Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Lokakuunlahjat 2010 Elokuussa**

12.08.2010 |

Kommentit (31)

1/31 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola, edelleen näyttäs olevan raivotarjonnassa, ja reilu kolmessa viikossa tullu reilu 2kg lisää mulle, autsh, mut neuvola täti ei ollu huolissaan ku vasta reilu 6kg kuulemma ekast neuvolasta. Mahan kasvu on ihan alarajoissa, toivottavasti ei kasva liian vähän ettei tarvii olla huolissaan :) Kaikki muutenki näytti oleven kunnossa, rautaa pitäis popsii, ettei hemoglobiini pääse tippuu liian alhaseks :)

Nippu 29 + 5

2/31 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Raskausviikot ja monesko raskaus?

32+2,5. raskaus

2. Painonnousu tähän mennessä? Oletko murehtinut painoasi?

n.10kg,kyllähän noi kilot vituttaa,mut eiköhä ne lähe pois viel tän vuoden puolella :D

3. Missä vaiheessa hankinnat vauvaa varten?

kaik muut valmiina paitsi rintareppu tai kaksosten vaunut

4. Koska aijot pakata sairaalakassin?

reilun kuukauden päästä varmaan??viimestään 38viikolla

5. Jännitätkö synnytystä?

oikeestaan mikään muu ei mietitytä muutako et ehdinkö sairaalaan.(viimeks synnytys kesti sen 35min.ja kokoajan on synnytysten kestot lyhentyny n.puolella tunnilla edelliseen...)

6. Miten raskautesi on mennyt tähän asti?

20 viikolta lähtien on supistellut.Nyt supisteluja tulee melkein taukoamatta,mut välillä ovat onneks kivuttomia.Synnärillä oon rampannu aika tiheesti,mut paikat ei oo viel lähteny kunnolla aukeen supisteluista huolimatta.kanava on lyhentyny ja paikat pehmenny ja ulkosuu kahdenne(tai kolmelle) sormelle auki,et eiköhä se rytinällä taas tule ku sen aika on.

7. Miten raskaus on vaikuttanut elämäntapoihisi?

Tupakointi loppu,ja alkoholia en ole juonu(alkoholia muutenki meni tölkki puolessa vuodessa suunnilleen)

8. Monennellako kierrolla tärppäsi vai oliko lapsi vaan iloinen yllätys?

heti,niinku muutki on tärpänny.

9. Oletko ollut tyytyväinen neuvolaasi?

erittäin tyytyväinen,hommat hoidetaan asiallisesti,ja kaikki valitukset kuunnellaan :D

10. Turvotusta, närästystä, suonenvetoa ja mielialanvaihteluita?

värästystä,tosi pahaa sellasta ja mielialanvaihteluita.Välillä voisin pätkiä ukkoa turpaan iha tosissaan,välillä oon oikeenki rakastunu...muuten sit tasapaksua arkea.

Tässä se sit on.

Neuvolassa eilen kävin,kaikki hyvin,hemppa 128,vaik luulin et ois tosi alhaalla ku niin väsyttää.Mut taidan vaan olla jonku tosi pahan masiksen kourissa nyt koska mikään ei kiinnosta ja millään ei ole väliä.Raskauteenki olen niin kyllästyny et välillä toivon et synnytys käynnistyis niin pääsisin eroon näistä supisteluista ja tästä paskasta olosta muutenki.Onneks tätä hommaa ei kestä enää ku pari kuukautta,sit kyl käsken kätilön laittaa mulle suoraan synnäripöydällä jonku ehkäsyn,etten vahingossakaan tule paksuksi enään.Taitaa mun lapsiluku olla täynnä ku tää syntyy.Toista poikaa en kyl nyt saanu,mut tasan ei käy onnen lahjat--

näppis & vempula 32+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko ainoa kenellä on aikaa ja halua nyt kirjoitella enemmän tänne ja tarvetta jutella samassa tilanteessa olevien kanssa kun aika alkaa käymään pitkäksi? Osalla varmasti alkanut jo äippäloma tai sairausloma kuitenkin kanssa?

Mulla alkaa pyörimään jo tosi paljon synnytys mielessä (eka tosiaan) ja ensi viikolla alkaakin sitten synnytysvalmennus. Toivon todella paljon että lapsi tulisi ajoissa tai ainakin laskettuun aikaan mennessä, onko se tosiaan niin että jotkut kikkakolmoset auttaa? Eli SSS ja lenkkeily ja siivoaminen ym. vai onko se ihan että lapsi tulee sitten kun on tullakseen vaikka päällänsä seisoisi? Oon itse sen verran iso ja kipeä ja vauvasta on arvioitu isoa kanssa, että tuntuu aika "turhalta" jos vauva viihtyisi masussa kasvamassa vielä sen ylimääräiset kaksi viikkoa :D

Vierailija
4/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tänään ensimmäinen äitiyslomapäivä!

kävin eilen neuvolassa. verenpaineet on kohonneet ja painoakin tullut taas lisää. laittoivat synnytyssairaalaan konsultaatiopyynnön lukemista. pissa oli sentään puhdas, joten raskausmyrkytys ei liene ainakaan vielä päällä.

mutta sitä mahdollisuutta kai tässä nyt sitten epäillään. tai sen tulemista. ei kyllä naurata yhtään! mitä jos sitä joutuu loppuajaksi sairaalaan makaamaan... myönnän, että eilen ilta meni sit itkua vääntäessä.

ruusis,

35+0

5/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin toisessa synnytysvalmennuksessa ja ihan tyytyväinen että missasin ensimäisen ku tuntu asiat jo ennestään tutuilta ku kaiken oon jo kuullu tai innokkaana kaivanu tiedon netistä :DD Saman synnytysvideonki näin viimekeväänä koulussa, joten ei siinäkää mitää uutta. Kattelin ympärille siel nii KAIKILLA oli isompi masu ku mulla ja kaikki oli vanhempii ku me. :( :)

Äippäloma ei oo viel alkanu vaik sitä kovasti jo toivoisin, ei huvittais enää olla töissä ja koulun penkil, alkaa pikkuhiljaa särkee ja kolottaa joka paikkaan, mutta kai se on kestettävä ainaki nyt jonkin aikaa.:)

Nippu ja 30+4

Vierailija
6/31 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

33+5, ensimmäinen.

+7kg. Ei ole mieltä vaivannut.

Kaikki valmiina. Pinnasängystä puuttuvat reunapehmusteet, mutta muuten. :)

Voisi ottaa vaikka ensi viikolla hommaksi.

Jännitän jonkin verran. Mennään sillä asenteella että sattuu minkä sattuu, ei se kipu ikuisesti kestä ja kätilöt osaa kyllä hommansa, eli ei meillä ole mitään hätää.

Ihan okei, alussa oli vähän pahoinvointia, väsymystä jne. Keskiraskaus oli suhteellisen mukavaa aikaa, poissuljettuna ne kauheat helteet ja turvotus. Nyt lopussa on vaan närästänyt, särkenyt, supistellut ja ollut muutenkin aika kurja olo.

Alkoholi ja tupakka ovat jääneet pois, samoin suurin osa herkuista esim. sipsit, suolapähkinät ja muut suolaiset. Kipujen takia olen liikkunut vähemmän kuin ennen.

Ekasta kierrosta tärppäsi.

Hyvinkään neuvolaan en ollut alkuunkaan tyytyväinen. Täti oli mielestäni töykeä, eikä niillä käynneillä ikinä juteltu mitään. Katsottiin vaan että kaikki kunnossa, näpyteltiin hiljaa tietokonetta ja heitettiin pihalle. Käyntiin kului aikaa noin 15min. Uusi neuvola on tosi kiva, jutellaan ja katsellaan ihan rauhassa kaikki paineet ja sydänäänet sun muut. Käynti kestää yleensä vajaan tunnin, ja tuntuu että kätilöä oikeasti kiinnostaa mitä meille kuuluu.

