Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä kehtaatte pyytää ystäviänne hoitamaan lapsianne?

Vierailija
11.10.2005 |

aina kun kirjoittaa lastenhoito-ongelmista, kommentoidaan, että eikö ole ystäviä? Kun mä ajattelen ystävieni arkea; tulevat kotiin klo 17-18 maissa, näkevät pari tuntia nuorempia lapsiaan ja tekevät sitten illalla kaikki kotihommatkin. Viikonloppuisin on isompien lasten harrastuksia, ainakin pojilla kaikenmaailman matseja. Jos ovat koko perhe sitten lauantai-iltana yhdessä vihdoin rauhassa kotona, siihen väliinkö vielä työntyisin kysymään, että kai he ottavat meidän viisi lastamme heille yöksi, että saadaan olla miehen kanssa kahdestaan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ankean jämähtäneiltä sun ystävät! Miksi eivät liiku ilman lapsia? Oletko ehdottanut että lähtisitten vaikka naiset keskenään jonnekin jos ei toiselle voi hoitoon lapsia laittaa? Kokeile miten käy jos ehdotat tollasta!

Eikä tarvi olla heti bilettämässä jos ei sellasesta tykkää (kuten minä en). Me käydään jossain saunomassa tai nuotiolla omien kavereiden kans.

Vierailija
22/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten henno tehdä mitään omaa, vaan kaikki vapaa-aika ollaan perheellä. 15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ystävät pyytävät meitä apuun. On sovittu, että ellei käy, niin sitten on sanottava ettei nyt käy. Ja tarvimme apua tosiaankin harvoin. Eli siis yhdessä ei ulkona käydä, vaan lastenhoitoapua pyydetään, jos toinen töissä tai työmatkalla ja itsellä illalla joku palaveri tms. ei siis harrastusten (mitä ne on?) takia tai illanistujaisten.

Vierailija
24/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee sitten erikseen sen valinnan laittaako lastaan hoitoon vai onko kaiken vapaa-ajan oman perheen kanssa. Minä hennon jättää välillä kultamuruni hoitoon ihan omien harrastusten takia (harrastus = aika miehen kanssa kahden) enkä tunne siitä mitään syyllisyyttä. Eikä tämä tosiaan tarkoita sitä että kerran viikossa tai edes kerran kuussa oltaisiin kaksin missään! Mutta,kuten sanoin,tässä asiassa ihmiset valitsevat omien arvojen ja mieltymysten mukaisesti.

Vierailija
25/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen mielestäni helpommalla näin. Tosin näitä on niin monta, ettei kukaan haluaisi näitä ottaakaan.

Vierailija
26/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en mä itseäni kyllä laiskana pidä, hoitaisin muidenkin lapsia, jos vain jaksaisin, mutta en enää oman suurperheen lisäksi vaan jaksa.

Vierailija
27/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen ollut aika tiuhaan raskaanakin, joten raskaana ollessa varsinkaan en jaksa.

24

Vierailija
28/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä mä aina ihan mielelläni meenkin, tai otan meille (yö)kylään. kummipoikakin on ollu meillä muutaman kerran yökylässä ihan muutaman kuukauden ikäisestä... (sit kun jäi pulloruokintaan, eli n.4kk)

nyt vesseli on jo kohta 1,5v. viimeks viikonloppuna olin sen kanssa muutaman tunnin kun vanhemmista toinen oli töissä ja toinen kipeenä... tiedän, että voin kieltäytyä jos haluan ja tiedän myös saavani apua jos tarvin. enpä monesti oo kieltäytyny, ainakaan jos on ajoissa kysytty. muutaman kerran oon joutunu sanoon ei, kun samana päivänä ovat soittaneet et tarvisivat lapsenvahtia, ja mulla on ollu joku sovittu meno. mut ovat kyllä ymmärtäneet. mut täähän toimii vaan jos on hyvä kaverisuhde:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi