Miksi tokaluokkalainen ei osaa sopia itselleen leikkiseuraa???
Taas alkaa se sama rumba kuin viime vuonna, tyttö tuskailee iltapäivät kun ei ole kavereita. Muutamia asuu ihan lähelläkin ja periaatteessa tulevat ymmärtääkseni toimeenkin ihan hyvin. Silti tyttö joka iltapäivä sanoo vain että "se ja se ovat yhdessä tänään, ei ne oo mun kanssa". Oletan, ettei hän vain saa sovittua koulussa treffejä.
Hakee aina vain ulos samassa talossa asuvaa ja pari vuotta nuorempaa tyttöä.
Kommentit (5)
ulkopuolisen on paha mennä siihen väliin, etenkin kun usein jo kotoa annettaan selväksi, että vain yhden kanssa voi leikkiä kerralla.
Eli omasi ei pääse näihin porukoihin sisään?
Onneksi sillä sentään on joku siinä pihapiirissä, kenen kanssa leikkiä.
lähekkäin asuvat saattavat hyvin varata seuraavan päivän leikkikaverin jo illalla, ei siihen saa ängettyä väliin helposti. Muutaman vuoden päästä jo toinen juttu.
Se on sosiaalista taitoa osata olla tuppautumattakin.
Minusta tuo on ihan outoa, että kasin ollaan ja siihen ei voi kukaan enää mennä kolmanneksi... ap.
jos vanhemmatkin kannustavat tällaiseen "me leikitään kahdestaan eikä oteta muita mukaan"- toimintaan!
Tottakai joskus on kiva ja täytyy saada leikkiä kahdestaankin mutta itse olen pojalleni opettanut että ketään ei tulisi jättää yksin vaan ottaa leikkiin mukaan. Hieman tulisi lapsille opettaa sitä empatiaakin. Kyllä sitten ollaan vinkumassa jos se oma lapsi jääkin ulkopuolelle.
sosiaalisia eikä tarvi olla. Onko ongelma enemmän lapsen vai äidin, jos leikkiseuraa kuitenkin pihassa on?