Miksi karppaajista tehdään tyhmiä, jos he jättävät vaalean leivän ja sokerin pois?
Ei se nyt ainakaan tyhmää vielä tee.
Kommentit (47)
Haluaa guruksi ja messiaaksi ja siihen päästäkseen ei kaihda puhua ihan puuta heinää asioista joista ei mitään tajua. Varmasti joissakin asioissa on totuuden siementä, mutta on päästänyt esim. mt-potilaista sellaisia aivopieruja, että ihmettelen kuka ottaa niiden jälkeen hänet enää tosissaan. Niiden lausuntojen jälkeen tarvii enää kysyä eikö mies tiedä että puhuu soopaa vai pyhittääkö tarkoitus keinot.
Mistäköhän sitten johtuu, että ystäväni, joka kokeili karppausta, sai ihan hirveet ilmavaivat? Siis ihan täydellistä karppausta, söi öljyjä, juustoa, kalaa, lihaa, kasviksia ja marjoja. Oikeesti siis kamalan hajuisia pieruja, maha ihan pallona ja piti ihme kurinaa. Hänen oli pakko lopettaa karppaus siihen, kun töissä oli kuitenkin pakko käydä, eikä siellä sovi piereskellä miten sattuu. Miten tämä on mahdollista, kun täällä sanotaan, että vatsavaivat helpottuu karppaamalla?
Syökää mitä tahdotte, mutta iloitkaa siitä omassa seurakunnassanne.
Tää on just se mikä meikäläistä ärsyttää karppaajissa! Vauhkotaan sitä joka kerta kun näkee ja yritetään käännyttää vaikka on sata kertaa sanonu ettei kiinnosta! ja sitten syyllistetään kaikesta mitä suuhunsa laittaa, ihan vaan hyvää hyvyyttään...
kaikki on myrkkyä mitä meikäläinen syö niiden mielestä :( vaikka syön monipuolisesti oikeesti.
syöpä se niillekin tulee ihan yhtä varmasti tänä maailman aikana kuin niille jotka ei karppaa... ja kaikki me kuollaan lopulta... mä aion ainakin nauttia mun elämästä ja sokerista myös!
tekee heistä niiiin ärsyttäviä!!! ei saa olla syömättä sokeriiiiiiiiii!
jättää nyt kokonaan viljat, peruna, riisi ja vetää senkin edestä rasvaa...kyllä mä ymmärrän ettei syödä ranskanleipää mutta sitä en tajua miksi ei voisi tilalla syödä kokojyväleipää, ruiskeipää tai esim tummaa riisiä...eniten kummastelen sitä että miten voi karppaajan mielestä olla terveellistä lisätä kovien rasvojen syöntiä.
Ja se rasvan laatu ei olekaan uskonasia, se on tutkittu fakta, että käsittelemätön rasva on parasta.
jo tajuta että voi EI OLE EPÄTERVEELLINEN vaan se on TERVEELLISEMPI kuin nuo teidän suosimat teolliset lisäaineelliset,keinotekoiset margariinit. Uudet tutkimukset on tehty ja voilla ei ole mitään tekemistä sydä ja verisuonisairauksien kanssa. UUDET TUTKIMUSKET SIIS.Tajusitko?
ovat ne, jotka eivät pysty alkaa kokeilla karppausta, vaikka haluaisivat. Siis sellaiset sokeri/mässyriippuvaiset. Harvoin normaalipainoiset jaksavat tuomita toisten laihdutuskeinot.
kattokaa toi niin voitte jotai ymmärtää:
siinä vaiheessa kun suomi tekee saman kuin ruotsi, eli virallistaa karppauksen diabeteksen ja verenpainetaudin hoitomuodoksi niin nauran teille kaikille karppivihaajille paskaista naurua :D Ruotsi on ollut järkevä maa, suomi ei
jättää nyt kokonaan viljat, peruna, riisi ja vetää senkin edestä rasvaa...kyllä mä ymmärrän ettei syödä ranskanleipää mutta sitä en tajua miksi ei voisi tilalla syödä kokojyväleipää, ruiskeipää tai esim tummaa riisiä...eniten kummastelen sitä että miten voi karppaajan mielestä olla terveellistä lisätä kovien rasvojen syöntiä.
Avainasemassa on siis insuliini, jota erittyy runsaasti korkeahiilihydraattisia ruoka-aineita syödessä ja aiheuttaa rasvan varastoitumisen kehoon. Siksi ei voi syödä myöskään noita täysjyväleipiä jne. kuin korkeintaan hiukan silloin tällöin.
Kovat rasvatkaan eivät ole "pahoja" jos niitä ei yhdistä hiilarihöttöön. Rypsiöljyn maine hyvää tekevänä öljynäkin kumotaan aika tehokkaasti täällä.
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=99
Ja tässä teille kaikille margariinisyöpöille..
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=171
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=164
jo tajuta että voi EI OLE EPÄTERVEELLINEN vaan se on TERVEELLISEMPI kuin nuo teidän suosimat teolliset lisäaineelliset,keinotekoiset margariinit. Uudet tutkimukset on tehty ja voilla ei ole mitään tekemistä sydä ja verisuonisairauksien kanssa. UUDET TUTKIMUSKET SIIS.Tajusitko?
Pakkoko vetää kermaa ja voita ja laardia, kun on esimerkiksi rypsiöljykin. :)
Minusta hiilihydraattitietoisuus on varmasti viisasta, samoin rasvatietoisuus. Mutta en usko että kovat rasvat on pehmeitä parempia, vaikka käsittelemättömät voikin olla teollisia parempia.
Ainakaan niissä tutkimuksissa joita itse olen lukenut ei sanota "VOI=HYVÄ" tai "VOI=EI HUONO SYDÄMELLE", vaan enemmänkin ei olla enää varmoja sen suorasta yhteydestä sydän- ja verisuonisairauksiin.
Enkä todellakaan tajua mitään tumman leivän korvaamista pekonilla ruokavaliossa! Itse syön kevyesti ja ihan kaikkea ja mukavasti laihdun. En ikinä ala noudattaa mitään kummallisia rajoittavia ruokavalioita...
aika siirtyä haukkumaan vaikka tupakoitsijoita, kotiäitejä, uraäitejä, juhlavaatteita ja vaikka naapurin mammaa, josta pitäs tehdä ls-ilmotus?
ei ne karppaajat lopeta vaikka paasaatte. ei ne päästään ole noita hommia keksineet...
Monissa nykyisissä tutkimuksissa on huomattu ettei nuo kasvisrasva tuottee ole niin hyviä kun on ajateltu niiden olevan. Ainakin näin minä olen asioita tutkiessani ymmärtänyt. Tottakai jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta minä syön karppiruokavalion mukaan hyvinkin pitkälti ja olen saanut kolesterolini laskemaan ja muutenkin olo on huomattavasti parempi kuin ennen. Enkä kyllä syö rasvoja yhtään sen enempää kuin silloin kun söin kasvisrasvatuotteita. Tottakai pekonia yms. tulee syötyä ehkä enemmän kuin ennen, mutta muuten rasvan käyttö on ihan samalla tasolla.
Uskon myös siihen että jokaisella ihmisellä on oman laisensa kestävyys hiilihydraatteihin. Minulle ne eivät selvästikkään sopineet. Söin ennenkin erittäin hallitusti hiilihydraatteja, kokojyvää, ruisleipää ja tummaa riisiä, en koskaan perunaa yms. Mutta nyt vasta kun olen jättänyt hiilihydraatit pois ovat mahan turvotukset, ilmavaivat ja muut ruuan sulatus vaivat mitä minulla oli. Tuntuu että energiaakin on paljon enemmän. Kolesterolini kääntyi laskuun vähitellen ruokavaliota muutettuani ja olen sairastellut paljon vähemmän.
En sano että tämä sopisi kaikille, mutta minulle ollut aivan loistava vaihtoehto. En ymmärrä miksi ei jokainen saisi syödä niinkuin itsestä tuntuu parhaalta, varsinkin jos on itsellä terveempi ja jaksavampi olo?
mutta yksi asia mikä minua hämää on se että laihduttajat jättävät pastat, riisit, perunat yms. ruokavaliostaan pois ja mitä niin monet tekevät sitten kun tavoitepaino on saavutettu? No, syövät kyseisiä ruoka-aineita kuin ennenvanhaan. Mitä järkeä tallaisessa laihduttamisessa on? Olen sitä mieltä että mikäli on esim. perunan ystävä niin syö sitä sitten laihduttaessakin. Näin minä tein ja laihdutin 18kg ja tavoitepainossa on pysytty.
taas asia on juurikin niin, että karppaajat tietävät kyseessä olevan elämäntapamuutoksen eikä vain pikaisen laihdutuskuurin.
mikään laihdutuskuuri tai elämäntapa tms. millä nimellä sitä sitten haluaakaan kutsua, ei ole terveellinen, jos jokin tietty ruoka-aineryhmä täytyy kokonaan jättää pois. Kohtuus kaikessa.
vaikka syömällä levyllisen suklaata päivässä(pelkästään) mutta kyse onkin terveydestä. Ihmiset eivät tunnu tajuavan ruoan ja terveyden välistä yhteyttä. eivätkä orastavaa diabetes kakkosta joka syntyy kun syödään runsaasti hiilihydraatteja. Miettikääpä mitä päivän aikana syötte: luulin itse ennen syöväni terveellisesti ja mallini on ihan perus virallis"terveellisestä" suosituksesta:
aamulla:kaurapuuroa
lounaaksi 2-3perunaa,jauhosuurusteista kastiketta,pala ruisleipää, margariiniä ja salaattia
välipalaksi banaani
illalla vielä joku lounaan tyyppinen ruoka
tuossahan tulee VALTAVASTI hiilareita ja se teki minulla sen että vs heilahteli,romahti nopeasti alas esim lounaan ja aamupalan jälkeen ja minun teki jatkuvasti mieli syödä...kierre syntyi.