Turvotusta ei oikeastaan ollenkaan, närästykseen luulen välillä kuolevani, suonenvetoja öisin, mielialanvaihteluita ei oikeastaan. Mies voisi olla parempi vastaamaan tähän viimoseen. :D

Harmittaa ettei tälle palstalle ole tullut enempää kirjoiteltua, selkä on reistaillut välillä niin reippaasti ettei ole tehnyt yhtään mielikään tulla koneelle istuskelemaan... Kohta alkaa porukka jakautua, toivotaan kuitenkin että kaikilla pysyisi pienet vielä hetken aikaa kyydissä. Malttamattomana jo odotan että pääsen lukemaan meidän pinon synnytyskertomuksia!

Yritän jaksaa tulla tännekin taas lähiaikoina kirjoittelemaan. :)

-Mouhou ja Vaapu 33+5

Vierailija
7/31 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

34+5, kolmas raskaus

+9kg enkä ole murehtinut. Kahdella ekalla kerralla tuli 12 kiloa ja kaikki lähtivät melkein samantien pois. Varmaan samoihin menee nytkin.

Oikeestaan kaikki valmiina. Haettiin jo sänkykin varastosta ja olen pessyt kaikki vaatteetkin jo. Vaunut oli oikeestaan ainut, mitä ostettiin, nekin käytettyinä mun työkaverilta. Ehkä vois uuden tuttipullon vielä ostaa.

Mies on siitä huomauttanut jo moneen kertaan, mutta en vielä itse ole pitänyt kiirettä. Ehtiihän sen sitten ennen lähtöä...

En oikeastaan, vaikka tiedän jo kuinka hirveetä se on. Elättelen toivoa, että kolmas kerta olisi helpompi.

Alussa ei ollut mitään oireita, nyt pientä närästystä ja supistelee välillä kovastikin. Vauvan pää painaa virtsarakkoa niin, että enää en voi kunnolla edes kävellä ja vessassa pitää ravata koko ajan.

Alkoholia en ole juonut yhtään tammikuun jälkeen ja liikunta on jäänyt hyvin vähiin nyt kesän aikana. Toukokuussa kävin vielä salilla ja sauvakävelyllä.

Ekalla tärppäsi ja oli pienoinen yllätys, kun ei oikeestaan edes vielä yritetty.

Olen tyytyväinen. Sama tuttu täti on hoitanut vanhempiakin lapsiani.

Ei turvotusta, närästystä on iltaisin, suonenvetoa joskus, mielialavaihteluita en oo ainakaan itse huomannut.

Kirjoittelen lisää taas joku päivä. Nyt on aika mennä nukkumaan.

kareen

8/31 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että ketju on saanut vähän eloa! Kesällä kaikki olivat varmasti omissa menoissaan, ja itse ainakin koneella mahdollisimman vähän. Meinasin jo monta kertaa aloittaa uuden ketjun, mutta aina tuli jotain, yleensä esikoisen kanssa.

Mutta vastailenpa minäkin

33 + 5, toinen

Ehkä kymmenisen kiloa, en ole murehtinut. Esikoisesta oli parhaimmillaan 18 kiloa.

Jotain tyttövaatteita olen kirppikseltä ja kaupasta ostanut, esikoisen tavaroita käynyt läpi. En osaa oikein ajatella, mitä tarvitaan, kun meillä varmaan suurin piirtein kaikki valmiina, kun poika vasta 1 v 5 kk. Sisarusvaunut ostetaan, kun ensimmäinen äitiysraha tulee. nyt on tilit miinuksella.

En oikein tiedä, ehkä kun vedet menee tai supistukset alkaa. Oon ajatellut myös ns. poliklinisen synnytyksen mahdollisuutta. Että olis sairaalassa vain synnytyksen ja sen jälkeen muutaman tunnin. Ja mies voi tuoda sitten tarvittavat jutut. Meiltä sairaalaan on noin 100 m.

5. Jännitätkö synnytystä? En, ekaa punnersin 18 tuntia, olin 2 päivää sairaalassa sitä ennen ja ponnistinkin tunnin. Eikä sekään nyt niin hirveää ollut. Luotan, että kätilöt pitää huolen ja kivusta aion selvitä, kun mietin, että tää loppuu kohta.

Alussa oli etovaa oloa pari kuukautta, keskiraskaus meni tosi hyvin ja nyt loppuraskaudessa on kaikenlaista vaivaa. Ikävimpänä tuli nyt huono olo ja pahoinvointi takaisin. Oksettaa koko ajan. Kävin pe neuvolassa, kaikki arvot oli kunnossa. Hemppa tosin 92, mutta käyn vielä verikokeessa siitä. Väsyttää ja uuvuttaa, lyllerrän kuin kanaemo hitaaaaaaaasti. Pitkissä ylämäissä täytyy pitää taukoa, kun supistelee ja uuvuttaa, varsinkin jos on rattaat ja kauppakassit mukana. Kyykistely on ko melko jähmeää.

Jos en olisi raskaana, olisin kesällä käynyt enemmän keikoilla, hengaillut enemmän ystävieni kanssa, fillaroinut ja uiskennellut vielä enemmän, juonut siideriä, olutta ja Fresitaa. En ehkä olisi nillittänyt miehelle niin paljon sen menoista.

Ekalla.

Olen ihan tyytyväinen. Ehkä voisi olla useammin (nyt olen ollut 5 kertaa)

Ei turvotusta, närästystä kyllä ja paljon, välillä tuntuu, että vesikin närästää, suonenvetoa runsaasti öisin, olen nyt syönyt magnesiumia, ehkä auttaa vähän, mielialanvaihteluita mulla on normaalistikin.

Vinkkinä muuten kasvavalle rintavarustukselle. Lindexiltä, Kappalista ja H&m:ltä saa ainakin sellaisia ympärysmitan jatkopaloja. Sillä lailla itse olen saanut lisäaikaa muutamille liiveille, kun ei muutaman viikon takia viitsi ostella uusia, kun kohta se maha taas laskeutuu.

Hyviä vointeja!

Sande

Vierailija
9/31 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

32+3 ja neljäs

+11kg, suht normaalisti olen syönyt koko raskauden, liikunta vähän vähemmällä kun aikaisemmin. Välillä vähän huolettaa et miten kilot karisee mutta täytyy luottaa et kaipa ne siitä...

Aika mukavalla mallillaan; sänky tavaroineen ok, samoin vaunut, hoitopöytä, sitteri, vaatteita jonkin verran jne. Turvakaukalo oikeestaan isoimmista jutuista puuttuu enää, kai ;-) Meillä kun pienin nyt 6v niin ei mitään vanhaan jäljellä eli ihan alusta ollaan hankintojen kanssa lähdetty-

Hmmm.. Varmaan joskus aika liki la:ta, tuntuu vielä kovin kaukaiselta... Ja kun muutkin syntyneet aikalailla la lähellä; 2pv ennen-10pv yli niin ei osaa ajatella et tää tulis varaslöhdöllä..

En hirmusti vielä ole miettinyt, tavallaan vähän ehkä sitä tunnetta kun tajuaa et tää oli tätä ja kaikki muistot palaa mieleen edellisistä mutta kun muut menneet kivasti niin luottaa että kyllä tääkin ja sitten varmaan taas niin kypsänä koko raskauteen että todella valmis hiukka kipuakin kestää et saa vauvan syliinsä :D

Yllättävän mukavasti, ollut ups and downs mutta ei mitään suurempaa. Luulen jaksavani ihan kivasti viel 2,5vk töissä ja joskus liikuntakin onnistuu.

Minäkin olen opetellut juomaan maitoa ja lepäilemään hyvällä omallatunnolla, muuten suhta normi linjalla ollaan menty. Toki enemmän pysähtytnyt kuuntelemaan vauvaa ja nauttimaan sen liikkeista yms.

