suoralippalippikset..
täytyykö jo ekaluokkalaisella pojalla olla ns aito sellainen? itse ei vielä taida ymmärtää asiasta,mutta vanhempia mietityttää kun on kuullut juttua miten tärkeetä se on...Huoh.
Kommentit (51)
salama mcqueen-lippikset...
Minkähän ikäinen sinä mahdat olla? Minä olen syntynyt kekkoslovakian aikana ja silloin kaikilla oli kesät talvet samat levenevät toppahousut. Etsin sellaisia omille lapsillenikin ensi talveksi; tulee niin retro olo.
Mitäs teet lapselle, joka haluaa pukeutua epämuodikkaaksi? (Ei koske omia lapsiani, jotka eivät vielä osaa jaotella vaatteita muodikkaisiin ja epämuodikkaisiin, vaan sellaisiin, mistä pitävät ja mistä eivät.)
Mitä ihmettä? Ne on niin hienoja, että me omalle pojalle ollaan väkisin tyrkytetty jo ennen koulua ja onneksi sitä käyttää! Missä ihmeen kivikaudessa te elätte? Lapsenne kulkee varmaan jossain epämuodikkaissa salama mcgueen-lippiksissä..
Mä olen päättänyt olla ostamasta ollenkaan mielummin kuin ostan feikin. Ja 40-50 euroa en lippikseen laita.
Ei ainakaan meidän kolmannelle menevä halua sellaista. Toisen pojan kavereilla on kaikilla aidot suoralipikset, mutta pojallamme ei ole ollenkaan tällaista lippistä. Ei tuota silti kiusata ja ihan on suosittu kaveri.
Meidän pojilla on sellaiset soikean muotoiset päälaet, niin ettei noi lippikset sovi heidän päänmuotoonsa. Täytyisi olla pyöreä päälaki, eikä soikea. Siksi ei voida edes hankkia tuollaisia.
koulunaloituslahja. Tilaa jostain saksasta, maksaa n. 15 e/kpl. Mä tilasin yllätyksenä kasan ja sain aikaan kaksi onnellista pikkupoikaa.
Kai sitä voi lapsiaan hemmotella, myös turhanpäiväisellä paskalla?
Onneksi mun 4-luokkalainen poikani halusi mieluummin perinteisen mallisen bändilippiksen. En tykkää siitäkään lippiksestä, en edes ko. bändistä, mutta musta on kiva ettei poika ole laumasielu :)
ja minä vanhempana kuitenkin lopulta päätän mitä lapsilleni ostan/samalla opetan ja niinpä nuo hirvitykset on jääneet ostamatta!:)
Eikä se, että pojilla ei noita lippiksiä ole, suinkaan tarkoita sitä etteikö pojat sais päättää omista vaatteistaan! Kyllä saavat ja päättävätkin:) Eivät edes suostuis pitämään sellaisia vaatteita, joita eivät ole olleet itse ostamassakin, mutta mielestäni kaikkea ei tarvitse saada, ei vaikka kuinka haluaisi! Ei elämässä tule aina muulloinkaan saamaan kaikkea mitä haluaa ja esim. nuo lippikset ovat hyvä kohta harjoitella tuotakin puolta elämästä:)
Olen pojille sanonut että ne on vaan niin KARSEEN rumia, että minä en suostu sellaisiin rahojani pistämään ja pojat ovat hyvin ymmärtäneet asian (luulen jopa että ovat tyytyväisiä kun voivat kavereilleen sanoa että äiti ei osta...vaikka itsekään eivät OIKEASTI niin typerän näköisiä lakkeja edes halua:) On vaan "hyväksytympi" syy sanoa että äiti ei osta kuin että en mä tykkää tollasista (kun kerran kaikki muut tykkää).
Kiellettyjä nuo lippikset eivät meillä ole ja pojilla on kyllä kaikilla omaa rahaa niin paljon että saisivat vaikka aidot lippikset (ja olen sanonut heille että jos se lippis on niiiiiiiiiiiin tärkeä niin omilla rahoillaan sellaisen saa ostaa tai pyytää vaikka kummilta lahjaksi tms), mutta eipä heistä kukaan ole halunnut omia rahojakaan moiseen turhuuteen pistää ja lahjaksikin on toivottu jotain paljon kivempaa!:)
niin ostan kyllä, vaikka "aidon". En tajua noiden aitouksista mitään, mutta kai se lapsi sen sitten osaa valita. En ymmärrä, että itselle halutaan ostaa ties mita merkkilaukkuja ja meikkejä ja burberryjä, mutta lapsi ei voi saada yhtä lippistä, joka maksaa vähän enemmän kuin se halvin siellä kirppiksellä.
