväinen neuvolaasi?

Neuvolaan kyllä, hoitajaani kyllä, mutta neuvolan lääkäreihin en. En tiedä mistä heidät on tuohon työhön löydetty :D

10. Turvotusta, närästystä, suonenvetoa ja mielialanvaihteluita?

Paljon, vähän, vähän ja erittäin paljon!

Vierailija
29/31 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viimein kammettua itseni kirjautumaan palstalle. Teinkin tuonne jo aloituksen hemoglogiinin tipahtamisesta. Olen ollut todella uupunut, pienikin ponnistus on nostanut sykkeen ja laittanut puuskuttamaan. Onneksi vika löytyi hempasta, niin sitä voi yrittää korjata.

Toinen kärsimyksen aihe on univaikeudet. Normaalisti nukun kuin uppotukki, enkä herää vaikka sängyssä olisi lavatanssit, mutta nyt herään 7-10 kertaa yössä, siis sen jälkeen kun olen eka saanut unen. Monta yötä on mennyt käytännössä valvoen, kun unen saanti ei ole luonnistunut. ONNEKSI tähänkin vaivaan sain apua eiliseltä neuvolalääkärikäynniltä, ja viimeyönä en herännyt kuin 2 kertaa vessaan ja nukahdin uudelleen samantien. Se salaisuus on sitten Opamox (30mg). Tuota tosin saa käyttää vain satunnaisesti, mutta jo yksi nukuttu yö viikossa auttaa kummasti kolmen kuukauden unettomuuden jälkeen.

Ja muuta: Meillä vauva pyörii masussa miten tykkää, mahan koko menee yläkantissa, mutta vauva itse tasan keskikäyrällä, tilaa siis riittää.

Oysin sikiötutkimusyksikön 4D-ultra ja Aydin Tekay ovat varmistaneet että meille on tulossa pieni tytön tyllerö :)

Nyt myyn urakalla pois poikien vanhoja vauvavaatteita ja päivitän varastoa tytölle sopivammaksi. Kaikki tarvikkeet meillä on jo hankittuna, "huone" (eli nurkkaus meidän makkariin) pitäisi vielä laittaa valmiiksi, mutta eka pitää maalata mm. minun vanha ensisänky, ja ommella siihen ihanat pehmusteet...

Anteeksi kauhean pitkä omanapainen sepustus, mutta mieliala on nyt aika korkealla nukkumisen ja raudan herättämän toivon ansiosta :))

Vierailija
30/31 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

31+3 ja toinen raskaus

10kg, Toivoin kylläkin pienempää painonnousua, mutt eihän se tällä herkuttelulla olis edes mahdollista.. En tajua miten voi olla tällänen pakonomainen tarve kaikkeen hyvään!!

Itseasiassa kaikki alkaa olla hankittuna, kun ajateltiin kokeilla ensin että jos pärjättäis ilman kaksostenrattaita.. Jos tuntuu mahdottomalta niin ostetaan sillon sitten..

En oo vielä oikeen ajatellut asiaa, on aika varma olo että yliajalle mennään niinkuin ekastakin, joten ei oo varmaan edes mitään hätää pakata :)

En vielä ainakaan.. Toivon kylläkin että menis nopeemmin kun viimeksi, kunn saatiin 12 tuntia odotella lapsiveden menosta että supistukset edes alkaisivat..

Tosi mukavasti, liitoskipuja on sellaisina päivinä kun liikutaan paljon, ja iskias kipuja on alkanut tulemaan myös samoina päivinä, mutta muuten kaikki mennyt ihanasti, lukuunottamatta supisteluja tossa ennen puoltaväliä..

Ei hirveästi kyllä oo vaikuttanut.. Tupakoinnin lopetin mutta ei ollut siinäkään vaikeuksia..

Kolmannella kierrolla tärppäs :)

Todella! Muutettiin tossa toukokuussa mutta en halunnut vaihtaa neuvolaa kun oli niin ihana täti tuolla vanhassa neuvolassa, joten siellä käyn loppuun saakka :)

ei, ei, pikkasen ja todella rajuja mielialanvaihteluita!!

Sori kun en oo kirjoitellut pitkään aikaan, on noi helteet ollut sen verran rajut että ei oo paljon jaksanu tietokoneen äärellä istua, lukemassa oon käynyt teidän juttuja! Mut kyllä nyt varmaan aktivoidun kun helteet (toivottavasti) on ohi..

Eli kaikki on mennyt mukavasti ja maha on kasvanut ihan järkyttävän kokoseksi, onko kellään muistikuvaa koska vauvan pitäis suurinpiirtein laskeutua?? En muistanut esikoisesta laittaa viikkoja ylös kun laskeutui, odotan sitä jo paljon kun ei ahdista enää näin hirveästi!

Kirjotelkaa paljon, on ihanaa aina kun huomaa että uusia kommentteja on tullut, on niin kivaa lukea muiden tuntemuksista :P

jane ja masuvaavi

31/31 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

29+3 ja ensimmäinen raskaus

painoa tullut n.+8kg, normaalisti BMI 18,7. Oon murehtinu painoa aika paljon, ku ei vaatteet mahdu kunnolla päälle, eikä viittis uusia nyt ostaa muutamia kuukausii varten.

Saadaan aika paljon tavaroita lahjaks ja käytettynä sukulaiset luovuttaa :)

Varmaan aikasintaan kuukautta ennen, toden näkösesti se pakataan vast sitte ku tulee hirvee kiire lähtee :D

Jos sitä ei mieti, mutta ku kaikki kyselee että pelottaako/ jännittääkö nii alkaahan sitä pikkasen miettii et mitenhän se menee, mut toivon parasta.:)

Alussa oli hirveitä pahoin vointeja, ja nyt on tullu säryt viime päivinä, vois melkeen työt lopettaa pikkuhiljaa, tarjoilijana ku oon nii ei mitää helpointa :)

Alkoholi ja tupakka jäi, oon aika ylpee, se oli helppoo ku ajattelee mitä se tekee sille pienelle ihmiselle :)

Heti tärppäs, ei jouduttu oottelee sen enempää.

Neuvola ja neuvola tätiki oli kiva, nyt joudun vaihtaa neuvolaa ku muutin nii perjantaina saa nähä et millanen tää uus paikka oikeen on :)

Turvotusta vähän. Närästystä hyi liikaa, mua ei oo ikinä ennen närästäny mutta nyt se sitte tuli raskauden myötä, en nauti. Suonenvotojaki on ollu vähäsenlaisesti. Mielialanvaihteluita oli alussa aika paljo mut ne on melkeen kokonaan loppunu, mitä nytte välillä pientä yli herkkyyttä asioihin :D

Nippu ja 29+3