Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teillä on onnellinen parisuhde? Hyvät ja toimivat neuvot pinoon!

Vierailija
11.10.2005 |

.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näe toisiamme juuri yhtään. Ai niin ja se, että mies hoitaa yksinään lähes kaikki kotihommat.

Vierailija
22/100 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Antaa toiselle myös omaa aikaa ts. kaikkea ei tehdä yhdessä 3. Samat kiinnostuksen kohteet esim. harrastukset ja työ 4. Suoraan puhuminen ja avoimuus missä tahansa asioissa 5. Sen tajuaminen, että hyvä suhde vaatii työtä kuten perhe-elämänkin pyörittäminen. Nyhjäämällä ja laiskuudella ei pötki pitkälle. On osattava joustaa ja haluttava parisuhteen onnistumista. 6. Sen tajuaminen, että toisella on omia mielipiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suhteemme alkoi olla aika tylsä, puhuimme lähinnä lasten asioista tai korkeintaan työasioista ylimalkaisesti. Seksiä oli harvoin, sillä iltaisin lasten mentyä nukkumaan olimme liian väsyneitä rakastellaksemme. Suhde oli muuttunut puhtaasti kaverisuhteeksi. Ei siis edes ystävyyssuhteeksi, vaan todellakin pelkäksi kaveruudeksi. Sitten päätimme tietoisesti panostaa seksielämään. Järjestimme iltaisin olohuoneeseen " piknikkejä" kynttilöineen ja viineineen, hankimme hierontaöljyjä ja muuta piristystä seksiin. Yllättäen, kun panostimme seksiin, muutkin suhteen osa-alueet alkoivat parantua kuin itsestään. Hellyys palasi arkeenkin. Rakastelun jälkeen valvoimme myöhään yöhön, puhuimme halki kaikki mieltä painaneet asiat ja aloimme ymmärtä toisiamme paremmin .

Monesti täällä näkee ehdotettavan kaikkiin parisuhteen ongelmiin parannuskeinoksi keskustelua, mutta joskus voi olla helpompaa yrittää palauttaa fyysinen intohimo ensin. Ainakin meillä tämä toimi. Olemme taas kuin vastarakastuneet.

Vierailija
24/100 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- siedämme hyvin toistemme erilaisuutta

- olemme sopineet yhteisistä säännöistä rahan käyttöön, sukulaisiin, omaan aikaan, kodinhoitoon yms liittyen

- molemmilla on kirkkaana mielessä se, että meillä on onnellisempi elämä yhdessä kuin erikseen

Nyt vanhempina on näiden lisäksi tärkeää

- viettää yhteistä aikaa ja joskus ihan suunnitella päiviä ennen, että koska löytyisi rauhallinen hetki yhdessä oloon ja seksiin

- minulle kaikkein vaikein asia: vanhemmuuden jakaminen. Pienimmätkin lapsia koskevat päätökset ja säännöt sovitaan yhdessä ja niissä pysytään.

Ja kaikein kaikkiaan meillä pidetään huolta siitä, että hyvä kiertää. Kun teen jotain mukavaa miehelle, tiedän saavani sen monin kertaisena takaisin jonka jälkeen taas haluan olla erityisen huomaavainen häntä kohtaan, mikä taas saa miehen kehumaan minua ja yllättämään jollain erityisellä tavalla, jne...

Vierailija
25/100 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamme joskus pitää suun kiinni, vaikka toisen tekemiset ärsyttää.

Joskus osaamme sanoa asian rauhallisesti. Eli tulee sanottua " minua suututtaa, koska..."

Kun tulee huono aika, niin minä ainakaan en toimi sen mukaisesti, vaan odotan parempaa aikaa. Esimerkiksi jos ihastun toiseen mieheen, niin en lähde sen toisen miehen perään, vaan odotan, että oma perhe-elämä taas suttaantuu.

Kiinnitämme toisessa huomiota niihin hyviin puoliin, mikä jäisi puuttumaan, jos jättäisi tai vaihtaisi toiseen.

Vierailija
26/100 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin pitää olla omaa elämää, kavereita, menoja, mielenkiinnon kohteita, harrastuksia jne. Vaikka nämä edellä mainitut sitten olisivatkin yhteisiä niin ne pitää olla omia eikä toisen määrittämiä.

Sitten kummankin pitää pärjätä itse, eikä elää toisen kautta elämäänsä. Ollaan itsenäisiä taloudellisesti ja kummallakin on oma ura, josta voi olla ylpeä. Ura voi olla muutakin kuin työura, se voi olla harrastustoiminnassa mukanaoloa jne. Kunhan kumpikin saa päteä itsensä eikä toisen kautta. Ei ole mitään säälittävämpää kuin, että joku määrittää itsensä " olen lääkärin vaimo" -tyyliin. Taloudellinen itsenäisyyskään ei tarkoita sitä, että kummankin pitää tienata yhtä paljon. Rahat voivat olla silti myös yhteisiä.

Mielestäni meillä ainakin toimivan parisuhteen peruskivi on juuri se ettei olla sidottuja toisiimme, niin kumpikin on silloin vapaaehtoisesti suhteessa ja silloin suhde toimii. Olemme toki maistraatissa käyneet jo yhteisen omaisuuden ja lapsien takia, mutta henkisesti kumpikin on vapaa. Tämä ei tarkoita etteikö oltaisi täysin uskollisia toisillemme, mutta kummallakin pitää olla suhteessa omaa tilaa. Ainakin tämän 12v. on suhde toiminut tällä periaatteella. ;-)

Vierailija
27/100 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin lastenhoitovastuu. Molemmat käyttää vanhempainvapaista 50% - jolloin molemmilla on yhtä suuri mahdollisuus edetä ammatillisesti, eikä lapsia kuitenkaan unohdeta. Molemmat myös arvostavat toistensa työtä, kotona ja työelämässä.

Vierailija
28/100 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita:

- toisen arvostaminen ja ihailu: mä jaksan aina ihailla mieheni kykyä omaksua asioita nopeasti (esim uudessa työssä) ja vielä muistaa kaikki asiat samantien. Mieheni ihailee mun taiteellisuuttani (jota en tosin ole ehtinyt toteuttamaan vuosiin) ja organisointikykyäni, ja tietenkin olen hänen silmissään seksikkäin ja haluttavin (oma peili näyttää ihan tavista...??)

- yhteiset unelmat ja haaveet; molemmat tekee töitä niiden saavuttamisen eteen joka päivä

- yhteiset inhokit ja lempparit: me molemmat rakastetaan matkustamista, hyvää ruokaa, perhettä ja ystäviä.....

- hyvä seksi, toimii aina. Vähintään pari kertaa vuodessa vain kaksin reissussa, joskus muksut mummolassa yön yli.

- rahankäyttö; meillä on yhteiset varat ja velat. Hankinnat suunnitellaan yhdessä

- ja vielä muhun vetoaa miehen huomaavaisuus; olen aina ykkönen hänelle. Pieniä ja isompia tekoja, mutta ah tekee niin hyvää itsetunnolle. Ja se taas heijastuu hänelle takaisin tyytyväisen vaimon muodossa.

Vierailija
29/100 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ero ei ole edes vaihtoehto

-100% luottamus ja uskollisuus

-solidaarisuus

-emme loukkaa, solvaa emmekä nimittele toisiamme riidellessämme

-tarpeeksi hellyyttä ja seksiä

-jos toisella on asiaa, toinen myös kuuntelee

-samanlaiset elämänarvot

-molemmilla terveet elämäntavat

-lapset molemmille yhtä tärkeitä

Vierailija
30/100 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä vaan huomata että juuri mitään ei näistä löydy meiltä...

Vierailija
31/100 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-seksiä useampi kerta viikossa

-kumpikin kantaa vastuuta perheestä

-uskollisuus

-riidellään! ja osataan tehdä kompromisseja

-kummallakin on jotain omaa elämää

Vierailija
32/100 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhteen on menty, yhdessä myös ollaan.

Seksi on meille hurjan tärkeä osa parisuhdetta. Tarvitsemme toisiamme ihan fyysisesti, kukaan muu ei voi korvata puolisoani. Olemme hioutuneet toisillemme. Mieheni on niin taitava sängyssä, että minua ihan hävettää, kun minä olen vain aika passiivinen ja mielikuvitukseton. Mutta riitän hänelle.

