Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 9- ja 10-v. jättää yksin

Vierailija
10.08.2010 |

kotiin nimenomaan yöllä, jos lähdemme synnyttämään? Mun vanhemmat tulevat lapsenvahdeiksi, mutta 200 km päästä ja varmasti vasta aamupäivällä/päivällä, lapset kun menevät aamulla kouluun, kouluunlähtö heräämisineen ja aamupaloineen järjestyy heiltä omin päin. Päivisin ovat olleet tuntejakin yksin koulun jälkeen ja muutenkin, kun olemme töissä. Onko jokin tietty ikäraja olemassa tms?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä jää kotiin.

Vierailija
42/46 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten tarvii vaan jättää heidät kaksin, ja soitella sitten kotiinpäin ja he voivat soittaa isovanhemmille. Onneksi ovat itse reippaasti jäämässä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

--

Vierailija
44/46 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja he olisivat kyllä jääneet hetkeksi yksin kotiin, jos tilanne olisi vaatinut. Ei sit tarvinutkaan, mutta oltiin juteltu asia valmiiksi.

Vierailija
45/46 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelee miten 9 ja 10-vuotiailla ei muka ole ketään ystävää kenen luo voisi mennä tiukassa paikassa yöksi.

Provohuutelija myös työskentelee ammatikseen lasten kanssa, ja on usein miettinyt sitä onko yksi syy lasten pahoinvointiin maassamme se, että aina pitää olla jo iso ja selvitä kaikesta itse ja pärjätä jo yksin.

Oletko kuullut vaikkapa 70-luvun avainkaulalapsista?

Nykyään lapsukaisia hyysätään ja paapotaan, alaikäinen ei saa edes sisarusta hakea päiväkodista ... itse hain 10-vuotiaana 5-vuotiasta siskoa ilman mitään ongelmia.

Vierailija
46/46 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jäädä kotiin kun menette synnyttämään, siitä ei todellakaan tule mitään traumoja sun muita ongelmia. Kun lapet tietävät tämän ennakoon ja niille on selitetty tilanne ja toimintaohjeet JOS lähdette yöllä synnyttämään. Ja jos ovat itse hyväksyneet tilanteen ja se on niille ok, en näe mitään ongelmaa. Puhelimet toimii ja nopealla tahdilla miehesi on jo parin tunnin sisällä takaisin kotona ja aamulla laittamassa kouluun, jos ei näin tapahdu niin puhelin yhteys tuon ikäisiin riittää ja isovanhemmat ovat tulossa...en näe tässä mitään huonoa! Ehkä miettisin jos olisi yhdestä n. 9-10 vuotiaasta lapsesta kyse, mutta kun on kaksi, niistä on tuki ja turva toisilleen ja omat lapset tuntee kyllä, pärjäävätkö vai eivätkö. Luota omaan arvioosi!! Mll:n hoitajaa ei tosiaan saa ihan tuosta vaan, se pitää ennakkoon sopia ja tiedän todellakin kokemuksesta, että ei se niin helppoa ole lapsia vain jonnekin sysätä kun se h-hetki koittaa, tai yleensäkin jos ei ole sukua ja tuttavapiiriä ympärillä....joillekin kaikki on vain niin helppoa :/