Olisko kolmannella kierrolla tärpännyt.

Olen ollut tyytyväinen, en päljoo ole tarvinnut kun neljäs ja perustiedot jo työn puolesta kondiksessa mutta terkka on mukava ja fiilis että kehtaa kysyä jos jotain mieleen tulee.

Yllättävän vähän turvotusta (ainakkaan vielä ei) edellisissä oli paljonkin. Närästystä kyllä, mutta ei kivuliasta kuten muuten, mutta aina illalla ja yöllä ruoka ns. kurkussa kuplii. edellisesta raskaudesta jäi pysyväksi närästysongelma, silloin pääsi läppä tulehtumaan ja oli tosi kipee. Suonenvetoa joskus öisin mutta ei paha. Mieliala ihan normina mielestäni :-)

Kiva kuulla muiden vastailuja näihin. Nyt alkaa työkiireet itsellä helpottamaan niin pääsee taas aktioivotiumaan tännekin :-)

MiniUnikko ja pikku-A (entinen Omppu)

10/31 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan muilla olla selän kanssa kauheita kipuja ?

Koska mulla on ollu tosi paljo särkyy selässä ja tossa pimppiluussa kävellessä, koulussa ku joutuu istuu nii alkaa selkään särkee niin ettei pysty olee samas asennossa kauaa, bussissa sama ongelma, tuntuu et ainoo hyvä asento on ku makaa sängyllä.

Muuten ei oo pahemmin kipuja ja ongelmii ollu, mitä nyt toi närästys on alkanu viimepäivinä vähän häiritsee.:) Masu kasvaa hitaasti mutta varmasti, ei kovin iso masu, mut silti tiellä. :D

Meinaako muut pitää babyshowereita ? Ite meinataa ystävien kesken pikkasen juhlistaa tätä pientä masuasukkia noin kuukautta ennen laskettua aikaa.:) Oon innokkaana tehny myös ristiäis kutsut päälisin puolin valmiiks.:D Onkohan muita yhtä innokkaita ?

Nippu ja 31+2

11/31 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on neuvolakäynti tikana, painoo tullu kahdessa viikossa kilo, et voisin pikkasen rajottaa tätä mun makeenhimoo mikä mulle on lähi aikoina iskeny, kaupassa ku kävelen karkki osaston ja pullapitkojen ohi nii aina sieltä jotain tarttuu mukaan.

Pikkunen oli edelleen raivotarjonnassa, hyvä niin :) Masu ei oo oikeen kasvanu viimekerrasta juuri lainkaan SF-mitta 25, mutta siel se silti näytti ihan hyvin voivan ja sydän hakkas sopivan lujaa :) Varattuna on neuvola parin viikon päähän ja lääkäri sitte lokakuun alkupuolella.:)

Vierailija
12/31 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä kanssa reistaillut, jos menee kovalle alustalle selällee makaamaan ni ei meinaa päästä ylös. Mulle piti tulevat kummitädit babyshowerit, oli tosi ihanat juhlat, oli mukava nähdä miten kaikki oli laittanut voimat yhteen ja leiponut ja tuonut aivan ihania lahjoja pienelle, olin aivan otettu :) mukavaa jutustelua tyttöporukalla!

Mulla todettiin alkava toksemia, verenpaine 153/100, virtsa oli kerran yhdellä plussalla mutta onneksi se oli vain kerran, päänsärkyä, lieviä näköhäiriöitä, sikamaista turvotusta. Harmittaa todella paljon ja pelottaa ensikertalaisena vauvan puolesta, mutta toivottavasti pysyy tilanne samana tai paranee, en haluaisi joutua sairaalaan :( vauva myöskin vielä perätilassa.

Toivottavasti muilla menee paremmin?

