Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mulle tämä eskarijuttu

Vierailija
10.08.2010 |

Miksi päiväkodissa eskaria käyvä ei saa kulkea eskarimatkaa yksin mutta koulun yhteydessä eskarinsa käyvä saa?

Jos taas lapsilla on kotona kunnallinen hoitaja niin eskarilainen ei saa kulkea eskarimatkaa yksin koulun eskariin?

Miksi päiväkodissa eskarissa oleville ei järjestetä kuljetusta vaikka koulun eskareille järjestetään?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen eskarin pitää osata kulkea matka itse ja ymmärtää mennä sisälle päiväkodilla eikä jäädä pihalle norkoilemaan.

Vierailija
22/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella pelkästään eskaritoimintaan osallistuville järjestetään kuljetus riippumatta eskarin pitopaikasta.

Mekin olemme kuljetuksen lapsellemme anoneet, vaikka sitä vain satunnaisesti tarvitsemme pikku koululaisten sairastaessa.

Meidän eskarissa kuljetus tapahtuu taksilla tai pikkubussilla. Eskarit haetaan kotipihalta, kun taas ekalauokkainen taksia koulukuljetukseen käyttävä joutuu kävelemään muutaman sata metriä lähimmälle bussipysäkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen eskarin pitää osata kulkea matka itse ja ymmärtää mennä sisälle päiväkodilla eikä jäädä pihalle norkoilemaan.

eikä sillä ole merkitystä onko koulun vai päiväkodin eskarissa, vaan vain sillä, onko eskarin lisäksi päivähoidossa. Näitä kahta erottaa laki, ovat siis eri lain alaisia juttuja, joten siitä ero.

Vierailija
24/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päiväkotiin ei kyllä järjestetä kuljetusta vaikka olis yli 5km. "

T: Yksi jonka lapsi kulki viime vuoden taksilla pk:lle eskariin ja takas.

Vierailija
25/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte asua kohtuullisen lähellä eskaria:)

Toki meidän eskarimme jaksaa kävellä 5 km matkan ainakin kerran päivässä, mutta epäilen 10 km päivittäisen lenkin olevan hänelle liikaa.

Ja meilläpäin monella on paljon pidempikin matka eskariin...

Vierailija
26/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi pitää saattaa sisälle asti ja katsoa että hoitaja varmasti huomaa lapsen saapuneen.

Koulun eskarissa olevat odottelevat pihalla keskenään kellon soittoa

Vierailija
27/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi pitää saattaa sisälle asti ja katsoa että hoitaja varmasti huomaa lapsen saapuneen.

Koulun eskarissa olevat odottelevat pihalla keskenään kellon soittoa

Tämäkin riippuu eskarista:)

Vanhempien lasten (nyt alakoulussa) eskariaikana joulun jälkeen lapset jätettiin päiväkodin portille, josta he itse menivät yksin sisälle. Ja tätä noudatettin riippumatta siitä oliko lapsi pelkästään eskarissa vai tarvitsiko hän päivähoitoa jo ennen eskariajan alkua.

Nyt kuopuksen aloittaessa eskarin tilanne voi olla toki toinen. Se selviää syksyn mittaan.

Vierailija
28/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsi aloittaa nyt eskarin ja kulkee taksilla kotoa jonka maksamme itse koska matka suht lyhyt.

Mutta kun lapsi menee vuodenvaihteessa hoitopaikkaan ilmeisesti pph koska täällä eskarin yhteydesä oleva hoitopaikka on täysi joten muutakaan vaihtoehtoa ei ole.

Lapsi siis menee aamulla hoitopaikkaan ja taksi hakee sieltä sekä tuo takas hoitopaikkaan.

Joudunko myös silloin itse maksamaan kyseisen taksikyydin?

Vierailija
29/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä johtuu siitä, että päiväkodissa oleva on matkoilla päiväkodin vastuulla. Yksityinen mesta ollaan.

Vierailija
30/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeesti kunta mielummin antaa lapsellesi sen paikan sieltä eskarista kun maksaa taksin. näin se menee.

Vierailija
31/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyllä ajattelin että mieluummin laittaisin lapsen sinne eskarin yhteyteen hoitoon just tuon maksun takia. On kuitenkin aika tyyristä hommaa.

Vain, jos se on kunnan osoittama järjestely, niin kunta maksaa. Mutta oikeesti kunta mielummin antaa lapsellesi sen paikan sieltä eskarista kun maksaa taksin. näin se menee.

Vierailija
32/32 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi on VAIN eskarissa, oli hän sitten koulun tai päiväkodin eskarissa, päättää vanhemmat miten hän kulkee. Laki ei sano mitään siitä tavasta miten askarilaisen tulee mennä eskariin tai tulla sieltä pois.

Asiasta on olemassa Hämeen Lääninhallituksen päätös jossa todettiin päätösvallan eskariin kulkemisesta olevan vanhemmilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi