Onko kukaan koskaan ottanu synnytykseen mukaan lasta??Siis suomessa.
Aattelin kysästä onko kukaan tehnyt niin suomessa.Se on vissiin aika yleistä muualla maailmalla,mut miten suomessa hyväksyykö edes sairaalat sitä et ois mukana joku muukin ku vain isä tai joku muu "tukihenkilö"
Kommentit (24)
Mulla ollut ainakin niin kauheat synnytykset, että olisi ollut järkyttävää jos lapset olisi olleet katsomassa. Vaikka lapsi olisi 18 v niin olisiko sen mukava nähdä kun äiti kiljuu kivusta? Meillä miehelläkin teki pahaa eikä olisi halunnut olla paikalla. Pakko oli vaan miehen jaksaa eikä varmaan kehdannut lähteä pois ja jättää mua kärsimään.
Edes heti synnytysten jälkeen en ollut siinä kunnossa että lapset voisivat tulla katsomaan.
Aika outo kysymys.
noissa jenkkiohjelmissa sitä, että vaikka siellä oiskin puoli sukua synnärillä mukana, niin pitääkö niitten kaikkien tuijottaa kymmenen sentin päästä siellä jalkojen välissä? Ei nyt just tulis mieleen että esiintyisin appiukon tai isäni edessä edes alasti, saati sitten alakerta levällään ja äärimmilleen venytettynä. En edes anoppia sinne päästäis kurkkimaan. Mies kattoi kyllä, mutta suurimman osan ajasta vietti ihan pääpuolella.
Sairasta, sanon minä.
Synnytin neljännen ja viidennen lapseni kotona ja sisarukset olivat molemmissa katselemassa ja kaikki ovat myös nähneet omat synnytyksensä videolta.
Minä en huuda, enkä vaikeroi synnyttäessäni, eikä alapäätäni näkynyt, eikä veri roiskunut kun synnytin selkä lapsiin päin, joten eivät nähneet kuin peffani, nuorimmat luulivat ja luulevat yhä vauvan tulevan pepusta ;-)
Eivät kyllä ole saaneet mitään traumoja, vaan pyytävät usein saada katsoa synnytyksiään videolta.
Nyt odotan kaksosia ja joudun sairaalaan synnyttämään ja lapset haluaisivat ehdottomasti tulla mukaan katsomaan, mutta lääkäri suhtautui asiaan tosi kielteisesti juuri tuon hätäsektiomahdollisuuden takia!
Meillä olisi ollut mahdollista, että olisin joutunut ottamaan 2v:n mukaan, jos isovanhemmat ei olisi asuneet ihan naapurissa. Lähdin siis "äkkilähdöllä" ambulanssilla sairaalaan synnyttämäään eikä siinä olisi kauempaa lapsenvahtia odoteltu. Olisiko joku sosiaalityöntekijä tullut hakemaan lapsen sairaalalta, jos mies olisi ollut vielä jossain ulkomailla työmatkalla eikä lapsella olisi ollut mitään paikkaa?