Jadessa ja vauva noin 34rv, riippu laskutavasta ;)

13/31 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadessa: voi ei toivottavasti toi sun raskausmyrkytykses lähtis pois ja äkkiä, ei kuulosta kivalta. Mutta eiköhän se pikkunen ihan hyvin seil jaksele, tsemppiä.

Hitsi viikonloppusin on kyl välil vähä orpo olo ku kaverit on jossain ulkona juhlimassa ja sitte viel jos mieski lähtee nii duunin jälkeen vaa kotiin odottaa ja nukkumaan et mitä seuraava päivä tuo tullessaan.:P

Lupauduin olee viel ainaki seuraavat 5viikkoo viel töissä, ja sitte jos jäis vaik viimein äippälomalle ja pakkais sairaala kassit kuosiin nii sais syntyä :DD alkaa tää maha olee pikkasen edessä joka asiassa.:)

Nippu ja 32

14/31 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi Jadessalle parempia oloja toivottelen. Toivottavasti helpottaa, on kuitenkin hyvä tietää, että osaa tarkkailla omia tuntemuksiaan. Lisäksi mä ainakin luotan Suomen neuvolajärjestelmään, kyllä ne on ainakin mun tuttuja erityistarkkaillut, jos on ollut aihetta. Uskon myös, että pikkuinen voi hyvin :)

Mulla myös selkä reistaillut, iskias juilii välillä. Onneksi ei ihan koko ajan. Viimeksi mene muistaakseni muutama päivä pötköllään. Noi on vaan tommosia juttuja, että en koskaan muista auttaako kuuma vai kylmä, liikunta vai lepo.

Meidän pitäs kans järjestää mun ystävälle babyshowerit yllärinä, saas nyt nähdä saako aikaiseksi.

Muakin väliin harmittaa, kun kaikki kaverit keikoilla ja mieskin paljon menossa. Mä sitten "jumissa" 1,5-v:n kanssa kotona. Se alkaa kyllä olla mainiossa iässä, että toki paljon iloakin on. Ainakin sinkkuystäviä on vaikea houkutella viikonloppuiltaseuraksi, mutta toki sekin välillä onnistuu.

Meillä menee vauvan kanssa ihan mukavasti, mutta olen ihan huisin väsynyt. Välillä jo seisominen ottaa koville. Onneksi poika tykkää sohvalla köllimisestäkin. Huomenna lääkäri.

Innokkuudesta. Olen toki innokas, vaan en niin aikaansaava. Ristiäisiin kutsutaan varmaan soittamalla, meillä kun tulee pelkistä omista vanhemmista ja sisaruksista lapsineen 27 henkeä. Siihen sitten kummit mukaan, niin on bileet kasassa. Sen meinasin tehdä ehkä jo etukäteen, että varaan kirkon kahvitilan, koska luulen, että niillä on joulukuussa paljon muitakin menoja.

Hyviä vointeja ja terhakkaita (vaan ei kivuliaita) potkuja.

Sande

ps. Olettehan muuten huomioineet, että kohta alkaa vauvoja tulla meille lokakuisille. Joku on aina vähän kiireisempi :)

15/31 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläki ristiäisistä tulee suht isot ihan pelkistä molempien perheistä, mummeista, vaareista, kummeista ja parhaimmista kavereista.. Ihan suosiolla jos sais kans varattuu joulukuuks sen kirkon kahvitilan nii et tarttis stressailla juhlien pitämisestä kotona ja olis muutenki todennäkösemmin helpompaa ja tilavampaaki :)

Pitäs jonkunlaiset pienet synttäri kestitki viettää ku tulee pari viikkoo ennen laskettuu aikaa itellä 20v täyteen, mut ei liian riehakkaita ettei synttärit muutu synnytykseks, ellei jostain syystä vauva oo sillon jo maailmassa, eihän sitä koskaan tiedä.:)

Jaksamisia kaikille ja kohtahan alkaa ensimmäisillä lokakuulaisilla olee hetki käsillä, voimii kaikille.

Nippu ja 32+1

Vierailija
16/31 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli loppuraskauden lääkäri ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Sikiön paino oli tänään ultran mukaan 2650g ja lääkäri sanoi, että keskikokoiselta vauva vaikuttaisi. Jos syntyy laskettuna aikana, niin painoarvio oli 3,5kg. Painoa mulle on tullut lisää 9kg, joka lääkärin mukaan "ei ole ainakaan yhtään liikaa". Maha kyllä vaikuttaa tosi isolta, eikä mammahousuistakaan mene enää vetskari kiinni. Supistellut on aika paljon, joskus tosi kipeästikin. Kohdun suu oli pehmennyt ja yhden sormen verran auki, mutta ei onneksi tullut mitään lepomääräyksiä. Huomenna kun pitäis vielä lähteä vähän reissuun...

Tsemppiä kaikille loppusuoralle!

Kareen rv 36

Vierailija
17/31 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen tänään menossa synnytyssairaalaan synnytystapa-arviointiin.

taitaa se raskausmyrkytys tulla tännekin. eilen oli labranäytteessä proteiinia ja KAMALA päänsärky koko päivän. onneksi ei ainakaan tässä vaiheessa mitään näköhäiriöitä ja verenpainettakin seurailin pitkin päivää.

vähän jännittää mitä siellä sairaalassa nyt sanotaan. vai joutuuko sinne kenties jäämään. laukku on nyt pakattuna ja sen meinaan ottaa mukaan. ihan varmuuden vuoksi.

muuta ei nyt oikein mieleen ja ajatuksiin mahdu...

palataan,

ruusis 36+6

Vierailija
18/31 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin sunnuntaina sitten päänsäryn seurauksena osastolle tarkkailuun, tiistaina pääsin pois. Huomenna on taas tarkastus äitipolilla ja kuulin että jos proteiini on yhdelläkin plussalla ni ottavat taas sisään. No, mullahan on tikut kotona ja se proteiini on plussalla. Olin ensimmäistä kertaa sairaalassa juuri nuo pari päivää ja mulle iski tosi kova ahdistus ja stressi siitä. Niin pitkä juttu et vaikea tänne edes kirjoittaa, vaikka tuntuu että pitäisi puhua asiasta mahdollisimman paljon jotta alkais helpottamaan. Mikään muu ei pyöri päässä, ruokahalu kadonnut ja jopa tärisen kovan stressin takia. Tuntuu tyhmältä ja mietinkin miksi en voi vaan olla "normaali"... No joo, olipas avautuminen. PElkoasiohin ja rentoutumiseen ja stressin poistoon otan kiitollisena vinkkejä vastaan!

Jadessa 34+5

19/31 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei, voin vaan kuvitella miltä tuntuu joutuu makoilee sairaalassa raskausmyrkytyksen takia, ei muutenkaan varmaan kovin hyvä olo. Toivotaan että helpottaa, eikä sun tarvii enään mennä sinne ennen varsinaista synnytystä.

Saatiin viimein rattaat hommailtuu, emmaljungan cangaroot tuli hankittuu, tekis mieli vähän koeajaa niitä tuolla ulkona, mutta tuntuis hölmöltä ilman vauvaa :D Vauvan huonekki pitäis saada viimein sisustettuu, oon alkanu jo pikkusen pesee vauvan vaatteita, niitä on niin paljon että huh :) hyvä vaan, ei jää lapsi ilman vaatetta. Muutenki oon alkanu jo miettii et mitä kaikkee tärkeetä tai muuten vaa hankinta listalla olevaa vielä puuttuu, jos alkais hommaileen :)

Nippu ja 32+4

Vierailija
20/31 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sitten tarvinnut eilen vielä sairaalaan jäädä. siellä eivät tilannetta pitäneet yhtä vakavana kuin neuvolassa.

kahdelle sormelle ollaan jo auki ja Appe on 3300g. 2-4 viikkoa vielä, arvioi lääkäri. toi kaksi viikkoa sopisi mulle oikein hyvin...

ruusis

37+0