Lippikset on aina olleet minusta rumia, mutta jos pojat sellaista haluaa pitää, siitä vaan. Sama se onko lippa suora vai vino. Onhan ne lapsillakin omat muotijuttunsa niinkuin aikuisillakin.
Mitä nämä "aidot" merkit sitten ovat?
Meillä lapset 1. ja 3. luokilla eikä ole ollut puhettakaan noista lippiksistä. Naapurin teineillä näkyy olevan ja kyllä on rumia.
Itsekin tietää jo sen feikiksi, niissä aidoissa on kai joku tarra siinä lipan alapuolella? Pojan serkulla on nimittäin aito sellainen, siitä kai meidänkin poika ne asiat tietää.
Aitoa en menisi ihan heti ostamaan, ja poika on kyllä ihan tyytyväinen tuohon feikkiin.
Miksi ne on muuten niin monesta rumia? Ei minusta vain ole!
Niin ja kun joku kirjoitti että lapselle ostetaan vain feikkiä, niin ei mulla itselläkään ole mitään aitoja kuteita.
Ps. Nuorena äiti ei ostanu mulle Leviksiä, vaikka se oli silloin maailmanloppu niin hyvin on selvitty elämästä ja ehkä vähän naurattaa se, kuinka elämä oli yksistä farkuista kiinni.. =)
Itsekin tietää jo sen feikiksi, niissä aidoissa on kai joku tarra siinä lipan alapuolella? Pojan serkulla on nimittäin aito sellainen, siitä kai meidänkin poika ne asiat tietää.
Aitoa en menisi ihan heti ostamaan, ja poika on kyllä ihan tyytyväinen tuohon feikkiin.
Miksi ne on muuten niin monesta rumia? Ei minusta vain ole!
Niin ja kun joku kirjoitti että lapselle ostetaan vain feikkiä, niin ei mulla itselläkään ole mitään aitoja kuteita.
Ps. Nuorena äiti ei ostanu mulle Leviksiä, vaikka se oli silloin maailmanloppu niin hyvin on selvitty elämästä ja ehkä vähän naurattaa se, kuinka elämä oli yksistä farkuista kiinni.. =)
se tarra on koko tarra ja on myös feikeissä, eli sillä ei ole aitouden kanssa mitään tekemistä. On noiden pikkukoululaisten hömpötystä siitä tarkastaa aitous.
New Era on yksi merkki, mutta muitakin aitoja on kyllä.
Aidon tunnistaa esim brodeeratusta sivumerkistä, lippiksen sisäpinnalla menevistä nauhoista jne. hyvissä feikeissä nämäkin saattaa löytyä, mutta silloin niitä ei alakoululaisetkaan tunnista feikeiksi. Aidon tunnistaa siitä, että ostaa sen merkkiliikkeestä, siis kaupasta suomessa tai nettikaupasta ulkomailta, ei mistään toreilta ym kojuista.
Aidot maksaa 40-60€
itse en osta feikkejä, en lapsille enkä itselle. Siis mitään muutakaan, en laukkuja, paitoja enkä ainakaan kenkiä.
Mikään ei ole niin mautonta kuin feikkitavara ja on vielä paskalaatuistakin.
Mielummin sitten ostaa jotain ihan muuta jos ei halua aitoon satsata, kuin jonkun halvan kopion.
äsken keinussa kun koulun tytöt olivat kuulemma kehuneet lippispoikia että onpa pojilla komeat potat päässä.
poika osaa katsoa peiliin eikä pue mitään noin idioottimaisen näköistä päähänsä (tai päälleen)
Kiva asenne;)
ja kysyi, että onko nää ihan oikeasti aikuisten kirjoittamia, voivatko aikuiset tosiaan puhua noin?
jos lasten äidit on tällaisia kuin tässä ketjussa. Te arvotatte maailmaan jonkun lippiksen kautta, ei ihme, että teidän lapsennekin tekee niin.
suoralippaisen, vaik ties et me vanhemmat ei tykätä. Ostin halpiksen josta poika tykkää, mutta kun olen kuullut nykypoikien raadollisesta maailmasta sen verran että pitäs olla "aito" niin rupes mietityttään. poika on muutenkin vähän huonoitsetuntoinen ja haluaa olla niinku joku jota ihailee. Meillä on kyllä toisenlainenkin lapsi, ihan toisesta päästä, mutta tää koskee nyt tätä. ja me vanhemmat ollaan kyllä ihan muuta kuin tyrkyttämässä merkkirytkyjä.
ap