Lisäksi meillä on perusasiat kunnossa. Yhteinen arvopohja, ei huolia työ- tai raha-asioista, kummallakin on harrastuksia. Meillä on tulevaisuudenhaaveita, sellaisia, joihin kuuluu myös kumppani.

Lisäksi meillä on suhteellisen rento ote elämään. Kumpikaan ei nipota missään asiassa. Olemme lempeitä toisiamme kohtaan. Jos toinen ei jaksa tehdä jotain asiaa, so what, voihan sen tehdä huomenna.

Nukahdamme illalla aina samaan sänkyyn, hyvällä mielellä, usein silitämme toista tai pidämme kädestä kiinni. Sanomme hyvää yötä, kulta, joka ilta. Ja tarkoitamme sitä.

Vierailija
33/100 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onni hymyilee!!

Vierailija
34/100 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.) Huumorintaju ja leikkimielisyys - mieskin saattaa esittää milloin mitäkin ja lapset ovat jo pienestä asti omaksuneet huumorintajun

2.) Tasa-arvo

3.) Kotitöiden jakaminen

4.) Iloisuus, ilo tehdä yhdessä esim. ruokaa, tai leipoa

5.) Asioista voidaan keskustella, riidelläkin voidaan mutta myös sopia

Vierailija
35/100 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut arjen sietokyvyn puuttuminen. Parit eivät ole osanneet tehdä yhdessä arkeaan onnelliseksi ja yhteiseksi vaan moni etsii onnea ihan väärästä paikasta, epäolennaisista jutuista.

Vierailija
36/100 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteellisen paljon pois kotoa. Näin saa kumpikin omaa aikaa ja sitten on ihana nähdä puoliso jota on viikon kaksi ikävöinyt. Mua ahdistaisi että olisimme päivittäin yhdessä. Ja luottamus pelaa täysin puolin sun toisin.

Vierailija
37/100 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitamme toisiamme, keskustelemme kaikesta ja paljon. Kun jokin painaa mieltä, siitä avaudutaan rohkeasti ja rauhallisesti ja silloin kun toinen juttelee tunteistaan ja ajatuksistaan niin toinen todella kuuntelee ja reagoi. Erimielisyyksiä ei jätetä ratkomatta.

Läheisyys, suukot, halaukset, kehut, hieronta, hellittely, arkinen hemmottelu ja yllättäminen ne toimivat aina. Seksiä sen verran kuin yhdessä koetaan parhaaksi, ei pingoteta ja stressata mutta ei missään tapauksessa vieraannuta tästä asiasta ;)

Ei odoteta että toinen muuttuu vaan yritämme kehittyä ihmisinä ja parantua joissakin asioissa. Yhdessä kasvetaan ja opitaan eikä tapella itsekkyydellä.

Lisäksi huumori! Me nauretaan ja vitsaillaan toisillemme joka päivä! Se on mahtavaa kun osaa nauraa itselleenkin.

Ja erityisen tärkeää on osata tuntea itsensä ja osata nähdä oma käytöksensä ulkopuolisen silmin. Pitää osata nähdä koska itse mokaa ja myönnettävä se ja pyydettävä anteeksi. Liian usein ihmiset syyttelevät toisiaan eivätkä erota omia virheitään.

Vierailija
38/100 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti luottamus toisiimme ja osoitamme selkeästi oman sitoutumisen.

Yhteistä aikaa ja puuhaa mutta ehdottomasti myös vapaus omiin harrastuksiin, ystäviin ja menoihin.

Vierailija
39/100 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 16 vuotta ja huudetaan ja haukutaan toisiamme melkein joka päivä. Emme juuri koskaan kehu toisiamme, emmekä myöskään hali ja pusi muuta kuin tositarkoituksella. Tunteista puhumme hyvin vähän, emmekä mistään kovin paljon. Onnellisuutemme salaisuutena pidän tätä viimeistä asiaa. Turha vatvominen on minusta todella raivostuttavaa, eteenpäin elävän mieli.

Vierailija
40/100 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukematta totean tämän. Jos tahtominen loppuu, niin puolison huonot puolet voivat olla jatkuvasti päällimmäisenä mielessä. Jos tahtoa on, niin energian käyttää suhteen rakentamiseen virheiden etsimisen sijaan. Näin siis yksinkertaistettuna suhteesta, jossa ei ole pahoja ongelmia kuten esim. väkivaltaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi